Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,050
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Κύριοι,
Είμαι πολύ ευτυχής που γνώρισα το av club.

Καλώς ήρθες από τα μέρη μας!!
Σίγουρα θα βρεις πολλά ενδιαφέροντα (από κλασσική και όχι μόνο) για να διαβάσεις.

Μια ''πυξίδα'' για την ''κλασσική'' περιήγησή σου θα βρεις παρακάτω:

ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ευρετήριο παρουσιάσεων
 
17 June 2009
3,594
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Καλώς ήρθες από τα μέρη μας!!
Σίγουρα θα βρεις πολλά ενδιαφέροντα (από κλασσική και όχι μόνο) για να διαβάσεις.

Μια ''πυξίδα'' για την ''κλασσική'' περιήγησή σου θα βρεις παρακάτω:

ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ευρετήριο παρουσιάσεων


Καλώς σας βρήκα!
Ήδη έχω διαβάσει αρκετά ενδιαφέροντα posts. Ίσως να τολμήσω να σας μεταφέρω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από την συναυλία της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου σε δ/νση Daniel Barenboim στο Ηρώδειο. Αν και μάλλον ΔΕΝ θα τολμήσω!!
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Καλώς σας βρήκα!
Ήδη έχω διαβάσει αρκετά ενδιαφέροντα posts. Ίσως να τολμήσω να σας μεταφέρω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από την συναυλία της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου σε δ/νση Daniel Barenboim στο Ηρώδειο. Αν και μάλλον ΔΕΝ θα τολμήσω!!


Καλώς ήλθες και από μένα! Και γιατί να μην τολμήσεις; Ο τολμών νικά.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Κύριοι,
Είμαι πολύ ευτυχής που γνώρισα το av club. Μέχρι τώρα αφηνόμουν να απολάμβάνω ακουστικά..ιδιαίτερα τον Mahler.....τώρα, αρχίζω και να κατανοώ.
σας ευχαριστώ....
la symphonie fantastique

Εμείς ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Καλώς όρισες στην παρέα μας. :ernaehrung004:

Χαρά μας να μοιράζεσαι μαζί μας τις σκέψεις, τις απόψεις και τις εντυπώσεις σου για τη μουσική.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,050
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Καλώς σας βρήκα!
Ήδη έχω διαβάσει αρκετά ενδιαφέροντα posts. Ίσως να τολμήσω να σας μεταφέρω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από την συναυλία της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου σε δ/νση Daniel Barenboim στο Ηρώδειο. Αν και μάλλον ΔΕΝ θα τολμήσω!!

Βρε γράψε τις σκέψεις σου ελεύθερα, δεν δίνουμε εξετάσεις εδώ μέσα.
Η αγάπη μας για τη μουσική είναι δυνατός συνδετικός κρίκος.
;)

By the way, το nickname σου μήπως υποδηλώνει κάποια ιδιαίτερη αγάπη για τον Berlioz;
Bach-ικούς έχουμε εδώ μέσα, από Mahler-ικούς άλλο τίποτα, Mozart-ικούς και Beethoven-ικούς επίσης, έναν Wagner-ικό (απ'όσο ξέρω), οπότε χωράει και ένας Berlioz-ικός.
:D
 
17 June 2009
3,594
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Βρε γράψε τις σκέψεις σου ελεύθερα, δεν δίνουμε εξετάσεις εδώ μέσα.
Η αγάπη μας για τη μουσική είναι δυνατός συνδετικός κρίκος.
;)

By the way, το nickname σου μήπως υποδηλώνει κάποια ιδιαίτερη αγάπη για τον Berlioz;
Bach-ικούς έχουμε εδώ μέσα, από Mahler-ικούς άλλο τίποτα, Mozart-ικούς και Beethoven-ικούς επίσης, έναν Wagner-ικό (απ'όσο ξέρω), οπότε χωράει και ένας Berlioz-ικός.
:D
Για να είμαι ειλικρινής στους Mahler-ικούς και Mozart-ικούς θα με κατέτασσα, όμως για τους δικούς μου "μοναδικούς" λόγους επέλεξα αυτό το νικ. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν landmarks στο ταξίδι της μουσικής, μη μου ζητάτε λοιπόν να σας πω τι αγαπώ πιό πολύ...
 
17 June 2009
3,594
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Για τους Mahler-ικούς του φόρουμ που δεν κατάφεραν να είναι στο Ηρώδειο, η Κ.Ο.Α. θα παρουσιάσει την 6η Συμφωνία του G. Mahler στις 7/11 στο Μέγαρο Μουσικής..
 

apo1

AVClub Enthusiast
9 August 2009
1,199
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

πολυ υψηλου επιπεδου παρουσιασεις
σας παρακολουθω καιρο
πρωτη φορα γραφω
Ευχαριστω πολυ για τον χρονο που αφιερωνεται.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,294
Αθήνα
Ένα μεγάλο συμφωνικό έργο που είναι ταυτόχρονα προσωπικό και προφητικό. Σαν προσωπικό έργο στέκεται δίπλα σε άλλα μεγάλα αυτοβιογραφικά συμφωνικά έργα της εποχής όπως είναι η 6η συμφωνία του Tchaikovsky και η Ζωή ενός Ήρωα (Ein Heldeleben) του Strauss.
Σαν προφητικό έργο περιγράφει δεινά που θα επισυμβούν. Προκύπτει από βαθιά ριζωμένους φόβους του Mahler που πίστευε ότι η καλλιτεχνική δημιουργία μπορεί να αρθεί πάνω από την τρέχουσα εμπειρία και να προβλέψει γεγονότα που πρόκειται να βιωθούν.
Η θεματική δομή και ο μουσικός χαρακτήρας των τριών από τα τέσσερα μέρη της 6ης συμφωνίας (εκτός του andante moderato) είναι δεμένη με μπετόν. Η συναισθηματική διαφυγή του ακροατή είναι αδύνατη όπως αναπότρεπτη είναι η διαφυγή του ήρωα από το ζοφερό του πεπρωμένο. Για τον λόγο αυτό προτιμώ και εγώ το τραγούδι του andante (zart aber ausdrucksvoll-απαλά αλλά εκφραστικά) να παίζεται σαν μουσική ανάσα πριν από το κυριολεκτικά μνημειώδες τελευταίο μέρος.

Πολλοί φίλοι της μουσικής κατηγορίας μπορεί να μην διαθέτουν την υπομονή να αφοσιωθούν στην ακρόαση συμφωνικών έργων. Η περίπλοκη δομή της συμφωνίας τους κάνει να χάνουν την μουσική συνέχεια με συνέπεια την απόσπαση της προσοχής και την μείωση του ενδιαφέροντος. Για τους φίλους αυτούς προσπάθησα να περιγράψω το πρώτο μέρος αυτής της συμφωνίας έτσι ώστε ξεχωρίζοντας τα μουσικά θέματα να παρακολουθήσουν με περισσότερη ευκολία την επεξεργασία της δομής του έργου. Βέβαια υπάρχει και η πιθανότητα να πηδήξουν από το παράθυρο θεωρώντας το άκρατο σχολαστικισμό.
Περισσότερο ενδιαφέρον θα είχε η περιγραφή του 4ου μέρους γιατί αποτελεί μνημειώδη συμφωνικό δημιούργημα λόγω της ποικιλίας εκφραστικών μέσων και λόγω της πλούσιας και ταχείας εναλλαγής συναισθημάτων. Το πρώτο μέρος προτιμήθηκε λόγω ευκολίας.
Πιστεύω ότι η κατανόηση διευκολύνει την ακρόαση και μεγαλώνει την ακουστική απόλαυση. Σε αυτό με βοήθησε το cd-sacd του Abbado ( Φιλαρμονική Βερολίνου 2002) και η ανάλυση της 6ης από τον Κ. Φλώρο. Η ανάλυση του Κ. Φλώρου χρησιμοποιεί μουσικά μέτρα της παρτιτούρας που προσπάθησα να αντιστοιχήσω με την χρονική διάρκεια που εμφανίζεται στην οθόνη του cd-player.

Πρώτο μέρος της 6ης συμφωνίας (allegro energico ma non troppo)
Έκθεση​
0-1.59 πρώτο μουσικό θέμα με εμβατηριακό χαρακτήρα.
1.59-2.42 θέμα με χαρακτήρα choral
2.43- 4.40 Δεύτερο θέμα με ορμητικό χαρακτήρα που δημιουργεί ισχυρή μουσική αντίθεση με το πρώτο θέμα. Κατά τα λεγόμενα του Mahler αποτελούσε πορτρέτο της γυναίκας του. Η ανάπτυξη του θέματος διακόπτεται μεταξύ 3.10-3.30 από μοτίβα του πρώτου θέματος . Εφευρετικό καλλιτεχνικό τέχνασμα που υπενθυμίζει την θεματική ενότητα του έργου.
Ανάπτυξη​
Πρώτο μέρος. 4.41- 7.18. Ανάπτυξη αποκλειστικά του πρώτου μέρους με τον εμβατηριακό χαρακτήρα. Τελειώνει με τον δυνατό ήχο των τυμπάνων. Υψηλή καλλιτεχνική μαστοριά ανάμεσα στο 6.42 που παύουν τα τύμπανα και το 7.18 με τα πνευστά να συνδέουν το πρώτο με το δεύτερο μέρος της ανάπτυξης.
Δεύτερο μέρος. 7.18 -9.15 (ή ένα λεπτό αργότερα δεν είμαι σίγουρος) Κυριαρχεί η ανάπτυξη μοτίβων από το δεύτερο μέρος όχι πια σε μείζονα αλλά σε ελάσσονα, αλλά με τους εμβατηριακούς ρυθμούς του πρώτου θέματος παρόντες.
Τρίτο μέρος. Ήδη μετά το 11- 14.28 η μουσική μεταμορφώνεται. Η μεταμόρφωση αυτή διακόπτει, κατά κάποιο τρόπο, την ανάπτυξη του πρώτου μέρους με μια μουσική που έρχεται από άλλο κόσμο, μια «μουσική από μακριά». Η ένταση χαμηλώνει, το τέμπο γίνεται πιο αργό και ήχοι από celesta και κουδουνάκια δίνουν έναν ονειρικό χαρακτήρα. Κυριαρχούν τα μοτίβα της Alma και το choral.
Τέταρτο μέρος . 14.28- 15.50. Η ενέργεια επανέρχεται με αναφορά στο πρώτο θέμα και το θέμα του choral

Ανακεφαλαίωση​
15.51-17.15 πρώτο θέμα πότε σε μείζονα πότε σε ελάσσονα
17.16-17.42 choral
17.43 - 19.05 μετάβαση στο δεύτερο θέμα και επίλογος

Coda​
Πρώτο μέρος βασισμένο στο πρώτο θέμα 19.06-20.57
Δεύτερο μέρος αρχίζει με την «μουσική από μακριά» και πάει σε crescendo molto.20.57-21.37
Τρίτο μέρος. Μοτίβα από το δεύτερο θέμα το choral και το πρώτο θέμα.

Το μεγάλο έργο είτε στην μουσική είτε στο θέατρο συνήθως αποζημιώνει τον ακροατή-θεατή αρκεί να εξασφαλίζεται μια ερμηνεία που είναι απλά καλή. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν ενδιαφέρον οι συζητήσεις περί άριστων ερμηνειών.
Καλή ακρόαση