Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
... συμφωνώ ότι αν κάποιος θέλει ''σώνει και καλά'' πακέτο, τότε ο Μακαρίτης είναι μίας πρώτης τάξεως επιλογή... ωστόσο, σε ουδεμία συμφωνία έχει κάνει ΤΗΝ εκτέλεση.... είναι πάντα καλός, ουδέποτε όμως πρώτευσε ....
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,762
Βόλος
Μια σύγχρονη 6η που μου άρεσε πολύ ήταν με τον Ivan Fischer. Δεν είναι μόνον ότι είναι κορυφαία ηχητικά. Μου αρέσει η έμφαση στη "κλασική" δομή του έργου, μάλιστα χωράει σε μονό cd, που έχω καταλάβει ότι είναι σπάνιο για 6η του Μάλερ.
 
Αγόρασα από το hdtracks.com την ηχογράφηση του Χάιτινγκ με τη Συμφωνική του Σικάγου:

51J11rpvvIL._SS400_.jpg


Μόλις άκουσα το τελευταίο μέρος. Ατμοσφαιρική ερμηνεία, με τη διεισδυτικότητα ακτινογραφίας, μετατοπίζει την εστίαση από το δράμα στην καθαρότητα της έκφρασης και στην αφηγηματική πληρότητα. Θαρρείς και έχει βρει το μονοπάτι που επιτρέπει τη διαρροή των πιο μύχιων σκέψεων στη δημόσια σφαίρα, αν και με τη χρονική καθυστέρηση της αναδρομής, σε σχέση με το παρόν της επί σκηνής δράσης. Η ογκωδέστατη ενορχήστρωση εδώ γίνεται καθάρια, διάφανη, στα όρια του αλαφροΐσκιωτου. Στο φινάλε, εκδηλώνει μια αποκαλυπτική ένταση και ενέργεια, που διαλύεται τελικά στον πιο εσωτερικό ψίθυρο.

Σοφία, σεμνότητα και απόλυτη κυριαρχία του μέσου, από τον 80χρονο Χάιτινγκ, που στο Σικάγο φαίνεται να διαβιώνει το Indian Summer του. Η ποιότητα ηχογράφησης μέσω του 24/88 flac από άλλο πλανήτη! :grinning-smiley-043
 
Χρωστώ report και για τα υπόλοιπα τρία μέρη, η ακρόαση των οποίων μόλις συντελέστηκε! Λοιπόν, για να μη μακρηγορώ, πρόκειται κατά τη γνώμη μου, για μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και πιο ιδιοσυγκρασιακές ερμηνείες που έχω ακούσει! Η δε απόδοση της ορχήστρας και η χημεία της με το μαέστρο εκπληκτική!

Για κάθε φαινόμενο κόστος (αργά τέμπι, περιορισμένη θεατρικότητα), ανταμείβει με πολλαπλά οφέλη (εξαιρετική άρθρωση και διαύγεια, απουσία μανιέρας και αφηγηματική γραμμή που την παρακολουθείς με κλειστά μάτια, λαμβάνοντας όλες τις αντιθέσεις και τις εντάσεις φυσιολογικά, χωρίς την αίσθηση πως σου διέφυγε από την πυκνή και πολυδαίδαλη ενορχήστρωση κάτι και πρέπει να το ξανακούσεις).

Και, επιτέλους, μια πρόσφατη ηχογράφηση που διατηρεί τη σειρά των ενδιάμεσων μερών όπως πρέπει να 'ναι! :grandpa: Πρώτα σκέρτσο και μετά αντάντε! :a0210:

Και - όπως έχω πει - η καλύτερα ηχογραφημένη 6η που έχω ακούσει! Και σε αντίθεση με την αντίστοιχη της Accusense / Linn, αυτή εδώ έχει ουσία και άποψη! Ο παλιός είν' αλλιώς! ;):grinning-smiley-043
 
Last edited:
Τετάρτη βράδυ, στο Ηρώδειο.

Μετά το - για μένα απολύτως ανούσιο και αδιάφορο - 2ο κονσέρτο για πιάνο του Λιστ, διάλειμμα και επιτέλους, η μεγάλη στιγμή. Η 6η του Μάλερ με μια από τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου - με λαμπρή μαλερική παράδοση - τη Φιλαρμόνια, υπό τον Έσα Πέκα Σάλονεν.

2009_294_london_philharmonia_2.1236349979569.jpg


Καλές οι διαμεσολαβήσεις των στερεοφωνικών - ενίοτε χαϊεντάδικων - αλλά τίποτε δε συγκρίνεται με το να είσαι εκεί και το κυριότερο, να βλέπεις και να συμπάσχεις με το μαέστρο και τους μουσικούς. Τέταρτη σειρά, στη δεξιά κερκίδα, έχουμε τους κοντραμπασσίστες μπροστά μας. Δυο-τρεις είναι νέα παιδιά. Αν φόραγαν αθλητικά, θα τους μπέρδευα με τον Νταρμπισάιρ! :D

Για πάνω από 70 λεπτά βλέπουμε κάθε κίνηση, κάθε μορφασμό, κάθε ανταλλαγή βλέμματος, κάθε αντίδραση στο απρόοπτο των μουσικών, καθώς τα δίνουν όλα αφιερωμένοι στο αριστούργημα του Μάλερ. Στο σύντομο διάλειμμα μετά το πρώτο μέρος, έρχεται το πρώτο ξεσκαρτάρισμα και τα ήδη όχι ευκαταφρόνητα κενά στις κερκίδες διευρύνονται. Στο καλό και να μη μας γράφετε. :aetsch: Οι πολλοί που μένουν στη θέση τους κερδίζουν κάτι μοναδικό. Τέτοιες στιγμές ζεις μετρημένες στα δάχτυλα σε όλη σου τη ζωή. Η ερμηνεία υπέροχη. Το σκέρτσο στη σωστή θέση, δεύτερο. :2thumb22sup: Μετά το απότομο συντριπτικό φόρτε στο τέλος του τέταρτου μέρους και καθώς σβήνει το πιτσικάτο των μπάσων εγχόρδων, μένουμε για μια στιγμή μετέωροι. Οι μουσική μας έχει καθηλώσει, αλλά οι μουσικοί μας έχουν ενθουσιάσει. Τα χειροκροτήματα κλιμακώνονται, στην αρχή δειλά και καταλήγουν χιονοστιβάδα. Από διάφορες θέσεις φωνάζουμε μπράβο ενώ άλλοι σφυρίζουν με ενθουσιασμό! :worshippy:

Το μυαλό μου είναι στους φίλους που δεν κατάφεραν να είναι μαζί μας. Μακάρι να είμαστε καλά και να ζήσουμε τέτοιες στιγμές στο μέλλον. :party:

Ευχαριστούμε κύριε Σάλονεν, ευχαριστούμε φίλτατοι μουσικοί της Φιλαρμόνια για τη μοναδική εμπειρία που μας προσφέρατε. Ευχαριστούμε και τον κύριο Λούκο του Φεστιβάλ που τους έφερε εδώ. Ξέρω πως η εκπεφρασμένη του άποψη είναι πως η κλασσική μουσική δεν πουλά στο Φεστιβάλ Αθηνών. Από τις κερκίδες που δεν κατάφεραν να γεμίσουν, μπορεί να αισθάνεται μελαγχολικά δικαιωμένος. Ο ενθουσιασμός του στο τέλος όμως, που χειροκροτούσε και αυτός όρθιος μαζί με μας φαινόταν ειλικρινής και αυθόρμητος. Εξάλλου ένα τέτοιο λογιστικό έλλειμμα δεν είναι τίποτε μπροστά στην τεράστια πολιτιστική παρακαταθήκη αυτής της συναυλίας! :SFGSFGSF:
 
17 June 2006
14,350
Λόγοι ανωτέρας βίας δεν μου επέτρεψαν δυστυχώς να παρευρεθώ.
Ο συμφωνικός Λιστ δεν μου λέει τίποτα αλλά η 6η Μάλερ είναι πάντα ένας πολύ σοβαρός λόγος: ήθελα πολύ να δώ Πώς διαχειρίζεται το έργο ένας νέος μαέστρος για τον οποίο γίνεται ντόρος εσχάτως, αλλά κύρια ήθελα να ακούσω 'ζωντανά' το βαρύ πυροβολικό της Philharmonia: τα πνευστά της. Μία από τις ουτοπικές ονειρώξεις μου είναι ο συνδυασμός αυτών των Λονδρέζικων πνευστών με τα έγχορδα των Βερολινέζων και τη Χορωδία της Βιέννης (Singverein).
Δεν τα κατάφερα... :icon15:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
...πέραν της συνθέσεως καθ' εαυτής, στον Μάλερ η ουσία ισοπόσως βρίσκεται στην ενορχήστρωση, σε όλη αυτή την απίστευτη ψιλοβελονιά που καταλήγει σε ένα κολοσσιαίας συνεκτικότητας αριστουργηματικό κέντημα ... όπως κατέθεσε και ο Δαμιανός, δυστυχώς μόνον η ζωντανή εμειρία μπορεί να επιτρέψει την καταννόηση των μαλερικών οικοδομημάτων ... συνδιαλλαγή μεταξύ ομάδων οργάνων, μεταξύ μεμονωμένων οργάνων σε συνδυασμούς που δεν έχουν ματαγίνει, συνεχείς αλλαγές ράμφους στα πνευστά, προσθήκες τμημάτων σώματος, κλπ. κλπ., ... γενικώς απίστευτες κυλιόμενες διαφοροποιήσεις στα ηχοχρώματα με σκοπό αυτό το υπέροχο ιρίδισμα που αντανακλά τις μεταπτώσεις στο λουτρό των συναισθημάτων....

Η ορχήστρα και ο Σάλονεν έδωσαν μία εξαιρετική ερμηνεία με απόλυτα νευρώδες (όπως τουλάχιστον εγώ το επιθυμώ) πρώτο μέρος, με εναλλαγές απειλής και πεισματικής παράταξης ψυχικών εφεδρειών ενόψει του πολέμου, λίγο ιδιοσυγκρασιακό και σχετικά αργό για τα γούστα μου σκέρτσο (που όμως τελικά λειτουργούσε σαν μέρος της όλης εικόνας), υπέροχα ρευστό αντάντε στην σωστή ταχύτητα, ώστε αφενός να ''τραγουδάει'' όσο και να πονάει' και τέλος ένα σαρωτικό τελευταίο μέρος, όπου η πλημμυρίδα των συναισθημάτων ήταν πλέον δυσκολο-διαχειρίσιμη, τουλάχιστον για μένα.... ευτυχώς ήταν δίπλα ο Ντέμιαν με τα σχόλια του και διατηρούσα επαφή με την πραγματικότητα ...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
... το αστείο της υποθέσεως ήταν οι υποθέσεις μας περί του τύπου που θα βαρέσει την ξύλινη σφυρούκλα ... αντί ενός νταβραντισμένου μαύρου, που ήταν το αρχικό bet (και ο οποίος αρκέσθηκε να παίζει τα καμπανάκια) την βάρεσε ένας διοπτροφόρος ηλικιωμένος .... :rofl::rofl::rofl:
 
Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

ήθελα πολύ να δώ Πώς διαχειρίζεται το έργο ένας νέος μαέστρος για τον οποίο γίνεται ντόρος εσχάτως, αλλά κύρια ήθελα να ακούσω 'ζωντανά' το βαρύ πυροβολικό της Philharmonia: τα πνευστά της.

Ω Κώστα, τα πνευστά της είναι ένα Ποίημα! :worshippy: Για να προλάβω τους σχολαστικούς, υπήρξαν ελάχιστες στιγμές τους σ' αυτό το μουσικό μαραθώνιο που σε μία ηχογράφηση θα το 'έπαιρναν' ξανά. Όμως η συνολική τους εικόνα ήταν υπέροχη! Πρωταθλητής τους ήταν τα κόρνα, το πρώτο κόρνο ήταν και ο πρώτος που σήκωσε ο μαέστρος στην αποθέωση του τέλους, αλλά το πιο χαριτωμένο -σχεδόν τρυφερό- στιγμιότυπο κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ήταν να βλέπεις τη σειρά των όμποε να 'σουζάρουν' σηκώνοντας τις λεπτές τους καμπάνες προς τις κερκίδες σε μια προσπάθεια να ξεχωρίσουν μέσα στους τεράστιους ηχητικούς όγκους της συμφωνίας. :Banane0:
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Αν και είμαι ο τελευταίος που θα έπρεπε να σχολιάσω κάτι για την χτεσινή μαγική νύκτα και μια απο τις ωραιότερες της μέχρι σήμερα ζωής μου, έχω να πω ότι ήμουν ένας απο αυτούς που φώναξαν μπράβο στο τέλος.

Δεν πίστευα αυτό που έβλεπα αλλά προπαντώς αυτό που άκουγα χτες βράδυ.

Τι ορχήστρα....τι έργο...

Να προσθέσω μόνο ότι χάρηκα γιατί είδα και νεολαία στο κοινό, είδα αυτους που έφυγαν αλλα διόλου δεν πτοήθηκα και είδα ένα ηρώδειο όχι γεμάτο αλλα όχι και άδειο.....

Επίσης στα δικά μου απαίδευτα αυτιά, μου άρεσε και ο Lizst...είμαι και φαν του πιάνου, τι να κάνω.

Σειρά έχει ο Beethoven....

Υ.Γ Βρε ποιός μάυρος, ένας μεσήλικας βάρεσε το σφυρί....
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,867
Αθήνα-Κέντρο
Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Κάτι τέτοια διαβάζω και συγχύζομαι που μένω στην επαρχία. Εδώ στη Λάρισα περιμένουμε τους Scorpions και τη Βίσση:twoguns:

Μην συγχύζεσαι Κώστα μου γιατί υπαρχουν και χειρότερα,όπως αυτά που παθαίνω εγώ.
Καμμιά φορά οι ρυθμοί στην Αθήνα σε αποσυντονίζουν και χάνεις πολλά απο τα δρώμενα.
Τα βλέπω,τα σταμπάρω,λέω να βγάλω εισιτήριο και..τα ξεχνάω..
Το παραπάνω το έχασα.

Τις προάλλες είχε Επιτάφιο και άλλα τρία των Ρίτσου/Θεοδωράκη στο Ηρώδειο, με την Βενετσάνου και το "θυμήθηκα" το βράδυ της παράστασης.!!
Εξαλλος..:twoguns:


Υ.Γ.Βολέψου τώρα με τους "Σκορπιούς" (και την εκατομμυριοστή βερσιόν του still loving you) και την "Αννούλα" ("λατρεμένο το απαγορευμένο"):ears:
 

In My Humble

Banned
2 September 2008
732
Malmo, Sverige
Παντως δεν προκειται να χασω το Σαββατο αυτο http://www.bastadkammarmusik.com/?q=en/node/167#saturday
Η ακουστικη στον πρωην σταυλο που παιζουνε ειναι καταπληκτικη.
Πηγαινω τα τελευταια 10 χρονια.
το 2004 ηταν Composer in Residence η Galina Ustvolskaya.
Ενα απο τα ποιο σημαντικα μουσικα βιωματα μου.
 
17 June 2009
3,594
Re: Απάντηση: Re: Αντικομφορμιστική Καινή Διαθήκη

Ω Κώστα, τα πνευστά της είναι ένα Ποίημα! :worshippy: Για να προλάβω τους σχολαστικούς, υπήρξαν ελάχιστες στιγμές τους σ' αυτό το μουσικό μαραθώνιο που σε μία ηχογράφηση θα το 'έπαιρναν' ξανά. Όμως η συνολική τους εικόνα ήταν υπέροχη! Πρωταθλητής τους ήταν τα κόρνα, το πρώτο κόρνο ήταν και ο πρώτος που σήκωσε ο μαέστρος στην αποθέωση του τέλους, αλλά το πιο χαριτωμένο -σχεδόν τρυφερό- στιγμιότυπο κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ήταν να βλέπεις τη σειρά των όμποε να 'σουζάρουν' σηκώνοντας τις λεπτές τους καμπάνες προς τις κερκίδες σε μια προσπάθεια να ξεχωρίσουν μέσα στους τεράστιους ηχητικούς όγκους της συμφωνίας. :Banane0:
Κύριοι,
Είμαι πολύ ευτυχής που γνώρισα το av club. Μέχρι τώρα αφηνόμουν να απολάμβάνω ακουστικά..ιδιαίτερα τον Mahler.....τώρα, αρχίζω και να κατανοώ.
σας ευχαριστώ....
la symphonie fantastique