Νέοι Marantz AV FY '23

Έχω μια εντύπωση (που δεν βεβαιώνεται από πουθενά) ότι η ψαλίδα ίσως να μίκρυνε οριακά, ίσως ο τελικός του Denon να είναι πιο καλό ταίριασμα με τον προ του και να τον κανει να ακούγεται οριακά λιγότερο επεξεργασμένος από ότι με τον Onkyo; Αλλά ξαναλέω, ήταν όλα τόσο οριακά, δεν είχα δεύτερη γνώμη, και το πείραμα ήταν τόσο μικρό σε διάρκεια που δε θα έβαζα τα λεφτά μου σε αυτά που λέω, ενώ η γενικότερη εντύπωση πού έγραψα παραπάνω περί αναλογικής αισθησης στον Marantz συνεχίζει να ισχύει.
Οσο (παρα)σκέφτομαι το παραπάνω, μου πέρασε ένας φόβος από το μυαλό μήπως ξέχασα να δηλώσω αυστηρά pre-out only στον Denon κατά την πρώτη δοκιμή, και πέρναγε θόρυβος από τον ενεργοποιημένο ενισχυτή, και αυτό ενίσχυσε αυτή την ψηφιακίλα, άρα μίκρυνε η ψαλίδα με τους τελικούς και των δυο on. Αλλά, αφενός δεν θυμάμαι καθόλου αν το έκανα ή όχι, αφετέρου πολύ τραβηγμένο μου φαίνεται να έχει αισθητή διαφορά, ειδικά αν σκεφτείς ότι όλα τα υπόλοιπα κανάλια πλην των front main ήταν στο off (γι'αυτό είμαι βέβαιος), άρα οι δικοί τους ενισχυτές ήταν έτσι κι αλλιώς απενεργοποιημένοι.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,167
Αγιοι Αναργυροι
Σας χρωστάω κι αυτή την ασήμαντη (πλην όμως σημαντική) σύγκριση. Πέραν της προφανούς διαφοράς σε αισθητική, βάρος, και φωτιζόμενο πλήκτρα, το remote του Marantz απλά δουλεύει πάντοτε, σε κάθε κατεύθυνση, του Denon μόνο όταν σημαδέψεις τον ενισχυτή.

View attachment 229460
αν και τα remote δεν θα πρέπει να είναι κριτήριο επιλογής, εδώ η διαφορά βγάζει μάτια....
 
  • Like
Reactions: Maestro

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Οσο (παρα)σκέφτομαι το παραπάνω, μου πέρασε ένας φόβος από το μυαλό μήπως ξέχασα να δηλώσω αυστηρά pre-out only στον Denon κατά την πρώτη δοκιμή, και πέρναγε θόρυβος από τον ενεργοποιημένο ενισχυτή, και αυτό ενίσχυσε αυτή την ψηφιακίλα, άρα μίκρυνε η ψαλίδα με τους τελικούς και των δυο on. Αλλά, αφενός δεν θυμάμαι καθόλου αν το έκανα ή όχι, αφετέρου πολύ τραβηγμένο μου φαίνεται να έχει αισθητή διαφορά, ειδικά αν σκεφτείς ότι όλα τα υπόλοιπα κανάλια πλην των front main ήταν στο off (γι'αυτό είμαι βέβαιος), άρα οι δικοί τους ενισχυτές ήταν έτσι κι αλλιώς απενεργοποιημένοι.

Καλά μην αγχώνεσαι. Το ντέρμπυ όπως και να έχει, έχει λήξει υπέρ του ακριβότερου Cinema 40 και από δω και κάτω θα είναι σαν να ψάχνεις βελόνα στ' άχυρα.
το amp disconnect που διαθέτουν έχει περισσότερο νόημα στις μεγάλες στάθμες, εκεί που μπορεί να κλιπάρουν τα τελικά στάδια και να επιστρέψουν ακουστό θόρυβο στον προενισχυτή.

Από αυτό το σημείο, το επόμενο σκαλοπάτι είναι ο Cinema 30 που όντως είναι διαφορετική πλατφόρμα σε όλα από τον Cinema 40 και μετά τα seperates. Στο δικό σου 7.3.4 η πιο πάνω πλατφόρμα σίγουρα θα σου έδινε ακόμα καλύτερο διαχωρισμό και δυνατότητα επέκτασης καναλιών που όμως για σαλόνι δύσκολο, μπαίνεις στα χωράφια του dedicated room μετά, με κόλπα όπως το να μπορείς να χρησιμοποιείς άνω και κάτω κεντρικό, να προσθέσεις Front Wide speakers (με σχεδόν μηδενικό original υλικό για αναπαραγωγή, αν όχι μηδενικό) κλπ κλπ.

Αν δεις κι όλας τι κυκλοφορεί έξω στα setup για σαλόνι, η μεγάλη πλειοψηφία είναι στο 7.x.4 και όχι παραπάνω. Νομίζω από πλευράς επεξεργαστή, μπορείς να ησυχάσεις πλέον, εκτός αν κερδίσεις καμιά λοταρία.
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
Τα wide αν μπορείς να τα έχεις, και δεν έχεις τριπλέτα surrounds (side), είναι πολύ σημαντικά και δίνουν το κάτι παραπάνω (θες βεβαίως και επεξεργαστή που να τα υποστηρίζει). Ειδικά όταν είσαι 5.1 και όχι 7.1 που μπορεί να έχεις μεγάλο χάσμα μεταξύ fronts & surrounds γεφυρώνουν αυτό το χάσμα πασιφανέστατα και από upmixed υλικό (έχουν κάνει καλή δουλειά στον Dolby Surround (Upmixer) η Dolby)
 

dimkaliger

New member
17 April 2019
3
Athens
Class D ;;;;;
Δοκίμασε TPA3255 PBTL με 150 βατάκια στα 8Ω, δώσε πόνο με 2 τετοια boards και ανεξάρτητα switch 48V 10A έκαστο, βάλε και μπροστά ένα καλό buffer , λυχνιακο ή το εξαιρετικό του Σάλα, βάλε και ένα ψηφιακό pot wondom, θα πάρεις και λίγο gain, και θα αλλάξεις τελειως γνώμη για την Δ τάξη.
Δυστυχώς..... το έπαθα και εγω , με 2 εξαιρετικούς παραδοσιακους τελικούς σε σύγκριση
 
  • Like
Reactions: opsim

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,167
Αγιοι Αναργυροι
Δοκίμασε TPA3255 PBTL με 150 βατάκια στα 8Ω, δώσε πόνο με 2 τετοια boards και ανεξάρτητα switch 48V 10A έκαστο, βάλε και μπροστά ένα καλό buffer , λυχνιακο ή το εξαιρετικό του Σάλα, βάλε και ένα ψηφιακό pot wondom, θα πάρεις και λίγο gain, και θα αλλάξεις τελειως γνώμη για την Δ τάξη.
Δυστυχώς..... το έπαθα και εγω , με 2 εξαιρετικούς παραδοσιακους τελικούς σε σύγκριση
προφανώς αστειεύτηκα με το "τα λεφτά μου πίσω"

δεν έχω ακούσει class D να πω την αλήθεια , αλλά δεν αμφιβάλλω ότι όπως όλες οι καλές υλοποιήσεις θα παίζει και αυτή καλά.
και ο μεγάλος 2κάναλος marantz δεν μπορεί παρά να είναι από τις πολύ καλές.. η τιμή του βέβαια είναι τσουχτερή
 
Καλά μην αγχώνεσαι. Το ντέρμπυ όπως και να έχει, έχει λήξει υπέρ του ακριβότερου Cinema 40 και από δω και κάτω θα είναι σαν να ψάχνεις βελόνα στ' άχυρα.
το amp disconnect που διαθέτουν έχει περισσότερο νόημα στις μεγάλες στάθμες, εκεί που μπορεί να κλιπάρουν τα τελικά στάδια και να επιστρέψουν ακουστό θόρυβο στον προενισχυτή.

Από αυτό το σημείο, το επόμενο σκαλοπάτι είναι ο Cinema 30 που όντως είναι διαφορετική πλατφόρμα σε όλα από τον Cinema 40 και μετά τα seperates. Στο δικό σου 7.3.4 η πιο πάνω πλατφόρμα σίγουρα θα σου έδινε ακόμα καλύτερο διαχωρισμό και δυνατότητα επέκτασης καναλιών που όμως για σαλόνι δύσκολο, μπαίνεις στα χωράφια του dedicated room μετά, με κόλπα όπως το να μπορείς να χρησιμοποιείς άνω και κάτω κεντρικό, να προσθέσεις Front Wide speakers (με σχεδόν μηδενικό original υλικό για αναπαραγωγή, αν όχι μηδενικό) κλπ κλπ.

Αν δεις κι όλας τι κυκλοφορεί έξω στα setup για σαλόνι, η μεγάλη πλειοψηφία είναι στο 7.x.4 και όχι παραπάνω. Νομίζω από πλευράς επεξεργαστή, μπορείς να ησυχάσεις πλέον, εκτός αν κερδίσεις καμιά λοταρία.
Καλά προφανώς, χαριτολογώ και λίγο αφού με τον 30 θα υπήρχε και θέμα… ισορροπίας, δεν έχει νόημα να συνδέεις flagship ενισχυτή σε ηχεία της πλάκας. Σε τέτοιο επίπεδο diminishing returns εννοείται ότι τα 1500 πάνω θα πήγαιναν πιο σωστά σε καλύτερα ηχεία (όπου θα ήταν και αισθητά καλύτερα). Απλά μου αρέσει η χάλκινη πλατούλα 🥳

Τα υπόλοιπα έξτρα του θεωρώ απίθανο να τα άκουγα/χρησιμοποιουσα στην παρούσα φάση με αυτό το setup. Εκτός ισως από την οριακά πιο άνετη ενίσχυση. Θα μου πεις κι ο 40 overkill είναι για το setup μου, αλλά τουλάχιστον εδώ την άκουσα τη διαφορά οπότε…
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,633
Ενισχυτές τύπου 30 έχουν βασικά νόημα σε περίπτωσης έλλειψης χώρου.

Αλλιώς παίρνεις τελικό που παίζει καλύτερα και δεν τον πετάς και όταν θες να αλλάξεις επεξεργαστή.
 
  • Like
Reactions: Maestro

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Καλά προφανώς, χαριτολογώ και λίγο αφού με τον 30 θα υπήρχε και θέμα… ισορροπίας, δεν έχει νόημα να συνδέεις flagship ενισχυτή σε ηχεία της πλάκας. Σε τέτοιο επίπεδο diminishing returns εννοείται ότι τα 1500 πάνω θα πήγαιναν πιο σωστά σε καλύτερα ηχεία (όπου θα ήταν και αισθητά καλύτερα). Απλά μου αρέσει η χάλκινη πλατούλα 🥳

Τα υπόλοιπα έξτρα του θεωρώ απίθανο να τα άκουγα/χρησιμοποιουσα στην παρούσα φάση με αυτό το setup. Εκτός ισως από την οριακά πιο άνετη ενίσχυση. Θα μου πεις κι ο 40 overkill είναι για το setup μου, αλλά τουλάχιστον εδώ την άκουσα τη διαφορά οπότε…

Όλα παιζουν ρόλο. Και η τοπολογία που είναι διαφορετική, και το τροφοδοτικό, και το σασί που είναι επιχαλκωμένο, και ο χαλκός στις ψύκτρες (που δεν είχε ο SR8015 τον οποίο αντικαθιστά ο Cinema 30 παρεμπιπτόντως) και η ψύκτρα επάνω από το DSP που δεν φαίνεται ποιο είναι, αλλά για να έχει ανάγκες ψύξης, αυτό μαρτυρά περισσότερη επεξεργασία.

Η πλατούλα δεν είναι χάλκινη. Στο μάτι μόνο είναι από πίσω με άλλo χρώμα η εκτύπωση για να υποδηλώνει τη χρήση χαλκού στο μηχάνημα μέσα, παραδοσιακά για Marantz.

Παρατήρησε ανάμεσα στα ανοίγματα του plate το χρώμα του επιχαλκωμένου σασί. Όλο το κάτω μέρος είναι δηλαδή.

Low--Marantz_CINEMA30_bk_StudioD_01.jpeg
 
Last edited:
  • Angry
Reactions: Maestro

thanking

Established Member
10 March 2023
100
Δεν ξέρω 4.400 για τον 30 που όπως και να εχει θα έχεις χειρότερο αποτέλεσμα απο έναν 50 με έναν τελικό του χιλιαρικου και 1500 να μένουν στην τσέπη...
Δλδ τι χαρακτηριστικά έχει ο 30 που ζητά σχεδόν 2.5 φορές το κόστος του 50? Έχεις το μπάτζετ των 4.5Κ?
Δωστο στον 50 στο dirac και σε 2 τελικούς και είσαι κλασεις καλύτερα από έναν ξερό 30...

Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Portioli

thanking

Established Member
10 March 2023
100
Τώρα άμα έχεις μπάτζετ και για 4.5Κ πολυκαναλο και μερικά χιλιάρικα για τελικούς ανά κανάλι εντάξει πάμε πάσο μιλάμε για ειδικά πρότζεκτ πάνω από 10Κ μόνο για ενισχυτές...
Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Δλδ τι χαρακτηριστικά έχει ο 30 που ζητά σχεδόν 2.5 φορές το κόστος του 50?

Τα έχουμε γράψει πολλές φορές και με φωτογραφίες και screenshots. Είναι δύο κατηγορίες πιο πάνω από τον 50. Δεν υπάρχει καμία επαφή μεταξύ των δύο μοντέλων.
Ο Cinema 30 είναι μια «ελαφρωμένη» έκδοση του A1H, μια και μιλάμε για μοντέλα της ίδιας μαμάς.
 

thanking

Established Member
10 March 2023
100
Ελαφρομενη έκδοση με βαριά τιμή...

Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Ελαφρομενη έκδοση με βαριά τιμή...

Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

O A1H έχει 7000, ο Cinema 30 έχει 4500. Άρα «ελαφρωμένος» και σε τιμή.

Φαντάζομαι καταλαβαίνεις ότι όσο ανεβαίνεις σε μοντέλο κερδίζεις σε απόδοση. Από κει και πέρα ο καθένας μέχρι που μπορεί να φτάσει. Δεν είναι όλα για όλους.
 
Ερώτηση: Όταν ακούω μουσική και το γυρνάω σε direct/pure direct, και στις δυο περιπτώσεις κόβεται το sub. Που σημαίνει (υποθέτω) ότι το ηχείο αναγκάζεται να παίζει ως full range αγνοώντας τα crossover που έχεις δηλώσει. Δεν είναι παράλογο αυτό; Δηλαδή προφανώς θες direct/pure direct για να μειώσεις την επεξεργασία, αλλά το crossover είναι κομβικής σημασίας (χωρίς αυτό δεν ακούς). Στο 2CH setup το crossover φαίνεται κανονικά στις ρυθμίσεις.

Βασικά, εκτός κι αν χάνω κάτι, ο μόνος τρόπος να παίζει sub στο direct/pure direct είναι να παίζεις σήμα Atmos με ξεχωριστό κανάλι sub.
 

thanking

Established Member
10 March 2023
100
Κατανοητό. Απλά κάνω φοκους στο ότι το πρώτο μαραντζ/ ντενον με δυνατότητα dirac και pre-outs και έναν τελικό ή παραπάνω υπερκαλύπτει σε απόδοση τα ακριβότερα μιας δύο ή τριών επιπέδων πολυκαναλους χωρίς προσθήκη τελικου/ων.

Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Ερώτηση: Όταν ακούω μουσική και το γυρνάω σε direct/pure direct, και στις δυο περιπτώσεις κόβεται το sub. Που σημαίνει (υποθέτω) ότι το ηχείο αναγκάζεται να παίζει ως full range αγνοώντας τα crossover που έχεις δηλώσει. Δεν είναι παράλογο αυτό; Δηλαδή προφανώς θες direct/pure direct για να μειώσεις την επεξεργασία, αλλά το crossover είναι κομβικής σημασίας (χωρίς αυτό δεν ακούς). Στο 2CH setup το crossover φαίνεται κανονικά στις ρυθμίσεις.

Βασικά, εκτός κι αν χάνω κάτι, ο μόνος τρόπος να παίζει sub στο direct/pure direct είναι να παίζεις σήμα Atmos με ξεχωριστό κανάλι sub.

Direct και Pure Direct (που είναι δηλαδή το Direct+κλείσιμο των κυκλωμάτων video και της οθόνης) σημαίνει ότι θα παίζει το σήμα όπως έρχεται. Εάν είναι π.χ. 5.1 θα πηγαίνει η πληροφορία των ηχείων στα κανάλια και η πληροφορία του LFE στο sub. Αν ας πούμε είναι το σήμα 2.0, τότε δεν θα πάει τίποτε στο subwoofer.

Όταν λες να μειώσεις την επεξεργασία τι εννοείς; Γιατί και το bass management επεξεργασία είναι. Αν θέλεις να ακούς χωρίς άλλη επεξεργασία αλλά να ισχύει το bass management (και κάποια άλλα που μπορείς να ρυθμίσεις) τότε πας στο:
Auto
In this mode, the type of digital signal input, such as Dolby Digital, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, Dolby Atmos, DTS, DTS-HD, DTS:X, DTS-ES, PCM (multi-channel) is detected, and the playback mode switches automatically to the corresponding mode.
If the input signal is analog or PCM (2-channel), stereo playback is used. For Dolby Digital or DTS, the music is played back according to the respective channel number.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Κατανοητό. Απλά κάνω φοκους στο ότι το πρώτο μαραντζ/ ντενον με δυνατότητα dirac και pre-outs και έναν τελικό ή παραπάνω υπερκαλύπτει σε απόδοση τα ακριβότερα μιας δύο ή τριών επιπέδων πολυκαναλους χωρίς προσθήκη τελικου/ων.

Στάλθηκε από το PGT-N19 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Αυτό δεν βγάζει πουθενά. Αν στους τελικούς προσθέσεις ένα καλύτερο μοντέλο ενισχυτή AV, πάλι καλύτερο αποτέλεσμα θα έχεις σε σχέση με τους ίδιους τελικούς σε φτηνότερο ενισχυτή AV.

Τώρα αν ψάχνεις το απόλυτο VFM, από το 2020 είναι γνωστό ότι τα πρώτα 9κάναλα μοντέλα της γκάμας της Marantz και της Denon είναι τέτοια. Ακόμα και όταν δεν είχαν to Dirac και είχανε δύο αντί για τέσσερις διακριτές εξόδους subwoofer, με HDMI 2.0 κλπ τότε.
Σκέψου ότι ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν σε αυτή την κατηγορία ενισχυτές AV με παραπάνω από μία έξοδο sub (οι παράλληλες δεν μετράνε).
 
Direct και Pure Direct (που είναι δηλαδή το Direct+κλείσιμο των κυκλωμάτων video και της οθόνης) σημαίνει ότι θα παίζει το σήμα όπως έρχεται. Εάν είναι π.χ. 5.1 θα πηγαίνει η πληροφορία των ηχείων στα κανάλια και η πληροφορία του LFE στο sub. Αν ας πούμε είναι το σήμα 2.0, τότε δεν θα πάει τίποτε στο subwoofer.

Όταν λες να μειώσεις την επεξεργασία τι εννοείς; Γιατί και το bass management επεξεργασία είναι. Αν θέλεις να ακούς χωρίς άλλη επεξεργασία αλλά να ισχύει το bass management (και κάποια άλλα που μπορείς να ρυθμίσεις) τότε πας στο:
Auto
In this mode, the type of digital signal input, such as Dolby Digital, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, Dolby Atmos, DTS, DTS-HD, DTS:X, DTS-ES, PCM (multi-channel) is detected, and the playback mode switches automatically to the corresponding mode.
If the input signal is analog or PCM (2-channel), stereo playback is used. For Dolby Digital or DTS, the music is played back according to the respective channel number.
Εννοώ να κλείνουν τα διάφορα EQ (λέγε με Audyssey) και να μένει καθαρά ο ήχος απλά με τον διαχωρισμό του crossover ώστε να συνεχίσεις να ακούς όλο το φάσμα μαζί με το sub. Θα μου πεις σβήσε το Audyssey, ok, απλά θα ήταν ωραίο να γίνεται με ένα κουμπάκι στο remote.

Παραδόξως, όταν πατήσω pure direct συνεχίζω να έχω εικόνα στην TV, ισως κάνει απλά pass through χωρίς περαιτέρω επεξεργασία.
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Εννοώ να κλείνουν τα διαφορά EQ (λέγε με Audyssey) και να μένει καθαρά ο ήχος απλά με τον διαχωρισμό του crossover ώστε να συνεχίσεις να ακούς όλο το φάσμα μαζί με το sub. Θα μου πεις σβήσε το Audyssey, ok, απλά θα ήταν ωραίο να γίνεται με ένα κουμπάκι στο remote.

Παραδόξως, όταν πατήσω pure direct συνεχίζω να έχω εικόνα στην TV, ισως κάνει απλά pass through χωρίς περαιτέρω επεξεργασία.

Ξεκινώ από το τελευταίο. Ναι συνεχίζει το passthrough στο pure direct. Ευτυχώς δηλαδή.

Αν θέλεις να κλείσεις το Audyssey, μπορείς να το βάλεις στο off στο μενού του Audyssey, εκεί που είναι και το DEQ. Με ένα κουμπί στο remote δεν γίνεται, ωστόσο δες αν ανοίγει κάποιο παράθυρο πατώντας το option στο R/C και δες και την περίπτωση του Web control όπου βάζοντας την ip του ενισχυτή έχεις το μενού του στο smartphone/tablet.