Το ξαναγράφω γιατί δεν με άφηνε το σύστημα να το κάνω edit...
===========================
Να ρωτήσω και ´γώ κάτι;
Ποιούς ακριβώς κραδασμούς (ταλαντώσεις) θέλουμε να απομονώσουμε;
Μήπως ΜΟΝΟ τους προκαλούμενους από τα ηχεία, δηλαδή απλά θέλουμε να αποφύγουμε την αρνητική ανάδραση από τα ηχεία στην βελόνα ΚΑΙ ΜΟΝΟ του πικάπ; Δηλαδή απλά θέλουμε η κίνηση της βελόνας σε σχέση με το μαγνήτη της (και το αντίστοιχο ηλεκτρικό σήμα) να έχει μια γραμμική σχέση με την αυλάκωση που έχει χαραχτεί στο βινύλιο χωρίς καμμιά άλλη επίδραση; Και ιδιαίτερα όχι αρνητική ανάδραση που μπορεί να οδηγήσει σε υπερενίσχυση του σήματος στη συχνότητα συντονισμού (ιδιοσυχνότητα) του συστήματος:
1. Βάρος κεφαλής και μέρους του βραχίονα (Μάζα)
2. Ελαστικότητας/ακαμψίας του στελέχους της βελόνας (ελατήριο)
3. όποιας απόσβεσης υπάρχει μέσα στο υλικό του στελέχους της βελόνας και στην επαφή του διαμαντιού με το βινύλιο (αμορτισέρ)
Πάντως αν γίνεται αυτή η ιδιοσυχνότητα πρέπει να είναι μακριά (δεν θυμάμαι καλά αν πρέπει να είναι πολύ πιό πάνω ή πολύ πιό κάτω) από την διεγείρουσα συχνότητα που προκαλούν οι αυλακώσεις του δίσκου.
Για να περιορίσουμε το φαινόμενο της αρνητικής ανάδρασης μπορούμε
1. Να παρεμβάλουμε μια μεγάλη μάζα στη διαδρομή από το πάτωμα στη βελόνα (πικάπ μεγάλης μάζας). Έτσι περιορίζουμε το πλάτος (ένταση- amplitude) της ταλάντωσης.
2. Να αλλάξουμε το σύστημα "μάζα-ελατήριο-αμορτισέρ" παρεμβάλλοντας μια ακόμα μάζα που συνδέεται με τη μάζα του πικάπ με ένα ελατήριο (πικάπ με υποσασί).
Τώρα αν αυτό έχει νόημα στους δίσκους που διαβάζονται με οπτικό laser δεν ξέρω.... Οι "αυλακώσεις" (βαθουλώματα) διαβάζονται από μια κεφαλή laser και το σύστημα μπορεί να επηρρεάζεται από μηχανικούς συντονισμούς...
Φυσικά όλα αυτά μπορούν να μελετηθούν στο πεδίο των συχνοτήτων (frequency domain) που είναι εύκολο γιατί δεν μας ενδιαφέρουν τα μεταβατικά φαινόμενα.
Μπορεί να λέω και τίποτα λάθη (πάνε πολλά χρόνια ...) αλλά αν δεν ξέρουμε τι ακριβώς θέλουμε δεν βγάζουμε άκρη με αυτές τις μεταξωτές κορδέλλες. Εκτός και αν ακούμε με τα μάτια, οπότε αν δεν έχουμε καλώδια ρεύματος που στρώνουν την τάση, ενισχυτές πολυτελείας με λάμπες που μας μαγεύουν, πικάπ από τιτάνιο και χρυσό που αποδεικνύουν ότι έχουμε πολλά λεφτά και δημοσιογραφους με καλιτεχνική πένα που τονώνουν το εγώ μας, δεν μας αρέσει ο ήχος που ακούμε. Προσοχή: δεν λέω ότι όλα αυτά δεν έχουν νόημα αλλά δεν πρόκειται να δεχτώ κάτι αν δεν καταλαβαίνω το γιατί με επιστημονικό τρόπο...
================