Κρόσμπι, Στιλς και Νας
Crosby, Stills & Nash - Crosby, Stills & Nash (Μάϊος 1969, Atlantic)
Τραγούδια: A1 Suite: Judy Blue Eyes (Stephen Stills) - 7:22, A2 Marrakesh Express (Graham Nash) - 2:36, A3 Guinnevere (David Crosby) - 4:43, A4 You Don't Have To Cry (Stephen Stills) - 2:43, A5 Pre-Road Downs (Graham Nash) - 2:59, B1 Wooden Ships (David Crosby, Stephen Stills) - 5:22, B2 Lady Of The Island (Graham Nash) - 2:36, B3 Helplessly Hoping (Stephen Stills) - 2:37, B4 Long Time Gone (David Crosby) - 4:17, B5 49 Bye-Byes (Stephen Stills) - 5:15
Μουσικοί: David Crosby (φωνητικά: A3, A4, B1, B3, B4, B5, ρυθμική κιθάρα: B1, ακουστική κιθάρα: A3), Stephen Stills (φωνητικά: A1, A4, B1, B3, B5, ληντ κιθάρα εκτός: A3, B2, μπάσο, όργανο, κρουστά), Graham Nash (φωνητικά: A2, A3, A4, A5, B2, B3, B5, ρυθμική κιθάρα: A2, A5, ακουστική κιθάρα: B2), Dallas Taylor (τύμπανα), Jim Gordon (τύμπανα: A2), Cass Elliot (υποστηρικτικά φωνητικά: A5)
Παραγωγή / Μηχανικός: Crosby, Stills & Nash / Bill Halverson
Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Σχεδίαση / Φωτογραφία: Gary Burden / Henry Diltz
Διεύθυνση / Πνευματική Καθοδήγηση: David Geffen / Ahmet Ertegun
Ηχογραφήθηκε από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 1969 στο
Wally Heider's Studio III του Λος Άντζελες, Καλιφόρνια
Ο πρώτος δίσκος τους ηχογραφήθηκε στο Λος Άντζελες και κυκλοφόρησε το 1969. Έφερε τον απλό τίτλο που περιείχε τα ονόματά τους και το εξώφυλλο ήταν μια
φωτογραφία του εκπληκτικού φωτογράφου
Henry Diltz. Ένας παλιός ξεφτισμένος καναπές και οι τρεις τους καθισμένοι με πρώτο τον
Nash, στη μέση τον
Stills και δεξιά τον
Crosby στη θρυλική πλέον χίπικη πόζα ατενίζοντας το άπειρο.
Οι
Crosby, Stills & Nash παρουσίασαν τη δικιά τους ιδέα, δεν ανέμειξαν απλά μόνο φωνές, αλλά ταίριαξαν τις διαφορετικές δυνάμεις τους, ο Ντέιβιντ 'Κροζ' τον κοινωνικό σχολιασμό και τα ατμοσφαιρικής διάθεσης κομμάτια, ο Στίφεν 'Κάπτεν Πολυχέρης' τις ποικίλες μουσικές ικανότητές του και την επιδέξια ενσωμάτωση φολκ και κάντρι στοιχείων σε σύνθετες ροκ δομές και ο Γκράχαμ 'Γουίλι' τις ράδιο-φιλικές ποπ μελωδίες του, για να δημιουργήσουν ένα αμάλγαμα ευρείας απήχησης. Δεν υπήρξαν ποτέ καλύτεροι, από ότι σ' αυτό το άλμπουμ, που το πνεύμα τους "
είμαστε όλοι μαζί σ' αυτό" ήταν στην πιο χαρούμενη ειλικρινή, και αρμονική φάση του, πριν τους σκιάσει η επιτυχία (και τα ναρκωτικά).
Crosby και
Nash με τις
Joni Mitchell, Judy Collins στο στούντιο κατά την ηχογράφηση του πρώτου τους δίσκου, φωτο του Ρόουλαντ Σέρμαν
Ο δίσκος ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο, με την εξαιρετική σύνθεση του
Stills, "
Suite: Judy Blue Eyes". Το κομμάτι είναι όντως σουίτα με τέσσερα μέρη και αναφέρεται στη γνωστή φολκ τραγουδοποιό
Judy Collins με την οποία είχε κάποια σχέση εκείνη την περίοδο. Ο Στιλς συντετριμμένος από τον χωρισμό τους έγραψε το τραγούδι ως αντίδραση στη θλίψη του. Η γαλανομάτα Τζούντυ αναφέρει, "
[Ο Στίφεν] ήρθε εκεί που τραγουδούσα ένα βράδυ στη Δυτική Ακτή και έφερε την κιθάρα του στο ξενοδοχείο και μου τραγούδησε ολόκληρο το 'Suite: Judy Blue Eyes'. Έτσι η κληρονομιά της σχέσης μας είναι σίγουρα σ' αυτό το τραγούδι".
...Φτάνω στο σημείο που δεν περνάω καλά πια / Λυπάμαι / Μερικές φορές πονάει τόσο άσχημα που κλαίω δυνατά / Είμαι μόνος / Είμαι δικός σου, είσαι δικιά μου, είσαι ό,τι είσαι / Το κάνεις δύσκολο...
Άλλα εξαιρετικά κομμάτια του
Stephen Stills είναι το αισιόδοξο "
You Don't Have to Cry", υποδειγματικό παράδειγμα για το πώς αυτοί οι τύποι μπορούσαν να παράγουν καθαρή μαγεία απλά τραγουδώντας μαζί, το μελωδικό μεσαίου τέμπο έπος "
49 Bye-Byes" και ένα από τα αγαπημένα μου το "
Helplessly Hoping".
Αβοήθητος ελπίζοντας ότι ο αρλεκίνος της αιωρείται κοντά, περιμένει μια λέξη
Λαχανιασμένος τρέχει με αναλαμπές ευγενικού αληθινού πνεύματος,
ευχόμενος να μπορούσε να πετάξει
Μόνο για το ταξίδι, στον ήχο του αποχαιρετισμού
Παρακολουθώντας χωρίς λόγια περιμένει δίπλα στο παράθυρο
και αναρωτιέται μέσα στο άδειο μέρος
Βοηθά άκαρδα τον εαυτό του στα άσχημα όνειρά της ανησυχεί,
μήπως άκουσε ένα αντίο; Ή έστω γεια;
Είναι ένα πρόσωπο
Είναι δύο μόνοι
Είναι τρεις μαζί
Είναι ο ένας για τον άλλον
Στάσου δίπλα στη σκάλα, θα δεις κάτι
σίγουρα θα σου πω ότι η σύγχυση έχει το κόστος της
Η αγάπη δεν ψεύδεται, είναι ανεύθυνη μια κυρία που καθυστερεί,
λέγοντας ότι έχει χαθεί και πνίγεται στο γεια
... | |
Ποιητική διάθεση, ακουστικές κιθάρες, υπνωτικές αρμονίες συνθέτουν ένα εκπληκτικό κομμάτι που η εναλλαγή των φωνητικών μεταξύ του
Stills και του
Crosby δεν έχει προηγούμενο.
Τραγουδώντας τα χορωδιακά του
Marrakesh Express
Ο
Graham Nash συνεισφέρει με το "
Marrakesh Express", ένα έξυπνο και παιχνιδιάρικο ποπ κομμάτι. Αναφέρεται στην αμαξοστοιχία που είχε πάρει κατά τη μετάβασή του από την Καζαμπλάνκα στο Μαρακές, έναν προσφιλή προορισμό για τους χίπηδες τις δεκαετίες του '60 και '70. Επίσης δικά του, είναι το "
Pre-Road Downs", που παραδόξως γι' αυτόν, ήταν περισσότερο ροκ από ποπ και η όμορφη μπαλάντα "
Lady of the Island", όλα εύθραυστα και μελωδικά με πολλή αφέλεια αλλά και περίσσιο συναίσθημα.