Browser
AVClub Fanatic
- 17 June 2006
- 10,575
Βρε Χρηστο, τι να κανω, να ρωτησω τον Greg Rogers πως μετρα το gamma?
Νομιζεις οτι θα μπει στον κοπο να μου απαντησει; :flipout:
Τι σχεση εχει το gamma τωρα ?
Βρε Χρηστο, τι να κανω, να ρωτησω τον Greg Rogers πως μετρα το gamma?
Νομιζεις οτι θα μπει στον κοπο να μου απαντησει; :flipout:
Τι σχεση εχει το gamma τωρα ?
Να συμπληρωσω Γιαννη οτι παιζει και μεγαλο ρολο η ταυτιση του gamma μεταξυ των 2 συγκρινομενων προβολεων,διοτι το gamma καθοριζει ποσο φωτεινο θα ειναι εκαστο χρωμα σε σχεση με την υπολοιπη εικονα σε καθε σημειο του grayscale..
Να συμπληρωσω Γιαννη οτι παιζει και μεγαλο ρολο η ταυτιση του gamma μεταξυ των 2 συγκρινομενων προβολεων,διοτι το gamma καθοριζει ποσο φωτεινο θα ειναι εκαστο χρωμα σε σχεση με την υπολοιπη εικονα σε καθε σημειο του grayscale..
Kωστα, ξερω οτι τελικα συμφωνουμε στα περισσοτερα πραγματα !!!!
Χρηστο και λιγη θεωρια δεν βλαπτει... το προτυπο D65 καθιερωθηκε το 1931 και η εξελιξη του το 1967.
Αυτη προβλεπει την υπαρξη ενος "εξομοιωτη" ηλιακου φωτος περιπου το μεσημερι (εξου και ο ορισμος daylight).
Δεν υπαρχει τετοιο φως , απλα προσπαθουμε προσεγγιστικα να το προσωμοιωσουμε.
Το διαγραμμα του ειναι αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Image:SPD_D65.png
στη περιοχη 380nm - 780 nm.
Eχουν παρθει δειγματα ανα 10nm και 5nm και βρεθηκε οτι τα αποτελεσματα ειναι λυση μιας πολυωνιμικης εξισωσης 3 βαθμου , που ειναι η εξης... y = 2.870x − 3.000 x στο τεραγωνο − 0.275.
Τα δειγματα που αναφερεις εβγαλαν την παραπανω εξισωση. Τα δειγματα του πραγματικου daylight. Υπηρχε, μετρηθηκε και βγηκε η εξισωση αυτη. Κρατα το αυτο.
Το σημειο αναφορας D65 εχει συντεταγμενες x=0.31271, y=0.32902 κατα CIE 1931 KAI x=0.3127, y=0.3290 KATA Rec 709 .
Και για να ακριβολογουμε d65 ειναι=6,503.6 Κ
Απ αυτα προκυπτουν οτι καθε σημειο στο τριγωνο που μας ενδιαφερει ειναι μοναδικο (σαν λυση μιας εξισωσης) και φυσικα δεχομαστε οτι καθε τετοιο σημειο ΟΛΟΙ οσοι εχουν νορμαλ οραση , το βλεπουν ιδια.
Συμφωνουμε κι εδω. Σαν λυση μιας εξισωσης , αυτης που προηλθε απο το πραγματικο φως daylight D65. Κρατα το κι αυτο ...
Αν λοιπον τωρα ρυθμισουμε (δυσκολο αυτο) το προβολεα μας κατα το D65 προτυπο , και εχουμε ταυτιση 6 τουλαχιστον σημειων (RGB KAI συμπληρωματικα ) τοτε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα υπαρχει ταυτιση και στα υπολοιπα σημεια .
Γι αυτο λεμε κι επιμενουμε οτι 2 ΣΩΣΤΑ ρυθμισμενοι προβολεις (αν διαθετουν πληρη ρυθμιστικα χρωματος ) ΠΡΕΠΕΙ να δειχνουν το ιδιο χρωμα (παιζει ρολο φυσικα και η φωτεινοτητα...).
Τακη αυτο λεω και στο τελος του thread ... το gamma ειναι συναρτηση της φωτεινοτητας .
Αν καποιος μπορει να καταλαβει τα παραπανω γραφομενα θα δει, οτι δεν χωρα αμφισβητηση σε αυτα (μαθηματικα ειναι) .
Αυτο που οι περισσοτεροι μπερδευουν ειναι οτι ΝΟΜΙΖΟΥΝ οτι βλεπουν σωστα ρυθμισμενο προβολεα.
Κατι τετοιο ειναι εξαιρετικα δυσκολο.
Σωστος......Οταν εχεις ταυτηση 6 σημειων τουλαχιστων οπως αναφερεις rgb και cmy ΔΕΝ σημαινει υποχρεωτικα οτι συμπίπτουν και ολα τα εκατομυρια αλλα σημεια που θα δεις ,για τον πολυ απλο λογο οτι μπορει η εξισωση που περιεγραφεις παραπανω να βγει στο καφε για παραδειγμα (στο τριγωνο), ναι , αλλα ο προβολεας να το δειξει κοκκινιζων καφε (στην οθονη) γιατι δεν εχει τη δυνατοτητα να το αναπαραγει. Η εξισωση θα βγαζει το αποτελεσμα σωστο, τις συντεταγμενες σωστες και θα δινεται στον προβολεα. Αυτος ομως δεν....
[/COLOR][/COLOR]
Χρηστο το καθε μηχανημα απλα σου οριοθετη αυτο που θελεις απο αυτο που παιρνει.. δεν μπορει να παραγει κατι το οποιο δεν υπαρχει.....!!!!
1)Δεν νομιζω ο Χρηστος να αναφερετε στον jvcΧρηστο , αυτο που λες ειναι ΤΕΧΝΙΚΗ αδυναμια της λαμπας.... και φανταζομαι οτι θα εννοεις παλι τον JVC (καφε...).
Ομως αν θυμασαι στη παρουσιαση του Lumagen , τα χρωματα που ειδαμε (που θεωρητικα ηταν τα πιο σωστα που μπορουμε να παρουμε λογω περισσοτερων ρυθμιστικων) δεν ειχαν ΚΑΜΙΑ σχεση με αυτα πριν τη ρυθμιση (και φυσικα η καφετιλα ελλειπε !).
Γι αυτο επιμενω οτι αν στησεις σωστα (και δεν μπορουν ολοι να διορθωθουν φυσικα) ενα προβολεα τοτε εισαι 99,9% "σωστος".
Κωστα εχεις δει τον JVC ΣΩΣΤΑ ρυθμισμενο ?
Δεν προσεξα την τελευταια σου προταση, οντως το ανεφερες.
Κατα τα αλλα, συμφωνω απολυτα.
Ακομα και αν εχουμε δυο προβολεις με ακριβως ιδιες μετρησεις, αν ο ενας απο τους δυο εχει ελαχιστα διαφορετικο gamma σε καποια IRE, το οπτικο αποτελεσμα θα ειναι διαφορετικο! Μην ξεχναμε οτι η τιμη της καμπυλης gamma που βγαζει το οργανο (πχ 2.2) ειναι ο μεσος ορος ολης της κλιμακας! (αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος).
Αφου βλεπεις την διαφορα Κωστη μην το ψαχνεις....!!!!Μπορεί όμως να υπερβάλλει...
Και υπερβάλλοντας δημιουργούνται πολλές φορές λανθασμένες εντυπώσεις...
Ακόμη και ψευδαισθήσεις.
Εφόσον δεν υπάρχει τρόπος αυτή τη στιγμή να μετρηθούν οι ενδιάμεσοι τόνοι και τα κοντινά χρώματα στα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, τότε πως μπορεί να πει κάποιος και να υποδείξει ότι αυτή η 'εμπλουτισμένη' πληροφορία που παρατηρείτε σε προβολείς με XENON λάμπα είναι και σωστή?
Μα νομιζω οτι ο Χρηστος εβαλε ενα σχεδιαγραμμα που κατι λεει..
Να υπενθυμίσω, πιστεύω να θυμάται και ο Μπάμπης, ότι αναφορά στις διαφορές αυτές είχα κάνει όταν πρωτοείδα τον Quallia και στη συνέχεια όταν είδα τον 100άρη του Μπάμπη. Διαφορές υπάρχουν και για τα μάτια μου και την αρέσκειά μου επιδρούν θετικά στο τελικό αποτέλεσμα.
Όμως δεν μπορώ να επιμένω ότι είναι και σωστή αυτή η άποψη, διότι δεν μπορώ να το τεκμηριώσω. Με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι μετρήσιμες.
Τελικα λυστε μου μια απορια. To D65 τι αφορα ? Τα χρωματα σε ολες τις εντασεις φωτος η σε μια συγκεκριμενη ?
Ρε Γιαννη δεν κανω τον πολυξερο....Οχι Κωστα, νομιζεις οτι ξερεις ... και νομιζω οτι ο Χρηστος εκει αναφερεται.
Μην κανεις συνεχεια το πολυξερο ... δεξου και καμια αλλη γνωμη, ετσι για αλλαγη βρε αδερφε !!!:grinning-smiley-043
Το d65 ειναι σημειακη μετρηση απο οσο ξερω , και αποτελει απλοποιηση μιας γενικοτερης διαδικασιας μετρησεων που αποτελουν¨"πακετο" και εχει καθιερωθει να λεμε , ρυθμιση κατα d65 ... Μανωλη που εισαι ?
Μη ξεχναμε οτι το gamma ειναι ο μεσος ορος φωτεινοτητας, και ετσι προφανως δεν σημαινει οτι 2 προβολεις με ιδιο gamma θα δειχνουν ιδια λεπτομερεια , στις ιδιες περιοχες φωτεινοτητας).
Δεν ισχυει το ιδιο για τις μετρησεις στο χρωμα (στο gamma υπαρχει η τεχνικη δυσκολια να μετρησεις χαμηλες εντασεις φωτεινοτητας).
Διαβαζω και μου ερχεται στο μυαλο το θεμα των super tweeter. Αυτα λοιπον ανεβαινουν πανω απο 50 khz. Ποιος ο λογος οταν το cd παιζει μεχρι 20 khz? Και ομως σε ακροαση απλου cd (οχι sacd ή dvd audio) οι περισσοτεροι ακουνε διαφορες ψηλα. Δεν ξερω αν ειναι σωστος ο παραλληλισμος και λογω της αγνοιας μου περι d65 εγω καπως ετσι το αντιλαμβανομαι.
Χρηστο , αυτο που λες ειναι ΤΕΧΝΙΚΗ αδυναμια της λαμπας.... και φανταζομαι οτι θα εννοεις παλι τον JVC (καφε...).
Ομως αν θυμασαι στη παρουσιαση του Lumagen , τα χρωματα που ειδαμε (που θεωρητικα ηταν τα πιο σωστα που μπορουμε να παρουμε λογω περισσοτερων ρυθμιστικων) δεν ειχαν ΚΑΜΙΑ σχεση με αυτα πριν τη ρυθμιση (και φυσικα η καφετιλα ελλειπε !).
Γι αυτο επιμενω οτι αν στησεις σωστα (και δεν μπορουν ολοι να διορθωθουν φυσικα) ενα προβολεα τοτε εισαι 99,9% "σωστος".
Κωστα εχεις δει τον JVC ΣΩΣΤΑ ρυθμισμενο ?
Μπορεί όμως να υπερβάλλει...
Και υπερβάλλοντας δημιουργούνται πολλές φορές λανθασμένες εντυπώσεις...
Ακόμη και ψευδαισθήσεις.
Εφόσον δεν υπάρχει τρόπος αυτή τη στιγμή να μετρηθούν οι ενδιάμεσοι τόνοι και τα κοντινά χρώματα στα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, τότε πως μπορεί να πει κάποιος και να υποδείξει ότι αυτή η 'εμπλουτισμένη' πληροφορία που παρατηρείτε σε προβολείς με XENON λάμπα είναι και σωστή?
Να υπενθυμίσω, πιστεύω να θυμάται και ο Μπάμπης, ότι αναφορά στις διαφορές αυτές είχα κάνει όταν πρωτοείδα τον Quallia και στη συνέχεια όταν είδα τον 100άρη του Μπάμπη. Διαφορές υπάρχουν και για τα μάτια μου και την αρέσκειά μου επιδρούν θετικά στο τελικό αποτέλεσμα.
Όμως δεν μπορώ να επιμένω ότι είναι και σωστή αυτή η άποψη, διότι δεν μπορώ να το τεκμηριώσω. Με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι μετρήσιμες.