Να κλεινεις τα ματια σου στο DirectX που χρησιμοποιει πλεον μεχρι και ο παλιος πολεμιος του, ο Carmack(μαλιστα βοηθαει απο το DX9 και μετα στην περαιτερω αναπτυξη του ΑPI) και να χρησιμοποιεις OpenGL (που εδω και καιρο ανηκει στην MS οπου το εχει παγωσει)
Ο Carmack και η id δεν ήταν πολέμιοι του DirectX. Ουδέποτε ανακοίνωσαν παιχνίδι που να παίζει μόνο με OpenGL.
Τα παιχνίδια της id είναι κάτι περισσότερο από μία μηχανή γραφικών. Τα game engines των Quake 2&3 γράφτηκαν εξαρχής σε C και OpenGL,
και αυτό διότι η ανάπτυξη έγινε σε ισχυρότερα μηχανήματα από τα ταπεινά Wintel.
Το τελικό κερασάκι, για να μπορέσουν να παίξουν και στα PC μας, γιατί τότε μόνο η nVidia, υποστήριζε OpenGL
(και αυτή επειδή αγόρασε την Voodoo, που αυτά που τότε μπορούσε να δώσει η Voodoo, δεν τα έδινε το DirectX),
και επειδή ο Carmack τους ήθελε όλους πελάτες, και όχι μόνο όσους είχαν OpenGL, ήταν το port του graphics engine σε DirectX.
Άρα, ο Carmack χρησιμοποιεί, θέλοντας και μη, το DirectX από το 97.
Επίσης ο Carmack έχει δηλώσει [
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20070115233110.html] πως δεν του αρέσει το DirectX10 (κάτι που αρχικά καταρρίπτει οτί βοήθησε στην ανάπτυξή του, γιατί ο κόσμος λέει ότι μπούρδα θέλει για να στηρίξει την άποψή του).
Επίσης στην ίδια σελίδα, ο ίδιος ο Carmack μας λέει
πως το XBox δεν έχει DirectX10].
Και μπουρδολογιάς συνέχεια, η Microsoft τα έσκασε στην SGI. Με την δοκιμασμένη της τακτική «έπεισε» την SGI να της παραδώσει πατέντες
http://www.theregister.co.uk/2002/01/16/sgi_transfers_3d_graphics_patents που χρησιμοποιούνται στο OpenGL.
Ξαφνικά λοιπόν, η Microsoft ανακάλυψε πως έχει δικαιώματα επί του ARB_vertex extension του OpenGL. (θυμάμαι πριν λίγο καιρό που έλεγε πως έχει δικαιώματα και επί του Linux). Ακόμα και έτσι να είναι όμως, όπως έχει ξανακάνει το OpenSource community, θα τα ξαναγράψει από την αρχή αν αποδειχθεί κάτι τέτοιο. Άρα, μάλλον η Microsoft αγόρασε κάποιες πατέντες της SGI και όχι το OpenGL. Δυστυχώς για την Microsoft το OpenGL δεν ανήκει στην SGI.
Θελει να πατωσει το OpenGL ναι γιατι στα vista ριχνει εντεχνα την αποδοση εως και 40% οπου υποστηριζεται.
http://www.theinquirer.net/en/inquirer/news/2005/08/08/microsoft-weakens-opengl
Το OpenGL είναι Open standard και δεν μπορεί να το αγοράσει κανείς.
Τόση μπούρδα, απορώ πως χώρεσε σε λιγες γραμμές. Ειναι σαν να λες οτι η κοκα κολα αγορασε να πινεις απο το μπουκαλι..... :flipout:
Ηταν αδύνατο για το PS3 να έχει DirectX για τον ίδιο ακριβώς λόγο που το Xbox δεν έχει blueray και δεν εκλεισε καθολου τα ματια.
Δεν θα έλεγα ομως πως το OpenGL είναι φούσκα (τουλάχιστον όσο τα Windows Millennium).
Δεν μπορεί μία φούσκα να επιβιώσει τόσο πολύ και ειδικα οταν η Silicon Graphics το υποστηριζει.
Τωρα αν δεν προχωραει με τους ιδιους ρυθμους ειναι ειδικά επειδη δεν χρηματοδοτείται από κάπου και Όταν το OpenGL βγάζει νέο revision, πρέπει να συμφωνήσουν πολλοί μεταξύ τους, εν αντιθέσει με το DirectX που αποφασίζει μόνη η Microsoft. Είναι φυσιολογική η υστέρηση.
Όσον αφορά το DX11, δεν το έχω δεί προσωπικά και στα λόγια της Microsoft έχω μάθει να κρατάω ομπρέλα.
Ωστόσο, όποιος επιχείρησε να γράψει πρόγραμμα σε DX?? και ακριβώς το ίδιο σε OpenGL μάλλον είναι αηδιασμένος από namespace του DX.
Τουλάχιστον σαν API, το OpenGL είναι σημαντικά ανώτερο (αν είσαι προγραμματιστής) από το DX.
Τώρα, πράγματι είναι δύσκολο για ένα παιδάκι να διακρίνει τί είναι τα γραφικά που βλέπει.
To Quake 3 είχε vertex shaders που έμοιαζαν αδύνατοι χωρίς pixel shaders.
Από την άλλη, παρά το ότι το OpenGL δεν παρέχει τον τρόπο στα PS3-παιχνίδια να εμφανίσουν γραφικά όπως του DX10.1, τα κυκλώματα σε hardware εξακολουθούν να υπάρχουν.
Όταν το OpenGL θα τα υποστηρίζει, θα αρκεί ένα update στο ps3 και στο Gran Turismo Prologue για να τα δειξει.
Θα ήθελα μόνο να υπενθυμίσω οτι σε κανένα από τα δύο δεν είναι δυνατόν να γίνει upgrade στο hardware.
Ούτε το Xbox 360 θα μπορεί να υποστηρίξει το DX10 DX11.
Μιας και το hardware του PS3 είναι ανώτερο, όταν μια μέρα το OpenGL θα παρέχει όσα και το DX10.1, τότε θα έχουν τελειώσει όλα.
Και ΤΕΛΟΣ επειδη τα πολλα λογια ειναι φτωχια οποιος εχει αποριες το τι γραφικα μπορει να βγαλει το ps3 με το OpenGL θα το ξαναπουμε για αλλη μια φορα ,
αρκει να κοιταξει τα γραφικα σε παιχνιδια οπως MGS , GTPrologue και Uncharted που εχει βγαλει μεσα σε 1μιση χρονο
και να τα συγκρινει με τα γραφικα απο τα παιχνιδια που εχει βγαλει το 360 σε 3 χρονια και θα καταλαβει ποση μεγαλη διαφορα εχουν.
Καλες οι θεωριες αλλα στην
ΠΡΑΞΗ τα γραφικα των συγκεκριμενων παιχνιδιων που ανεφερα ουτε τα εχει δει ποτε το 360
αλλα και ουτε
ΠΟΤΕ θα τα δει.
Ολα τα αλλα ειναι για να λεμε.