Wozzeck (Βότσεκ)

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Στίς διακοπές διάβασα το βιβλίο τού Μικη Θεοδωράκη ''Αξιος Εστί'' πού συμπεριλαμβάνει την συνέντευξη ποταμό στον Γιώργο Μαλούχο και αξίζει νά υπάρχει σέ κάθε βιβλιοθήκη,μιάς και εμπεριέχεται εκεί ολη η ζωή του..

Ο Μίκης γνώρισε τον Beecham στην Ρώμη αρχές τής δεκαετίας 50 και ενώ είχε πλέον ελευθερωθεί από την Μακρόνησο.
Μην ξεχνάμε οτι τά αδέλφια τού Beecham είχαν τήν γνωστή φαρμακευτική εταιρεία πού φέρει τό όνομά του ακόμα και σήμερα,οπότε ο Sir είχε δημιουργήσει τήν Royal Philarmonic Orchestra καί ζούσε ως αριστοκράτης ,εντελώς ξεκομένος από τον περίγυρό του...Ηταν και φανατικός μισογύνης επίσης.

Ο Beecham ηχογράφησε μέ την ορχήστρα τής RAI τήν μουσική τού Μικη γιά μιά ταινία τού Μάρκ Πάουελ τό Honeymoon και ο Μικης περιγράφει σκηνές απείρου κάλλους γιά τό πώς τον αντιμετώπισε ο Beecham..
Oταν ο Μικης τόλμησε και τού ζήτησε νά κάνει μερικές διορθώσεις στην διεύθυνση ,έγινε έξαλλος και άρχισε νά τόν ειρωνεύεται ρωτώντας τον άν ξέρει νά διευθύνει De Falla. ..(Το ''Τρίκωχο καπέλλο'')
Tήν κατάσταση τήν έσωσε ένας έλληνας μουσικός πού έπαιζε στην ορχήστρα τής RAI o οποίος τού φώναξε στά ελληνικά νά διευθύνει ..
Συνεννοήθηκε μέ τούς άλλους Ιταλούς μουσικούς,πού ήταν έξαλλοι ήδη μέ τον Beecham γιά την γενικότερη στάση του καί ο Μίκης απλά ψιλοκουνούσε τά χέρια και οι Ιταλοί τόπαιξαν στην ουσία μόνοι τους μιάς καί τοξεραν καλά.:flipout::flipout:

Ο Sir τά πήρε ακόμα πιό χοντρά και τελικά η ηχογράφηση τού έργου του Μικη έγινε χωρίς τήν παρουσια τού συνθέτη..

Τό περιστατικό τό αναφέρω γιατί νομίζω πώς ταιριάζει μέ τόν τρόπο πού ο Beecham έβλεπε ή μάλλον αδυνατούσε νά κατανοήσει θέματα πού βρίσκονταν έξω απ´τον δικό του κόσμο..Ως μουσικός βέβαια ήταν σημαντικός.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Ώστε έτσι έκανε ο Sir Thomas στον Θεοδωράκη. Ε, τώρα τον εκτιμάω ακόμα περισσότερο (τον Sir Thomas εννοώ)! :BDGBGDB55:

Τό περιστατικό τό αναφέρω γιατί νομίζω πώς ταιριάζει μέ τόν τρόπο πού ο Beecham έβλεπε ή μάλλον αδυνατούσε νά κατανοήσει θέματα πού βρίσκονταν έξω απ´τον δικό του κόσμο..Ως μουσικός βέβαια ήταν σημαντικός.

Δεν συμφωνώ απόλυτα. Πως είμαστε σίγουροι ότι εμείς κατανοούμε καλύτερα τα θέματα, του δικού μας κόσμου ή κάποιου αλλουνού τον κόσμο; Πολλές φορές έχω καταλάβει ότι από έξω μπορείς να δεις πολλά περισσότερα από ότι από μέσα.

O Sir Thomas εξέφρασε μια άποψη, μια αντίληψη. Η αντίληψη του, μπορεί να προβληματίσει και να σου δώσει μια άλλη διέξοδο μια άλλη οπτική. Δεν βλέπω στρατόπεδα και μεριές με τις οποίες πρέπει να πας. Γιατί αν πάμε έτσι 100% με τον Beecham θα έπρεπε να διαλέξω μεταξύ Puccini και Berg (η απάντηση μου: και τους δυο και αν δεν γίνεται, κανέναν από τους δυο). Μουσικά και σημασιολογικά θέτει ένα πανέξυπνο θέμα επιλογής, το οποίο αν το σκεφτείς λίγο παραπάνω μπορεί να δουλέψει το μυαλό σου αρκετά πράγματα. Από εκεί και πέρα είναι θέμα επιλογών. Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι έδωσε και την πρεμιέρα στην Βρετανία του υπέροχου κονσέρτου για βιολί του Berg.

Τέλος όποιον σημαντικό άνθρωπο γνώρισα (αυτούς που θεωρώ σημαντικούς) δεν ήταν μονοδιάστατα σημαντικοί. Η σημαντικότητα κρύβει από πίσω πολλά άλλα πράγματα. To ίδιο φαντάζομαι ισχύει και στον σημαντικό μουσικό Beecham. Είναι πολύ εύκολο να το πεις αυτό, αλλά πόσο εύκολο είναι να θεμελιωθεί;
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Ώστε έτσι έκανε ο Sir Thomas στον Θεοδωράκη. Ε, τώρα τον εκτιμάω ακόμα περισσότερο (τον Sir Thomas εννοώ)! :BDGBGDB55:



Δεν συμφωνώ απόλυτα. Πως είμαστε σίγουροι ότι εμείς κατανοούμε καλύτερα τα θέματα, του δικού μας κόσμου ή κάποιου αλλουνού τον κόσμο; Πολλές φορές έχω καταλάβει ότι από έξω μπορείς να δεις πολλά περισσότερα από ότι από μέσα.

O Sir Thomas εξέφρασε μια άποψη, μια αντίληψη. Η αντίληψη του, μπορεί να προβληματίσει και να σου δώσει μια άλλη διέξοδο μια άλλη οπτική. Δεν βλέπω στρατόπεδα και μεριές με τις οποίες πρέπει να πας. Γιατί αν πάμε έτσι 100% με τον Beecham θα έπρεπε να διαλέξω μεταξύ Puccini και Berg (η απάντηση μου: και τους δυο και αν δεν γίνεται, κανέναν από τους δυο). Μουσικά και σημασιολογικά θέτει ένα πανέξυπνο θέμα επιλογής, το οποίο αν το σκεφτείς λίγο παραπάνω μπορεί να δουλέψει το μυαλό σου αρκετά πράγματα. Από εκεί και πέρα είναι θέμα επιλογών. Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι έδωσε και την πρεμιέρα στην Βρετανία του υπέροχου κονσέρτου για βιολί του Berg.

Τέλος όποιον σημαντικό άνθρωπο γνώρισα (αυτούς που θεωρώ σημαντικούς) δεν ήταν μονοδιάστατα σημαντικοί. Η σημαντικότητα κρύβει από πίσω πολλά άλλα πράγματα. To ίδιο φαντάζομαι ισχύει και στον σημαντικό μουσικό Beecham. Είναι πολύ εύκολο να το πεις αυτό, αλλά πόσο εύκολο είναι να θεμελιωθεί;

Ο Beecham δέν λέει αυτό πάντως..
Μιλά περιφρονητικά γιά τήν έλλειψη ''υπερηφάνειας'' στον Wozzeck, πού αυτό όντως έχει νά κάνει μέ τήν μεγαλοαστική του καταγωγή,πού από μόνη της δέν είναι πρόβλημα,αλλά γίνεται, απ´την στιγμή ,πού δείχνει ξεκομένος από την λοιπή πραγματικότητα..Υπήρξαν και υπάρχουν καί αστοί πού είναι συνδεδεμένοι μέ τό κοινωνικό γίγνεσθαι..
Η στάση τού Beecham γιά τον Wozzeck θυμίζει ''Μαρία Αντουανέτα''.

Δέν αμφιβάλλω οτι υπάρχουν πολλές διαστάσεις σέ κάθε άνθρωπο ,αλλά κάποιες φορές η μιά τους διάσταση ειναι πού τούς καθορίζει.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Re: Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Ο Beecham δέν λέει αυτό πάντως..
Μιλά περιφρονητικά γιά τήν έλλειψη ''υπερηφάνειας'' στον Wozzeck, πού αυτό όντως έχει νά κάνει μέ τήν μεγαλοαστική του καταγωγή,πού από μόνη της δέν είναι πρόβλημα,αλλά γίνεται, απ´την στιγμή ,πού δείχνει ξεκομένος από την λοιπή πραγματικότητα..Υπήρξαν και υπάρχουν καί αστοί πού είναι συνδεδεμένοι μέ τό κοινωνικό γίγνεσθαι..
Η στάση τού Beecham γιά τον Wozzeck θυμίζει ''Μαρία Αντουανέτα''.

Δέν αμφιβάλλω οτι υπάρχουν πολλές διαστάσεις σέ κάθε άνθρωπο ,αλλά κάποιες φορές η μιά τους διάσταση ειναι πού τούς καθορίζει.

Εδώ είναι που έχουμε διαφορά. Δεν επικεντρώθηκα στον Beecham και ούτε διάλεξα στρατόπεδο. Επικεντρώθηκα σε αυτό που είπε και τι μπορώ να βγάλω ο καθένα μας από αυτό. Την λέξη "pride" την αντιλήφθηκα περισσότερο ως αξιοπρέπεια και όχι ως περηφάνια. Σε αυτή την όπερα του Berg αυτό εν πολλοίς μαρτυρείται τόσο ταπεινότερους φτωχότερους Wozzeck και Marie αλλά και στους "ισχυρούς" και αστούς το Γιατρό, τον Λοχαγό και τον Αρχιτυμπανιστή, όπου έχουν απολέσει όλοι τους την αξιοπρέπεια τους. Αυτό χτυπάει ο Beecham και ενοχλείται και ίσως είναι λάθος του, γιατί από αυτό μπορούμε να δούμε πολύ παρακάτω. Η αξιοπρέπεια δεν εακολουθεί κάποιο κοινωνικό ή οικονομικό status, αυτό μου λέει κάθε μέρα η ζωή, ειδικά σε αυτούς του καιρούς. Είναι μια διαδικασία πιο πολύπλοκη που μπορεί να προέλθει και να παρέλθει από πολλές συνιστώσες της ευρύτερης παιδείας που υπάρχει. Αν αντιμετωπίσουμε τον Wozzeck σαν μια απλή έκφραση της "πάλης των τάξεων" ναι θα καταλήξουμε στα συμπεράσματα που λες. Πιστεύω όμως ότι αυτό απλουστεύει και αδικεί το έργο και το πνεύμα του, που τόσα μπορεί να αποκαλύψει!
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Εδώ είναι που έχουμε διαφορά. Δεν επικεντρώθηκα στον Beecham και ούτε διάλεξα στρατόπεδο. Επικεντρώθηκα σε αυτό που είπε και τι μπορώ να βγάλω ο καθένα μας από αυτό. Την λέξη "pride" την αντιλήφθηκα περισσότερο ως αξιοπρέπεια και όχι ως περηφάνια. Σε αυτή την όπερα του Berg αυτό εν πολλοίς μαρτυρείται τόσο ταπεινότερους φτωχότερους Wozzeck και Marie αλλά και στους "ισχυρούς" και αστούς το Γιατρό, τον Λοχαγό και τον Αρχιτυμπανιστή, όπου έχουν απολέσει όλοι τους την αξιοπρέπεια τους. Αυτό χτυπάει ο Beecham και ενοχλείται και ίσως είναι λάθος του, γιατί από αυτό μπορούμε να δούμε πολύ παρακάτω. Η αξιοπρέπεια δεν εακολουθεί κάποιο κοινωνικό ή οικονομικό status, αυτό μου λέει κάθε μέρα η ζωή, ειδικά σε αυτούς του καιρούς. Είναι μια διαδικασία πιο πολύπλοκη που μπορεί να προέλθει και να παρέλθει από πολλές συνιστώσες της ευρύτερης παιδείας που υπάρχει. Αν αντιμετωπίσουμε τον Wozzeck σαν μια απλή έκφραση της "πάλης των τάξεων" ναι θα καταλήξουμε στα συμπεράσματα που λες. Πιστεύω όμως ότι αυτό απλουστεύει και αδικεί το έργο και το πνεύμα του, που τόσα μπορεί να αποκαλύψει!

Δεν είναι μονον θέμα ταξικής πάλης ο Wozzeck,αλλά ταξικής εξαθλίωσης,πού αναφέρει η Αρεντ.
Ανήκουν (ειδικά ο Andres και η Marie)στούς φτωχοδιάβολους εκείνους πού έχουν χάσει οριστικά κάθε αξιοπρέπεια γιατί έχει πατηθεί κατάφωρα και πλέον η εξαθλίωση έχει φτάσει σέ τέτοιο βαθμό,πού δέν υπάρχει κάν ατομική συνείδηση ,αλλά πληβειακή μάζα ή οποία τήν έχει ρουφήξει..
Ο Berg και ο Μπύχνερ περιγράφουν μιά υπαρκτή πραγματικότητα τής εποχής..

Ακόμα και η απιστία τής Marie δέν γίνεται λόγω επιθυμίας ,αλλά λόγω ανάγκης ..Καί αυτό έχει διαφορά.
 
Κατ' αρχήν τα δύο βίντεο που βρήκε ο Μανώλης είναι πολύ ενδιαφέροντα. Ειδικά του Μπαιμ μου επιβεβαιώνει την υπόθεση που είχα κάνει, αλλά δεν είχα βρει στοιχεία να την τεκμηριώσω.

Δεν με ξενίζει η άποψη του Μπήτσαμ για το Βότσεκ. Ίσα - ίσα που τη βρίσκω αναμενόμενη, ακριβώς λόγω της κοινωνικής του θέσης και κάποιον σποραδικών πληροφοριών που είχα για την τοποθέτηση του σε φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα της εποχής του. Παρεμπιπτόντως, για κάποιες σχετικές αξιολογήσεις που έκανε προπολεμικά κατηγορήθηκε πολύ μετά το Β' Π.Π., αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος. Πάντως το σχόλιο του δεν τον μειώνει, ούτε τον ανεβάζει στα μάτια μου.

Δε θα σταθώ στο δίλημμα που βάζει, γιατί κατά τη γνώμη μου έχει αξία μόνο για τον ίδιο. Τα δύο κριτήρια του τα βρίσκω πολύ περιοριστικά. Η προβληματική του είναι σεβαστή, αλλά διαφωνώ πλήρως.

Γενικότερα μιλώντας για τα έργα τέχνης, ακόμη και για τα αριστουργήματα αυτής, για να επικοινωνήσεις μαζί τους χρειάζεται να αποδεκτείς την οπτική και την προβληματική τους. Για παράδειγμα, είναι εύκολο να θεωρήσει κανείς αναχρονιστική υπερβολή την έννοια του θανάτου από αγάπη, στον Τριστάνο και την Ιζόλδη. Ο Φίσερ-Ντισκάου μάλιστα, είχε γράψει σε μια μελέτη του για τα τραγούδια του Σούμπερτ, πως για να σου αποκαλύψουν το μεγαλείο τους πρέπει να τα προσεγγίσεις με αγάπη, και πως αυτό γενικότερα συμβαίνει για την αντίληψη λεπτότερων και βαθύτερων νοημάτων στην Τέχνη και στη Ζωή.
 
Last edited:

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Νομίζω ότι η παρακμή (έτσι θα το πω) είναι συνολική. Προσπαθούμε και δικαιολογούμε εύκολα κάποιες περιπτώσεις. Επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι σε τέτοια παρακμή υπάρχει η αντίληψη της ανάγκης. Η κατάσταση έχει ξεφύγει. Όσο αποκρουστική είναι η κατάσταση των ταπεινών άλλο τόσο αποκρουστική είναι και η στάση των άλλων. Ο γιατρός και ο λοχαγός ακούν κάποιον που πνίγεται και δεν δίνουν σημασία. Αν είχε σημασία, αν είχε ενδιαφέρον, αυτή η παρακμή και η ταξική εξαθλίωση δεν θα υπήρχε. Αυτό είναι ακόμα πιο παρακμιακό για μένα. Η ισοπέδωση είναι ολοκληρωτική, αυτό είναι γεγονός, αλλά έχει πολλές διαστάσεις.

Το τραγικότερο. Το τέλος, όπου το παιδί έχει χάσει τα πάντα και δεν υπάρχει αντίληψη (ούτε ατομική, ούτε συλλογική).

Υ.Γ.: Πόσο χαίρομαι όταν το κάνουμε αυτό Σπύρο, δεν μπορείς να φανταστείς :ernaehrung004:

Υ.Γ2: Επίσης χαίρομαι που βρίσκουμε αξιόλογα θέματα συζήτησης στον χώρο της όπερας και ας μην υπάρχει μια Κάλας μέσα :BDGBGDB55:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Υ.Γ.: Πόσο χαίρομαι όταν το κάνουμε αυτό Σπύρο, δεν μπορείς να φανταστείς :ernaehrung004:

Υ.Γ2: Επίσης χαίρομαι που βρίσκουμε αξιόλογα θέματα συζήτησης στον χώρο της όπερας και ας μην υπάρχει μια Κάλας μέσα :BDGBGDB55:


Αμοιβαίο ως πρός τό πρώτο Υ.Γ.:ernaehrung004:

Γιά τό δεύτερο φταίν αυτοι πού δέν τήν άφησαν νά τραγουδήσει τήν Marie..
Μάλλον ο Ωνάσης δηλαδή.:flipout::flipout::ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Νομίζω ότι η παρακμή (έτσι θα το πω) είναι συνολική. Προσπαθούμε και δικαιολογούμε εύκολα κάποιες περιπτώσεις. Επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι σε τέτοια παρακμή υπάρχει η αντίληψη της ανάγκης. Η κατάσταση έχει ξεφύγει. Όσο αποκρουστική είναι η κατάσταση των ταπεινών άλλο τόσο αποκρουστική είναι και η στάση των άλλων. Ο γιατρός και ο λοχαγός ακούν κάποιον που πνίγεται και δεν δίνουν σημασία. Αν είχε σημασία, αν είχε ενδιαφέρον, αυτή η παρακμή και η ταξική εξαθλίωση δεν θα υπήρχε. Αυτό είναι ακόμα πιο παρακμιακό για μένα. Η ισοπέδωση είναι ολοκληρωτική, αυτό είναι γεγονός, αλλά έχει πολλές διαστάσεις.

Το τραγικότερο. Το τέλος, όπου το παιδί έχει χάσει τα πάντα και δεν υπάρχει αντίληψη (ούτε ατομική, ούτε συλλογική).

Έχω προσπαθήσει να εξηγήσω την άποψη μου γι' αυτά ακριβώς στα προηγούμενα μηνύματα της παρουσίασης. Το πρόβλημα είναι καθολικό, αλλά εκδηλώνεται για διαφορετικούς λόγους και με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε ήρωα του δράματος. Και για να πάω τη σκέψη μου ένα βήμα πιο πέρα, είναι συστημικό. Ο καθένας υφίσταται τις αλλοτριωτικές συνέπειες της θέσης του. Το δε παιδί, ακριβώς μπαίνει ως αθώο θύμα - ως αμνός το Θεού για να χρησιμοποιήσω και πιο επίκαιρη έκφραση - σ' αυτήν την κοινωνική μηχανή του κιμά που θα παράξει μια νέα τραγωδία και μέσω αυτής θα αναπαραχθεί.
 

schubert

AVClub Enthusiast
21 August 2009
914
Θεσσαλία
Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες, κύριε Δημητριάδη, για την εμπεριστατωμένη ανάλυση, η οποία χαρακτηρίζεται από γνώση και ενσυναίσθηση! Θερμές ευχαριστίες και στους λοιπούς συμφορουμίτες, οι οποίοι συμπλήρωσαν το παζλ του Βόυτσεκ. Δυστυχώς η γερμανόφωνη παιδεία δεν έχει την τύχη της αγγλοσαξωνικής ή της γαλλόφωνης στη χώρα μας. Σε αντίθεση με τον 19ο αιώνα και τις αρχές του 20ού, όταν πολλοί επιστήμονες έκαναν σπουδές στη Γερμανία και την Αυστρο-Ουγγαρία και μετέφεραν μαζί τους στην Ελλάδα τη γερμανόφωνη παιδεία, στη συνέχεια κυριάρχησε η μάλλον μονόπλευρη διάδοση της αγγλοσαξωνικής και της γαλλόφωνης. Πρόκειται βεβαίως για κουλτούρες με καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού, όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη η εμβάθυνση στον γερμανικό στοχασμό είναι αναγκαία για μια σφαιρική κουλτούρα και κοσμοαντίληψη. Θεωρώ πολύ σημαντική τη μετάφραση σπουδαίων έργων της γερμανόφωνης λογοτεχνίας κατά την τελευταία τριακονταετία, έστω και με καθυστέρηση.
 

schubert

AVClub Enthusiast
21 August 2009
914
Θεσσαλία
Re: Απάντηση: Wozzeck (Βότσεκ)

Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Αζελή για τα ευγενικά και τόσο ωραία διατυπωμένα σχόλια σας.

Ευχαριστίες οφείλονται από μένα και όσους έχουμε την τύχη να διαβάζουμε αναλύσεις σαν τις δικές σας και άλλων εκλεκτών μελών του φόρουμ. Είναι παρήγορο και γεννά αισιοδοξία η αίσθηση ότι, σε αντίθεση με μια γενικευτική απαξιωτική προσέγγιση των πάντων, υπάρχουν σε τούτη τη χώρα άνθρωποι με γνώση και την ευαισθησία συνάμα, να τη μοιραστούν αφιλοκερδώς με άλλους.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Τι μπορεί να βρει κανείς....

Λοιπόν 3 αποσπάσματα από τον Wozzeck υπό τον Carlos Kleiber

http://www.youtube.com/watch?v=_oCBTslT1Pc

http://www.youtube.com/watch?v=soRTezlvv_Y

με τη WDR

Επίσης υπάρχει μια ζωντανή ηχογράφηση του Wozzeck με τον Carlos Kleiber

GM50074.jpg


την οποία και παρήγγειλα (κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες). Ηχητικά θα υπολείπεται είμαι σχεδόν βέβαιος και με ξενίζει η συμμετοχή του Theo Adam ως Wozzeck, που φωνητικά είναι βαρύς για Wozzeck αλλά και από περιέργεια πως ένας τραγουδιστής που είναι αναγνωρισμένος να ερμηνεύει ρόλους Βαγκνερικών θεών (και δαιμόνων θα έλεγα), θα καταφέρει να ερμηνεύσει τον "φτωχοδιάβολο" (tm by Σπύρος Σούρλας) Wozzeck. Τα δείγματα που άκουσα από τον Carlos Kleiber είναι αρκούντως πειστικά για την ποιότητα του μαέστρου.

Πήρα επίσης και την ηχογράφηση του Bohm με τον Walter Berry σε επεξεργασία και επιμέλεια της γαλλικής εταιρίας andante, μια και ο Berry ήταν ο 1ο μεταπολεμικός Wozzeck του Bohm (πέρασε δια πυρός και σιδήρου για να ερμηνεύσει τον Wozzeck). H Andante να πω από την εμπειρία μου σε αυτήν την σειρά της, πέρα του καταπληκτικά επεξεργασμένου ήχου, έχει από τις καλύτερες παρουσιάσεις έργων και των ιστορικών ερμηνείων στα συνοδευτικά βιβλιαράκια της.

51EH2HFH13L._SS500_.jpg


Δεν έμεινα εκεί διαπίστωσα ότι υπάρχει και μια άλλη ενδιαφέρουσα ηχογράφηση, που δεν ξέρω πως μου διέφυγε μια και κάποια περίοδο μάζευα συνεπέστατα ότι είχε να παρουσιάσει ο μαέστρος Herbert Kegel (είχαμε ξανασυζητήσει για αυτόν τον μαέστρο νομίζω). Έτσι από τα αρχεία της τότε Ανατολικογερμανικής VEB, η Berlin Classics εξέδωσε τον Wozzeck με τον Theo Adam πάλι ως Wozzeck.

B0000035OR.03.LZZZZZZZ.jpg
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Είσαι τελείως, μα τελείως παλαβός
Laie_28.gif
84.gif
2vsj1nm.gif
μα ειλικρινά σε αγαπάω (με την καλή την έννοια ) ...
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Είσαι τελείως, μα τελείως παλαβός
Laie_28.gif
84.gif
2vsj1nm.gif
μα ειλικρινά σε αγαπάω (με την καλή την έννοια ) ...

Ομοίως όντας "πυροβολημένοι". Χωρίς αυτή την αποδοχή δεν προχωράμε

Πάλι καλά που δεν το ηχογράφησε ο Klemperer δηλαδή, αλλιώς θα είχα έτερη δήλωση προτίμησης από τον άλλο τον αγαπητό φίλο Σπύρο Σούρλα, ότι δεν χρειάζεται τίποτε άλλο εκτός αυτής, στα πρότυπα του Τραγουδιού της γης :ernaehrung004: (αστεϊσμούς διαπράττω ελπίζω να μην το πάρει σοβαρά...).

Στατιστικό ανεπίσημο πλην αληθινό: Ότι πραγματικά μου αρέσει ως έργο (και δεν είναι λίγα παναθεμά τα), έχω παρατηρήσει ότι τα έχω τουλάχιστο εις διψήφιο αριθμόν ερμηνειών και εκτελέσεων. Στον Wozzeck αυτό δεν ίσχυε και... επανόρθωσα (off topic: πήρα και την Lulu με την Schaffer σε DVD όπου όπως μου εκμυστηρεύθηκαν είναι χάρμα ακούσθαι και ειδέσθαι ταυτοχρόνως). Να μην πω και τι άλλο πήρα...

Άντε μια και το παρακάναμε, θα προβώ και σε μια πρόταση για όσους θέλουν να γνωρίσουν καλά και όμορφα το (σχεδόν) συνολικό έργο του Berg:

516zWzatmlL._SL500_AA300_.jpg


Η τιμή του στο amazon είναι χαμηλή κοστίζει λίγο παραπάνω από όσο θα πληρώνατε να αγοράσετε μεμονωμένο τον Wozzeck με τον Claudio Abbado. Στο πακέτο συμπεριλαμβάνεται ο Wozzeck του Abbado, η πληρέστατη Lulu του με Boulez και με την Tereza Stratas, έργα του για ορχήστρα, τα κονσέρτα του, μουσική δωματίου, τραγούδια κ.λπ με πάρα πολύ καλούς ερμηνευτές. 8 CD συνολικά. Θα το αγόραζα και εγώ δηλαδή, αν δεν διαπίστωνα ότι τα έχω ήδη στις μεμονωμένες εκδόσεις τους.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Wozzeck (Βότσεκ)

Ομοίως όντας "πυροβολημένοι". Χωρίς αυτή την αποδοχή δεν προχωράμε

Πάλι καλά που δεν το ηχογράφησε ο Klemperer δηλαδή, αλλιώς θα είχα έτερη δήλωση προτίμησης από τον άλλο τον αγαπητό φίλο Σπύρο Σούρλα, ότι δεν χρειάζεται τίποτε άλλο εκτός αυτής, στα πρότυπα του Τραγουδιού της γης :ernaehrung004: (αστεϊσμούς διαπράττω ελπίζω να μην το πάρει σοβαρά...).

.

Καί μόνον πού ανακάλυψες ότι είχε ασχοληθεί μέ τό έργο, η άλλη μεγάλη μου αγάπη ,ο Carlos,συχωρεμένος.:flipout::ernaehrung004:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Καί μιάς και μιλάμε γιά 20ό αιώνα ,ας βγώ λίγο off-topic (μιάς καί δέν συμπεριλαμβάνεται ο Wozzeck)γιά νά αναφέρω πώς προσωπικά βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον τό 8πλό c.d τής Τeldec πού αφορά σημαντικά έργα τών Schoenberg-Berg-Webern μέ διευθυντή τής Staatskapelle Dresden τον μακαρίτη συνάδελφο(πρός θεού συνάδελφος,οχι ως διευθυντής ορχήστρας) Giuseppe Sinopoli..
Μιά καλή αρχή γι´αυτούς τούς συνθέτες.

41CP3FEyc7L._SL500_AA280_.jpg


Bάζω και τό link απ'τό amazon γιά νά δεί όποιος επιθυμεί τό περιεχόμενο τών δίσκων..

http://www.amazon.co.uk/Sinopoli-Conducts-Schoenberg-Berg-Webern/dp/B004FHTS6G
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Re: Απάντηση: Wozzeck (Βότσεκ)

Καί μιάς και μιλάμε γιά 20ό αιώνα ,ας βγώ λίγο off-topic (μιάς καί δέν συμπεριλαμβάνεται ο Wozzeck)γιά νά αναφέρω πώς προσωπικά βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον τό 8πλό c.d τής Τeldec πού αφορά σημαντικά έργα τών Schoenberg-Berg-Webern μέ διευθυντή τής Staatskapelle Dresden τον μακαρίτη συνάδελφο(πρός θεού συνάδελφος,οχι ως διευθυντής ορχήστρας) Giuseppe Sinopoli..
Μιά καλή αρχή γι´αυτούς τούς συνθέτες.

41CP3FEyc7L._SL500_AA280_.jpg


Bάζω και τό link απ'τό amazon γιά νά δεί όποιος επιθυμεί τό περιεχόμενο τών δίσκων..

http://www.amazon.co.uk/Sinopoli-Conducts-Schoenberg-Berg-Webern/dp/B004FHTS6G

Πάρα πολύ καλό. Αν εξαιρέσω τα Gurre Lieder, όλα τα άλλα τα έχω μεμονωμένα. H Λυρική σουίτα είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει από όλους της ερμηνείες. Είναι πάντως ο πιο τολμηρός ερμηνευτής σε αυτό το ρεπερτόριο. Ακροβατεί μεταξύ της βαθιάς εκρομαντισμένης προσέγγισης και της αποστασιωμένης και απόκοσμης πρακτικής που προτιμούν οι "ειδικοί" του 20ου αιώνα (Boulez κ.λπ). Δεν επιλέγει κάτι από τα δυο, ανά περίπτωση και άποψη (πρακτική περισσότερο του Abbado). Έχει και τα 2 σε ένα μοναδικό μείγμα. Κρίμα να μην έχουμε κάποια από τις όπερες του Berg ολοκληρωμένες και δοσμένες από αυτόν το μέγιστο μαέστρο - συνθέτη.