Βοήθεια στην σωστή επιλογή ηχείων upfiring Atmos

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Α μάλιστα, ευχαριστώ. Αν τα βάλω λοιπόν στον τοίχο θα παίζουν σωστά ως atmos ή δεν είναι αυτή η χρήση τους?
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως height speakers. Αλλά θα έχεις αισθητικό θέμα, καθώς αν για παράδειγμα τα κρεμάσεις με χρήση του keyhole στο κάτω μέρος έτσι ώστε να σημαδεύουν υπό γωνία, τότε από τη μέση και επάνω θα εξέχει πολύ το πάνω μέρος από την κάθετη επιφάνεια του τοίχου

owm3_3duplicate-1_26102020_new.png
 
  • Like
Reactions: music_lover

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Ο cheapaudioman τα χρησιμοποιεί ως atmos, λέει πως δεν είναι directional speakers όπως είναι τα atmos αλλά διασποράς, παρόλαυτα όμως δουλεύουν άψογα ως τέτοια.

Το θέμα με την κλίση δεν με απασχολεί, σε άσπρο δεν θα φαίνεται πολύ στον τοίχο.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
O cheapaudioman πολλές φορές αλλάζει αυτά που ανεβάζει στο yt με νέα βίντεο που λέει ότι έκανε λάθος και επιπλέον με το Dolby Atmos έχει τόση σχέση όσο αυτό που λες ότι έγραψε... :ROFLMAO:

Τέλος πάντων, ως οικονομική εναλλακτική τα χρησιμοποιούν πολλοί στην Αμερική αλλά ως γνωστόν το φτηνό το κρέας το τρώνε τα σκυλιά (αν το τρώνε κι όλας).

Ποιοτική λύση δεν είναι, αλλά είναι μια κάποια λύση.
 
  • Like
Reactions: music_lover

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
Βάλε λευκά SVS P. Elevation ψηλά στους τοίχους... άδικα το παιδεύεις.
Μια και καλή την σωστή κίνηση. Φράγκα θα γλιτώσεις και θα πάρεις αποτέλεσμα της προκοπής.
 
  • Like
Reactions: music_lover

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Αν πάντως ακούσεις τη σκηνή που βομβαρδίζεται ο αεροδιάδρομος στο Τop Gun Maverick από σωστά στημένο Dolby Atmos σύστημα, θα σου πέσουν τα σαγόνια. Θα σκύψεις να καλυφθείς μη σε βρουν οι ρουκέτες... όπως εγώ χτες αργά το βράδι στη δουλειά. Η πλάκα είναι ότι όσες φορές και να έβαζα τη σκηνή, το ίδιο αποτέλεσμα είχα και έσκυβα να μη με βρουν οι ρουκέτες. :LOL:
 

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Αν είχα πάντως το δικό μου δωμάτιο, θα είχε πέσει γυψοσανίδα και in ceiling speakers. Ούτε height, ούτε upfiring, ούτε γκουμούτσες να κρέμονται από τα ταβάνια. Χωνευτά στο ταβάνι, όμορφα και ωραία. Μέχρι τότε τι κάνω είναι το θέμα χαχα. Ξεχνάω τελείως τα SVS. Είναι σχετικά μεγάλα σε μέγεθος και ακριβά σε τιμή. Από εμφάνιση πάντως σκίζουν τα Klipsch, έχω την απορία όμως γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τα R-40sa αλλά μόνο τα R-41sa. Τέλος πάντων, είδωμεν.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Μεγάλα σε μέγεθος τα prime elevation; Μικρότερα ειναι από τα Polk και τα Klipsch ειδικά στο πλάτος.
Ίσως επειδή δεν τα έχεις δει από κοντά, για αυτό το λες αυτό.
Στην πράξη μόνο στο βάθος είναι μεγαλύτερα από τα upfiring, γιατί... δεν είναι upfiring και πρέπει να έχουν κάποια ελάχιστα λίτρα καμπίνας για να αποδώσουν.
 

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Έχεις δίκαιο, επί της ουσίας είναι ίδια με τα άλλα απλά στο μάτι φαίνονται μεγάλα.
 

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Εν τω μεταξύ όλα αυτά τα ηχεία έχουν παραπλήσια γωνία θέασης. Αν δλδ τα βάλεις ως upfiring ο ήχος θα αντανακλάται σε συγκεκριμένη (κοντινή μάλλον) απόσταση από την τηλεόραση και άντε μετά να τους μεγαλώσεις την γωνία τόσο βαριά που είναι σε περίπτωση που κάθεσαι πιο πίσω. Μάλλον η Dolby βρήκε ένα ένα κόλπο για να μας τα πουλάει όταν κατάλαβε ότι δεν ανοίγουν οι περισσότεροι τρύπες στα ταβάνια τους.
 

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Και στις 20 μοίρες, σε ποια απόσταση περίπου ακτινοβολούν? 1 με 3 μέτρα από την τηλεόραση όπως διαβάζω από σχόλια κατόχων?
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
Είναι σχεδιασμένα έτσι για κοντινές αποστάσεις, και αυτό είναι σωστό για να επαρκούν και τα μεγάφωνα (και να υπάρχει αντίστοιχα σωστή γωνία θέασης ανάλογη των ιντσών της tv)
 
  • Like
Reactions: music_lover

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Και στις 20 μοίρες, σε ποια απόσταση περίπου ακτινοβολούν? 1 με 3 μέτρα από την τηλεόραση όπως διαβάζω από σχόλια κατόχων?

Εξαρτάται από το ύψος του ταβανιού και την κλίση που μπορείς να «κλέψεις» και να τα ανασηκώσεις ελαφρά στο πίσω μέρος.

H δέσμη του ήχου που καταλήγει στη θέση ακρόασης είναι πιο πλατιά από αυτή που «ξεκινά» από τα μεγάφωνα.

Γενικώς όμως είναι για κοντινές αποστάσεις.
 
  • Like
Reactions: music_lover

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Υπάρχει κάποιος τύπος που να του βάλεις δεδομένα και να σου πει που θα χτυπάει κυρίως η ακτίνα? Πχ 20 μοίρες κλίση, 2.8 μέτρα το ταβάνι (μείον 0.80μ το ύψος των ηχείων στα οποία θα κάτσουν) , στα πόσα μέτρα χτυπάει κυρίως ο ήχος? Αν δεν υπάρχει τότε θέλει ενα σωρό δοκιμές με το αυτί που είναι φυσικά πάντα κατά προσέγγιση. Δεν ήμουν καλός και στην φυσική γμτ χαχα
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Όταν επιλέξεις τύπο ηχείων Dolby Atmos (δηλαδή τα upfiring) σου δίνει τη δυνατότητα να βάλεις την απόσταση από το ταβάνι. Αυτή είναι η μόνη επιπλέον ρύθμιση για τα upfiring.
Τα υπόλοιπα που ζητάς δεν υπάρχουν σε κανένα ενισχυτή AV.
 

music_lover

Senior Member
5 November 2007
412
Δεν κατάλαβες, εννοούσα αν εμείς με κάποιου είδους εξίσωση μπορούμε να υπολογίσουμε που θα χτυπάει η ακτίνα του ηχείου με βάση την κλίση του. Βαριά μαθηματικά δλδ με φυσική μαζί..
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
Δεν κατάλαβες, εννοούσα αν εμείς με κάποιου είδους εξίσωση μπορούμε να υπολογίσουμε που θα χτυπάει η ακτίνα του ηχείου με βάση την κλίση του. Βαριά μαθηματικά δλδ με φυσική μαζί..

Τα μεγάφωνα ακτινοβολούν σε σχεδόν 180 μοίρες (και στα μπάσα ακτινοβολούν 360°). Αν μιλάς για την "on-axis" (κεντρική δέσμη) τότε έναν φίλο που παίζει καλό μπιλιάρδο και θα σου υπολογίσει που κάνει bounce στο ταβάνι και που σκάει :D
 
  • Haha
Reactions: manmar

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,836
Αθήνα
Δεν κατάλαβες, εννοούσα αν εμείς με κάποιου είδους εξίσωση μπορούμε να υπολογίσουμε που θα χτυπάει η ακτίνα του ηχείου με βάση την κλίση του. Βαριά μαθηματικά δλδ με φυσική μαζί..

Χωρίς να λαμβάνουμε υπ' όψη τα μαθηματικά που χρειάζονται για το Head Related Transfer Function και το Inter Aural Crosstalk Cancellation; :p

Ένα πολύ ωραίο άρθρο επάνω στο θέμα είναι αυτό εδώ, βάζω το σημείο σχετικά με αυτό που ρωτάς:


How is the Reflected Sound Perceived as Elevated Height?

It’s important to better understand how reflective speaker technology works independent of whether it has a HRTF implementation in the crossover or not.

Dolby Speaker Reflection Diagram

Atmos Elevation Speaker Reflection Diagram

As you can see in the illustration above for a speaker firing up towards the ceiling with the axis 20 degrees off of vertical and an 8 foot ceiling, the axis of the reflected sound will be 35" in front of the speaker at seated ear height (35"). The path length for the reflected sound will be 116". The reflected sound will arrive 6ms after the direct sound, and due to distance will be attenuated 10dB (ref 1m). This is within the domain of the Precedence effect (Toole, Sound Reproduction: Loudspeakers and Rooms, Figure 6.16) which in normal situations would mean that we localize to the direct sound from the loudspeaker and the reflection is not perceived as a separate spatial event.

Pioneer Atmos

Dolby Atmos Diagram - Courtesy of Pioneer

However with the spectrum of directed and reflected sound being so vastly different, the Precedence effect breaks down and both the originating loudspeaker and the point of reflection may be heard as coexisting sound sources having different spectral balances. In the case of an Atmos reflective speaker, this helps the reflected sound at higher frequencies to be localized as a separate event. The fact that transients play an important role in localization in complex sound fields further explains why the bounce effect can work as well as it does.

Sounds with insufficient high frequencies will be localized at the origin speaker.
However, as the listener moves further away from the speaker, he/she will move progressively off-axis to the reflected sound and on-axis to the direct sound, thus reducing its ability to be localized as a discrete elevated sound source. At a listening distance of 10 feet (3m) and an ear height of 35" the listener will be 27 degrees off axis for the reflected sound. The reflected sound will arrive 3.3ms later than the direct sound and will be attenuated 3dB by the distance ratio. As the listener moves closer to the reflective speaker, the Precedence effect dictates the direct sound being dominant making it more localized at the source of origin rather than an elevated event.