lepa77
AVClub Addicted Member
Βλέπω ότι η βία που ασκήθηκε από την αστυνομία κατά των τριών παιδιών είναι το κυρίαρχο θέμα της συζήτησης. Δυστυχώς, είναι γνωστή η πρακτική των αστυνομικών οργάνων, (όχι όλων, αλλά οπωσδήποτε αρκετών), να επιδεικνύουν ενίοτε "υπερβάλλοντα ζήλο", λυντσάροντας δίκην όχλου τον ατυχήσαντα που πέφτει στα χέρια τους, όντας, προφανώς, φαν ταινιών τύπου "Dirty Harry", "Vigilante", ή, έστω, "Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο". Πέρα όμως από την αναφορά στα βασανιστήρια που οι τρεις υπέστησαν, (ο τέταρτος μάλλον φαίνεται να τα απέφυγε), αυτό που πραγματικά μου κινεί την περιέργεια είναι αυτό καθαυτό το γεγονός της ληστείας στον Βελβεντό: τέσσερα νέα παιδιά με πλήρη εξάρτηση (μάσκες, αλεξίσφαιρα, κ.λπ.) αποφάσισαν να εισβάλουν μέσα στην αγροτική τράπεζα, ήτοι σε χώρο όπου υπήρχε πλήθος ανθρώπων, οπλισμένα όχι με κάποια πιστόλια ή μαχαίρια, αλλά με καλάσνικοφ, (τουφέκια εφόδου!) αδιαφορώντας προφανέστατα και θεωρώντας αναγκαία συνέπεια της πράξης τους εάν σε μια ενδεχόμενη συμπλοκή θα έχαναν την ζωή τους ή θα έμεναν ανάπηροι για πάντα 5, 10, 20, ή ακόμα και 50 αθώοι άνθρωποι. Τα παιδιά αυτά, που ως αναρχικοί θεωρούν "την επιλογή της ληστείας τράπεζας μια συνειδητή επιλογή αντίστασης" και ότι " η επίθεση στους ναούς του κεφαλαίου" εντάσσεται στην συνολική επαναστατική τους δράση, παραβλέπουν συνειδητά ότι για να κάνουν πράξη τις επιλογές τους αυτές παίζουν κορώνα - γράμματα την ζωή των άλλων, που ανυποψίαστοι έτυχε να βρίσκονται εκεί, απροστάτευτοι και χωρίς εξαρτήσεις, αλεξίσφαιρα γιλέκα, σχέδια διαφυγής και το χειρότερο απροετοίμαστοι τόσο αυτοί, όσο και οι οικογένειές τους για ένα ...ηρωικό τέλος στο πόλεμο της τράπεζας, που παρεπιμπτόντως οι δράστες κατέληξαν "αιχμάλωτοι πολέμου". Ενδιαφέρουσα και η συνέχεια της δήλωσής τους: "Η κίνησή μας δεν είχε στόχο τον προσωπικό πλουτισμό...", θέλοντας προφανώς να δώσουν το μήνυμα ότι η ληστεία της τράπεζας είναι διαχρονικά επαναστατική πράξη, ("η ιδιοκτησία της τράπεζας είναι μεγαλύτερο έγκλημα από την ληστεία της" ...Μπρεχτ ?) και δεν τους ενδιέφεραν τα χρήματα που ενδεχομένως θα αποκόμιζαν. Εδώ βέβαια οι κακόπιστοι θα είχαν πολλές επιφυλάξεις, ενώ το ότι οι δράστες είναι παιδιά όχι λαικών και εργατικών οικογενειών, αλλά γόνοι βορείων προαστείων, μάλλον αποδυνάμωσε την πράξη τους σε ιδεολογικό επίπεδο, αφού, δυστυχώς ή ευτυχώς, η ταξική προέλευση είναι κυρίαρχη στην ελληνική κοινωνία. Μια κοινωνία που τώρα βέβαια, λόγω της εκατέρωθεν βίας, νοιώθει πιό ασφαλής (, αφετέρου καταδικάζει με έμφαση τον άγριο ξυλοδαρμό των συλληφθέντων, αλλά χαιρέκακα από μέσα της, τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της, απολαμβάνει τον εξευτελισμό των τεσσάρων, αφού στους δύσκολους καιρούς που ζούμε η ισορροπία μεταξύ του «νόμιμου» και του «ηθικού» είναι μάλλον ασταθής…
Έχεις αναφερθεί σε πολλά πράγματα που νομίζω θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ξεχωριστά.
Κατ'αρχήν κάνεις μια υπόθεση που από την εξέλιξη των γεγονότων αποδεικνύεται λανθασμένη. Μιλάς για αδίστακτα παιδιά φορτωμένα με βαρύ οπλισμό που αδιαφορούν για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι συνάνθρωποί τους. Στη συμπλοκή που υποτίθεται πως έγινε πάντως δεν άνοιξε μύτη και τα παρέδωσαν. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη φτηνή δικαιολογια των μπάτσων περί ξυλοδαρμού τους κατά τη σύλληψη. Αν πέφτανε οι σφαίρες βροχή αφενός θα είχαμε συμπλοκή με πιθανά αποτελέσματα τα όσα αναφέρεις και αφετέρου δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί το ξύλο με αυτόν τον τρόπο.
Επίσης (αν και δεν κρατάω αρχείο όλων των ληστειών) δε θυμαμαι κάποιον να πυροβολεί εν ψυχρώ πολίτες μέσα στην τράπεζα χωρίς λόγο. Τώρα αν κάποιος θέλει να το παίξει ήρωας και να προσπαθήσει να τους αφοπλίσει ή να τους εμποδίσει περαστικά του. Αυτό είναι ο ορισμός της βλακείας. Εσύ θα έμπαινες μπροστά σε ένα καλάσνικοφ? Δε νομίζω. Οπότε ο ενδεχόμενος κίνδυνος να τραυματιστεί κάποιος είναι σχετικός και ευθέως ανάλογος με τον βλάκωδη "ηρωισμό" που επιδεικνύουν κάποιοι στο να προστατέψουν τα-κατά τα άλλα ασφαλισμένα- λεφτά της τράπεζας. Δε μπορεί να γελάμε με έναν βλάκα που μπάινει στη θύρα 7 με κασκόλ του ΠΑΟ αλλά να ανάγουμε σε ήρωα κάποιον που προσπαθεί να προστατέψει τα λεφτά της τράπεζας. Όχι τα δικά του. Της τράπεζας!!!!
Θα ήθελα ακόμη να θίξω κάτι που αναφέρεις και μοιάζει να απασχολεί πολύ κόσμο με λανθασμένο τρόπο. Οι καθημερινές ληστείες τραπεζών από απλούς "ποινικούς" περνάνε στο ντούκου σαν ένα ακόμη αναγκαίο κακό. Όταν όμως η ληστεία γινεται στα πλαίσια μιας δραστηριότητας με ιδεολογικό υπόβαθρο τότε ανάγεται σε αντικείμενο κριτικής της ιδεολογίας, της επικινδυνότητας της πράξης, της αποτελεσματικότητας, του πόσο αδίστακτοι είναι, της τρομοκράτησης του απλού πολίτη, της χρήσης του ενός ή του άλλου όλπου κλπ. Δηλαδή αν ένας φουκαράς μπουκάρει στην τράπεζα με ένα πιστολάκι και πάρει 5 χιλιάρικα τότε καταλαμβάνει ένα χώρο 2x3 εκατοστά στην εφημερίδα και τα σχόλια είναι του τύπου "έλα μωρέ μαλάκα ασφαλισμένα είναι". Αν μπει ο Κουφοντίνας να κάνει ληστεία τότε παίζει πρωτοσέλιδο με γιγαντιαίο τίτλο "ΤΡΟΜΟΣ"!!!!!!! Αυτό δείχνει την υποκρισία τους συστήματος (αναμενόμενο) και της ίδιας της κοινωνίας. Και ακριβώς σε αυτή τη λογική κάποιοι που βλέπουν τρόμο σε μια ληστεία ανάγουν και τα βασανιστήρια σε απλά χαστουκάκια : "Έλα μωρέ μαλάκα φάγανε και 2 μάπες τα κωλόπαιδα και κάτι έγινε"
Η ληστεία είναι ληστεία. Δεν είναι τρομοκρατική πράξη. Ανεξάρτητα από ποιον γίνεται έχει στόχο και αυτός δεν είναι η τρομοκράτηση. Γιατι αν ήταν θα αντιμετωπιζόταν και ως τέτοια ακόμη και στην περίπτωση του φουκαρά. Άρα τελικά όποιος ανάγει τη ληστεία σε τρομοκρατία είναι ή αφελής ή απλά θέλει να δικαιολογήσει μια συγκεκριμένη τακτική που ακολουθειται από το σύστημα και η οποία είναι η ποινικοποίηση της συγκεκριμένης ιδεολογίας. Κάτι που φυσικά επιβεβαιώνεται περίτρανα και από το γεγονός πως οι παρακάτω δεν αποκαλέστηκαν ποτέ τρομοκράτες:
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=464080
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=475328
ούτε πρωτοσέλιδα, ούτε αναλύσεις, ούτε ισχυρισμοί περί τρομοκράτησης του απλού πολίτη ούτε τίποτα. Ύποπτο δε νομίζεις?
Τέλος θα ήθελα να προσθέσω κάτι σε αυτό που λες περί επιλογής της τράπεζας ως στόχο. Νομίζω πως ο βασικός στόχος δεν είναι αυτός που αναφέρεις. Ο βασικός στοχος είναι η χρηματοδοτηση της δραστηριότητάς τους.