Μία βραδιά με Ακροάσεις
Κατ' αρχήν να ευχαριστήσω κι' εγώ με όλη μου την καρδιά το Βλαδίμηρο για την επίσκεψη. Χάρηκα πάρα πολύ που βρεθήκαμε από κοντά κι' ελπίζω να το κάνουμε από δω και πέρα συχνότερα. Το έχω πει πολλές φορές, θα το ξαναπώ κι' εδώ. Στο AVClub μπορεί να βρεί κανείς και να αποκτήσει καλούς φίλους!
Ελπίζω η ρακή από το χωριό μου να άρεσε στον Βλαδίμηρο. (Αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει)!
Από την άλλη πάλι, εκείνα τα μπισκοτοσοκολατάκια που έφερε, τι να πω; Υπέκυψα στον πειρασμό κι' ας λέω πως προσπαθώ να κάνω δίαιτα για να χάσω βάρος!
Ας τ' αφήσουμε τώρα αυτά κι' ας πάμε στο ψητό που ξέρω ότι όλοι ανυπομονείτε να μάθετε!
~~~~~~~~
Ακροάσεις
Μέρος 1ο. Με ακουστικά.
Τι άκουσε ο Βλαδίμηρος.
Οι ακροάσεις έγιναν με τρία ζευγάρια ακουστικών (+μία έκπληξη!) που βρίσκονται εξάλλου στην πρώτη γραμμή στο χώρο για καθημερινή ακρόαση.
-Τα
Audeze LCD-X.
Αυτά ήταν τα εκτός συναγωνισμού και σωστά μάντεψε πιο πάνω ο Λάμπρος (tonal)! Είναι όντως μεγάλα ακουστικά και όπως αποδείχτηκε, με impedance 20 Ohms ακούγονται καλά
και από κινητό.
Να πω λίγα λόγια για αυτά.
Το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι η πλήρης διαφάνεια, η ουδετερότητα και η απόλυτη ακρίβεια. Τα όργανα, οι φωνές και τα ηχοχρώματα αποδίδονται με εκπληκτική πιστότητα. Διακρίνονται τα πάντα, οι φωνές και τα όργανα ένα προς ένα με την παραμικρή λεπτομέρεια. Και τούτο χωρίς να υπάρχει έμφαση, προβολικότητα ή μειωμένη απόδοση σε οποιοδήποτε τμήμα του φάσματος, ή οποία θα ενοχλήσει. Από την άλλη πλευρά αν μία ηχογράφηση είναι κακή, τα αδύνατα σημεία της θα φανούν αμέσως. Χωρίς ωστόσο να προβάλλονται περισσότερο, ή να γίνονται πιο ενοχλητικά από όσο πραγματικά είναι.
Να υπενθυμίσω εδώ τι εννοούμε με τον όρο "διαφάνεια". Ότι μας δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούμε όλα τα στοιχεία μιάς ηχογράφησης, τα θετικά και τα αρνητικά της. Και όχι μόνο. Ότι βρίσκεται πίσω από αυτήν. Το χαρακτήρα των μηχανημάτων που προηγούνται στην αλυσσίδα αναπαραγωγής. Και ακόμα πιο μακρυά. Τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά την ηχογράφηση, αν χρησιμοποιήθηκε συμπίεση (compressors) και πόσο. Τι είδους μικρόφωνα χρησιμοποιήθηκαν, κλπ. Εννοείται ότι προς τούτο είναι απαραίτητη η εμπειρία και η εξάσκηση, αλλά όταν η συσκευή αναπαραγωγής που χρησιμοποιούμε το επιτρέπει, είναι δηλαδή "διαφανής", αυτό γίνεται.
Το χαμηλό τους είναι βαθύτατο, φθάνει ως το κατώτατο άκρο του ακουστικού φάσματος και ακούμε τις θεμελιώδεις συχνότητες κάθε νότας και όχι τις αρμονικές τους, όπως γίνεται συνήθως. Έτσι η παρακολούθηση του ρυθμικού μέρους μίας ηχογράφησης είναι ευχερέστατη και κάνει την ακρόαση απολαυστική. Ίσως -κάποιες φορές- να φαίνεται ότι είναι λίγο αργό το χαμηλό. Αλλά αυτό εξαρτάται πιο πολύ από τις πηγές μας και την ενίσχυση που χρησιμοποιούμε. Καιι το κυριότερο: Οι περισσότεροι από μας δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε από συστήματα που μπορούν να φτάσουν τόσο χαμηλά!
Τα ακουστικά αυτά είναι ικανά να αποκαλύπτουν όλες τις αδυναμίες των επιμέρους τμημάτων της αλυσσίδας αναπαραγωγής. Και το κάνουν.
Η μεσαία περιοχή πλούσια και γεμάτη. Και οι υψηλές συχνότητες φθάνουν ως το άνω μέρος του φάσματος παρέχοντας τις αρμονικές δίχως να είναι προβολικές.
Επίσης τα ακουστικά είναι ταχύτατα, όπως όλα τα Planar.
Στερεοφωνική εικόνα: Όχι, δεν είναι η ευρύτερη ηχητική σκηνή που έχω ακούσει. Από την άλλη πλευρά ο εντοπισμός κάθε επιμέρους φωνής, κάθε οργάνου και κάθε λεπτομέρειας στο χώρο, γίνεται με απόλυτη ακρίβεια, κατά τρόπο μοναδικό. Θα έλεγα ότι η έκταση της στερεοφωνικής εικόνας είναι τόση, όσο. Ούτε περισσότερη, ούτε λιγότερη. Τα ακουστικά είναι προσανατολισμένα προς την υψηλή πιστότητα της απόδοσης μίας ηχογράφησης και όχι προς τη βελτίωσή η τον εξευγενισμό της. Γι' αυτό και απευθύνονται προς τους επαγγελματίες πρώτα, χωρίς φυσικά να μην μπορούν να τα χαίρονται και οι άλλοι μουσικόφιλοι.
Η Audeze παρέχει για τα ακουστικά της και ένα VST Plugin για περαιτέρω διορθώσεις της καμπύλης του ήχου των ακουστικών με EQ. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα. Αλλά δεν νοιώθω και κάποια ιδιαίτερη ανάγκη να το κάνω. Είναι ήδη επαρκέστατα και απολαυστικά, όπως είναι.
Ως προς την άνεση. Το βάρος τους είναι μεγάλο (612 gr). Αλλά η Audeze έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Η κατανομή του βάρους με τον τρόπο που τα ακουστικά αγκαλιάζουν και περιβάλλουν όλο το κεφάλι είναι τόσο ομοιόμορφη που σχεδόν δεν σκέφτεσαι ότι τα φοράς. Μόνο μετά από πολύωρη χρήση (2-4 ώρες) αρχίζεις να νοιώθεις ότι προσθέτουν κάποιο βάρος. Κατά τα λοιπά είναι πολύ σταθερά και δε φεύγουν από τη θέση τους όταν τα φοράμε, δίχως να σφίγγουν ή να πιέζουν το κεφάλι ή το πρόσωπο.
Endgame; Δεν ξέρω. Ο εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Προς το παρόν δε νοιώθω ότι κάτι μου λείπει, ή ότι χρειάζομαι κάτι παραπάνω!
-Τα
Audeze LCD-1.
Γι' αυτά έχουμε συζητήσει ξανά. Εξαιρετικά από όλες τις απόψεις. Η διαφάνεια, η ισορροπία και η ουδετερότητα είναι και για αυτά το βασικό τους χαρακτηριστικό. Αρκετά ευαίσθητα, μπορούν να παίξουν με τις περισσότερες πηγές. Αν και είναι εντελώς υποκειμενικό, θα έλεγα ότι έχουν το 80-90% των "μεγάλων" ακουστικών στο 1/3ο, ή 1/4ο της τιμής τους. Αυτό δεν είναι λίγο. Έχουν όμως και ένα πλεονέκτημα που δεν το έχει κανένα άλλο ζευγάρι ακουστικών. Είναι τα πιο
ξεκούραστα ακουστικά που έχω φορέσει
ανεξαρτήτως τιμής. Μπορούμε να τα φοράμε 8-10 ώρες συνεχώς, δίχως να νοιώσουμε την παραμικρή κόπωση, είτε από τον ήχο τους, είτε από την συνεχή σωματικη επαφή μ' αυτά! Ανεξαρτήτως εξωτερικών συθηκών (χειμώνας, καλοκαίρι, ζέστη, κρύο)... Με κανένα άλλο ζευγάρι ακουστικών δεν μου έχει συμβεί κάτι παρόμοιο. Κρίμα μόνο που η Audeze έπαψε να τα παράγει.
-Τα
Sennheiser HD-600.
Πασίγνωστα και πολυσυζητημένα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Sennheiser δεν έπαψε να τα παράγει διαρκώς τα ίδια, εδώ και
26 χρόνια μαζί με τα αδέλφια τους, τα HD-650. Τα ακουστικά αυτά με αντίσταση εισόδου (impedance) 300 Ohms δεν είναι ευαίσθητα και χρειάζονται καλή πηγή και ενίσχυση για να παίξουν. Αν συνδεθούν με πολύ καλή πηγή και ενίσχυση που τους ταιριάζει, τότε τα ακουστικά αυτά μεταμορφώνονται. (Με το δικό μου Prism Sound Orpheus ταιριάζουν εξαιρετικά). Ο ήχος τους από εκεί που είναι αδύναμα και αδιάφορα κυριολεκτικά αλλάζει. Και παίρνουν θέση ανάμεσα στα κορυφαία ακουστικά, άσχετα με την τιμή τους. Εδώ φαίνεται πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα της συνέργειας με τα λοιπά συνοδά. Και τα ακουστικά αυτά (όπως και τ' αδέλφια τους, τα HD-650) είναι ιδιαίτερα επιλεκτικά. Αξίζει όμως ο κόπος. Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι η φυσικότητα του ήχου και η ζεστασιά της μεσαίας περιοχής. Ενώ το χαμηλό τους είναι ιδιαίτερα καθαρό, αν και δεν είναι τόσο ογκώδες, όσο σε κάποια άλλα ακουστικά, ούτε φθάνει στο κατώτατο άκρο στην περιοχή που αποκαλούμε "υπομπάσο" (κάτω από 40 Hz), όπου ωφελούνται από μία μικρή ενίσχυση. Σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα αδέλφια τους, τα HD-650, προτιμώ τα HD-600. Ο ήχος τους είναι σχεδόν ίδιος και δύσκολα ξεχωρίζεις το ένα από το άλλο. Με άμεση σύγκριση και προσεκτική ακρόαση προκύπτει ότι τα HD-600 είναι πιο κοντά στην υψηλή πιστότητα. Πιο κοντά στην αρχική ηχογράφηση. Ενώ τα HD-650 την εξευγενίζουν κάπως, την ωραιοποιούν. Γι' αυτό και τα HD-650 αρέσουν περισσότερο, τα προτιμούν πιο πολλοί ακροατές. Πάντως αυτό δύσκολα γίνεται αντιληπτό. Μόνο όταν έβαλα δικές μου ηχογραφήσεις, δικές μου παραγωγές που ήξερα ακριβώς πως παίζουν και τι κάνουν οι διάφορες φωνές και τα όργανα, μπορούσα να είμαι εντελώς σίγουρος.
-Η έκπληξη: Τα
οικονομικότατα Koss Porta Pro.
Ίσως δεν υπάρχει άλλο ζευγάρι ακουστικών με τόση αντοχή στη διάρκεια του χρόνου. Η Koss τα παράγει ανελλιπώς
από το 1984 μέχρι σήμερα. Δηλαδή σχεδόν 40 χρόνια!
Τα ακουστικά αυτά έτσι πανάλαφρα, άνετα και ευκολοφόρετα πού είναι, πάνε παντού: Στο γραφείο, στο υπνοδωμάτιο, στο δρόμο, στο αυτοκίνητο, στην καφετέρια. Παίζουν με όλες τις πηγές, δε χρειάζονται ενίσχυση. Φυσικά δεν συζητάμε για υψηλή πιστότητα, πολύ δε περισσότερο για Hi-End, αλλά σε αυτή την κατηγορία τιμής ποιος νοιάζεται;!
Η έκπληξη είναι ο ήχος τους. Ζεστός, γεμάτος, προπάντων στη μεσαία περιοχή, καθόλου ενοχλητικός, αρέσει σε όλους! Μπορεί να μην πρόκειται για υψηλή πιστότητα, αλλά είναι γεγονός ότι μ' αυτά, όπου και να βρίσκεσαι, ακούς άνετα μουσικούλα. Κι' αν τα κάνετε σε κάποιον/κάποια δώρο, σίγουρα θα ενθουσιαστεί!
Κυκλοφορούν και σε έκδοση με μικρόφωνο για κινητά και σε έκδοση ασύρματη Bluetooth. Οι δύο τελευταίες εκδόσεις λίγο ακριβότερες.
Τι ΔΕΝ άκουσε ο Βλαδίμηρος;
Μα... τα υπόλοιπα της Συλλογής!
Δηλαδή:-
Ακουστικά κεφαλής (Headphones):
Ακουστικά In-Ear (IEM's):
Ακουστικά Earbuds:
@dimmanoukas
- Όχι δεν άκουσαμε τα
AKG K271 Studio 1ης γενιάς Made in Austria και όχι in China ή οπουδήποτε αλλού, διότι δυστυχως λόγω μικρής ζημιάς στο καλώδιο σύνδεσης είναι προσωρινά παροπλισμένα, ώσπου να το αντικαταστήσω. Τα ακουστικά αυτά εξακολουθώ να θεωρώ ότι συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων
ανεξαρτήτως τιμής.
Υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι θα συνδεθούν με καλή και ισχυρή ενίσχυση. Τότε (παρόμοια, όπως γίνεται και με τα HD-600) μεταμορφώνονται και ο ήχος τους αλλάζει. Αλλά έχουμε συζητήσει πολλές φορές, πόσο περιζήτητα είναι τα vintage της AKG.
Το Σύστημα Ακρόασης Ακουστικών.
Στο χώρο λειτουργεί αυτόνομο επιτραπέζιο σύστημα υψηλής ποιότητας αποκλειστικά για ακρόαση ακουστικών, σχεδιασμένο για να καταλαμβάνει όσο το δυνατόν μικρότερο χώρο. Ο σκοπός είναι η δημιουργία ενός Hi-End Personal Audio συστήματος, αν και ο όρος Hi-End ίσως είναι υπερβολικός.
Το σύστημα βασίζεται σε ένα μικρό Mini PC και σχηματικά μπορεί να περιγραφεί ως εξής:
Mini PC => USB 3.0 Hub => USB DAC/Amp => Headphones Amp |
-Ενισχυτής Ακουστικών είναι ο:
Rupert Neve RNHP Precision Headphone Amplifier.
Ο οποίος μπορεί να συνδεθεί
αναλογικά ταυτόχρονα -και κάθε φορά να επιλέγουμε- με τρεις διαφορετικές πηγές. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η διαφάνεια και η ουδετεροτητα. Δεν έχει καθόλου δικό του χαρακτήρα. Ακούς ότι βρίσκεται πίσω από αυτόν στην αλυσσίδα αναπαραγωγής, τίποτε άλλο.
-Κύρια πηγή είναι το γνωστό
iFi ZEN DAC V.1.
Το οποίο όμως είναι αναβαθμισμένο με την προσθήκη διαφόρων βελτιώσεων σε διάφορα σημεία. Για όλες τις επιμέρους προσθήκες προηγήθηκε δοκιμαστική ακρόαση, ώστε να υφίσταται βεβαιότητα, ότι όντως επιφέρουν αποτέλεσμα. Βελτιώσεις:
-Το τροφοδοτικό του DAC από το ηλεκτρικό δίκτυο έχει αντικατασταθεί με το
-Ενώ στην είσοδο του έχει προστεθεί για περαιτέρω βελτίωση της τροφοδοσίας το
-Στην είσοδο σήματος USB του DAC έχει προστεθεί για τη βελτίωση του σήματος το
-Η αναλογική έξοδος του DAC προς τον ενισχυτή ακουστικών υλοποιείται προς την αντίστοιχη είσοδο του με
Καλώδιο Balanced Pentaconn
iFi 4.4 mm to 2 x XLR.
-Η επικοινωνία του DAC με τον υπολογιστή γίνεται με
Καλώδιο USB 2.0
Wireworld Ultraviolet περίπου 20-30 cm.
-Μέσω ένος USB Hub, του
TP-LINK UH720 V4 USB 3.0 Hub
-Άλλη πηγή είναι το
Fiio M11
το οποίο συνδέεται αναλογικά με τον Ενισχυτή Ακουστικών προς την αντίστοιχη είσοδο μέσω της Fixed Line Out και καλωδίου υψηλής ποιότητας Mini Jack Stereo => 2 x RCA.
-Για αυτό το σκοπό ατά κανόνα χρησιμοποιώ χρησιμοποιώ τον adapter της
Audioquest FLX-Mini/RCA Adaptor (3.5mm to 2 Female RCA)
σε συνδυασμό με ένα καλό ζευγάρι καλώδια RCA μικρό μήκος 20-30 cm.
Πολύ συχνά όμως χρησιμοποιείται και ως πολύ καλό DAC αυτό το ίδιο το Player, με τη χρήση
και της ψηφιακής USB C θύρας του.
Για πήγες χαμηλής στάθμης (π.χ. κινητά) χρησιμοποιείται η
αντίστοιχη θύρα εισόδου του ενισχυτή ακουστικών με καλό καλώδιο Mini Jack Stereo της
Inakustik Premium 3.5 Phone Audio cable
Μέρος 2ο. Με Ηχεία.
Το Σύστημα Ακρόασης με Ηχεία.
Το κύριο σύστημα ακρόασης με ηχεία περιλαμβάνει ένα ζεύγος ενεργών ηχείων μαζί με Subwoofer. Καρδιά και κέντρο του συστήματος είναι ο
Prism Sound Orpheus
του οποίου συνοπτική περιγραφή και review μπορούμε να δούμε
εδώ:.
Ο Ορφέας είναι υψηλής ποιότητας A/D Converter, DAC, προενισχυτής Line, προενισχυτής μικροφώνων και πολλά άλλα.
-Ο Ορφέας τροφοδοτείται με καλώδιο ρεύματος
Kimber PK10.
-Από πολύπριζο της
Furutech e-TP60E NCF High End Performance Schuko Power Distributor.
Το οποίο συνδέεται και αυτό με το ηλεκτρικό δίκτυο με και
πάλι με καλώδιο ρεύματος
Kimber PK10.
-Η παροχή του ρεύματος από τον τοίχο γίνεται με πρίζες της
Furutech FT-SWS NCF High Endο Performance NCF Schuko Wall Socket
-Κυρία ηχεία του συστήματος είναι τα ενεργά
Focal Solo 6 Be.
-Ενώ ως Subwoofer έχει επιλεγεί από την ίδια οικογένεια το
Focal Sub6
Το Subwoofer συνδέεται με το ηλεκτρικό δίκτυο επίσης με καλώδιο ρεύματος
Kimber PK10.
-Καλώδιο σύνδεσης του Ορφέα με τα ηχεία είναι το παρακάτω
Klotz.
Σε μήκος 2x10m από τη μονάδα του Ορφέα μέχρι το Subwoofer και επιπλέον 2x4m από το Subwoofer έως τα κύρια ηχεία.
Επειδή όμως οι αναλογικές είσοδοι/έξοδοι του Ορφέα είναι του τύπου TRS Jack, για τη σύνδεση των XLR καλωδίων του συστήματος Subwoofer->ηχεία έχουν χρησιμοποιηθεί ένα ζεύγος κατάλληλοι adaptors της
Switchcraft, βλ.
εδώ.
-Για την ψηφιακή σύνδεση του Ορφέα με τον έξω κόσμο και με άλλες συσκευές χρησιμοποιείται κυρίως η οπτική είσοδος με Καλώδιο
γυάλινης οπτικής ίνας
Wireworld SuperNova 7 Toslink Optical Audio Cable.
Εδώ να σημειώσω ότι ο Ορφέας είναι συνδεμένος ψηφιακά με διάφορες πηγές Blu-ray Player, DVD/SACD/Universal Player, κλπ. από την ψηφιακή οπτική έξοδο ενός παλιού AV Receiver
Yamaha RX-757 που εκτελεί χρέη
επιλογέα (selector) πηγών, παράλληλα με την άλλη χρήση του ως ενισχυτή για Home Cinema 2.0 που λειτουργεί κι' αυτό στον ίδιο χώρο. Όλες οι ψηφιακές συσκευές είναι συνδεμένες πάνω του επίσης με τα ίδια καλώδια γυάλινης οπτικής ίνας, όπως αυτό που προαναφέρθηκε. Η λύση αυτή αν και εξυπηρετική, όταν διαθέτουμε πολλές συσκευές, έχει και μειονέκτηματα, διότι είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε συνέχεια αναμμένο τον AV ενισχυτή. Πάντως όσοι έχουν παλιούς καλούς AV ενισχυτές, εποχής πριν επικρατήσει αποκλειστικά το HDMI, να μην τους παραπετάξουν, διότι έχουν πολλές χρήσιμες δυνατότητες που δεν τις περιλαμβάνουν τα καινούργια σύγχρονα μηχανήματα.
Εν πάση περιπτώσει η λύση για το άμεσο προσεχές μέλλον που θα αντικαταστήσει τον παλιό ενισχυτή ως επιλογέα ψηφιακών εισόδων βρέθηκε και είναι αυτή:
OPTOSEL 4:1 MKII Digital-optical audio switch 192 kHz. Είτε απ' ευθείας, είτε από το γερμανικό
Amazon. Για όσους τυχόν αναρωτιούνται γιατί επέλεξα την οπτική και όχι την ομοαξονική, ως ψηφιακή σύνδεση του Ορφέα με τις άλλες συσκευές του συστήματος, η απάντηση είναι απλή.
α) Διότι η οπτική σύνδεση δεν υπόκειται καθόλου σε ηλεκτρικές ή ηλεκτρομαγνητικές επιδράσεις και
β) Διότι αν τα καλώδια είναι καλά και σχετικά μικρού μήκους (σημαντικότερο) και ο DAC είναι υψηλής ποιότητας, σωστά υλοποιημένος, η οπτική σύνδεση θα είναι τουλάχιστον εξίσου καλή με την ομοαξονική και δεν θα υπάρχει διαφορά.
-Με τον ίδιο παραπάνω τρόπο, (δηλαδή με ψηφιακή οπτική σύνδεση) είναι συνδεμένο με τον Ορφέα πάνω στο κύριο σύστημα ακρόασης ηχείων και το
iFi Zen Blue V.2 Bluetooth DAC.
Με αυτό τον τρόπο και με ασύρματη μετάδοση Bluetooth έγιναν εκείνη τη βραδιά οι ακροάσεις στο κύριο σύστημα με ηχεία. Κύρια πηγή το πιο πάνω Player της Fiio M11, όπου έχω περασμένο το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής βιβλιοθήκης μου και το Mini PC, επίσης σε σύνδεση Bluetooth από όπου ακούσαμε κάποια κομμάτια ειδικά από Youtube, κατάλληλα για την ακρόαση. Δεν ακούσαμε CD ή απ' ευθείας αρχεία υψηλής ανάλυσης λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά η ασύρματη σύνδεση Bluetooth με κωδικοποίηση LDAC είναι πράγματι πολύ καλή και αμφιβάλλω αν στις περισσότερες περιπτώσεις γίνονται αντιληπτές οι όποιες διαφορές.
Ακούοντας με Ηχεία.
Με το Βλαδίμηρο ακόυσαμε αρκετά κομμάτια, όσο επέτρεπε ο χρόνος. Η ένσταση του για την ύπαρξη Subwoofer σε ένα σύστημα δεκτή. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε περίπτωση και καθένας επιλέγει. Πιστεύω πάντως ότι του άρεσε, ότι άκουσε.
Οφείλω να τον ευχαριστήσω, διότι βοήθησε και ρυθμίσαμε
μέσα σε λίγα λεπτά (!) τις παραμέτρους του Subwoofer που για διάφορους λόγους είχαν ξεφύγει εντελώς από τις σωστές θέσεις. Είναι πραγματικά έμπειρος και εξασκημένος ακροατής!
Να προλάβω την ένσταση σας. Για την απόλυτα σωστη ρύθμιση του Subwoofer κανονικά χρειάζονται μετρήσεις. Προϋπόθεση όμως είναι η τοποθέτηση των ηχείων και του Sub σε ένα χώρο να είναι σταθερή και να μη γίνονται μετακινήσεις. Αν η κατάσταση είναι τέτοια που αυτό δεν γίνεται, τότε τι να τις κάνουμε τις μετρήσεις;
Από την άλλη πλευρά όμως, όταν υπάρχει η γνώση και η εμπειρία, τότε μπορούμε να πετύχουμε πολύ καλή ρύθμιση με ακροάσεις, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα κομμάτια,
χωρίς μετρήσεις. Και αυτό κάναμε. Έχουμε χρυσά αυτιά!
Υπενθυμίζω εδώ και ένα παλιότερο νήμα που είχαμε συζητήσει το θέμα αναλυτικά:
Ρύθμιση Subwoofer-Ηχείων χωρίς τη χρήση μετρήσεων.
Έτσι, σιγά-σιγά και χωρίς να το καταλάβουμε, ή ώρα πέρασε και η ακρόαση έλαβε τέλος, όπως γίνεται με όλα τα ωραία πράγματα!
Η αρχή όμως είναι το ήμισυ του παντός. Κι' αφού κάναμε την αρχή, σίγουρα θα το επαναλάβουμε!
Αντί για Επίλογο.
Δεν ξέρω πόσοι από τους αναγνώστες του φόρουμ και τους φίλους του AVClub κατάφεραν να διαβάσουν ως το τέλος την παραπάνω μακροσκελή παρουσίαση, αφιερωμένη σε μία πολύ ευχάριστη βραδιά, πράγματι.
Ελπίζω όμως ότι όσοι τη διάβασαν, θα βρήκαν μέσα αρκετές πληροφορίες και πολλές καλές ιδέες που θα φανούν χρήσιμες!
Και αυτός ήταν ο σκοπός.