The Master (2012)

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Διαφωνώ. Σκουπίδια υπήρχαν πάντοτε, και για το ότι έπεσε το επίπεδο του σινεμά δε φταίει η ψηφιακή κάμερα, ούτε το φιλμ έβγαζε τους φοβερούς σκηνοθέτες. Άλλη είναι η αιτία για την κατάπτωση του σημερινού κινηματογράφου, και πρέπει να αναζητηθεί στην εμφάνιση και κυριαρχία άλλων μορφών ψυχαγωγίας, όπως τα games.


Προφανώς, το ψηφιακό σινεμά δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για την κατάπτωση του κινηματογράφου εν γένει, τουλάχιστον σε επίπεδο περιεχομένου. Έχουν προηγηθεί η κυριαρχία των εφέ, η έλλειψη καινούργιων ιδεών και το αδιέξοδο στην συγγραφή πρωτότυπων και ολοκληρωμένων σεναρίων. Στην εποχή μας επίσης, υπάρχει απομυθοποίηση των πάντων λόγω της υπερβολικής πληροφορίας και ενημέρωσης και του βομβαρδισμού του κοινού με ποικίλα ερεθίσματα, με αποτέλεσμα η μαγεία και η λάμψη άλλων εποχών να έχει πάει περίπατο. Ο κινηματογράφος δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση σε όλη αυτήν την κατάσταση. Σε επίπεδο αισθητικής όμως, όταν προσπαθείς να εισάγεις μέσω των ψηφιακών καμερών επιπλέον ευκρίνεια και την αίσθηση του να είσαι εκεί (βλέπε, 48 καρέ), σε μια ιστορία μυθοπλασίας που εξ'ορισμού χρειάζεται την απόσταση από το θεατή, το "παραμύθι" και τη λάμψη, τότε πολύ απλά πας γυρεύοντας. Το φιλμ αυτές τις ιδιότητες τις έχει από φυσικού του, διότι εξ'αρχής είναι ένα μέσο που δημιουργήθηκε γι'αυτό το σκοπό, ενώ στο ψηφιακό είναι επίκτητες και αποτέλεσμα μιμητισμού. Επίσης, το πρώτο είναι ένα ζωντανό πράγμα με το δικό του χαρακτήρα που δεν μπορείς ποτέ να τον ελέγξεις 100% και βάζει τη δική του πινελιά στο τελικό αποτέλεσμα, ενώ το δεύτερο ένα ουδέτερο πράμα που αναπαριστά την πραγματικότητα. Ας αναλογιστεί κανείς πώς θα έδειχναν ταινίες, όπως η Καζαμπλάνκα ή το Όσα Παίρνει ο Άνεμος, αν ήταν γυρισμένες ψηφιακά. Το θεατρικό και πομπώδες παίξιμο, οι ατέλειες του μακιγιάζ και των σκηνικών και όλα αυτά που με το φιλμ καλύπτονται τόσο φυσικά και αβίαστα με ένα όμορφο πέπλο, θα μεγενθύνονταν δυσανάλογα και η μαγεία θα έφευγε από το παράθυρο από το πρώτο πλάνο. Ας δούμε επίσης τι έπαθαν σκηνοθέτες, όπως ο Κόπολα και ο Λιντς, απ' όταν το γυρίσαν στο ψηφιακό βίντεο. Οι ταινίες τους πλέον θυμίζουν θέατρο της Δευτέρας και από σημαντικοί δημιουργοί έγιναν σκηνοθέτες της σειράς. Ειδικά, ο δεύτερος καταστράφηκε εντελώς, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεδομένου ότι η φωτογραφία και η αισθητική του φιλμ, ήταν υπεύθυνα σε μεγάλο βαθμό για την απόκοσμη ατμόσφαιρα των έργων του, ενώ με το βίντεο όλα αυτά έχουν δώσει τη θέση τους σε ένα φλατ, άψυχο και μουντό σύμπαν που απλά δεν είναι πλέον πειστικό και δε λειτουργεί. Με λίγα λόγια, οι αποκαλούμενες "ατέλειες" του φιλμ είναι αυτές που εν τέλει, του προσδίδουν την αφηγηματική του δύναμη και αυθεντία.








Πολύ απλά δεν γυρίζονται πλέον αρκετές ταινίες για να υπάρχουν και αριστουργήματα ανάμεσά τους.



Το αντίθετο νομίζω συμβαίνει. Βγαίνουν πλέον τόσες πολλές ταινίες, ενώ και ο ελεύθερος χρόνος των θεατών μικραίνει διαρκώς που δεν είναι εύκολο να ανακαλύψεις και να αφομοιώσεις κάποια μικρά διαμαντάκια που κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα. Αριστουργήματα μπορεί να μην είναι, αλλά έτσι κι αλλιώς, η εποχή μας δεν είναι φτιαγμένη για κλασικά πράγματα, ενώ οι πραγματικά σημαντικές δουλειές έχουν μετακομίσει σε ένα αδηφάγο μέσο, όπως η τηλεόραση.




Όποτε διαβάζω τέτοια σχόλια αναλογίζομαι τα λόγια του μεγάλου Billy Wilder, που αντιστάθηκε όσο μπορούσε στην επέλαση του technicolor. Αφηγούνταν λοιπόν, σκασμένος στα γέλια,ότι όταν πρωτοεμφανίστηκε το χρώμα οι παραγωγοί ψάχνανε για σενάρια θέμα την αγγλική αποικιοκρατία του 19ου αιώνα. Όχι για κανέναν άλλο λόγο,αλλα γιατί οι άγγλοι στρατιώτες της εποχής φορούσαν κόκκινες στολές που γράφανε τόσο όμορφα στον έγχρωμο φακό.:flipout:
Έτσι και τώρα οι παραγωγοί ψάχνουν για σενάρια (λέμε τώρα) με αβύσσους, βουνά, σκάλες, ουρανοξύστες και άλλα τέτοια που "γράφουν" στον τρισδιάστατο "φακό".:flipout::BDGBGDB55:





Συγκρίνουμε νομίζω, ανόμοια πράγματα. Το χρώμα ήταν κάτι που έλειπε από το σινεμά και δεν αφαιρούσε κάτι από την απόλαυση της ταινίας, αντίθετα την ενίσχυε διακριτικά, γι' αυτό και έμεινε, ενώ το 3d όταν πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαετία του 50, ήταν μπελάς και gimmick ακόμη και για το μέσο θεατή της εποχής, με αποτέλεσμα να περάσει στο χρονοντούλαπο για 60 χρόνια. Από εκεί και πέρα, το λουκ και το χρώμα των σινεμασκόουπ και τεχνικολόρ παραγωγών των δεκαετιών 50 και 60, αποτελεί για μένα την αποκορύφωση μιας αισθητικής που κινηματογράφου που ούτε ξεπερνιέται, ούτε αντιγράφεται, ούτε πρόκειται ποτέ να επαναλειφθεί, γι' αυτό και είναι τόσο πολύτιμη.
 
Last edited:

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Βενετία

Διθυραμβικές κριτικές απέσπασε το The Master του Πολ Τόμας Άντερσον,
φαβορί και για τον Χρυσό Λέοντα.
Ο σκηνοθέτης έφτιαξε μια ταινία για τη σχέση ανάμεσα σε έναν μαθητή και έναν δάσκαλο,
μια αίρεση (που μοιάζει αρκετά με τη Σαϊεντολογία).

Σε μια μεταπολεμική Αμερική,
το ψυχογράφημα του Άντερσον παρακολουθεί την ιστορία ενός «τσαρλατάνου»
που πουλά πνευματική «θεραπεία» στα πλήθη.
Εξαιρετικές κριτικές απέσπασε η ερμηνεία του Γιοακίν Φοίνιξ
(ο οποίος στη συνέντευξη Τύπου εμφανίστηκε αδιάφορος και σχεδόν δεν απάντησε σε ερωτήσεις).
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

themaster-twctopper-900x600-v02.jpg




Ενα ειναι σιγουρο: ο Paul Thomas Anderson ειναι απο τους πιο ανησυχους σκηνοθετες- δημιουργους.Καθε ταινια του εχει κατι καινουριο να σου πει,κατι διαφορετικο.
Εδω καταπιανεται με τις σχεσεις εξουσιας των ατομων μεταξυ τους και το διπολο αφεντη - ακολουθου.
Εκτος απο αυτο καταπιανεται μια πτυχη της Αμερικης που αγνοουμε,της Αμερικης που βγηκε απο τον πολεμο και τα τραυματα που αφησε σ'αυτους που πολεμησαν.
Το κακο ειναι οτι το στορυ της ταινιας ειναι πιο αδυναμο απο το ιδιο το θεμα που καταπιανεται η ταινια,τουλαχιστον στα δικα μου ματια.
Και εκει χωλαινει η ταινια.Στο στορυ.Το οποιο αδυνατει να περιγραψει τη μεταλλαξη του προσυλητισμενου ακολουθου,κυριως ως προς την αντιδραση του στο φιναλε.
Η γραμμικοτητα της εξελιξης καπου σπαει και μου φαινεται οτι αυτο δειχνει την αδυναμια του σεναριογραφου Αντερσον να εξελιξει σωστα το θεμα του.
Η σκηνοθεσια ειναι αψογη και στο ρυθμο και στην περιγραφη και εξαντλει καθε τροπο για να πει την ιστορια.Ο Αντερσον χρησιμοποιει συμβολισμους,ονειρικες σκηνες προκειμενου να τονισει τις βασικες προβληματικες του θεματος και καθοδηγει μαεστρικα τους ηθοποιους,οι οποιοι δινουν ρεστα.Η "ζωωδης ερμηνεια" του Φινιξ ειναι υπερανω κριτικης (μπαινει στο πανθεον με τις πιο physical ερμηνειες που ειδαμε ποτε),οπως επισης και ο αντιποδας του Φιλιπ Σευμουρ Χοφμαν.Μιλαμε για μονομαχια ερμηνειων,με φοβερη χημεια μεταξυ τους.Διπλα τους η Ειμυ Ανταμς επισης εξαιρετικη με μια υποβοσκουσα ενταση που σε τσακιζει.
Σπουδαια ειναι και η μουσικη της ταινιας χαμηλων τονων,αφαιρετικη,υπαινικτικη σχεδον και απολυτα ταιριαστη με την ταινια.
Αν μη τι αλλο δειτε τη για τις ερμηνειες,την αψογη πανεμορφη εικονα της (γυρισμενη σε 65αρι φιλμ),την αψογη σκηνοθεσια καθως και για την εικονα μιας τραυματισμενης μετα τον πολεμο Αμερικης που ψαχνει τσαρλατανους για να γατρεψει την ψυχη της....
 
Last edited by a moderator:

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,809
Αθήνα
Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Θέλω να την δω όχι μόνο για τον Anderson αλλά και για το ζευγάρι των πρωταγωνιστών που τους θεωρώ πολύ σπουδαίους ηθοποιούς. Ο Hoffman είναι η μεγάλη αδυναμία μου, πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος Αμερικανός ηθοποιός της γενιάς του. Επειδή γνωρίζω το στυλ και των δυό τους υποθέτω ότι η ερμηνεία του Phoenix πιθανόν θα κλείνει προς το "overacting" ενώ του Hoffman προς τον άλλο πόλο. Υποθέτω, βάζοντας μέσα καιτο προσωπικό μου bias, ότι ο Hoffman μάλλον θα κερδίζει την "μάχη" των πρωταγωνιστών.
Μου αρέσουν εξ'άλλου οι ηθοποιοί που ξεχωρίζουν με το πως "δεν παίζουν" παρά με το πως παίζουν. Αυτήν την φράση μου την είπε Πάνο ένας αγαπημένος μας και κοινός μας φίλος λέγοντάς μου να δω το "Rodger Dodger" αναφερόμενος στην ερμηνεία του Campbell Scott.
O μόνος "υπερβολικός" ηθοποιός που μου άρεσε ήταν ο αυτός ο μακαρίτης μεθύστακας Ουαλός που δεν πήρε ποτέ του Όσκαρ.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Θέλω να την δω όχι μόνο για τον Anderson αλλά και για το ζευγάρι των πρωταγωνιστών που τους θεωρώ πολύ σπουδαίους ηθοποιούς. Ο Hoffman είναι η μεγάλη αδυναμία μου, πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος Αμερικανός ηθοποιός της γενιάς του. Επειδή γνωρίζω το στυλ και των δυό τους υποθέτω ότι η ερμηνεία του Phoenix πιθανόν θα κλείνει προς το "overacting" ενώ του Hoffman προς τον άλλο πόλο. Υποθέτω, βάζοντας μέσα καιτο προσωπικό μου bias, ότι ο Hoffman μάλλον θα κερδίζει την "μάχη" των πρωταγωνιστών.
Μου αρέσουν εξ'άλλου οι ηθοποιοί που ξεχωρίζουν με το πως "δεν παίζουν" παρά με το πως παίζουν. Αυτήν την φράση μου την είπε Πάνο ένας αγαπημένος μας και κοινός μας φίλος λέγοντάς μου να δω το "Rodger Dodger" αναφερόμενος στην ερμηνεία του Campbell Scott.
O μόνος "υπερβολικός" ηθοποιός που μου άρεσε ήταν ο αυτός ο μακαρίτης μεθύστακας Ουαλός που δεν πήρε ποτέ του Όσκαρ.

Με το φιλο μας εχουμε κοινα γουστα...:worshippy:
Ο μακαριτης ο Ουαλλος μαζι με το φιλο του και συνοδο του στα μεθυσια Ιρλανδο ηταν οι μονοι που εκαναν overacting χωρις να τους παρεις χαμπαρι.
Δες τους πως παιζουν στο Becket.Η επιτομη του overacting χωρις να ανοιγει ρουθουνι...Δεν γινεται να τους φανταστεις αλλιως σε αυτη την ταινια.

Παμε στο The Master.Η "μαχη" Πανο ειναι ενα μεγαλοπρεπεστατο Χ για μενα.Ο ενας συμπληρωνει τον αλλο και κουμπωνουν σαν αρσενικο - θηλυκο βυσμα.
Η ερμηνεια του Φινιξ χτυπαει στο ματι πιο πολυ κυριως λογω της ενεργειας που βγαζει.Παιζει με το σωμα του,καμπουριαζει,τρεμει ολοκληρος.Παρ'όλα αυτα εχει μια τρομερη φυσικοτητα που εξαφανιζει την υπερβολη.Ειναι ο ρολος που παιζει.
Ο Χοφμαν ειναι πιο εγκεφαλικος πιο ηρεμος (αν και εχει κανα δυο στιγμιαια ξεσπασματα που σε καθηλωνουν) και ταιριαζει απολυτα στο ρολο,αφου ειναι ο "διαννοουμενος" που σκοπο εχει να δαμασει το αγριμι.
Παντως στην υποθεση σου επεσες μεσα 100%.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Με το φιλο μας εχουμε κοινα γουστα...:worshippy:
Ο μακαριτης ο Ουαλλος μαζι με το φιλο του και συνοδο του στα μεθυσια Ιρλανδο ηταν οι μονοι που εκαναν overacting χωρις να τους παρεις χαμπαρι.
Δες τους πως παιζουν στο Becket.Η επιτομη του overacting χωρις να ανοιγει ρουθουνι...Δεν γινεται να τους φανταστεις αλλιως σε αυτη την ταινια.

Tι μου θύμισες τώρα! Από τις ταινίες που τις βλέπεις για τους πρωταγωνιστές και ξεχνάς σενάριο, σκηνοθεσία, μουσική, τα πάντα...στη συγκεκριμένη μονομαχία μάλλον νίκησε ο Ουαλός, αν και στον Ιρλανδό μεθύστακα έχω μεγάλη αδυναμία.

Για να ξαναγυρίσουμε ον τόπικ, το The master το έχω και από μιά σύντομη ματιά που έριξα, κάτι με απωθεί. Ίσως είναι αυτή η πρώτη σκηνή του αυνανισμού, δεν ξέρω...
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Για να ξαναγυρίσουμε ον τόπικ, το The master το έχω και από μιά σύντομη ματιά που έριξα, κάτι με απωθεί. Ίσως είναι αυτή η πρώτη σκηνή του αυνανισμού, δεν ξέρω...

Δες το Κωστα.Ειναι απο τις ταινιες που ειναι κριμα να τις προσπερνας.
Θα σου αφησουν κατι,ακομη και αν δεν ξετρελαθεις στο τελος.
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Να καταθεσω μια αποψη

Κατ'αρχην έχουμε επίδειξη σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας σε ολα τα επιπεδα,
προκλητικός σε "πιάστε με αν μπορείτε" mode ο Anderson.

Η θεματολογία πολυπλοκη όσο δεν παει, ο ανθρώπινος ψυχισμός και τα τραύματα της ζωής. Αναζήτηση για θεραπεία και τη λύτρωση που περνά μέσα από την απόλυτη υποταγή στον "αφέντη" που παρουσιάζεται ως "δάσκαλος" (Master). Αμφισήμαντος όρος, όπως είναι αμφισήμαντος και ο ρόλος του Master που υπαρξιακά βρίσκεται δεμένος με τον "σκλάβο",ίσως και ο ίδιος είναι ο σκλάβος του "σκλάβου".

Το στορυ ειναι αδυναμο γιατι δεν υπαρχει στορυ, δεν παρακολουθούμε την εξέλιξη μιας γραμμικής ιστορίας, αλλα μια αναζήτηση στα τρίσβαθα μιας ταλαιπωρημένης ψυχής και παράλληλα παρακολουθούμε τη γεννηση μιας "θρησκείας" βασισμένης σε ψευδο-επιστημονικά θεμέλια, που "θεραπεύει" και φτιάχνει "καλύτερους ανθρώπους". Προυπόθεση η πίστη και η υποταγή.

Αυτα και άλλα χίλια πράγματα όλα διαπλεκόμενα μεταξύ τους, κάθε σκηνή, κάθε διάλογος μπορεί να διαβαστει με πολλους τροπους. Πολυ δύσκολη που απαιτεί την προσοχή στο μαξιμουμ και παλι μια φορα δεν ειναι αρκετη.
Δυο φορες την ειδα και παλι δεν τα επιασα ολα. Από τις ταινιες που θα διδασκονται στα σχολεια για σκηνοθετες

Για τη μουσικη, το καλυτερο OST των τελευταιων χρονων απο τον Jonny Greenwood

http://www.youtube.com/watch?v=LleYm3HFy0w

αλλά και κλασικα κομματια εποχης 50s
http://www.youtube.com/watch?v=VipNWSdQaYw
Ella Fitzgerald - Get Thee Behind Me Satan
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,850
Ελλαδα
Απάντηση: Re: The Master (2012)

Να καταθεσω μια αποψη

Κατ'αρχην έχουμε επίδειξη σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας σε ολα τα επιπεδα,
προκλητικός σε "πιάστε με αν μπορείτε" mode ο Anderson.


Η θεματολογία πολυπλοκη όσο δεν παει, ο ανθρώπινος ψυχισμός και τα τραύματα της ζωής. Αναζήτηση για θεραπεία και τη λύτρωση που περνά μέσα από την απόλυτη υποταγή στον "αφέντη" που παρουσιάζεται ως "δάσκαλος" (Master). Αμφισήμαντος όρος, όπως είναι αμφισήμαντος και ο ρόλος του Master που υπαρξιακά βρίσκεται δεμένος με τον "σκλάβο",ίσως και ο ίδιος είναι ο σκλάβος του "σκλάβου".

Το στορυ ειναι αδυναμο γιατι δεν υπαρχει στορυ, δεν παρακολουθούμε την εξέλιξη μιας γραμμικής ιστορίας, αλλα μια αναζήτηση στα τρίσβαθα μιας ταλαιπωρημένης ψυχής και παράλληλα παρακολουθούμε τη γεννηση μιας "θρησκείας" βασισμένης σε ψευδο-επιστημονικά θεμέλια, που "θεραπεύει" και φτιάχνει "καλύτερους ανθρώπους". Προυπόθεση η πίστη και η υποταγή.

Αυτα και άλλα χίλια πράγματα όλα διαπλεκόμενα μεταξύ τους, κάθε σκηνή, κάθε διάλογος μπορεί να διαβαστει με πολλους τροπους. Πολυ δύσκολη που απαιτεί την προσοχή στο μαξιμουμ και παλι μια φορα δεν ειναι αρκετη.
Δυο φορες την ειδα και παλι δεν τα επιασα ολα. Από τις ταινιες που θα διδασκονται στα σχολεια για σκηνοθετες

Για τη μουσικη, το καλυτερο OST των τελευταιων χρονων απο τον Jonny Greenwood

http://www.youtube.com/watch?v=LleYm3HFy0w

αλλά και κλασικα κομματια εποχης 50s
http://www.youtube.com/watch?v=VipNWSdQaYw
Ella Fitzgerald - Get Thee Behind Me Satan



η καλυτερη αναλυση της ταινιας που διαβασα
Πανο τα ειπες ολα σε λιγες γραμμες
:SFGSFGSF:
για μενα ειναι η δευτερη μεγαλη ταινια της χρονιας
ψαχνω για την τριτη !
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Απάντηση: Re: The Master (2012)

Κατ'αρχην έχουμε επίδειξη σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας σε ολα τα επιπεδα,
προκλητικός σε "πιάστε με αν μπορείτε" mode ο Anderson.

Συμφωνω απολυτα αν και....διαφωνω.
Δεν ειναι "catch me if you can" mode.Ο Αντερσον ειναι δεξιοτεχνης απο...κουνια.Μπορει να γυρισει οτι θελει,οπως θελει.
Θεωρω οτι ηταν πιο "επιδειξιομανης" στο Boogie Nights και στο Magnolia.Με την εννοια οτι πατησε τεχνικα σε μονοπατια που τα ειχαν περασει και αλλοι (Σκορτσεζε,Αλτμαν) και απλα εδειξε οτι μπορει ανετα να το κανει και αυτος.
Το The Master ειναι πολυ πιο "προσωπικη" δημιουργια.Δειχνει οτι εχει παλεψει πολυ προκειμενου να βγαλει ζουμι απο αυτη την ιστορια και οτι δικαιωνεται,ανεξαρτητα του οτι το στορυ ειναι αδυναμο,ειναι περισσοτερο αποτελεσμα αυτης της παλης παρα οποιασδηποτε επιδειξιομανιας.
Και γι'αυτο ειναι και σπουδαιος...
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Δεν μπορώ να πώ οτι με συνεπήρε όπως τα Boogie Nights & Magnolia.

Ισως λάθος στιγμη και διάθεση.

Παρ όλα αυτά θα το ξαναδώ προτού το χαρακτηρίσω.

Μητσε δεν ειναι ταινια που "καθαριζεις" ευκολα με δαυτη...Αυτη ειναι και η γοητεια της.
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Re: Απάντηση: Re: The Master (2012)

Συμφωνω απολυτα αν και....διαφωνω.
Δεν ειναι "catch me if you can" mode.Ο Αντερσον ειναι δεξιοτεχνης απο...κουνια.Μπορει να γυρισει οτι θελει,οπως θελει.
Θεωρω οτι ηταν πιο "επιδειξιομανης" στο Boogie Nights και στο Magnolia.Με την εννοια οτι πατησε τεχνικα σε μονοπατια που τα ειχαν περασει και αλλοι (Σκορτσεζε,Αλτμαν) και απλα εδειξε οτι μπορει ανετα να το κανει και αυτος.


Να σου πω τι βλεπω:
Από την αρχη ηταν φανερο οτι εχει τεραστιο ταλεντο (τετοιο εχουν πολλοι).
Βημα-βημα ομως εχτισε μια καριερα προσηλωμενος στην καλλιτεχνικη πλευρα του κινηματογραφου, σε ενα οραμα που φαινεται οτι εχει.
Αταλαντευτος, προσωπικος, αντιεμπορικος, με τρομερη συνεπεια.

Αυτο εκανε τον κριτικο του Gurdian να γραψει:
"The Master confirms Paul Thomas Anderson as the only American film-maker of his generation who could be mistaken for a junior member of Hollywood's golden age"
(http://www.guardian.co.uk/film/2012/nov/02/the-master-paul-thomas-anderson) -
μολις το διαβασα και συμφωνω απολυτα, αυτο εννοουσα. Ειδικα με αυτη την ταινια βγαινει εκτος συναγωνισμου, περνα στη σφαιρα των κλασικων.

και κατι αλλο που υποπτευομαι: διαλεγοντας το θεμα της Scientology επιδιωκει την κατα μετωπο αντιπαραθεση με το συστημα της βιομηχανιας του Hollywood.
Μηπως προσπαθει να μιμηθει τον Orson Welles?
το μελλον θα δειξει.
Παντως το μηνυμα του δωθηκε με τον αποκλεισμο του απο τα βραβεια του πανηγυριου.

ειναι ομως και θρασυτατος γιατι προσπαθησε να παραπλανησει και βαλει στον κυριο ρολο τον Τομ Κρουζ!
Θα ειχε απιστευτη πλακα αν πετυχαινε
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: The Master (2012)

δεν εχει μπει στον ανταγωνισμο
γιατι δεν το εχω δει ακομα :nounder:

να το δω ειναι καλο ?

:popcorn:

για ποπκορν καλό είναι. Επίσης για να το δεις με τα παιδιά σου (αν είναι κάτω των 15 ετών). Πέραν τούτου ουδέν.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: The Master (2012)

Να σου πω τι βλεπω:
Από την αρχη ηταν φανερο οτι εχει τεραστιο ταλεντο (τετοιο εχουν πολλοι).
Βημα-βημα ομως εχτισε μια καριερα προσηλωμενος στην καλλιτεχνικη πλευρα του κινηματογραφου, σε ενα οραμα που φαινεται οτι εχει.
Αταλαντευτος, προσωπικος, αντιεμπορικος, με τρομερη συνεπεια.

Αυτο εκανε τον κριτικο του Gurdian να γραψει:
"The Master confirms Paul Thomas Anderson as the only American film-maker of his generation who could be mistaken for a junior member of Hollywood's golden age"
(http://www.guardian.co.uk/film/2012/nov/02/the-master-paul-thomas-anderson) -
μολις το διαβασα και συμφωνω απολυτα, αυτο εννοουσα. Ειδικα με αυτη την ταινια βγαινει εκτος συναγωνισμου, περνα στη σφαιρα των κλασικων.

και κατι αλλο που υποπτευομαι: διαλεγοντας το θεμα της Scientology επιδιωκει την κατα μετωπο αντιπαραθεση με το συστημα της βιομηχανιας του Hollywood.
Μηπως προσπαθει να μιμηθει τον Orson Welles?
το μελλον θα δειξει.
Παντως το μηνυμα του δωθηκε με τον αποκλεισμο του απο τα βραβεια του πανηγυριου.

ειναι ομως και θρασυτατος γιατι προσπαθησε να παραπλανησει και βαλει στον κυριο ρολο τον Τομ Κρουζ!
Θα ειχε απιστευτη πλακα αν πετυχαινε

Συμφωνω μεχρι κεραιας.
Για Ορσον Ουελς δεν ξερω.Πιο πολυ στον Κιουμπρικ φερνει (εδω).Ιδιως στη χρηση των συμβολισμων...
Παντως δεν κρυβει τις επιρροες του (Σκορτσεζε,Αλτμαν,Κιουμπρικ) και το γεγονος οτι τις εντασσει σε ενα απολυτως προσωπικο σινεμα,τον κανει ακρως ενδιαφεροντα.
Για μενα μαζι με τον Φιντσερ ειναι οι δυο πιο σπουδαιοι νεοι δημιουργοι σημερα απο το Χολιγουντ.
 
Last edited: