Προτού κατοχυρωθεί το όνομά του ως μετρ του τρόμου από την «Ρεβέκκα» μέχρι τα «Πουλιά», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ
πολύ πίσω, στην Βρετανική του περίοδο και συγκεκριμένα στη βωβή του, κατάφερε να χτίσει ένα διακριτικό μα
στέρεο όραμα πάνω στο τι ήθελε να δημιουργήσει.
Από το 1925 μέχρι και το 1929, ο νεοφερμένος τότε στα κινηματογραφικά στούντιο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ένας Βρετανός με
ξεκάθαρο το όραμά για την φιλμογραφία που οραματιζόταν κατάφερε να ολοκληρώσει 9 βωβές ασπρόμαυρες ταινίες.
Από την πρώτη μεγάλου μήκους του, τον «Κήπο των Απολαύσεων», ένα παραμύθι ανάμεσα σε δυο ερωτευμένα κορίτσια και
το πρώτο του θρίλερ, το θρυλικό πλέον «The Lodger», που αχνά αγγίζει την ιστορία του Τζακ του Αντεροβγάλτη και ο ίδιος
ο σκηνοθέτης χαρακτηρίζει ως την πρώτη του ταινία, ο Χίτσκοκ φάνηκε να πειραματίζεται διαρκώς με το είδος του θρίλερ.
Πρόσφατα το BFI σε ένα αφιέρωμα που έτρεξε τον περασμένο χρόνο σε ολόκληρη την Αγγλία, χαρτογράφησε τα πιο
αντιπροσωπευτικά δείγματα -αλλά και εκείνα που για πολλούς θεωρούνταν χαμένα- του γκόθικ σινεμά, μέρη του
οποίου ήταν και οι πρώτες αυτές ταινίες του Χίτσκοκ.
Μέσα σε ένα πλαίσιο με την ονομασία «The Hitchcock 9», οι ταινίες αυτές κατέγραψαν τον ρομαντικό, μελοδραματικό
και τον «τρομακτικό» χαρακτήρα του auteur.
Αυτά τα πρώτα δείγματα μαρτυρούν μια συνέπεια στην αφήγηση και στη σύνθεση εικόνων μέσω αυστηρών τεχνικών,
που αργότερα θα έβρισκαν μια πιο ευρεία «εξάσκηση». [via]
The Pleasure Garden (1925)
(Ο κήπος των ηδονών)
Wikipedia
The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
(Ο Ενοικιαστής)
Wikipedia
The Ring (1927)
(Το Ρινγκ)
Wikipedia
Downhill (1927)
(Κατήφορος)
Wikipedia
The Farmer's Wife (1928)
(Η γυναίκα του αγρότη)
Wikipedia
Champagne (1928)
(Η Πριγκίπισσα της Σαμπάνιας)
Wikipedia
Easy Virtue (1928)
(Εύκολη αρετή)
Wikipedia
The Manxman (1929)
(Εξιλέωσις Δικαίου)
Wikipedia
Blackmail (1929)
(Σκότωσα για την Τιμή μου)
Wikipedia
Last edited: