Τεχνική και φωτισμός για φωτογράφηση μυστηρίων, εκδηλώσεων κλπ.

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Υπάρχει περίπτωση με κάποιο parfocal φακό να διορθωθεί το auto focus?
 
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Δύσκολο να βρεις κάποιον φωτογραφικό φακό parfocal στο σύστημα.

Και μάλιστα με μεγάλο εύρος.

Και θα τον δουλεύεις κυρίως με manual ή saf εστίαση, όχι caf


Πχ ο Leica 25-50mm 1.7 είναι εν μερη, αν εστιάσεις πρώτα στο τέρμα ζουμ και μετά κρατάει την εστίαση όταν ξεζουμαρεις.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Υπάρχει περίπτωση με κάποιο parfocal φακό να διορθωθεί το auto focus?


Οχι αν εισαι σε tracking. To parfocal βολευει οταν εισαι σε manual mode.

Aλλαζεις αστραπιαια εστιακο μηκος και εισαι εστιασμενος.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Δύσκολο να βρεις κάποιον φωτογραφικό φακό parfocal στο σύστημα.

Και μάλιστα με μεγάλο εύρος.

Και θα τον δουλεύεις κυρίως με manual ή saf εστίαση, όχι caf


Πχ ο Leica 25-50mm 1.7 είναι εν μερη, αν εστιάσεις πρώτα στο τέρμα ζουμ και μετά κρατάει την εστίαση

Για παράδειγμα ο 20-70mm σε manual focus θα έκανε? Βέβαια το ζουμ του δεν θα μου είναι αρκετό σλλα αυτό έρχεται δεύτερο προς το παρών
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
O φακός που κοιτάς της DZO είναι μόνο χειροκίνητης εστίασης, δεν έχει AF, είναι Cine επαγγελματικός φακος και έχει περίπου 1.5 χιλιάρικο

Όλοι όσοι m4/3 zooms είναι σχεδόν parfocal οφειλεται στο οτι αυτό συμβαίνει ως "software assisted" και δεν είναι optically parfocal όπως είναι οι εξιδικευμενοι Cine φακοί

π.χ ο mzd 12-40/2.8 είναι "software assisted" με αποτέλεσμα να μην κρατα ολοσωστη την εστίαση όταν αλλάζεις ζουμ

αν διαλέξεις φακό Olympus ή Panasonic αποκλειστικά για βίντεο και υποχρεωτικά κανεις και χειροκίνητη εστίαση (στη δικη σου περίπτωση με την GH5S θα κανεις) κοίτα φακό που θα εχεις το λεγόμενο focus clutch για να εχεις smooth και ακρίβη χειροκίνητη εστίαση , στην Olympus έχουν σχεδόν όλοι οι pro ,

σου συνιστώ τον 12-100/4 pro γιατί έχει και πολύ καλή σταθεροποίηση μιας και η μηχανή σου δεν έχει και είναι ευρύς σε εστιακή και άψογος οπτικά. Αν χρειαστείς για λίγο κάτι πιο μακρύ από 100mm μπορείς να κανεις χρήση του 1.4Χ ηλεκτρονικού ΤC της μηχανής, με την οπτική ποιότητα του 12-100/4 θα πάρεις εφαμιλο και καλυτερο αρχείο από τον 14-140

ξεχνα τον 14-140 δεν έχει σχέση με τον 12-100/4 σε απόδοση (τον βρίσκεις και μτχ κατω από χιλιάρικο) και σε προσφορές στο Αμαζον με υπομονή γύρω εκεί

από Panasonic το focus clutch αν δεν κάνω λάθος το έχουν μόνο οι δυο ακριβοί LEICA 10-25/1.7 και 25-50/1.7 αλλά και αυτοί σε ευκαιρία τους βρίσκεις στα 1500ευρω και είναι περιορισμένου εστιακού μήκους , φωτεινοί φακοί , άψογοι οπτικά αλλά για εξειδικευμένη χρήση κυρίως low light
 
Last edited:

tromster

Established Member
4 February 2012
152
O φακός που κοιτάς της DZO είναι μόνο χειροκίνητης εστίασης, δεν έχει AF, είναι Cine επαγγελματικός φακος και έχει περίπου 1.5 χιλιάρικο

Όλοι όσοι m4/3 zooms είναι σχεδόν parfocal οφειλεται στο οτι αυτό συμβαίνει ως "software assisted" και δεν είναι optically parfocal όπως είναι οι εξιδικευμενοι Cine φακοί

π.χ ο mzd 12-40/2.8 είναι "software assisted" με αποτέλεσμα να μην κρατα ολοσωστη την εστίαση όταν αλλάζεις ζουμ

αν διαλέξεις φακό Olympus ή Panasonic αποκλειστικά για βίντεο και υποχρεωτικά κανεις και χειροκίνητη εστίαση (στη δικη σου περίπτωση με την GH5S θα κανεις) κοίτα φακό που θα εχεις το λεγόμενο focus clutch για να εχεις smooth και ακρίβη χειροκίνητη εστίαση , στην Olympus έχουν σχεδόν όλοι οι pro ,

σου συνιστώ τον 12-100/4 pro γιατί έχει και πολύ καλή σταθεροποίηση μιας και η μηχανή σου δεν έχει και είναι ευρύς σε εστιακή και άψογος οπτικά

ξεχνα τον 14-140 δεν έχει σχέση με τον 12-100/4 (τον βρίσκεις και μτχ κατω από χιλιάρικο) και σε προσφορές στο Αμαζον με υπομονή γύρω εκεί

από Panasonic το focus clutch αν δεν κάνω λάθος το έχουν μόνο οι δυο ακριβοί LEICA 10-25/1.7 και 25-50/1.7 αλλά και αυτοί σε ευκαιρία τους βρίσκεις στα 1500ευρω και είναι περιορισμένου εστιακού μήκους , φωτεινοί φακοί , άψογοι οπτικά αλλά για εξειδικευμένη χρήση
OK σε ευχαριστώ πολύ θα τσεκάρω τον Olympus, μήπως μπορέσω να τον νοικιάσω για κάποιες μέρες να τον δω στην πράξη κιόλας.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εναλακτικα αν θέλεις κάτι πιο φωτεινό και οπτικά ισοδύναμο με τον 12-100/4 κοίτα στις ενοικιάσεις και τους δυο Panasonic 12-35/2.8 και 35-100/2.8 (θα τους βρεις στις ενοικιάσεις σίγουρα αλλά μάλλον τις παλιές βερσιον Ι ) , δεν έχουν όμως focus clutch και οι παλιές εκδόσεις έχουν πιο αργές λεπίδες στο AF και αν θυμάμαι καλά δίνουν αρκετό breathing στο βίντεο όταν εστιάζουν. Αν βρεις την έκδοση ΙΙ θα έχουν λίγο καλύτερη απόδοση στο AF
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Αν είσαι Αθήνα, έχω τον Panasonic 35-100/2,8 vII και... εκκλησία κοντά μου για δοκιμές.
 
  • Like
Reactions: kbouk

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Υπάρχει κάπου καμία λίστα με όλους τους parfocal φακούς ΜFT?


Δεν θες να εχεις φακους mft "parfocal" γιατι ολοι αυτοι οι φακοι δεν εχουν χειροκινητη εστιαση ( που με αυτην θα καταληξεις να δουλευεις και να εμπιστευεσαι εκτος αν πας σε καμερα με σοβαρο pdaf οπως η sony a7SIII που λεγαμε που ισως να μπορεις να εμπιστευτεις σε low light το tracking της ) αλλα focus by wire που οταν βαλεις εναν τετοιον φακο ακομα και με clutch και χωρις clutch (στο λεω εγω που εχω και τον 12-100 και εχω δοκιμασει οτι πιο επαγγελματικο φακο κυκλοφορει στο MFT ) θα βλαστημησεις την ωρα και την στιγμη.

Χειροκινητη εστιαση της προκοπης επιτυγχανεις με κανονικους φακους με χειροκινητη εστιαση ή af φακους αλλα με επισης κανονικη εστιαση χωρις να παρεμβαλλονται ηλεκτρονικα.

Η εικονοληψια τετοιων event θελει συγκεκριμενες τεχνικες. Τριποδο, χειροκινητη εστιαση της προκοπης κλπ.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Καλησπέρα και καλό μήνα, σαν εναλλακτική της gg5s θα μπορούσα να κοιτάξω την Sony fx30? Με ενδιαφέρει να αποδίδει καλά σε χαμηλό φωτισμό και να έχει εξαιρετικό auto focus. Χωρίς να ξεφεύγει τρελά η τιμη
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Καλησπέρα και καλό μήνα, σαν εναλλακτική της gg5s θα μπορούσα να κοιτάξω την Sony fx30? Με ενδιαφέρει να αποδίδει καλά σε χαμηλό φωτισμό και να έχει εξαιρετικό auto focus. Χωρίς να ξεφεύγει τρελά η τιμη


Αν πας σε sony ( που στο συνιστω για αυτο που την θες) πηγαινε σε a7S III ή αν θες πιο οικονομικα στην a7 IV
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Για εμενα οτι δεν εχει evf. Σε συνθηκες ηλιου τι θα κανεις ?

ριξε και εδω μια ματια

Για εμένα είναι κάτι πολύ σπάνιο, συνήθως 99% θα τραβάω βίντεο σε κλειστούς χώρους. Πέραν του evf παρατηρώ ότι έχει και μικρότερο αισθητήρα,
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
α
Πέραν του evf παρατηρώ ότι έχει και μικρότερο αισθητήρα,

αυτο θα σε απασχολησει κυριως για την χρηση των φακων που θα οδηγηθεις (ισως η FF να εχει και καλυτερη διαχειριση στον θορυβο λεγω μεγαλυτερου αισθητηρα)

Παντως και οι δυο καμερες ειναι προτιμοτερες για την χρηση που τις θες απο οποιαδηποτε m43.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
α


αυτο θα σε απασχολησει κυριως για την χρηση των φακων που θα οδηγηθεις (ισως η FF να εχει και καλυτερη διαχειριση στον θορυβο λεγω μεγαλυτερου αισθητηρα)

Παντως και οι δυο καμερες ειναι προτιμοτερες για την χρηση που τις θες απο οποιαδηποτε m43.
Σε ευχαριστώ πολύ
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Για εμένα είναι κάτι πολύ σπάνιο, συνήθως 99% θα τραβάω βίντεο σε κλειστούς χώρους. Πέραν του evf παρατηρώ ότι έχει και μικρότερο αισθητήρα,

επισης ενα μηχανημα ληψης το βλεπεις πιο "ανοιχτα". Δηλαδη τωρα τραβας σε κλειστους χωρους αλλα μπορεις να διευρυνεις τις ληψεις σου αργοτερα , κριμα ειναι να περιοριζεσαι απο την καμερα.