Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Ηρθε και η δική μου σειρά.....
Αρχικά η φιλοξενία του Μίλτου , είναι ανευ κρητικής και όσα ευχαριστώ και εαν πω , πάλι λίγα θα είναι.Ο ειδικός χώρος που έχει φτειάξει, χωρίς να ακολουθεί etreeme καταστάσεις είναι τόσο ζεστός και καλός, που πραγματικά μου έδωσε καλές ιδέες και για τα δικά μου μελοντικά σχέδια...Μίλτο μου σε ευχαριστούμε πολύ και σου έυχομαι καλοριζομένος στο σπιτικό σου.

Θα πρέπει επίσης να πω και δυό λόγια για τους διοργανωτές της παρουσίασης και τον τρόπο που αυτή έγινε....ε λοιπόν είχα πολύ καιρό να δω απο κοντά μιά τόσο καλά στημένη κατάσταση.Για εμένα, αν μιλάμε για συγκριτικό, έτσι θα πρέπει να γίνεται πάντα.Δεν μπορείς....δεν το κάνεις...τέλος.Χίλιες φορές προτιμότερο είναι αυτό ,παρά να λέμε ότι κάνουμε συνεχώς συγκριτικά απλά και μόνο γιά να γεμίζουμε σελίδες, με αποτέλεσμα εκτός των άλλων, να βγάζουν και λάθος συμπεράσματα τα μέλη που μας τιμούν με την παρουσία τους.

Επι της ουσίας τώρα, θα αρχίσω ανάποδα, απο το τέλος προς την αρχή λοιπόν!!!
Τελιώνοντας η διαδικασία και καθ'ότι κάτοχος του Pearl, αλά και διαχειριστής του Club, ένοιωσα αντιφατικά.....και καλά και άσχημα...
Καλά, γιατί τελικά (αν και ότι έχω δεί μέχρι τώρα σπίτι μου είναι μόνο με htpc και αρκετά διαφορετικό απο αυτο που είδα)ο Pearl, στάθηκε απέναντι στο πανί, όπως περίμενα,ισάξια δηλαδή αν όχι καλύτερα, έχοντας ακριβώς δίπλα του,τον HD81,έναν δηλαδή απο τους καλύτερους προβολείς που κυκλοφορούν αυτη την στιγμή.
Ασχημα, γιατί ο κόσμος που δεν έχει δεί απο κοντά και κάτω απο σωστές συνθήκες θέασης, αλά και μηχανημάτων τους δύο προβολείς, έχει βγάλει μάλλον λάθος συμπεράσματα, σχετικά με την ευκρίνεια (όρος που τελευταία φοριέται πολύ..)του Pearl και κατά πόσο πολύ αυτη υπολείπεται έναντι του Optoma, ιδιαίτερα σε hd υλικό.
Ε λοιπόν με πλήρη επίγνωση αυτων που σας γράφω , στα δικά μου τουλάχιστον μάτια συνολική διαφορά του ενός η του άλου μηχανήματος στο κομμάτι αυτο δεν υπήρξε.Υπήρχαν στιγμές που μου φαινόνταν πιό καλύτερος σε αυτο το θέμα(..μην ξεχνάμε ότι ένας βασικός λόγος που στήθηκε όλη αυτη η ιστορία, ήταν αυτός...)ο Optoma κατά ένα <κλίκ> μπροστά και άλλες που αυτο το <κλίκ> πήγαινε στον Pearl!!!
Στο κομμάτι <μαύρο> και σε σκηνές όπως π.χ του Van...σε εμένα και σε σύγκριση με τον Pearl ο Optoma ήταν πάρα πολύ πίσω.Κρίνω το τελικό αποτέλεσμα που έφτανε στα μάτια μου και όχι τα τεχνικά θέματα περί ίριδας και τα πλήν που αυτη μπορεί να έχει στην λειτουργία της.
Στο θέμα <χρωμάτων> αν και είπαμε να μην προσέξουμε τα χρώματα, αφού αυτά μπορούν λίγο έως πολύ να έρθουν ανάλογα με τα γούστα του κάθ'ενός, δεν μπορείς κακά τα ψέμματα να μην τα λάβεις υπ'όψιν σε τέτοιες καταστάσεις.Και πάλι εδώ προτιμώ μιά τάση υπερβολής του πράσινοκίτρινου που έβγαζε σε κάποιες σκηνές ο Pearl(όχι ότι μου άρεσε κι'όλλας..)το οποίο όμως γινόνταν σε πολύ μικρότερο βαθμό, απο την μπλεδίλα που έβγαζε ο Optoma σχεδόν παντού.Δεν μπορώ δηλαδή να βλέπω τα φρύδια μπλέ, πως να το κάνουμε!!!
Στην φωτεινότητα ο Optoma τα πήγαινε καλύτερα, και εαν αυτο είναι το ζητούμενο, τότε εδω έχουμε νικητή.Πόσο όμως αυτο μπορεί να θεωρηθεί μείον στον αντίπαλο, όταν βλέπεις σε τόσο μεγάλες ίντζες;Στην πράξη αυτη η υπεροχή του Optoma μεταφραζόνταν στα πιό φωτεινά γράμματα, και σε σκηνές στο σκοτάδι, όπου είχαν μεγάλη αντίθεση...π.χ.τα χρώματα της φωτιάς απο μιά έκρηξη στο καταμαύρο διάστημα.Εκεί φαινόνταν πιό ζωηρή η όλη φάση σε σχέση με την απεικόνισή της απο τον Pearl, χωρίς όμως αυτο να σημαίνει ότι απο τον δεύτερο έλειπε η λεπτομέρεια.
Κάτι πάντως που δεν μου άρεσε στον Pearl και δεν ξέρω κατά πόσο έχει και με τι να κάνει, είναι μιά τάση να καίει το λευκό σε κάποιες σκηνές.Εβαλα αργότερα όταν ήρθα σπίτι, μία απο αυτές τις σκηνές που τσεκάρισα, στον δικό μου προβολέα και αυτο δεν το είδα.Τι άραγε μπορεί να φταίει;...το HTPC;κάτι άλο;δεν ξέρω.
Μετά λοιπόν απο αυτα που είδα, ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο η αρχική μου άποψη, σχετικά με τις θαμπάδες του Pearl σε σχέση με τον hd81, και σας λέω να τα ξεχάσετε οριστικά...δεν ισχύει παιδιά, όταν μιλάμε γιά μη προβληματικά μηχανάκια απο το κουτί τους....ΤΕΛΟΣ.

Σαν επίλογο, θα σας έλεγα ότι εάν αγόραζα τώρα προβολέα, και ήμουν μεταξύ αυτων των δύο, και βλέποντας δίπλα-δίπλα και τους δυό τους, και πάλι τον pearl θα έπαιρνα.Συνολικά η εικόνα του Optoma που είδα δεν ταιριάζει στα δικά μου γούστα.Θα πρέπει όμως να παραδεχτώ ότι πρόκειται περί ενός εξαιρετικού προβολικού μέσου, που θα ευχαριστηθεί στο έπακρο ο μελοντικός κάτοχός του.
 
Last edited:

Kwnstantinos

New member
14 December 2006
13
Αρχικά ένα ακόμη ευχαριστώ στον οικοδεσπότη για τη φιλοξενία, ήταν ένα πολύ ευχάριστο κυριακάτικο πρωινό.

Σχετικά με την αξιολόγηση θα διαφοροποιηθώ από το πολύ πλήθος που είχε προτίμηση στον Sony, όπως και να εκφράσω κάποιες ενστάσεις για τη μεθοδολογία του test.

Νομίζω λοιπόν, ότι η αξιολόγηση πάνω σε υλικό dvd πρέπει να ακολουθεί μια σύγκριση σε χρωματικη κλίμακα του γκρι, ρύθμιση σε ίδια θερμοκρασία (τα δύο μηχανήματα είχαν διαφορετικό γκρί) καθως και περιγραφή/συμφωνία για τις ρυθμίσεις κάθε μηχανήματος. Πρέπει να δούμε τελικά αν βαθμολογούμε τα μηχανήματα ή τις ρυθμίσεις τους. Δεν καταλαβαίνω γιατί να είναι ρυθμισμένοι σε διαφορετικό γκρί. Γουάι πλίζ? Διατηρώ επιφυλάξεις αλλά το μηχανάκι του χιλιάρικου που έχω ρίχνει σε κλίμακα του γκρι και στα δύο που είδαμε. Σε αυτό το σημείο να πούμε (σε περίπτωση που καποιος δεν ξέρει) ότι ρυθμίζοντας τη σκάλα του γκρι σωστά έχεις την πραγματική εικόνα για τις δυνατότητες του μηχανήματος.

Σχετικά με τα μηχανήματα o Sony παρουσίαζε (όπως ήταν ρυθμισμένος) μια διαφοροποίηση στη χρωματικότητα των φωτεινών πλάνων έχοντας μία ελαφριά κίτρινη απόχρωση (yellow cast). Σε αυτό το σημείο να ζητήσω συγγνώμη για την ευαισθησία που έχω στο χρώμα αλλά ο καλός Θεούλης έτσι μέ έχει κάνει. Αν κάποιοι δεν βλέπουν πχ μια διαφοροποίηση 20% ενός γαλάζιου ουρανού τότε είναι όντως τυχεροί γιατί δεν θα βλέπουν και το νέφος στον Αττικό ουρανό.

Επίσης ας ξεπεράσουμε αυτό το κόλλημα με το ποιο μαύρο μαυρό. Είναι ένας παράγοντας. Υπάρχουν και άλλοι και δεν σημαίνει απαραίτητα καλύτερο contrast. Για παράδειγμα στην σκηνή με το διάστημα το Αpollo πράγματι το μαύρο στο διάστημα στο sony ήταν ποιο μαύρο αλλά ή λάμψη απ'το διαστημόπλοιο υποτονική, χωρίς πληροφορία. Μια ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ διαφοροποίηση από το μάυρο του ουρανού. Η δυναμική ήριδα του Sony σου έδινε κάτι λίγο σε μαύρο αλλά σου έπερνε στις ίδιες σκηνές αρκετή πληροφορία στα φωτεινά. Καλό τέχνασμα η δυναμική ίριδα αλλά όχι για εμένα μάλλον. Νομίζω δε, ότι σύντομα θα ξεπεραστεί από τις εξελίξεις στα ίδια τα panel.
Ο optoma είχε μια σαφή διαφοροποίηση της θερμοκρασίας χρώματος έχοντας πάρει την celvin ανηφόρα αλλά ήταν ομαλός χωρίς λάθη. Όσο για την ευκρίνεια βρε παιδιά, τι ποιο έυκολο κάντε ένα pause και κοιτάχτε από κοντά. Ο optoma εριχνε στο sony για πλάκα. Να 'ναι το μονότσιπο?, να 'ναι ο φακούλης? αλλά είχαν διαφορά τα άτιμα.

και μία απορία για το τέλος, ξέρετε ποιά "μεγαλοφυία" reviewer βρήκε τον όρο "3d εικόνα" για τους προτζέκτορες? σίγουρα ο εγκέφαλος του σταμάτησε να αναπτύσσεται στην τρυφερή ηλικία των 12, όπως και εκατομμύρια άλλων.

Κ.
 
Last edited:

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
…καταρχήν εδώ που έχουν φτάσει οι συσκευές βίντεο-προβολείς τα πράγματα είναι δύσκολα πλέον…:chinscratch: και δε μιλώ για τεχνολογία… είδαμε χθες δυο (και κάτι ;) ? ) προβολείς διαφορετικής τεχνολογίας (DLP , SXRD ) που μόνο σε απευθείας αντιπαράθεση θα μπορούσες να δεις τις διαφορές τους γιατί σε one to one δεν… (εντάξει ίσως υπάρχουν και οι πιο έμπειροι που θα έχουν άποψη και στο one to one αλλά εγώ πλέον κρατάω πισινή…Ciao Κωστα -bye- )

…Sony Perl η Οπτομα HD81 ? μάλλον Optoma HD81 η Sony Perl ? το ερώτημα από εδώ και πέρα θα μπορούσες να πεις οτι είναι φιλοσοφικό και όχι τεχνολογικό (νομίζω και οι τιμές τους είναι κοντινές συνεπώς δεν τίθεται θέμα για οποίον αποφασίσει να ανέβει σε αυτή τη οικονομική κατηγόρια ;) ) φιλοσοφικό όπως είπα το ερώτημα για τους περισσότερους χρήστες που οι ανάγκες τους είναι 90’-110’ , συμπαγή εικόνα και από τους δυο, ακούραστη θέαση μετά από 3+ ώρες βασανισμού με εναλλαγές υλικού SD / HDι γρήγορες σκηνές , σκοτεινές , φωτεινές κλπ ακόμα και οι φίλοι που παιδεύονται με rainbow δύσκολα (ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ) θα δουν στον Optoma. Μέχρι πρότινος μιλούσα για το μέσο χρήστη πλέον ο ΑΠΑΙΤΙΤΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ μπορεί να ζήσει ΑΝΕΤΑ με ένα από τα δυο μηχανήματα σπίτι του για όσο καιρό αποφασίσει ίσως πλέον τα μηχανήματα να τα κρίνουμε με γνώμονα το WAF :aktion033:

…η Sony έχει καταφέρει με τους SXRD να φέρει τα πάνω κάτω το τελευταίο καιρό, πρώτα με το Ruby και στη συνέχεια με τον Perl έβαλε τα γυαλιά στην TI και Epson, χρειάστηκε να κυκλοφορήσουν εσπευσμένα οι υπόλοιποι (TI & Epson) μηχανάκια στα 1080p και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από ότι υπολόγιζαν και πλέον η μάχη εξελίσσετε σώμα με σώμα… τι είδα ένα Sony με δυνατό του σημείο την κίνηση σε SD και HD την δυναμική ίριδα να ζωγραφίζει και να αποδίδει το μαύρο σε σημείο που λες ρε μήπως είναι CRT ? χρωματικά (ΟΚ δεν το κρίνω αλλά πρέπει να το αναφέρω Boss ;) ) σωστό αλλά θα προτιμούσα το χρώμα του Ruby ;) (εεε κάτι κάνει και η Xenon ) από την άλλη πλευρά ο Optoma…άρχοντας στα φωτεινά καρέ εδικά όταν βλέπαμε HD υλικό, άψογος στη κίνηση σε SD (αυτό είναι κάτι άλλο βέβαια μια και φαίνετε ότι το 2:3 pull down θα μας ταλαίπωρη στο ξεκίνημα του HD υλικού… ) κοντράστ και λεπτομέρεια αξιοζήλευτη με μόνο σημείο τα σκοτεινά καρέ που ο υπερβάλλον ζήλος λόγο υψηλής φωτεινότητας (βεβαίως ο χώρος θέασης ήταν και λιγo Batcave…;) ) τα χαλούσε λίγο…

…οι επιλογές μετά από τις ώρες που γράψαμε στη θέαση δεν είναι ξεκάθαρες όπως είπα σε one to one δεν… μπορώ να ζήσω με ένα από τους δυο άνετα…αν το ζορίσω ίσως θα έλεγα για τη μεταβατική περίοδος που το υλικό θα είναι κυρίως SD με δόσεις HD…Sony αν αγοράζω και κοιτάζω μόνο το μέλλον με κυρίως χρήση HD Optoma…γιατί ? λόγο φωτεινότητας…είχαμε τη δυνατότητα να δούμε και κάτι από HD Broadcast και εκεί ο Optoma μου άρεσε λίγο (πολύ λίγο ) παραπάνω θες η φωτεινότητα κάτι και λίγο και scaler δε ξέρω…

…τέλος ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στο Μίλτο :grinning-smiley-043 (επίσης ο χώρος σου καταπληκτικός !@! Να τον χαίρεσαι μαζί με την οικογένεια ) που μας ανέχθηκε Κυριακάτικα 10-15 τρελούς σπίτι του και μάλιστα με full service περιποίηση όπως και στην Adamco για τον Optoma, Intersys για το HD Player και τέλος όλα τα παιδιά που έτρεξαν για την οργάνωση της παρουσίασης
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Νομίζω λοιπόν, ότι η αξιολόγηση πάνω σε υλικό dvd πρέπει να ακολουθεί μια σύγκριση σε χρωματικη κλίμακα του γκρι, ρύθμιση σε ίδια θερμοκρασία (τα δύο μηχανήματα είχαν διαφορετικό γκρί) καθως και περιγραφή/συμφωνία για τις ρυθμίσεις κάθε μηχανήματος. Πρέπει να δούμε τελικά αν βαθμολογούμε τα μηχανήματα ή τις ρυθμίσεις τους. Δεν καταλαβαίνω γιατί να είναι ρυθμισμένοι σε διαφορετικό γκρί. Γουάι πλίζ?


Εδώ νομίζω ότι ο πλέον αρμόδιος να απαντήσει είμαι εγώ μια και εγώ φέρω το μέρος της ευθύνης που έχει να κάνει με την σωστή ή όχι ρύθμισή τους. Τα δύο μηχανήματα ρυθμίστηκαν κατά D.65 δηλαδή λευκό με συντεταγμένες x=0,3217 y=0.329 και target gamma =2,3. Και τα δυο μηχανήματα ρυθμίστηκαν στον ίδιο χώρο με τον ίδιο εξοπλισμό. Και τα δυο μηχανήματα είχαν πρόβλημα ομοιομορφίας στο panel τους κάτι που μπορούν να στο βεβαιώσουν και τα άλλα παιδιά.
Η ιδέα ήταν να δούμε τα μηχανήματα ρυθμισμένα ώστε να βγάλουμε ποιο σαφή συμπεράσματα και όχι να τα δούμε επιλέγοντας κάποιο preset mode γιατί και εκεί θα υπήρχε η απορία κατά πόσο σωστό είναι το συγκεκριμένο mode. Σε καμιά περίπτωση δεν μερολήπτησα υπέρ του ενός ή του άλλου. Άλλωστε δεν είχα κανένα συμφέρον να θάψω ή να αναδείξω κάποιο μηχάνημα.
Για του λόγου το αληθές παραθέτω σχετικές συντεταγμένες από τις μετρήσεις. Για όσους γνωρίζουν δείτε πόσο μικρό είναι το σφάλμα DeltaC.



Διατηρώ επιφυλάξεις αλλά το μηχανάκι του χιλιάρικου που έχω ρίχνει σε κλίμακα του γκρι και στα δύο που είδαμε. Σε αυτό το σημείο να πούμε (σε περίπτωση που καποιος δεν ξέρει) ότι ρυθμίζοντας τη σκάλα του γκρι σωστά έχεις την πραγματική εικόνα για τις δυνατότητες του μηχανήματος.


Δίχως να αμφιβάλω για το αληθές του λόγου σου το μηχάνημά σου ρίχνει σε βηματική διαβάθμιση του γκρί ή σε χρωματική ισορροπία; Ένα σωστό grayscaleπροϋποθέτει σωστό gammaγια κάθε χρώμα είτε αυτό είναι πρωτεύον είτε είναι δευτερεύον.
 

Attachments

  • OPTOMA AVCLUB.JPG
    OPTOMA AVCLUB.JPG
    42.1 KB · Views: 36
  • AVCLUB SONY.JPG
    AVCLUB SONY.JPG
    24.4 KB · Views: 26
Last edited:

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Θα ήθελα και εγώ από τη μεριά μου να ευχαριστήσω τον Μίλτο για τη μοναδικά ζεστή φιλοξενία του και για τον άφθονο χρόνο που διάθεσε για την διεκπεραίωση αυτής της παρουσίασης.

Επίσης θα συγχαρώ και όσους βοήθησαν για την οργάνωση και εκτέλεση αυτού του event καθώς λόγω πολύ περιορισμένου ελεύθερου χρόνου, δυστυχώς δεν κατάφερα να συμμετέχω στα διαδικαστικά.

Τώρα κατά τα λοιπά ήταν όντως για όλους μας μία πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία και ένα ευχάριστο γεγονός.

Όπως οι περισσότεροι από τους παρευρισκόμενους διαπίστωσαν οι διαφορές των 2 προβολέων είναι μικρές και ο τελικός κριτής θα είναι η προσωπική επιθυμία και ευχέρεια. Για να διευκρινίσω και να επεξηγήσω αυτήν την άποψη θα αναφέρω κάποια πράγματα που προσέλκυσαν την προσοχή μου.
Ο προβολέας της Sony είχε όντως πιο βαθύ μαύρο αλλά και λίγο πιο σκοτεινό gamma σε σχέση με τον Optoma ο οποίος σε σημεία, παρά το υποδεέστερο μαύρο αναδείκνυε κάποιες λεπτομέρειες καλύτερα.
Στα φωτεινά σημεία τώρα ο Optoma έδειχνε να υπερτερεί λίγο σε ευκρίνεια έναντι του Sony χωρίς αυτή η διαφορά να είναι εύκολα αντιληπτή. Σε σημεία όπως αναφέρθηκε ο Sony έκαιγε τα λευκά, αλλά αυτό είναι καθαρά θέμα ρύθμισης και όχι αδυναμίας. Κατά τη γνώμη μου πιστεύω ότι το contrast του Pearl χρειαζόταν μία μικρή μείωση.
Η κίνηση; Και οι 2 προβολείς πιστεύω ότι ήταν υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα και ίσως ένα μικρό προβάδισμα υπέρ του Sony που είχε ελαφρά πιο ομαλή κίνηση.
Χρωματικά; Κανένας πιστεύω δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός χωρίς να ρυθμιστούν και καλιμπραριστούν σωστά οι προβολείς. Όντως ήταν πιο ψυχρός ο Optoma με αποτέλεσμα αν επιδεινώνεται ο υπερκορεσμός του μπλε αλλά είπαμε ότι δεν εξετάζουμε χρωματική συμπεριφορά.

Μετά από αυτές τις παρατηρήσεις θα ήθελα να πω ότι ο χώρος του Μίλτου είναι ιδανικός για νυχτερινές θεάσεις αλλά εξετάζοντας το πόσο σκοτεινό ήταν το δωμάτιο μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι ο χώρος ευνοούσε τον Optoma στις σκοτεινές σκηνές και τον Pearl στις φωτεινές. Είναι σίγουρο ότι σε ένα δωμάτιο χωρίς ελεγχόμενο φωτισμό, φωτεινό, τα αποτελέσματα θα ήταν διαφορετικά και η ψαλίδα της διαφοράς μεγαλύτερη.

Το δικό μου συμπέρασμα όσον αφορά τους 2 προβολείς και την απόκτησή τους είναι το εξής:
Αν η αδυναμία μου είναι οι σκοτεινές σκηνές και ο χώρος μου είχε φως θα έπαιρνα τον Pearl.
Αν όμως η αδυναμία μου είναι οι φωτεινές σκηνές και είχα χώρο σκοτεινό με ελεγχόμενο φωτισμό, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα έπαιρνα τον Optoma.
Βέβαια αν το σκεφτόμουν και ήθελα ένα προβολέα που θα μου λύσει τα χέρια από τη σύνδεση των διαφόρων πηγών εικόνας και δεν είχα κάποιο εξωτερικό scaler, τότε ακόμη και αν προτιμούσα τον Pearl θα ‘συμβιβαζόμουν’ :D με τον Optoma…

Κακά τα ψέματα. Είδαμε και απολαύσαμε 2 απολύτως κορυφαίους προβολείς που θα ικανοποιήσουν 100% το μεγαλύτερο ποσοστό από όλους εμάς. Αφήνω ένα πολύ μικρό περιθώριο για τους απόλυτα τρελαμένους που θα ικανοποιηθούν κατά 98,5%...:D

Η τεχνολογία καλπάζει…και εμείς απολαμβάνουμε τους καρπούς της…
 

elias

New member
26 July 2006
34
Θα ήθελα να συγχαρώ τους διοργανωτές αυτού του συγκριτικού αλλά και να ευχαριστήσω όλους τους φίλους που παρέστησαν και μοιράστηκαν την εμπειρία τους και τις απόψεις τους μαζί μας.

Σε όσους απο εμας δεν υπήρχε η δυνατότητα να παρεβρεθούμε, δώθηκε μια σαφής, ολοκληρωμένη και "πολυδιάστατη" εικόνα. Η "οργάνωση" του τέστ, οι παρατηρήσεις/σχόλια των φίλων σε συνδυασμό με τα screenshots (ναι ξέρω δεν βάζουμε συμπεράσματα με αυτά...) παρέχουν τόσες πληροφορίες που σίγουρα χρειάζεται τεράστιος χρόνος θεάσεων και εμπειρία για να τα υποκαταστήσει

Μπράβο και πάλι σε όλους τους "εμπλεκόμενους"

Σας ευχαριστούμε!!!
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Ηλια σε ευχαριστουμε πολυ για τα καλα σου λογια τα οποια μας δινουν πολυ κουραγιο να συνεχισουμε τετοιες "αποπειρες"!
Επισης θελω να ευχαριστησω και προσωπικα τον Φιλιππο Αδαμιδη της ADAMCO ο οποιος χωρις δευτερη κουβεντα, ανταποκρινεται ΠΑΝΤΑ σε οτι του ζητησουμε, την Intersys που μας εδωσε το εξαιρετικο HD-DVD και τον Μανωλη Καστρουνη ο οποιος επισης ΠΑΝΤΑ τρεχει οποτε οργανωνουμε τετοια συγκριτικα και αφιλοκερδως ρυθμιζει ακομα και τον πιο δυστροπο προβολεα!
Στο "δια ταυτα" τωρα: Οι διαφορες που περιμενα να δω σε παραλληλη θεαση μεταξυ των μονομαχων ΔΕΝ ηταν εμφανης τουλαχιστον οχι στον βαθμο που περιμενα. Ο Optoma 81 ηταν οριακα πιο ευκρινης μονο σε υλικο HD VIDEO και οχι τοσο σε υλικο Film ειτε απο HD-DVD ειτε απο απλο SD DVD.Αυτο βεβαια ισως οφειλεται στο οτι ο Pearl του οικοδεσποτη μας ειχε πολυ καλη συγκλιση.
Αντιστοιχα ο Pearl ειχε μεν καλυτερο μαυρο και on-off contrast απο τον Optoma αλλα οχι οσο περιμενα, αυτο κυριως χαρη στην προσπαθεια του Μανωλη να εχει ο optoma οσο το δυνατον καλυτερο μαυρο και gamma.
Με λιγα λογια ειχαμε να κανουμε με δυο εξαιρετικους προβολεις οι οποιοι εχουν πολυ μεγαλες δυνατοτητες και δεν θα χασει κανεις οποιον και αν διαλεξει!
Στα υπερ του pearl η εξαιρετικη αυτοματη ιριδα, αλλα και στον αντιποδα ο Optoma 81 προσφερει πακετο εναν κορυφαιο scaler/deinterlacer της gennum! Ειλικρινα, μεγαλο το ζορι ενος υποψηφιου αγοραστη!
Παντως ενα ειναι το βεβαιο: Οι προβολεις εχουν προχωρησει τοσο πολυ, που καθομασταν και "δυιλιζαμε τον κονωπα"!
 
19 June 2006
35,671
Ξεκινώ με τα βασικά, που μπορεί σε κάποιους να φαίνονται τυπικότητες, όμως εντελώς απαραίτητα για την ύπαρξη ενός άριστου συγκριτικού.

Ευχαριστώ, λοιπόν, το Μίλτο για την άψογη φιλοξενία και ζεστασιά με την οποία δέχτηκε Κυριακή πρωί τις ''ορδές'' των ''πεινασμένων'' για συγκριτικά ''εραστών της εικόνας'', οι οποίοι έφυγαν χορτασμένοι και μεταφορικά και κυριολεκτικά (θαυμάσια τα τυροπιττάκια!!!!).

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους διοργανωτές του τεστ για την προσπάθειά τους, το μεράκι τους, το χρόνο τους και την προσπάθεια που κατέβαλαν ώστε κάποιοι άλλοι να τα βρουν όλα έτοιμα, όμορφα και ωραία.

Pearl vs Optoma λοιπόν...
σημειώσατε χ και όχι ένα απλό χ, αλλά ένα χηνάρι από 'δω μέχρι τη Λούτσα...
Για μένα ο καλύτερος τρόπος επιλογής του ενός ή του άλλου, δεδομένου πάντα ότι δεν μας αφορά η μικρή οικονομική διαφορά στην τιμή τους, είναι ο εξής:
Α μπε μπλομ, του κείθε μπλομ, α μπε μπλομ του κείθε μπλομ, μπλιμ μπλομ...
Πιστέψτε με, ό,τι και να βγεί, το ίδιο και το αυτό θα είναι για το μελλοντικό αγοραστή ο οποίος θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος από την αγορά του.

Τώρα, για τους πιο ''πειραγμένους'' μελλοντικούς αγοραστές, έχουμε:

ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ: Μισό πόντο παραπάνω θα έδινα στον Optoma μόνο κατα τη θέαση HD δορυφορικού υλικού στα 1080i από τον Humax. Σε SD-HD film όσο κιαν προσπαθούσα δεν....
Εδώ θα ήθελα να πω ότι τα screenshots, (δεν ξέρω για άλλες περιπτώσεις και άλλα σημεία) τουλάχιστον στον τομέα ευκρίνεια, αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτό που είδα ή μάλλον αυτό που δεν είδα, δηλαδή, τη διαφορά του ενός από τον άλλο.

ΚΙΝΗΣΗ: Λίγο πιο ομαλή στον Sony, λίγο πιο ''επιθετική'' στον Optoma. Όπως και νάχει, πάντως, και στις 2 περιπτώσεις ξεκούραστη για το θεατή ακόμα και μετά από πολύωρη θέαση.

ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ-ΜΑΥΡΟ: Εδώ ο Optoma παίρνει ένα πόντο παραπάνω από τον Sony, ο οποίος ξαναπαίρνει πίσω το χαμένο πόντο του και με τόκο, μάλιστα, μόλις η οθόνη γίνει μαύρη. Και σ'αυτή την περίπτωση τα screenshots μαρτυρούν του λόγου το αληθές.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ-ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ: Παρότι στα σκοτεινά πλάνα των screenshots φαίνεται ο Sony να ''τρώει'' πληροφορία, εν τούτοις, κατά την ομαλή ροή της ταινίας, και με χρήση της δυναμικής ίριδας, κατορθώνει αυτό να γίνεται από ελάχιστα έως καθόλου αντιληπτό. Στις φωτεινές σκηνές, αντίθετα, ο Optoma κατορθώνει να αποτυπώσει καλύτερα τις λεπτομέρειες στο βάθος της σκηνής, κάτι επίσης που αντιλαμβανόμαστε με αρκετό ''ψαχούλεμα'' και όχι εύκολα κατά τη θέαση της ταινίας.

ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ: Ο Sony πιο θερμός, ο Optoma πιο ψυχρός. Παρότι ο Μανώλης ανά τακτά χρονικά διαστήματα μας ''εγκαλούσε στην τάξη'', δηλαδή, να μην μείνουμε στις διαφορές χρωματικής απόδοσης των 2 προβολικών αλλά στην γενικότερη αξιολόγησή τους, εν τούτοις, ήταν τόσο ''καραμπινάτη'' η παραπάνω διαφορά που όσο και να προσπαθούσα το μάτι μου ήταν κολλημένο εκεί. Παραδείγματα: Το άσπρο αυτοκίνητο στον Sony έχει μια ελαφριά απόδοση του κρεμ, ενώ στον Optoma αυτό του πάγου. Στα πρόσωπα ο Sony ''κιτρινίζει'', ενώ ο Optoma ''κοκκινομπλεδίζει''. Εν κατακλείδι, θα μπορούσα να πω, ότι τα χρώματα του Sony είναι pal χρώματα ενώ του Optoma πιο ''πατημένα'', πιο επιθετικά σε σημείο να δίνουν κάποιες στιγμές την εντύπωση ότι είναι υπερκορεσμένα. Η παραπάνω διαφορά στη χρωματική απόδοση δημιουργεί, στα δικά μου απαίδευτα μάτια, μια ψευδαίσθηση καλύτερης αντίθεσης στον Optoma από τον Sony, κάτι που φυσιολογικά δεν υφίσταται. Οπότε και στο θέμα κόντραστ σημειώσατε χ.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ: Πάρα πολύ καλή και στις 2 υλοποιήσεις, χωρίς να ξεχωρίζει ο ένας από τον άλλο, αν και το συμπέρασμα δεν είναι τελείως ασφαλές, μιας και δεν είχαμε τη δυνατότητα να τους δούμε fullscreen, θεωρώ ότι η αίσθηση που αποκομίσαμε και από τους 2 είναι σχεδόν άριστη.

ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ: Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής αλλά στα δικά μου μάτια φάνταζε ως εξής: Ότι σχεδόν-σχεδόν ο πρωταγωνιστής θα ρίχνει μπουνιά και 'συ θα σκύβεις να μην την αρπάξεις. Όχι και πάλι όχι!!! Εξηγούμαι: Ναι, μεν, τα δύο προβολικά προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με έναν καλό 720άρη αλλά επουδενί δεν μπορούν να αποτελέσουν βασικό κριτήριο αγοράς. Τουτέστιν, οι γλαφυρές περιγραφές περί ''ανάγλυφου'' και τρισδιάστατου σε κόντρα με έναν καλό 720άρη, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, είναι υπερβολικές.


ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:Και τα δύο μηχανήματα είναι μια σχεδόν άριστη επιλογή. Οι διαφορές τους μηδαμινές και όσες υπάρχουν απασχολούν τους πολύ ''απαιτητικούς''. Η εικόνα του Optoma είναι επιθετική, ''επιβάλλεται'' πάνω στο θεατή σαν να λέει: '' Αγόρασε με γιατί δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς. Είμαι ο καλύτερος!!!''
Η εικόνα του Sony, από την άλλη, είναι αυτή της ''ήρεμης κυριαρχίας'' πάνω στο θεατή σαν να του λέει: '' Δεν χρειάζεται να μου πείς ότι είμαι ο καλύτερος. Το ξέρω ότι είμαι!!!''
Όπως και νάχει, πάντως, ο αγοραστής θα μείνει και στις 2 περιπτώσεις κατενθουσιασμένος.....
 
18 June 2006
812
Μπραβο παιδια...!!!

Ο optoma παντως για να παιξει,θελει ιριδα 16,μπας και πλησιασει λιγο τον perl.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Να ευχαριστησω κι εγω με τη σειρα μου το Μιλτο για την ΑΨΟΓΗ φιλοξενια και την διαθεση του να βοηθησει σε οτι κι αν ζητησαμε !!!!

Ο χωρος του ισως και ιδανικος για τετοιου ειδους συναντησεις και σιγουρα ιδανικος για εκεινον , να απολαμβανει το πολυ ωραιο σετ απ του !!!


Οσον αφορα τωρα τη συγκριση λεω απο την αρχη οτι overall τα μηχανηματα απο εμενα παιρνουν Χ.

Και σαφως υπαρχουν λογοι γι'αυτο το αποτελεσμα.

Εαν ξεκινησω με τα των μηχανακιων, αφηνωντας εξω την εικονα που αναπαραγουν, το ενα εχει εξωτερικο σκειλερ, αλλα εχει πολυ μεγαλο προβλημα και δυσκολια τοποθετησης, οποτε το ενα αβανταζ "σβηνετε" απο το ντισαβανταζ του.
Ενα μικρο προβαδισμα θα δωσω στον οπτομα για το φως του που ειναι σαφως περισσοτερο , και σαφως ειναι κατεμε must, και λογο του hd υλικου αλλα και του οτι οι περισσοτεροι απο εμας δεν εχουμε dark rooms οποτε θελουμε φως να ανισταθμισουμε λιγο τα πραγματα.

Οσον αφορα το χρωματικο και την αμεση συγκριση του δυο πραγματακια.
Το σιγουρο για μενα ειναι οτι οι διαφορες που ειχαν , θα ηταν λιγοτερο διακριτες απο πολλους , εαν δεν παιζαν ετσι ο ενας ταυτοχρονα με τον αλλον.
Το θεμα τωρα ειναι κατα ποσο κοιταξαμε τις διαφορες αυτες η ειδαμε κατι αλλο.
Για μενα οι διαφορες δεν ηταν στα χρωματα γενικως, αλλα στη θερμοκρασια, στο κατω ακρο τους και ψηλα.

Ο Μανωλης που ανελαβε να ρυθμισει τους δυο προβολεις , πιστευω οτι εκανε πολυ καλη δουλεια οσον αφορα τη συγκριση τους. Κι αυτο γιατι...

Ουσιαστικα οταν θελουμε να δουμε και να συγκρινουμε δυο προβολεις, μας ενδιαφερει να μην χανουν απο καποιους παραγοντες.
Ενας βασικος ειναι η ευκρινεια. Κομματια της ευκρινειας ειναι η αναλυση , το σαρπνες,το greyscale κι αλλα.
Η αναλυση στο συγκεκριμενο συγκριτικο ηταν η ιδια, αρα οτι διαφορες υπηρχαν ηταν λογο πανελ ( υπηρχαν αλλα ελαχιστες κατεμε υπερ του οπτομα).
Το σαπρνες επισης σε που καλα επιπεδα και στους δυο που σημαινει οτι εχουν αξιοπρεπεις φακους, ισως λιγο καλυτερος του σονυ , αλλα παλι στο θεμα σαρπνες θα κλινω λιγο υπερ του οπτομα (dlp).
Οσον αφορα το grayscale, κι εκει ειναι που λεω οτι ο Μανωλης επραξε σωστα, ηταν παρα πολυ καλο και στους δυο. Κι αυτο οφειλε να κανει για να μην δωσει προβαδισμα σε κανεναν απο τους δυο .
Για μενα καλα εκανε και δεν παρασειρθηκε απο την οποια μεταβολη στα χαμηλα θα μπορουσε να ειχε κανει για να διορθωσει το μαυρο του οπτομα, διοτι σε αυτη την περιπτωση θα επηρεαζε , ισως και αρνητικα το greyscale του.

Η συγκλιση του περλ ηταν πολυ καλη και κανενας λογος περι "θολουρας". Οποιοι το αναφερουν, καλα θα κανουν να βρουν ενα μηχανημα να το ξαναδουν.

Υπαρχει ενα σημειο στο οποιο θα ηθελα να σταθω, που με "ενοχλει" στον περλ.
Η χρηση της αυτοματης ιριδας εχει σαν αποτελεσμα στην απεικονιζομενη πληροφορια. Και χαμηλα και ψηλα.
Πολλες φορες , και μιλω σε κινουμενη εικονα, χανω πληροφορια και δεν μου αρεσει καθολου. Βεβαια κερδιζω σε μαυρο θα μου πειτε, αλλα εμενα δεν μου αρεσει.
Στην μια περιπτωση,χαμηλα, κερδιζω σε μαυρο και χανω πληροφορια(ουσιαστικα δε χανω, αλλα ειναι υποφωτισμενη σε σχεση με το συνολο και το ματι δεν προλαβαινει να προσαρμοστει), στην αλλη ομως, ψηλα, τι κερδιζω? Φωτεινοτητα? Δε νομιζω. Αντιθετως. Κλιπαρει γρηγορα καποια χρωματα και δεν χανω μονο πληροφορια , χανω και λευκο.
Αυτο που καποιοι περιεγραψαν σαν λαθος κοντραστ, δυστυχως πιστευω οτι ειναι θεμα αυτοματης ιριδας και ευκολου κλιπαρισματος στα ψηλα. Οχι σε ολα τα χρωματα, αλλα στα "αδυναμα" . Αυτο σε κανει και κατεβαζεις το κοντραστ σε λαθος επιπεδα και χανεις και σε φως. Οποτε πας για μαλι και βγαινεις κουρεμενος που λενε.

Anyway , αυτο ειναι γουστο και περι ορεξεως. Εμενα παντως δεν μου αρεσει. Σε αλλους ναι. Εφοσον ο προβολεας εχει επιλογη για αυτο, δεν θα το καταλογισω στα πλην του, αλλα η εικονα του θα αλλαξει αρκετα , αν δεν κανεις χρηση της αυτοματης ιριδας.

Επισης περι αυτοματης ιριδας, καποιος ανεφερε οτι η λειτουργεια της δεν ειναι σωστη σε στατικη εινονα ( pause ). Δεν θυμαμαι ποιος ηταν, αλλα αν θελει ας μας εξηγησει γιατι.
Διοτι αν ισχυει αυτο, πρωτον δεν το καταλαβαινω, και δευτερον τι γινεται σε ενα πλανο το οποιο ειναι σταθερο. Δεν ειναι ολα κινουμενα τα πλανα μεσα σε μια ταινια.....


Ξεχασα, ενα συν ακομα στον deinterlacer και στην κινηση του σονυ !
 
Last edited:

Δεβελέκος Στράτος

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,621
Εγώ πήγα στο συγκριτικό χωρίς να γνωρίζω καθόλου τον pearl και έχοντας υπόψιν μόνο ότι είχα διαβάσει εδώ.... Απο αυτα είχα συγκρατήσει ότι είναι στα σημεία καλύτερος απο τον ruby (ιριδα κλπ, κλπ) αλλά δεν κατάλαβα κάτι τετοιο στο συγκριτικό....
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση ήταν στο Van Helsing. Το βαθος και γενικά την τρισδιάστατη εικόνα του ruby σε αυτην την ταινία δεν έχω δει σε άλλο προβολέα...
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Εγώ πήγα στο συγκριτικό χωρίς να γνωρίζω καθόλου τον pearl και έχοντας υπόψιν μόνο ότι είχα διαβάσει εδώ.... Απο αυτα είχα συγκρατήσει ότι είναι στα σημεία καλύτερος απο τον ruby (ιριδα κλπ, κλπ) αλλά δεν κατάλαβα κάτι τετοιο στο συγκριτικό....
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση ήταν στο Van Helsing. Το βαθος και γενικά την τρισδιάστατη εικόνα του ruby σε αυτην την ταινία δεν έχω δει σε άλλο προβολέα...

Αυτο ειναι ενα αλλο θεμα :grinning-smiley-043!
 

Δεβελέκος Στράτος

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,621
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Αυτο ειναι ενα αλλο θεμα :grinning-smiley-043!

Έχεις αρχίσει να μοιάζεις στον Κώστα στα μην. σου και με ανησυχείς...

Τι εννοείς;;
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Έχεις αρχίσει να μοιάζεις στον Κώστα στα μην. σου και με ανησυχείς...

Τι εννοείς;;


Φτου κακα :flipout::flipout::flipout::flipout:.


Φυσικα εννοω οτι θα βγουμε εκτος θεματος . ( και συμφωνω βεβαια -bye-)
 

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
Re: Απάντηση: Συγκριτικο τεχνολογιων DLP-SXRD :Εντυπωσεις-Φωτογραφιες

Μην το λες.
Εγώ ξέρω κάποιον που δεν έμεινε,αλλά τώρα το ξανασκέφτεται :violent-smiley-008:
Σωκράτη από περιέργεια ποιο από τα δυο πήρε… ? και σκέφτεται το άλλο μηχάνημα ? να υποθέσω το DLP ?
 

agaida

Established Member
18 June 2006
275
:em04special_8: Και τα δικά μου συμπεράσματα δεν διαφέρουν πολύ από τους προηγούμενους.Και με τους δυο θα ζούσα άνετα.Οι διαφορές που προέκυψαν ήταν λίγες και με πολύ κόπο αποφασίζεις ποιον θα έπαιρνες
Εγώ αρχίζω με το τι θα ήθελα να έχει καλύτερο ο κάθε προβολέας.Στον perl θα ήθελα περισσότερο φως διατηρώντας όμως το ωραίο μαύρο που είχε.Όσοι γνωστοί βρέθηκαν εκεί με ξέρουν ότι μου αρέσει ο φωτεινός προβολέας,άρα εδώ παίζει και το θέμα προσωπικού γούστου.Ο optoma φωτεινός με όχι τόσο μαύρο αλλά περισσότερη πληροφορία στα σκοτεινά κάτι που σε κερδίζει.Στον τελευταίο θα τον ήθελα πιο ζεστό,γιατί πολύ ψύχρα ρε παιδί μου,με πολύ μπλε.

Τα υπέρ τους και στους δυο είναι,καλή κίνηση με ένα μικρό κλικ καλύτερο τον optoma,τρισδιάστατοι εικόνα και στους δυο,εδώ ο perl κάνει μια διαφορά.Πάντως όλα αυτά τα ξεχώρισα με αρκετή δυσκολία γιατί όταν βλέπεις σε μια οθόνη δυο εικόνες από δυο ωραίους προβολείς και σε δευτερόλεπτα οι εντυπώσεις σου αλλάζουν συνεχώς δεν είναι και το πιο εύκολο να κρίνεις
Το μόνο σίγουρο είναι ότι από εδώ και εμπρός η εικόνα απογειώνεται με τα μηχανάκια που θα δούμε.ένα ευχαριστώ στα παιδιά που ετοίμασαν όλο το συγκριτικό και στον Μίλτο για την ζεστή φιλοξενία του.