Ποτε δεν καταλαβα γιατι πρεπει υποχρεωτικά ο καλός ψηφιακος ηχος να υλοποιειται απο δυσκολες έως στριφνές συσκευες. Νομίζω καπως ετσι σκεφτηκε και η Sony για να δημιουργησει το HAP-Z1ES και μαλιστα να το ενταξει ηχητικά και κατασκευαστικα (και τιμολογιακα) σαφως στις Hi end συσκευές. Τι έχουμε λοιπον εδω: ενα εξαιρετικα φτιαγμενο και υλοποιημενο HDD player που
1) αποθηκευει σε δικο του σκληρο ολα τα μουσικα ψηφιακα αρχεία και τα αναπαραγει το ίδιο. Τερμα το υποχρεωτικα ανοιχτο laptop ή PC, τερμα oι καθυστερησεις ενσυρματων ή ασύρματων δικτυων, τερμα ο χειρσμός μεσα απο laptop ή PC. Τα παντα ειναι αποθηκευμενα στη συσκευή σου, ανοιγουν και παιζουν ακαριαια και τα χειριζεσαι απο το ταμπλετ σου (και τον καναπε σου) με μια εκπληκτικης χρηστικοτητας εφαρμογή (iOS ή Android). Και αυτο ειναι μεγαλη, απιστευτη ευκολια και προσφορά στον χρηστη.
2) βρισκει και κατεβαζει ολα τα metadata καθε κομματιου (καλλιτεχνης, αλμπουμ, cover art κλπ)
3) Παιζει σχεδον ολα τα ψηφιακα ηχητικa formats
4) Mε τη μοναδικη τεχνολογια DSD upsampling που ενσωματωνει (on ή off κατα βουληση του χρηστη), καθε ψηφιακο συμπιεσμενο (απωλεστικα) αρχειο (mp3) παιρνει νεα πνοή και πλουτο σε ολο το φασμα και κυριως στις υψηλες συχνοτητες
5) εχει δικο του ιντερνετικο ραδιοφωνο
6) εχει εξαιρετικη ποιοτητα κατασκευής, αψογο φινιρισμα και ειναι αισθητικα ομορφο (υποκειμενικο) και λειτουργικο με μεγαλη εγχρωμη οθονη (θα πεθαινα να το εβγαζε και σε μαυρο φινιρισμα)
7) δεν σου φτανει το 1 ΤΒ ? Παρε και μια USB θυρα να κοτσαρεις οσα ΤΒ τραβαει η ψυχη σου. Ηδη διαβαζω σε ξενα φορουμς, τα εκει τσακαλια αντικαταστησανε το δικο του δισκο (1 ΤΒ) με μεγαλύτερης χωρητικοτητας και το πραγμα δουλεψε (bye-bye η εγγυηση βεβαια)
8) η τελευταια ενσταση (και η κυριοτερη βεβαια) ειναι ο ηχος του. Καποιοι λενε το ακουσανε σε μια πολυβουη εκθεση και δεν τους ενθουσιασε (δεν σχολιαζω....). Καποιοι αλλοι ομως,
επαγγελματιες (αν λεει κατι αυτό) που εχουν ακουσει εκατονταδες ή και χιλιαδες συσκευες και setttings ηχου, το ακουσανε με προσοχή, σε συστηματα με πολυ καλα ενισχυτικα και ηχεια και ενθουσιαστηκαν. Ο Steven Stone στο χαϊ-εντάδικο "
Τhe Absolute Sound" γραφει μια εκτενεστατη και λεπτομερη κριτική που σας προτεινω να τη διαβασετε ΟΛΗ, οπου μαλιστα
το συγκρινει και με το Mytek Stereo 192 DSD. Σας παραθετω αυτουσια τα γραφομενα του (οι υπογραμμισεις δικες μου)
"As someone who has felt that the best digital reproduction comes from files that have not had their native rate changed, reading that PCM files can be converted into DSD by the HAP-Z1ES raised some red flags. But after comparing the HAP-Z1ES’s DSD Remastering Engine’s rendition of PCM recordings with those same files played back at their native rate through the HAP-Z1ES, I can only conclude that whatever Sony is doing in the conversion process doesn’t appear to have any signature negative sonic effects.
And while I wouldn’t go so far as to write that the Sony HAP-Z1ES does a better job of reproducing PCM than PCM-centric DACs or HD players, it certainly is on sonic par with the best I’ve heard. After an initial break-in period I did a number of A/B comparisons between the HAP-Z1ES and two streaming audio/ computer based sources. The first source was a Sonos ZP100 feeding a Mytek Stereo192 DAC via a coaxial digital connection. The second source was a Mac Mini running Pure Music into the Mytek Stereo192 via its USB 2.0 connection. It took me several sessions of comparing these three systems before I could consistently recognize the HAP-Z1ES from the other sources in a blind A/B. The primary and telling difference was that the Mytek had slightly more energy in the upper midrange into the lower treble.
In my system I felt the HAP-Z1ES was slightly more natural sounding with less edge. On Ella Fitzgerald and Oscar Peterson, Ella’s voice had more air through the MyTek, but it had a more natural and organic tonality through the HAP-Z1ES.
In many respects the HAP-Z1ES and the Mytek DAC were very similar in their sonic presentations. Both recreated a soundstage with convincing three-dimensionality. Both also had the same level of dynamic contrast on the micro-and macro-levels. Bass extension was also a virtual dead heat with both quite capable of full low-frequency extension and subtle inner detail.
Which sound is more neutral or preferable will very likely depend on the rest of your system. If your system is on the darker side of neutral, the Mytek’s extra bit of forwardness would match quite well, while the HAP-Z1ES could sound a bit subdued and perhaps even hooded. But if your system has any tendency toward brightness, the HAP-Z1Es will probably be better received than the Mytek.
There’s also something quite seductive in the HAP-Z1ES’ midrange presentation that is hard to resist..............
......For audiophiles and music lovers who want to listen to high-quality digital music files without the hassles of keeping another computer working optimally, the HAP-Z1ES is an attractively priced, yet fully featured option. It also doesn’t hurt that its control interfaces are easy to use and unintimidating even for non-techy users.
Sonically, it’s difficult to fault the HAP-Z1ES. Its sound quality was such that it rivals comparably priced standalone DACs, yet delivers more functionality and won’t be made obsolete by the latest USB, FireWire, or Thunderbolt interfaces since it uses Ethernet and Wi-Fi as input connections.
Throughout the review period as I put the HAP-Z1ES through its paces, I looked for reasons the player might be not be considered a true high-performance component and found none. If you plan to spend more than 1,456.45 on any digital front end, whether it be an audio-computer, CD player, DAC, network player, or any other front end that uses digital files as a source, and you don’t audition a HAP-Z1ES, you are failing to consider
what may well be the benchmark digital product of 2014 (στο original Αγγλικο κειμενο το "the", που το εβαλα με κοκκινο,
το εχει ο ιδιος τονισει γραφοντας το με καλλιγραφικα, βλ τελευταια σειρα της review του).
Απο την αλλη, το παντα εγκυρο
What Hi-FI σε δικη του review βαζει ενα ηχηρο
5/5 στη συσκευή με προτερηματα της:
Excellent build quality, Large bright display, Slick control app, Produces a hugely enjoyable and beautifully balanced sound, Smooth refined mids and highs, Weighty lows.
Τα ιδια περιπου λενε και οσες αλλες review βρηκα και σας παραθεσα σε προηγουμενα post μου. Το μεγαλυτερο προβλημα-έλλειψη κατα τη γνωμη μου ειναι η απουσια μιας ψηφιακης εισόδου που πιθανως να εδινε νεα ζωή σε παλια CD players ή media players. Aλλα και εκει υπάρχει λυση: ριπαρισμα των CD αναφοράς μας (με ΕAC) και περασμα τους στον σκληρο του Sony (χρονοβορο μεν, αποτελεσματικο δε)
Νομιζω λοιπον οτι εχουμε μια πολυ καλη συσκευή, πολυ κοντα στις κορυφαιες, που τελικα το κοστος της ειναι ισως ακομα και λογικο. Για μενα πχ που δεν εχω laptop (το ξεφορτωθηκα με μεγαλη χαρα, και για τα ταξιδια εχω ενα χρησιμο 8ιντσο ταμπλετ) ειναι εξαιρετικη λυση. Υπάρχουν και φτηνοτερες εναλλακτικες λυσεις βεβαια για τα χαμηλότερα βαλάντια, πχ 1) το εξαιρετικο
Pioneer N-50 (500 ) που ομως δεν παιζει DSD αλλα παιζει απο USB οτιδηποτε αλλο ψηφιακο μουσικο αρχειο του δώσεις, και 2) ο "ελβετικος σουγιας" που ακουει στο ονομα
Popcornhour A410 (200 !!!) που παιζει τα ΠΑΝΤΑ απο αρχεια εικονας και ηχου (
και DSD παρακαλω !), φορώντας ενα πολυ καλο DAC. Exω ομως την εντυπωση οτι το Sony ειναι πολυ καλυτερο ηχητικά.
Ειμαι σιγουρος οτι η εξυπνη κινηση της Sony θα βρει συντομα μιμητες και θα εχουμε αναλογα προϊόντα και απο αλλους κατασκευαστες με μικροτερο κοστος.
Τωρα, τα τελευταια νεα απο το θεμα της τιμης ειναι: 1900 (μετρητοις
μονο) και πολλες
ατοκες δοσεις στην αρχικη τιμη των 2000 . Τι ειπατε ? ξεχωριστο DAC και laptop ?.....