Δηλαδή γύρισαν τη σειρά με τρελά μηχανήματα και μετά επέλεξαν να την τιγκάρουν στον κόκκο;
Το θεμα του κοκκου ειναι καθαρα επιλογη (πλεον). Η καθαροτητα ή οχι της εικονας επιλεγεται ειτε κατα την ληψη ειτε κατα το post production σε αντιθεση με την εποχη του φιλμ οπου καθαρα θεμα επιλογης film stock.
Η απαντηση λοιπον ειναι οτι ναι ειναι θεμα επιλογης τους. Τα τρελλα μηχανηματα δεν ειναι η καμερα ( πολλες παραγωγες πλεον γυριζονται σε μεγαλο φορμα μεγαλυτερο του s35 που ειναι το συνηθες στην κινηματογραφικη βιομηχανια) αλλα οι σφαιρικοι φακοι που επιλεχθηκαν . Οι οποιοι φακοι δεν εχουν καποια αναμιξη στον κοκκο αμεσα τουλαχιστον.
Btw σχετικά με το θέμα του ελάχιστου βάθους πεδίου, το παρατηρώ σχετικά συχνά πια σε παραγωγές και δεν μου αρέσει καθόλου. Κάνει το αποτέλεσμα (εκτός από θολό στο μεγαλύτερο μέρος του κάδρου) να φαίνεται και επιτηδευμένο, ψεύτικο.
Παλιοτερα ( ας πουμε την εποχη του φιλμ) για να πετυχουν τετοιο ρηχο βαθος πεδιου επρεπε να γυριζουν με μηχανες 65 χιλιοστων
Θαυμαστε μεγεθος ( αυτη ειναι μια κλασικη Αrri 765)
Προσθεστε και το αυξημενο κοστος αγορας, επεξεργασιας και post production το εκανε ασυμφορο για παραγωγες τηλεοπτικες.
Οποτε ειχε επιλεχθει το s35 εναντι του αστειου σημερα s16 για τις "καλες" παραγωγες.
Οσο αστειο ηταν να γυριζουν με S16 με το πολυ μεγαλο βαθος πεδιου οπου ολα ηταν εστιασμενα τοσο δυσκολο τεχνικα ηταν να επιχειρεις να δουλεψεις με ρηχο βαθος πεδιου.
Γιατι ? Γιατι τα μεσα εστιασης (δηλαδη τα ματια των focus pullers δεν εφθαναν να υπολογισουν επαρκως και σε καλο παραγωγικο επιπεδο τις αλλαγες εστιασης δηλαδη ειχαν πολλα φλου πλανα αρα κοστος παραγωγης).
Οι σκηνοθετες παντα το επιθυμουσαν για καλλιτεχνικους λογους ζηλευοντας τα υπεροχα bokeh της still photography αλλα τεχνικα φρικαραν....στην χρηση . Αυτα αλλαξαν τα τελευταια χρονια .
Οι φακοι πλεον εχουν ηλεκτρονικες επαφες δινοντας στην καμερα και τους χειριστες της ολα τα στοιχεια που χρειαζονται, τα εξωτερικα συστημα εστιασης εχουν παει σε διαπλανητικο επιπεδο δινοντας εναν ελεγχο εστιασης που παλια θα το θεωρουσαν εξωπραγματικο.
Το αν αρεσει σε καποιον ειναι θεμα γουστου. Οπως ειπα η σκηνοθετικη επιλογη ειναι καθαρα καλλιτεχνικο θεμα οπως ειναι και ολη η χαραξη του καδρου.