ρυθμιση DC offset

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
μανωλη ειναι το υποκειμενικο του πραγματος που μπορη να μας αρεση
αλλα οταν αλλαξουμε κατι αλλο μπορη να το βρουμε μπροστα μας και να μας γυρναη εκει που ημασταν.

ειμαι σιγουρος οτι καποιοι που θα ακουγαν το συστημα μου πριν και μετα θα βιαζονταν να πουν οτι εχασα ογκο χωρις να προσεξουν οτι τωρα το χαμηλο ειναι πιο σωστο.

με τη θεωρια ομως δεν μπορης να πας λαθος αν και ομολογω οτι καποιοι πεπειραμενοι στο χομπυ τα καταφερνουν πολυ καλα και με το αυτι ειδικα οταν με καθε αλλαγη ξαναστηνουν και τα ηχεια.

οπως και να το κανης ειναι δυσκολο χομπυ αλλα αυτη ειναι και γοητεια του.

στο 2) με μπερδεψες λιγο μαλλον εννοεις αν και η αναλυση ηταν μεγαλη;
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
backousis said:
μανωλη ειναι το υποκειμενικο του πραγματος που μπορη να μας αρεση
αλλα οταν αλλαξουμε κατι αλλο μπορη να το βρουμε μπροστα μας και να μας γυρναη εκει που ημασταν.

ειμαι σιγουρος οτι καποιοι που θα ακουγαν το συστημα μου πριν και μετα θα βιαζονταν να πουν οτι εχασα ογκο χωρις να προσεξουν οτι τωρα το χαμηλο ειναι πιο σωστο.

με τη θεωρια ομως δεν μπορης να πας λαθος αν και ομολογω οτι καποιοι πεπειραμενοι στο χομπυ τα καταφερνουν πολυ καλα και με το αυτι ειδικα οταν με καθε αλλαγη ξαναστηνουν και τα ηχεια.

οπως και να το κανης ειναι δυσκολο χομπυ αλλα αυτη ειναι και γοητεια του.

στο 2) με μπερδεψες λιγο μαλλον εννοεις αν και η αναλυση ηταν μεγαλη;


Γιώργη επαναδιατυπώνω το 2)

Εννοώ οτι με τήν αλλαγή του ρεύματος ηρεμίας και άρα με τήν αλλαγή κάποιων ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών απο τον ενισχυτή , τώρα οι υψηλές και οι μεσουψηλές συχνότητες έχουν πιθανότητες να ακουστούν πολύ διαφορετικά
...Διαφορετικά δηλαδή έως και καλύτερα για τούς πιο πολλούς , ενώ θα μπορεί να ήταν και κάλιστα , όσο μεγαλύτερη ανάλυση μπορούσε να υπάρξει απο τα υπόλοιπα συνοδά , σε συνδυασμό με τον χώρο (δηλαδή οτι ο χώρος δέν θα περιόριζε τήν έκταση ή δέν θα δημιουργούσε πολλά φαινόμενα απόκρυψης ) , έτσι συνοθύλευμα υψηλών που ακουγόταν κάπως , τώρα μπορεί να εμφανίσει αλλαγές στήν παύση , σστήν ατάκα μέχρι και διαφοροποίηση αρμονικών και σβησίματος , άλλωτε πιο απότομα και άλλωτε πιο αργά , ενώ θα πρέπει να μειωθούν κάπως και η σαβούρα που βγαίνει με κάποια σκασίματα σε υψηλές εντάσεις ....

Και κοντολογίς πιο απλά , θα πρέπει να διαφοροποιηθούν κάποιοι θόρυβοι , που τώρα δέν θα είναι πια θόρυβοι ,αλλά καταληπτή πληροφορία και ...που ξέρεις μελλοντικά , μπορεί να υπάρξουν και ..άλλα οργανα ..ή διαφορετικά όργανα...που δέν φανταζόταν ο ακροατής

Νομίζω πώς δέν μπορω να το περιγράψω καλύτερα

Καλημέρα
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
Γιώργη επαναδιατυπώνω το 2)

Εννοώ οτι με τήν αλλαγή του ρεύματος ηρεμίας και άρα με τήν αλλαγή κάποιων ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών απο τον ενισχυτή , τώρα οι υψηλές και οι μεσουψηλές συχνότητες έχουν πιθανότητες να ακουστούν πολύ διαφορετικά
...Διαφορετικά δηλαδή έως και καλύτερα για τούς πιο πολλούς , ενώ θα μπορεί να ήταν και κάλιστα , όσο μεγαλύτερη ανάλυση μπορούσε να υπάρξει απο τα υπόλοιπα συνοδά , σε συνδυασμό με τον χώρο (δηλαδή οτι ο χώρος δέν θα περιόριζε τήν έκταση ή δέν θα δημιουργούσε πολλά φαινόμενα απόκρυψης ) , έτσι συνοθύλευμα υψηλών που ακουγόταν κάπως , τώρα μπορεί να εμφανίσει αλλαγές στήν παύση , σστήν ατάκα μέχρι και διαφοροποίηση αρμονικών και σβησίματος , άλλωτε πιο απότομα και άλλωτε πιο αργά , ενώ θα πρέπει να μειωθούν κάπως και η σαβούρα που βγαίνει με κάποια σκασίματα σε υψηλές εντάσεις ....

Και κοντολογίς πιο απλά , θα πρέπει να διαφοροποιηθούν κάποιοι θόρυβοι , που τώρα δέν θα είναι πια θόρυβοι ,αλλά καταληπτή πληροφορία και ...που ξέρεις μελλοντικά , μπορεί να υπάρξουν και ..άλλα οργανα ..ή διαφορετικά όργανα...που δέν φανταζόταν ο ακροατής

Νομίζω πώς δέν μπορω να το περιγράψω καλύτερα

Καλημέρα

λοιπον εκανα και τον αλλο ενισχυτη.

δεν θα σας γραψω τι ακουω γιατι δεν εχω λογια.

ακομα και ο μανωλης που ειναι περιγραφικοτατος εδω απετυχε.

που ηταν ρε μανωλη τοση πληροφορια κρυμενη;

μονο ενα παραδειγμα.

σα να αλλαζης μηχανη στο αυτοκινητο σου και να του βαζης μια απο φεραρι.:grinning-smiley-043 :ernaehrung004:
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
Μπράβο ρε Γιώργη ..

Τσέκαρε και αν θα υπάρξουν πιθανές αλλαγές μετά απο καμμιά βδομάδα

ακουστικες η μετρητικες;
 

D-DIPOLE

New member
8 July 2006
84
Μπορω να ρωτησω κατι ? Κατ`αρχην Καλησπερα.Με ποσα mA αυξηση του ρευματος επηλθαν τοσο σημαντικες μεταβολες στην ηχητικη ταυτοτητα του ενισχυτου ?Μηπως τιθεται και θεμα αυθυποβολης και αν οντως ισχυουν οι αλλαγες γιατι ο κατασκευαστης δεν τις εφαρμοζει απο την αρχη ?
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Re: Απάντηση: ρυθμιση DC offset

D-DIPOLE said:
Μπορω να ρωτησω κατι ? Κατ`αρχην Καλησπερα.Με ποσα mA αυξηση του ρευματος επηλθαν τοσο σημαντικες μεταβολες στην ηχητικη ταυτοτητα του ενισχυτου ?Μηπως τιθεται και θεμα αυθυποβολης και αν οντως ισχυουν οι αλλαγες γιατι ο κατασκευαστης δεν τις εφαρμοζει απο την αρχη ?


καλησπερα φιλε μου.
λοιπον η αυξηση στο ρευμα ηρεμιας ηταν 6Χ.

δηλαδη απο 10 ma πηγε στα 60ma.

πιστεψε με δεν τιθεται θεμα αυθυποβολης και μαλιστα εχω δυο ιδιους ενισχυτες οποτε κανοντας τον ενα πρωτα τον συγκρινα με τον αλλο.

τωρα το γιατι ο κατασκευαστης δεν το εφαρμοσε απο την αρχη η απαντηση ειναι πολυ απλη.

οι ενισχυτες αυτοι ειναι επαγγελματικοι και το βαρος του κατασκευαστη δοθηκε και πολυ σωστα στην χαμηλοτερη θερμοκρασια που συνεπαγετε μικροτερες ψυκτρες και χαμηλοτερο κοστος.

βεβαια στην περιπτωση μου δεν απαιτηθηκε μεγαλυτερη ψυκτρα γιατι αυτοι οι ενισχυτες εχεουν τρομακτικη ισχυ για τα μεγαφωνα που οδηγουν οποτε θα τα εχουν κανη κορδελες πολυ πριν πιεστουν.

μαλιστα αν δεν φοβομουν τη θερμκρασια θα μπορουσα να ανεβω μεχρι τα 100-150ma ανα τρανζιστορ.

απο κει και πανω η βελτιωση ειναι απο μικρη εως μηδενικη.

καλησπερα και καλως ηρθες.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
D-DIPOLE καλώς ήρθες στο χωριό -bye-

...όπως σωστά ανέφερε και ο Back , το ρεύμα απο 10 mA ανέβηκε περίπου 5-6 φορές , αλλά για να δούμε τι σημαίνει αυτό..::::

...Επειδή η αύξηση του ρεύματος , αλλάζει πολλά πράγματα , ας μιλήσουμε μόνο για τα βασικά

Γιατί ακούγεται καλύτερα ?

1) Oι Audiάδικοι διπολικοί ημιαγωγοί , τών τελευταίων ετών δέν είναι πολλοί , μάλιστα , θα έλεγα οτι γενικώς οι dedicated ημιαγωγοί , είναι λίγοι
Αν ανατρέξει λοιπόν κανείς στα data γνωστών ή λιγότερο γνωστών διπολικών ημιαγωγών , θα δεί απο τίς καμπύλες γραμικότητας Hfe και κέρδους ρεύματος , οτι η συντριπτική πλειοψηφία φέρνει μιά ωφέλιμη και σοβαρή γραμμικότητα απο 50-60mA και άνω , απο αυτό το μέγεθος και μετα , ακόμα και σχετικά φθηνοί ημιαγωγοί που χρησιμοποιούνται παραμένουν γραμμικοί μέχρι και τα 4-5A

2)Εκτός τών άλλων , η τοπολογία του παρόντος τελικού , δέν είναι η συνήθης EF (ακόλουθος εκπομπού ) , αλλά ακόλουθος συλλέκτη , επονομαζόμενη και απο τον πρώτο διδάξαντα George C. Sziklai (καμμιά φορά τήν αναφέρουν και σάν Complementary Feedback Pair ) , έτσι λοιπόν η γραμμικότητα αυτής τής τοπολογίας ωφελείται απο τήν αύξηση του ρεύματος ηρεμίας , λόγω τών διπλών καθηκόντων (κέρδος ρευματος αλλά και μικρό κέρδος τάσης )

3) Η συνολική αύξηση του ρεύματος ηρεμίας , όμως επενεργεί και στο συνολικό κέρδος , γιατί τήν στιγμή που κάνει πιο γραμμικά τα εξόδου , οριοθετόντας ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ απο χαμηλά , σημαίνει πολύ πιθανά οτι στα άκρα αντί το καμπύλωμα να είναι 3-6 dB , μπορεί να μειώνεται σε 2-3dB , πράγμα που σημαίνει οτι και η ανάδραση ανεβαίνει σχετικά , αλλά και ο Συντελεστής απόσβεσης , με οτι συνεπάγεται αυτό ακουστικά (καλή ώρα όπως και οι παρατηρήσεις του Γιώργη ( Back)

4) Υπάρχει και ένα παράπλευρο κέρδος , απο ένα "καλό" side effect , τώρα λοιπόν το τροφοδοτικό με τήν αύξηση του ρεύματος , έχει μέν χειρότερο ripple (κυμάτωση) , αλλά πολύ καλύτερο regulation factor (δείκτης σταθερότητας τάσης σε μεταβολές φορτίου) καθότι η διαφορά μεγίστου ελαχίστου ρέυματος μειώθημε αρκετές φορές , άλλα είναι να ξεκινάς απο 80mA και άλλο απο σχεδόν 0.5A !!! (εδώ είναι ένα σημείο που φαίνεται για ποιούς λόγους η χωρητικότητα πρέπει να ...υπάρχει ...κάπως )

Υπάρχουν και άλλα , αυτά είναι όμως τα βασικά


Πάμε τώρα στήν δεύτερη ερωτηση
...Γιατί τήν πρακτική δέν τήν εφαρμόζει ο κατασκευαστής ??

Νομίζω οτι ο Γιώργης , έδωσε εύστοχα τήν διάσταση του θεματος
....ο Γιώργης λοιπόν , έχει τον ενισχυτή μέσα στο δωμάτιο , να αερίζεται απο παντού και τον προσέχει και τον παρακολουθεί , ενώ ούτε χρειάζεται να τον ζορίσει , ούτε να τον μεταφέρει ,ούτε να παίξει με ρεύμα απο γεννήτριες ..κλπ κλπ

Ας σκεφθούμε τώρα με 0,5Α ρεύμα ηρεμίας και 12πλάσια Θερμική καταπόνηση και 12 πλάσια έκκληση θερμότητας , τι θα γινόταν ΜΕΣΑ σε ένα μή καλά (όπως όλα δηλαδή) επαγγελματικό ράκ , μαζί με καμμιά 20ααριά άλλους ενισχυτές ......


Αυθυποβολή ..?
Ναί σε γενικές γραμμές υπάρχει , μάλλον σε ένα ποσοστό κανείς μας δέν μπορεί να τήν αποφύγει (χρειάζεται άλλη προσέγγιση και παίρνει 10ετίες) , αλλά στήν περίπτωση του Γιώργου και τής συγκεκριμμένης κατάστασης , νομίζω οτι δέν υφίσταται

Χιούμορ:
Που θάλεγε και κάποιος , ποιός ? (σας αφήνω να μαντέψετε )
Ράν μη χότ μπαίημπ ....:grinning-smiley-043
 
Last edited:

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
μανωλη σε σχεση με το 4) μια ερωτηση.

αν καταλαβα καλα με το χαμηλοτερο ρευμα ηρεμιας ο κατασκευαστης
κανη οικονομια και στη χωρητικοτητα του τροφοδοτικου;

δηλαδη τωρα η αναγκη για αυξηση χωρητικοτητας ειναι μεγαλυτερη;


υ.γ. μετα τον αρχικο ενθουσιασμο και ακουγοντας περισσοτερο αφηστε αρχιζω πλεον να καταλαβαινω καλυτερα τη αλλαγες εγιναν στον ηχο των ενισχυτων.

αφου ακουσω λιγο ακομα θα κανω μια περιγραφη οσο πιο αναλυτικη μπορω
γιατι ορισμενα πραγματα ενω ακουγονται σωστοτερα ωστοσο ειναι λιγοτερο εντυπωσιακα και αυτο ισως να μην αρεση σε καποιους.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
backousis said:
μανωλη σε σχεση με το 4) μια ερωτηση.

αν καταλαβα καλα με το χαμηλοτερο ρευμα ηρεμιας ο κατασκευαστης
κανη οικονομια και στη χωρητικοτητα του τροφοδοτικου;

δηλαδη τωρα η αναγκη για αυξηση χωρητικοτητας ειναι μεγαλυτερη;


υ.γ. μετα τον αρχικο ενθουσιασμο και ακουγοντας περισσοτερο αφηστε αρχιζω πλεον να καταλαβαινω καλυτερα τη αλλαγες εγιναν στον ηχο των ενισχυτων.

αφου ακουσω λιγο ακομα θα κανω μια περιγραφη οσο πιο αναλυτικη μπορω
γιατι ορισμενα πραγματα ενω ακουγονται σωστοτερα ωστοσο ειναι λιγοτερο εντυπωσιακα και αυτο ισως να μην αρεση σε καποιους.

....Γιώργο σε κάθε περίπτωση , κάνει οικονομία , διότι για τήν χρήση που προρίζεται , έτσι δουλεύουν ολοι (εκτός ακριβών εξαιρέσεων )

Σίγουρα μια διπλάσια/τριπλάσια χωρητικότητα στο συγκεκριμμένο μηχάνημα δέν βλάπτει , αντιθέτως θα ωφελήσει , ευτυχώς ο Μ/Τ για τα δεδομένα είναι μπόλικος , πιθανά οι γέφυρες να πρέπει να ανεβούν στα 35A -50Α

Τώρα σχετικά η αναμονή η εκ νέου περιγραφή μετά απο ένα εύλογο χρονικό διάστημα , είναι ...σοφή αντίδραση :grinning-smiley-043

Καλημέρα
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
καιρος λοιπον να περιγραψω πιο αναλυτικα τις διαφορες που προεκυψαν απο την αυξηση του bias στα μπερια μου.

οι μικροτερες αλλαγες ηταν στο μπασσο.
εξαφανηστικαν καποιες ουρες με αποτελεσμα να καθαριση
το μπασσο και οι αντρικες φωνες.

το υποκειμενικο της υποθεσης ηταν η αισθηση ελλειψη μπασου που ομως
λυθηκε με απλη μετακινηση των ηχειων 4 εκατοστα πιο κοντα στον πισω τοιχο.

χαρακτηριστικο παραδειγμα στις ταινιες το κλεισιμο μιας πορτας που ενω πριν ακουγοταν υπερβολικο σα μικρη εκρηξη τωρα ακουγεται σαν να κλεινη μια πορτα οπως και οι πυροβολισμοι που πριν ακουγονταν σαν κανονιες ενω τωρα ειναι ξεροι οπως στην πραγματικοτητα για οσους θυμουνται απο το στρατο.

δεν ειμαι και πολυ του home cinema αλλα το αναφερω γιατι ολοι γνωριζουμε τον ηχο που κανη μια πορτα οταν κλεινη ενω πολλοι απο εμας δεν εχουμε μεγαλη εμπειρια απο live μουσικη οποτε το θεωρω καλο κριτηριο μαζι με ανθρωπινες φωνες, βροχη, κλπ.

η τεραστιες αλλαγες ομως ειναι στις μεσαιες-μεσουψηλες.

ηχοι εμφανιστηκαν εκει που δεν υπηρχαν.

ηχοι που ακουγονταν ελαχιστα χωρις να μπορη να ξεχωριση κανης τι ακριβως ηταν ακουγονται πεντακαθαρα.

καποιοι ευχαριστοι ομολογουμενος χρωματισμοι κυριως σε γυναικιες φωνες εξαφανιστηκαν δινοντας ομως τη θεση τους σε πιο αληθοφανη φωνη ενω καποιοι αλλοι απλως μειωθηκαν.

οι μπασατες αντρικες φωνες ακουστηκαν πιο εστιασμενες και καθαροτερες.

στις μεσουψηλες τωρα αλλοτε ειναι μαλακες και ξεκουραστες ενω οταν το προγραμμα π.χ heavy metal το απαιτη μπορουν να γινουν σκληρες και επιθετικες χωρις ομως να φτανουν να γινονται ενοχλητικες.

πριν ηταν παντα προς τη μαλακη πλευρα ενω οταν το συστημα δεν μπορουσε
και τα μπερδευε πιστευα οτι η εγγραφη ειναι κακη.

ενα κομματι που δεν ειχα ακουση ποτε ως τωρα σε κανενα συστημα να παιζη ειναι το child in time των deep purple.

πρωτη φορα το ακουσα να μην ενοχλη μετα το 2.27 και να μπορω να παρακολουθησω το σολαρισμα της κιθαρας (αν και εδω σηκωνη ακομα βελτιωση πριν δεν ακουγονταν).

τα υψηλα ακουγονται καθαροτερα απο πριν.

ακομα παρατηρησα στα υψηλα οτι σε καποια σημεια που εσκαγε μπασο μαζι με πιατινι και σε σταθμες πολυ υψηλες 110+ τα τουιτερ διαμαρτυρονταν με τριξιμο κανοντας με να πιστευω οτι εφτασαν στα ορια τους ενω αυτο τωρα δεν συμβαινη.

ισως να συμβαινη σε υψηλοτερες σταθμες αλλα δεν εκατσα να βρω τα ορια μια και το μεσο ορο εχει ανεβη (με προκαλη να ανεβασω το volume διαρκως)
και οι γειτονες θα αρχισουν να διαμαρτυρονται.

για τη στερεοφωνικη εικονα θα πω οτι κερδισε σε βαθος μια και το υψος και πλατος ηταν σε καλο επιπεδο ηδη.

οι διαφορες ειναι μικροτερες σε αργα κοματια οπως μπαλαντες και μεγαλυτερες σε πιο γρηγορα και με πολλα οργανα μαζι.

ελπιζω να βοηθησα παντως για μενα αξιζε 100% τον κοπο.

αλλωστε για οποιον το δοκιμαση και δεν του αρεση ειναι πολυ ευκολο να γυριση στην προηγουμενη κατασταση.:music-smiley-006: