RED one

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Re: RED one David vs Goliath?

http://en.wikipedia.org/wiki/T221

Το παραπάνω μόνιτορ των 9,000$ θα ταίριαζε πολύ στη red, παρόλο που ούτε και αυτό μπορεί να απεικονίσει πλήρως τη μέγιστη ανάλυση της. Είναι όμως το μοναδικό lcd μόνιτορ που αποδέχονται και χρησιμοποιούν από άποψη ανάλυσης και ποιότητας απεικόνισης οι επαγγελματίες του Χόλυγουντ. Κρίμα που έχει σταματήσει πλέον η παραγωγή του και μόνο μεταχειρισμένο μπορεί να το βρεί κανείς στην αγορά.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,773
Εκεί ψηλά.....
Re: RED one David vs Goliath?

attachment.php


ενα screenshot απο διαφημιστικο με την RED
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,830
Αθήνα
Απάντηση: RED one David vs Goliath?

Καλά... Δεν φτάνει που μας έχεις γκαστρώσει μέχρι να τη δούμε μας βάζεις και screenshot που θέλουν password...
icon9.gif
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,773
Εκεί ψηλά.....
Re: RED one David vs Goliath?

τελευταια ενημερωση....

το κομματι που περιμενουμε θα παραδοθει τελη μαρτιου.

Οριστικο.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: RED one David vs Goliath?

Βλαση ριξε μια ματια στο [COLOR="Red"][B]www.red.com[/B][/COLOR] στο ηλεκτρονικο καταστημα.....


το σκεφτεσαι?

Βλέπω ότι με 25.000-30.000 ευρώ παίρνεις καταπληκτικό μηχάνημα και πληρέστατο, ενώ αν είσαι ινδιάνος μπατίρης τότε και με 20.000-22.000 τη βγάζεις. Κάνω λάθος;

Εξαιρετικά καλά τιμολογημένο μηχάνημα, όταν μια κορυφαία φωτογραφική μηχανή θέλει με τους φακούς της 10.000-15.000 ευρώ.

Προσωπικά δεν το σκέφτομαι, αλλά ακόμη κι έτσι δεν θα μου έφθαναν τα χρήματα. Αλλά θέλω να πιστεύω ότι ένα τέτοιο μηχάνημα στην κυκλοφορία θα ωθήσει άλλους να προσφέρουν κάτι ποιοτικό υπολειπόμενο δε, εκεί στα 5.000-10.000 ευρώ, επομένως θα εκλείψουν τα καραγκιοζλίκια που βλέπουμε με το high definition.

Αν θα παραλάβεις τη μηχανή Μάρτιο και θέλεις να την παρουσιάσουμε, call me διότι θα είμαι Αθήνα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,773
Εκεί ψηλά.....
Re: RED one David vs Goliath?

Aυτη ειναι η φιλοσοφια του κατασκευαστη.
Θελει να συντριψει την αγορα δινοντας μηχανημα της πανω κατηγοριας σε τιμη μικρομεσαιου.

Φυσικα δεν απευθυνεται σε μη επαγγελματιες.

Ολοι μας ομως ελπιζουμε - τα πρωτα δειγματα ειναι καταπληκτικα- οτι θα καταφερει το κυριο μελημα .
Να κανει προσιτη την υψηλη αναλυση στα χαμηλοτερα βαλαντια και τους ανεξαρτητους κινηματογραφιστες.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: RED one David vs Goliath?

Aυτη ειναι η φιλοσοφια του κατασκευαστη.
Θελει να συντριψει την αγορα δινοντας μηχανημα της πανω κατηγοριας σε τιμη μικρομεσαιου.

Φυσικα δεν απευθυνεται σε μη επαγγελματιες.

Ολοι μας ομως ελπιζουμε - τα πρωτα δειγματα ειναι καταπληκτικα- οτι θα καταφερει το κυριο μελημα .
Να κανει προσιτη την υψηλη αναλυση στα χαμηλοτερα βαλαντια και τους ανεξαρτητους κινηματογραφιστες.

Πότε παραλαμβάνεις είπαμε;
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Re: RED one David vs Goliath?

Αν την πήρες με γειά! Περιμένουμε δείγματα (ελπίζω να μη την βρέξεις με το λάστιχο :smile: ) Επίσης πληροφορίες για το πόσο τελικά σου κόστισε, τελωνείο κλπ. Έχεις και ωραίο τριπόδι βλέπω -είχα δοκιμάσει ένα cartoni για βιντεο και ήταν φοβερό!
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,773
Εκεί ψηλά.....
Re: RED one David vs Goliath?

Δεν ειναι δικια μου η καμερα ρε σεις, τοχω ξαναπει.

Ενος φιλου ειναι που την παραλαμβανει σε 5 μερες.

Αυτη ειναι ενος αλλου συναδελφου που μας ανεχτηκε για να την ζαχαρωσουμε.


Ετοιμαστειτε...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,773
Εκεί ψηλά.....
Re: RED one David vs Goliath?

Αν την πήρες με γειά! Περιμένουμε δείγματα (ελπίζω να μη την βρέξεις με το λάστιχο :smile: ) Επίσης πληροφορίες για το πόσο τελικά σου κόστισε, τελωνείο κλπ. Έχεις και ωραίο τριπόδι βλέπω -είχα δοκιμάσει ένα cartoni για βιντεο και ήταν φοβερό!

Sotos το τριποδι αυτο ειναι τελειως αχρηστο για την καμερα αυτη.

Απλα την στηριξαμε για ενα πλανακι.

Η καμερα ζυγιζει κατα μεσο ορο 15 κιλα με τα προσθετα αξεσουαρ, οποτε καταλαβαινεις οτι θελει βαρβατη κεφαλη.

Αν ξερεις απο Fluid head επαγγελματικα χρειαζεται οπωσδηποτε sachtler 7x7 απο τις παλιοτερες η Cine75 και βλεπουμε.....
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Re: RED one David vs Goliath?

Sotos το τριποδι αυτο ειναι τελειως αχρηστο για την καμερα αυτη.

Απλα την στηριξαμε για ενα πλανακι.

Η καμερα ζυγιζει κατα μεσο ορο 15 κιλα με τα προσθετα αξεσουαρ, οποτε καταλαβαινεις οτι θελει βαρβατη κεφαλη.

Αν ξερεις απο Fluid head επαγγελματικα χρειαζεται οπωσδηποτε sachtler 7x7 απο τις παλιοτερες η Cine75 και βλεπουμε.....

Το συγκεκριμένο cartoni ίσως, (δεν είδα το μοντέλο) αλλά υπάρχουν cartoni που σηκώνουν πολύ βαριές κάμερες, με κεφαλές που "φυσάνε"!
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Απάντηση: Re: RED one David vs Goliath?

Δεν ειναι δικια μου η καμερα ρε σεις, τοχω ξαναπει.

Ενος φιλου ειναι που την παραλαμβανει σε 5 μερες.

Αυτη ειναι ενος αλλου συναδελφου που μας ανεχτηκε για να την ζαχαρωσουμε.


Ετοιμαστειτε...


Αντε με το καλο να αποκτησουμε κανενα διαστημικο footage!!:drummer:
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Απάντηση: RED one David vs Goliath?

Χμμ.. Διαβασα καποια ασχημα reports στο Avsforum:

I've been building my new HTPC over the past few months, and AVS Forums has been really helpful. I don't usually contribute to discussions, because I'm a very slow typist.

My day job is shooting Television, which I've been doing for 27 years and thankfully it doesn't involve typing. The reason I'm adding to this discussion is because I recently finished my first project with a Red camera. It was a spec commercial for energy conservation and CFL (compact florescent bulbs). I have some time free tonight so I felt I should reply with some first hand information based on my experience.

Many thanks to Rob for adding the manufacturer's perspective. It's interesting to hear your opinion. I understand you have a natural predisposition to speak favorably of the camera. Hopefully my feedback will prove valuable.

I'll start by saying I didn't pick the Red, it was chosen by the producer. The camera has had a lot of buzz and I went in with an open mind.

There's so much to say, I probably should try to organize my thoughts into something logical. But I'm going to let it all pour out in a ramble. Which is not unusual for me.

To begin, I didn't find the images to have the amount of information typically found in 4K. I'm not sure what was going on. It reminded me of using photoshop with an HD image and using the resize tool to blow it up about 400%. This was disappointing, but not unexpected considering the cheap price tag.

My long time friend served as the editor of this commercial and he tells me the Red workflow was, "a real pain". I didn't get the entire story, but it was a good long time before he could get images out of the Red software. When he finally did, the images were unsaturated and the blacks weren't black. After playing with the images for a long time in color correction we were able to get something usable.

What was unexpected was the hard drive that records the images didn't seem very reliable. The camera conked out three times while we were shooting. Each time we had to re-boot and wait. It made me particularly nervous. The shutdowns were happening during the last shot of the day and the sun was quickly setting! The camera was mounted on a hood of Honda, and after the first three takes we found it was quite impossible to shoot with the hard drive. We then had to switch to compact flash cards, which worked, but we had to reload after only 3.5 minutes of shooting. Re-loading with the sun setting was stressful. It was clunky to say the least.

A 35mm sized sensor is nice, but lacking that feature has never been a deal breaker. I don't remember anyone coming out a movie like Zodiac and saying anything about depth of field.

On this commercial I was using zeiss ultra primes, good lenses. When compared to zeiss cine digiprime, the B4 lenses are much better optically than the 35mm ultras. I think it was probably a mistake to have a 35mm sized sensor in the Red camera, because none of the focus marks on the lenses lined up accurately. Since all cine lenses like the ultras don't have a backfocus adjustment, my AC had to focus by eye the entire day. At one point he got really heated when he coudn't get focus on the leading lady during a particularly difficult pull. The marks were off and no help at all.

The owner of the camera is about 20-years my junior. He came out as the camera engineer. He didn't own any lenses, and didn't know how to fix the flange depth problem.

Above everything else the biggest problem we encountered was that the script called for our hero, a stressed out and tired housewife, to turn on a standard household lightbulb. The bulb was supposed to pop and leave her in the dark. The lighting gag we rigged caused a quick flash and sudden darkness. But the camera only saw the flash as a small streak horizontally across the frame. I've never seen anything like this from any camera. It's was really odd. In the end my friend the editor was able to more or less fake the gag in post. It wasn't what I hoped, but at least the client is happy with it.



Based on this experience I found that the Red camera doesn't have anywhere near film dynamic range.



Camera choice always depends on the application and destination for the project. For dynamic range, probably any would be superior. It was tough to keep practical lights looking normal with the Red.

From my perspective I think it's better to work the other direction, what "digital cinema" cameras are worse then the Red? For dynamic range, I can't think of any.



Hmm. I guess after using the camera I'm a customer. It's not fair to say I was "happy". I'm certain that the images from both "inexpensive" cameras like the Sony F350 and Panasonic HPX3000 and the more expensive camera made Sony and Dalsa have much less noise.



I wasn't aware that Peter Jackson has used the Red camera on any professional project.

I've asked a few people about their experience since my commercial, and it doesn't sound like the problems we experience are that unusual, we just happened to get them all in one day. To be perfectly frank, it makes me surprised that a manufacturer would release a camera in the unfinished state it is now.



The job is done, and the check cleared. The producer is a very nice man, but I don't think he'll be asking us to use the Red camera again. So I guess I'm happy about that. There really wasn't much to be happy about during production or post. It was a lot of aggravation, and a compromised result in the end. I would have been much happier with a Sony camera. I have no doubt the results would have been superior.

If someone asked me to use the camera again I would probably tell them that call the Red is unusable for professional work right now. I hear Red is already working on their second camera. Hopefully the new camera will fix these problems.

CP