Απάντηση: Quentin Tarantino - Κουέντιν Ταραντίνο - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημεν
ο ταραντινο εμαθε το σινεμα παρακολουθωντας το και οχι σε καποια σχολη.η σπουδες του ηταν το βιντεο κλαμπ της γειτονιας του κι οχι καποιο αμερικανικο πανεπιστημιο.κοινως εμαθε τη μπαλα στις αλανες.
και το σινεμα το εμαθε καλα.τοσο οσο να παιζει με τους κανονες του οσο λιγοι συγχρονοι σκηνοθετες.μπορει να φιλμαρει τα παντα χωρις να ιδρωσει και ξερει να αφηγηθει μια ιστορια.δεν ειναι λιγο αυτο.μπορει να μην αρεσουν οι ιστοριες του,εχει και ενα κολλημα με το καλτ,αλλα ξερει να τις πει καλυτερα απο τους περισσοτερους συγχρονους του.
σε μια εποχη οπου οι περισσοτεροι "κοβουν" σαν βιντεοκλιπαδες στο μονταζ,γυρνανε την καμερα σαν σβουρα προκειμενου να σε καθηλωσουν,και προσπαθουν να σου κρατησουν το ενδιαφερον με τον καταιγιστικο αλλα ασκοπο ρυθμο, ο κουεντιν παιρνει το χρονο του και σου τη φερνει εκει που δεν το περιμενεις.
η αφηγηση μιας ταινιας ειναι μεγαλη υποθεση και δυστυχως σπανια στις μερες μας.
και μπορει να μην ειναι ολα τα σεναρια του ενδιαφεροντα,σ'ολα ομως θα βρεις εξαιρετικους διαλογους ασχετως θεματος.και εκει για μενα ειναι και η μαστορια του.στηνει απιστευτους διαλογους,και μονολογους, με απιθανη θεματολογια.απο το like a virgin της μαντονα στην εναρκτηρια σκηνη του reservoir dogs,στους διαλογους(ολους) του pulp fiction,στην αναλυση του σουπερμαν στο kill bill,μεχρι τον απιστευτο χαρακτηρα του ναζι (η καλυτερη "ανακριση" που εχω δει στο σινεμα) στους μπασταρδους,ολες του οι ταινιες εχουν να επιδειξουν ατακες και πρωτοτυπες σκηνες (ξεχνιεται η σκηνη στο υπογειο του παλπ φιξιον?) που αλλοι σημερα ουτε να ονειρευτουν μπορουν.
οσο για τη βια στις ταινιες του ειναι τοσο γκροτεσκ που ουσιαστικα την σατιριζει.σε μια εποχη οπου στις ταινιες η βια ειναι τοσο συχνη αλλα και τοσο ανωδυνη,δεκαδες σκοτωνονται σε καθε ταινια περιπετειας χωρις να χυνεται ουτε μια σταγονα αιμα κανοντας τες ετσι politically corect και προσιτες στο κοινο,o Ταραντινο επιλεγει τη σκληροτητα για να κοροιδεψει την ολη ιστορια.μαλιστα η σκηνες βιας του δεν εχουν τιποτα το δραματικο,ειναι μαλλον αστειες και συνηθως σεναριακα προκυπτουν απο ασχετες και γελοιες καταστασεις.
απο τη δηθεν δραματικη κατασταση του πρωταγωνιστη που θα καθαρισει σε μια ταινια καμμια κατοστη κομπαρσους,το κινηματογραφικο συνεργειο,μερικους περαστικους,και θα αφησει ζωντανο μονο το σκηνοθετη γιατι ετσι του ειπε ο παραγωγος,για να λυτρωσει τον κοσμο απο τους κακους
που στην ιδια ταινια εχουν σκοτωσει πολυ λιγοτερους-προτιμω τη βια του ταραντινο που συμβαινει τυχαια και εντελως ασχετα.
ο ταραντινο δεν ξερω αν ειναι υπερτιμημενος(σε σχεση με ποιον?) ή σκηνοθεταρα(σε σχεση παλι με ποιον?). ειναι ομως σιγουρα απο τους μεγαλυτερους προβοκατορες του συγχρονου σινεμα.και δεν ειναι καθολου λιγο αυτο.και απαιτει μεγαλη γνωση του σινεμα πραγμα που εχει.
αν αφησει λιγο και τις εμμονες του θα γινει σπουδαιος,και καποια στιγμη πρεπει να γυρισει και μια ταινια που το σεναριο δεν θα παταει σε ανθολογια
ταινιων του παρελθοντος.ετσι για αλλαγη.
ο ταραντινο εμαθε το σινεμα παρακολουθωντας το και οχι σε καποια σχολη.η σπουδες του ηταν το βιντεο κλαμπ της γειτονιας του κι οχι καποιο αμερικανικο πανεπιστημιο.κοινως εμαθε τη μπαλα στις αλανες.
και το σινεμα το εμαθε καλα.τοσο οσο να παιζει με τους κανονες του οσο λιγοι συγχρονοι σκηνοθετες.μπορει να φιλμαρει τα παντα χωρις να ιδρωσει και ξερει να αφηγηθει μια ιστορια.δεν ειναι λιγο αυτο.μπορει να μην αρεσουν οι ιστοριες του,εχει και ενα κολλημα με το καλτ,αλλα ξερει να τις πει καλυτερα απο τους περισσοτερους συγχρονους του.
σε μια εποχη οπου οι περισσοτεροι "κοβουν" σαν βιντεοκλιπαδες στο μονταζ,γυρνανε την καμερα σαν σβουρα προκειμενου να σε καθηλωσουν,και προσπαθουν να σου κρατησουν το ενδιαφερον με τον καταιγιστικο αλλα ασκοπο ρυθμο, ο κουεντιν παιρνει το χρονο του και σου τη φερνει εκει που δεν το περιμενεις.
η αφηγηση μιας ταινιας ειναι μεγαλη υποθεση και δυστυχως σπανια στις μερες μας.
και μπορει να μην ειναι ολα τα σεναρια του ενδιαφεροντα,σ'ολα ομως θα βρεις εξαιρετικους διαλογους ασχετως θεματος.και εκει για μενα ειναι και η μαστορια του.στηνει απιστευτους διαλογους,και μονολογους, με απιθανη θεματολογια.απο το like a virgin της μαντονα στην εναρκτηρια σκηνη του reservoir dogs,στους διαλογους(ολους) του pulp fiction,στην αναλυση του σουπερμαν στο kill bill,μεχρι τον απιστευτο χαρακτηρα του ναζι (η καλυτερη "ανακριση" που εχω δει στο σινεμα) στους μπασταρδους,ολες του οι ταινιες εχουν να επιδειξουν ατακες και πρωτοτυπες σκηνες (ξεχνιεται η σκηνη στο υπογειο του παλπ φιξιον?) που αλλοι σημερα ουτε να ονειρευτουν μπορουν.
οσο για τη βια στις ταινιες του ειναι τοσο γκροτεσκ που ουσιαστικα την σατιριζει.σε μια εποχη οπου στις ταινιες η βια ειναι τοσο συχνη αλλα και τοσο ανωδυνη,δεκαδες σκοτωνονται σε καθε ταινια περιπετειας χωρις να χυνεται ουτε μια σταγονα αιμα κανοντας τες ετσι politically corect και προσιτες στο κοινο,o Ταραντινο επιλεγει τη σκληροτητα για να κοροιδεψει την ολη ιστορια.μαλιστα η σκηνες βιας του δεν εχουν τιποτα το δραματικο,ειναι μαλλον αστειες και συνηθως σεναριακα προκυπτουν απο ασχετες και γελοιες καταστασεις.
απο τη δηθεν δραματικη κατασταση του πρωταγωνιστη που θα καθαρισει σε μια ταινια καμμια κατοστη κομπαρσους,το κινηματογραφικο συνεργειο,μερικους περαστικους,και θα αφησει ζωντανο μονο το σκηνοθετη γιατι ετσι του ειπε ο παραγωγος,για να λυτρωσει τον κοσμο απο τους κακους
που στην ιδια ταινια εχουν σκοτωσει πολυ λιγοτερους-προτιμω τη βια του ταραντινο που συμβαινει τυχαια και εντελως ασχετα.
ο ταραντινο δεν ξερω αν ειναι υπερτιμημενος(σε σχεση με ποιον?) ή σκηνοθεταρα(σε σχεση παλι με ποιον?). ειναι ομως σιγουρα απο τους μεγαλυτερους προβοκατορες του συγχρονου σινεμα.και δεν ειναι καθολου λιγο αυτο.και απαιτει μεγαλη γνωση του σινεμα πραγμα που εχει.
αν αφησει λιγο και τις εμμονες του θα γινει σπουδαιος,και καποια στιγμη πρεπει να γυρισει και μια ταινια που το σεναριο δεν θα παταει σε ανθολογια
ταινιων του παρελθοντος.ετσι για αλλαγη.
Last edited: