Απάντηση: Re: Προβλημα στην Κινηση : Οι περιορισμοι των 24 fps
Bios, εχω την αισθηση πως ορθως σε διορθωσε ο Σακης αφου λες:
Αρχική Δημοσίευση από BIOS
Το θόλωμα ακίνητων αντικειμένων όταν κινείται η κάμερα, δεν είναι θέμα fps, ούτε τεχνολογικής αδυναμίας των μέσων καταγραφής... Είναι αποκλειστικό θέμα του ματιού...
Δεν ειναι αποκλειστικο θεμα του ματιου. Το οτι το ματι μας λειτουργει με παρομοιο τροπο οταν κινειται μπροστα του ενα αντικειμενο ειναι βολικα συμπτωματικο (αφου η αισθηση της θολουρας στο panning δεν ξενιζει τον θεατη) αλλα δεν ειναι η αιτια του θολωματος των ακινητων αντικειμενων οταν κινειται η καμερα. Αυτη θα την αναζητησεις στον χρονο εκθεσης του frame οπως εγραψε ο Σακης. Γι αυτο στο πρωτο μου ποστ ανεφερα οτι αν γινει γρηγορα το panning της καμερας η εικονα θολωνει, αν γινει με μετρια ταχυτητα εχει καθαροτητα αλλα και judder λογω της αργης ταχυτητας των 24 fps.
Επισης ειπες:
Αρχική Δημοσίευση από BIOS
Δηλαδή, εγώ καταλήγω στο συμπέρασμα οτι με όσα fps και να γίνει η καταγραφή της εικόνας από την κάμερα και την προβολή της στο πανί ή στο γυαλί, το μάτι θα την δει με 24 fps... Αρα τα πολλά fps λήψης/αναπαραγωγής δεν βοηθούν ιδιαίτερα... Για την ακρίβεια, στην προκείμενη περίπτωση, το μάτι είναι αβοήθητο να τα βγάλει πέρα ΕΝΤΕΛΩΣ μόνο του...
Και αυτο το συμπερασμα σου ειναι κατα την γνωμη μου λανθασμενο, αφου το ματι καταλαβαινει κανονικοτατα την ομαλοτητα της κινησης οταν το υλικο εχει κινηματογραφηθει σε πχ 60 fps, αφου και καθαρα αποτυπωμενα θα ειναι τα διαδοχικα καρε αλλα και το φιλμ θα εχει αρκετη ταχυτητα να αποτυπωσει ολη την πληροφορια του Panning (θυμησου το παραδειγμα του αρχικου Post με τις σανιδες!)
Συμπερασματικα, τα πολλα fps κινηματογραφισης μας δινουν σαφεστατα ομαλοτερη κινηση αλλα χανουμε την αισθηση της θολούρας στα pannings που εχουμε ολοι συνηθίσει!
ΥΓ Συμφωνω πως η Wikipedia ειναι θησαυρος γνωσεων! Τα αρθρακια που παραθετεις ειναι πολυ ενδιαφεροντα.
Κάπου μπερδευόμαστε και χρειαζόμαστε κάποιον εξειδικευμένο επιστήμονα να μας κάνει κάποιες διευκρινήσεις...
Στην πρώτη παράγραφό σου, λέμε το ίδιο πράγμα με διαφορετικά λόγια...
Δες το παρακάτω
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur
Στην δεύτερη παράγραφό σου μπερδεύεις την "αίσθηση της συνεχούς κίνησης" (ελάχιστη απαίτηση τα 24 fps) με την ικανότητα του ματιού να αντιλαμβάνεται την εναλλαγή "ύπαρξη-μη ύπαρξη φωτός" το οποίο είναι 72-75 Hz
Δες το παράκάτω ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ άρθρο στην wikipedia λαμβάνοντας υπόψιν σου ότι ενδεχομένως απουσιάζουν οι απολύτως τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες... Εγώ αυτό το διήμερο έμαθα πολλά από αυτό...
http://en.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second
Δυστυχώς χρειάζεται να ξέρει κανείς αγγλικά...
Bios, εχω την αισθηση πως ορθως σε διορθωσε ο Σακης αφου λες:
Αρχική Δημοσίευση από BIOS
Το θόλωμα ακίνητων αντικειμένων όταν κινείται η κάμερα, δεν είναι θέμα fps, ούτε τεχνολογικής αδυναμίας των μέσων καταγραφής... Είναι αποκλειστικό θέμα του ματιού...
Δεν ειναι αποκλειστικο θεμα του ματιου. Το οτι το ματι μας λειτουργει με παρομοιο τροπο οταν κινειται μπροστα του ενα αντικειμενο ειναι βολικα συμπτωματικο (αφου η αισθηση της θολουρας στο panning δεν ξενιζει τον θεατη) αλλα δεν ειναι η αιτια του θολωματος των ακινητων αντικειμενων οταν κινειται η καμερα. Αυτη θα την αναζητησεις στον χρονο εκθεσης του frame οπως εγραψε ο Σακης. Γι αυτο στο πρωτο μου ποστ ανεφερα οτι αν γινει γρηγορα το panning της καμερας η εικονα θολωνει, αν γινει με μετρια ταχυτητα εχει καθαροτητα αλλα και judder λογω της αργης ταχυτητας των 24 fps.
Επισης ειπες:
Αρχική Δημοσίευση από BIOS
Δηλαδή, εγώ καταλήγω στο συμπέρασμα οτι με όσα fps και να γίνει η καταγραφή της εικόνας από την κάμερα και την προβολή της στο πανί ή στο γυαλί, το μάτι θα την δει με 24 fps... Αρα τα πολλά fps λήψης/αναπαραγωγής δεν βοηθούν ιδιαίτερα... Για την ακρίβεια, στην προκείμενη περίπτωση, το μάτι είναι αβοήθητο να τα βγάλει πέρα ΕΝΤΕΛΩΣ μόνο του...
Και αυτο το συμπερασμα σου ειναι κατα την γνωμη μου λανθασμενο, αφου το ματι καταλαβαινει κανονικοτατα την ομαλοτητα της κινησης οταν το υλικο εχει κινηματογραφηθει σε πχ 60 fps, αφου και καθαρα αποτυπωμενα θα ειναι τα διαδοχικα καρε αλλα και το φιλμ θα εχει αρκετη ταχυτητα να αποτυπωσει ολη την πληροφορια του Panning (θυμησου το παραδειγμα του αρχικου Post με τις σανιδες!)
Συμπερασματικα, τα πολλα fps κινηματογραφισης μας δινουν σαφεστατα ομαλοτερη κινηση αλλα χανουμε την αισθηση της θολούρας στα pannings που εχουμε ολοι συνηθίσει!
ΥΓ Συμφωνω πως η Wikipedia ειναι θησαυρος γνωσεων! Τα αρθρακια που παραθετεις ειναι πολυ ενδιαφεροντα.
Last edited: