Πρόβλημα εκκίνησης κομπρεσέρ αέρος

mipi

Senior Member
30 June 2006
625
Χίος
Παιδιά ευχαριστώ. Θα κάνω ότι λέτε. Έτσι κι αλλιώς το έχω μισολυμένο.

Το Σαββατοκύριακο θα του ανοίξω και τη κοιλιά του και θα σας πω.
 

tzoutzis

AVClub Addicted Member
18 February 2016
2,509
Φωτο μη ξεχάσεις να ανεβάσεις. Μια εικόνα, χίλιες λεξεις.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

cbfdim

AVClub Addicted Member
29 December 2013
1,882
Αν χανει η φλατζα του κυλινδρου, δεν θα εχουμε λιγοτερη πιεση μεσα στον κυλινδρο, αρα και λιγοτερη αντισταση στο μοτερ;
Εκτος αν δεν καταλαβα κατι σωστα. Εδω πλεον ψαχνουμε να βρουμε τι δημιουργει προσθετη αντισταση στο μοτερ.
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
625
Χίος
Αν χανει η φλατζα του κυλινδρου, δεν θα εχουμε λιγοτερη πιεση μεσα στον κυλινδρο, αρα και λιγοτερη αντισταση στο μοτερ;
Εκτος αν δεν καταλαβα κατι σωστα. Εδω πλεον ψαχνουμε να βρουμε τι δημιουργει προσθετη αντισταση στο μοτερ.

Έχεις δίκιο. Και εγώ αυτό σκέφτηκα, αν π.χ. χάνει από σκισμένη φλάντζα θα ήταν ακόμη πιό ελεύθερο με λιγότερη αντίσταση.
Παιδιά, με φίλο που το συζητάμε και θα το δούμε παρέα αύριο μου είπε το πιο λογικό, ότι με τον καιρό το λουρί (ο ιμάντας) "φουσκώνει" δηλ. τα χείλη του φαρδαίνουν ελαφρά και σφηνώνει κάπως στις πλευρές μέσα στα λούκια των τροχαλιών. Μάλιστα θυμάμαι ότι όταν παρέα αρχικά προσπαθούσαμε να βρούμε τι φταίει βγάλαμε τον ιμάντα από τις τροχαλίες. Τότε το μοτέρ ξεκινούσε πύραυλος. Τότε δοκίμασα να φέρω πιό κοντά τις τροχαλίες για να μειωθεί το τέντωμα του ιμάντα αλλά δεν έχει ρεγουλατόρους, μόνο φιξαρισμένες θέσεις για το βίδωμα του ηλεκτροκινητήρα. Νομίζω ότι το πρόβλημα τελικά θα είναι στο λουρί και άδικα το ψάχνουμε περίπλοκα.

Θα σας πω τη Δευτέρα αν βρούμε κάτι (και θα βγάλω φωτογραφίες)
 

cbfdim

AVClub Addicted Member
29 December 2013
1,882
Αν εχει πεσει κατι επανω του (λαδι, πετρελαιο, κλπ) θα το εχει φουσκωσει, Αλλιως τα λουρια (V-belt) φθειρωνται στα πλαινα τους και φθειρουν και την τροχαλια, με αποτελεσμα να "πεφτουν" πιο μεσα στο λουκι να "μεγαλωνει" η περιμετρος τους και να "πατιναρουν". Κοιτα ομως τι νουμερο λουρι δινει ο κατασκευαστης, τι νουμερο εχει επανω, και εχε υπ'οψιν σου οτι οι παλιες διαστασεις εχουν αλλαξει κατα περιπου 5 δεκατα του χιλιοστου. Το παλιο 9,5 εχει γινει 10, το 12,5 εχει γινει 13, κτλ, κανοντας το λουρι να παταει πιο εξω στο V λουκι και κατα συνεπεια να "μικραινει" η περιμετρος, δηλαδη εκει που δουλευες με ενα 9,5 Χ 990, να θελεις ενα 10 Χ 1000. Προσεξε μην εχει αλλαχτει και καμμια τροχαλια και ετσι οι διαστασεις του κατασκευαστη δεν ισχυουν.
Μου εχει τυχει και εργοστασιακο λαθος σε λουρι και μαλιστα απο εταιρια κορυφαια στο χωρο (contitech, ναι αυτη που εκλεισε την ελληνικη μαναδα στο Βολο), και απο τοτε τα μετραω ολα με ειδικο χαρακα για ιμαντες.
 
Last edited:

mipi

Senior Member
30 June 2006
625
Χίος
Παιδιά καλημέρα. Το μηχανάκι έφτιαξε. Γυρίζει και μάλιστα σφαίρα στην εκκίνηση. Είπα να σας άφηνα να μαντέψετε ποιο ήταν το πρόβλημα αλλά σχεδόν το βρήκατε.
Χθες βράδυ ήρθε στο γκαράζ ο κολλητός μου και ενώ το είχα λυμένο μου είπε ότι 99% θα έφταιγε ο ιμάντας. Να μη τα πολυλογώ, έκανα μια καλή σαπουνάδα στον ιμάντα και μετά ευθυγραμμίσαμε όσο γινόταν καλύτερα τις 2 τροχαλίες (έχαναν μεταξύ τους λίγο στην ευθυγράμμιση). Ο ιμάντας που τον έπιασε είχε πιάσει με τα χρόνια μια γλίτσα από τις άχνες των μπογιών και τη σκόνη. Με το πλύσιμο έγινε καινούργιος.
Το δέσαμε, πάτησα το διακόπτη και ξεκίνησε πύραυλος. Ποτέ δεν θυμάμαι ειδικά τα τελευταία χρόνια να ξεκινούσε να γυρίζει τόσο γρήγορα. Ας είναι καλά και εκείνος και εσείς με τη βοήθεια σας.
Και μερικές εικόνες του μπαγάσα:

DSCF1316.jpgDSCF1315.jpgDSCF1317.jpgDSCF1319.jpgDSCF1320.jpgDSCF1321.jpg
 

enduras1

Moderator
Staff member
Ενα τετοιο σπρευ θα σε βοηθησει και εχει εφαρμογη και στο αυτοκινητο οπου εχουμε λουρια και ταλαιπωρουνται!

imantes-500x500.jpg
 

Nektarios2015

AVClub Fanatic
4 March 2015
10,368
Απάντηση: Re: Πρόβλημα εκκίνησης κομπρεσέρ αέρος

Παιδιά καλημέρα. Το μηχανάκι έφτιαξε. Γυρίζει και μάλιστα σφαίρα στην εκκίνηση. Είπα να σας άφηνα να μαντέψετε ποιο ήταν το πρόβλημα αλλά σχεδόν το βρήκατε.
Χθες βράδυ ήρθε στο γκαράζ ο κολλητός μου και ενώ το είχα λυμένο μου είπε ότι 99% θα έφταιγε ο ιμάντας. Να μη τα πολυλογώ, έκανα μια καλή σαπουνάδα στον ιμάντα και μετά ευθυγραμμίσαμε όσο γινόταν καλύτερα τις 2 τροχαλίες (έχαναν μεταξύ τους λίγο στην ευθυγράμμιση). Ο ιμάντας που τον έπιασε είχε πιάσει με τα χρόνια μια γλίτσα από τις άχνες των μπογιών και τη σκόνη. Με το πλύσιμο έγινε καινούργιος.
Το δέσαμε, πάτησα το διακόπτη και ξεκίνησε πύραυλος. Ποτέ δεν θυμάμαι ειδικά τα τελευταία χρόνια να ξεκινούσε να γυρίζει τόσο γρήγορα. Ας είναι καλά και εκείνος και εσείς με τη βοήθεια σας.
Και μερικές εικόνες του μπαγάσα:

View attachment 131847View attachment 131848View attachment 131849View attachment 131850View attachment 131851View attachment 131852
:SFGSFGSF:
Εχω και γω ενα δυο κοφλερ που παρουσιαζουν το φαινομενο. Θα το εχω στο νου μου.
 

Diabolic

Supreme Member
22 April 2012
8,936
Πράβι
Ενα τετοιο σπρευ θα σε βοηθησει και εχει εφαρμογη και στο αυτοκινητο οπου εχουμε λουρια και ταλαιπωρουνται!

imantes-500x500.jpg

Το έχω και κάνει πολύ καλή δουλειά!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

:SFGSFGSF:
Εχω και γω ενα δυο κοφλερ που παρουσιαζουν το φαινομενο. Θα το εχω στο νου μου.

Πάμε μια βόλτα μέχρι τον Μιχαηλίδη να πάρουμε κανένα αν θες!
 

cbfdim

AVClub Addicted Member
29 December 2013
1,882
Να κανω τον δικηγορο του "διαβολου" παλι;
Αν ειχε πιασει "γλιτσα" ο ιμαντας, τοτε θα πατιναριζε (θα "γλυστραγε" πανω στις τροχαλιες), κοινως σε μια σχεση μεταδοσης 1:1 (που εδω δεν ειναι τετοια) στην μια περιστροφη της τροχαλιας του μοτερ θα επερνε μιση ή ενα τεταρτο η τροχαλια του συμπιεστή. Αυτο θα ειχε σαν αποτελεσμα την μη σωστη περιστροφη του συμπιεστη ή και την καθολου περιστροφη, και οχι την μη εκκινηση του μοτερ.
Για να μην ξεκιναει το μοτερ σημαινει οτι κατι το εμποδιζε, του δημιουργουσε προσθετο "φορτιο".
Αυτο θα μπορουσε να συμβει απο μη σωστη τανυση του ιμαντα, πραγμα που προερχοταν και απο τη μη ευθυγραμμιση των 2 τροχαλιων.
Εκτος και αν το λουκι της τροχαλιας ηταν γεματο π.χ. πριονιδι συμπιεσμενο και δεν αφηνε τον ιμαντα να πατησει.
Εγω θα ελεγχα και τα εδρανα των 2 αξονων των τροχαλιων.(ρουλεμαν, κουζινετα), καθως δουλευαν υπο μεγαλη ταση για καμποσο καιρο και ενδεχεται να εχουν καταπονηθει.
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
625
Χίος
Τα ρουλεμάν τα ελέγξαμε όταν το είχα λυμένο. Είναι κλειστού τύπου και σε πολύ καλή κατάσταση. Η βρωμιά που είχε το λουρί το "κόλλαγε" στα μάγουλα των τροχαλιών αλλά δεν ήταν και τέλεια η ευθυγράμμισή τους. Το λουρί το είχαμε χαλαρώσει λίγο τη πρώτη φορά χωρίς βελτίωση.
Θεωρώ ότι έφταιγε και η κολλώδης βρωμιά του λουριού αλλά και η όχι σωστή ευθυγράμμιση των τροχαλιών. Πάντως σίγουρα εκεί ήταν το πρόβλημα. Το ξαναδοκίμασα χθες το μηχανάκι και ξεκινάει ρουκέτα.
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,462
Βριλήσσια
Πολυ καλη πληροφοριση και γνωση παρηχθη σε αυτο το νημα σχετικα με το προβλημα στο κομπρεσσερ, αλλα και γενικοτερα. :a0210:
 

panoss1

Supreme Member
8 July 2012
5,169
Κηφισιά
Εγω δεν μπορω να καταλαβω πως ενας ιμαντας μπορει να φρεναρει το μοτερ.
Να πατιναρει ναι...

Καλοδουλευτο παντως και να είναι το τελευταιο πρόβλημα αυτό.


Αα,οι ιμαντες δουλευουν παντα με το πλαινο τους.Αν πατησουν τερμα μεσα στην τροχαλια,πατιναρουν.
 

strs

Supreme Member
10 May 2015
3,042
Ραφήνα
νομίζω ένας παλιοιμάντας σε συνδυασμό με λάθος ευθυγράμμιση των τροχαλιών μπορεί να λειτουργήσει σαν φρένο.
 

panoss1

Supreme Member
8 July 2012
5,169
Κηφισιά
Ίσως...αλλά αν προσπαθησεις με ένα πανί στο χέρι να φρενάρει τι μοτέρ,θα καταλάβεις τι εννοώ.
Είναι μεγάλη ή δύναμη...
Τέλος πάντων,μακαρι να ξεμπερδεψει το παλληκάρι.