Είχαμε χθες την ευκαιρία να δούμε τον νέο sxrd προβολέα της Sony VW-60 στο test room για πρώτες μετρήσεις, εντυπώσεις αλλά και πως τα πάει δίπλα στον Jvc-HD1.
Καταχήν εξωτερικά ο νέος 60άρης είναι ακριβώς ο ίδιος με τον προκάτοχό του VW-50 εκτός βεβαίως από το χρώμα. Οι συνδέσεις είναι κι αυτές οι ίδιες (2 Χ hdmi, component, svideo, composite).
Πριν ξεκινήσουμε την θέαση, έγιναν οι βασικές μετρήσεις και ρυθμίσεις από τον Μανώλη Καστρουνή. Μετρήσεις που περιλάμβαναν ire, ansi-contrast κλπ. Θα δούμε παρακάτω και τα σχεδιαγράμματα που θα μας παραθέσει ο Μανώλης.
Στο διά ταύτα:
Ξεκινήσαμε την θέαση με τι άλλο; με υλικό HD σε Bluray και HDDVD (Fifth Element, Riddick, U571, Phantom of the opera) καθώς και τα γνωστά High Definition κλιπάκια της Epson.
Συμπεράσματα δικά μου:
1) Το μηχάνημα έχει μαύρο. Καμιά ΚΑΜΙΑ σχέση με τον 50άρη. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην διαχείριση της ίριδας ή κάπου αλλού, αλλά τα πάει πάρα πολύ καλά.
2) Ευκρίνεια ικανοποιητικότατη. Δεν νομίζω να υπάρξει χρήστης που να του λείψει ευκρίνεια.
3) Χρώμα. Στην ρύθμιση χρώματος στο "Wide" τα χρώματα ήταν γεμάτα, πλούσια, ενώ στο "Normal" έφευγε αυτό το punch του χρώματος και είχαμε μια πιό pal παλέτα. Δεν ξέρω το πιό σωστό ποιό είναι, αλλά τουλάχιστον ο Sony δίνει την δυνατότητα με ένα κλικ, να επιλέξει ο χρήστης το χρώμα ανάλογα με τα γούστα του.
4) Ανομοιομορφία: Στο συγκεκριμένο κομμάτι τουλάχιστον δεν παρατηρήσαμε κάτι.
5) Σύγκλιση: Το ίδιο. Μόνο, μπαίνοντας σε mode "Ψυχίατρου" (κοιτάζοντας την οθόνη από τους 30 πόντους) κάτι ψιλοβλέπεις αλλά μιλάμε για τρίχες....
Σε σχέση με τον JVC -HD1
Οπως καταλαβαίνετε δεν αντέξαμε να μπούμε στον πειρασμό να συνδέσουμε ταυτόχρονα και τον JVC όπερ και εγένετο.
Συμπεράσματα δικά μου:
1) Μαύρο: Λόγω του native contrast εξακολουθεί ο JVC να υπερέχει σ' αυτόν τον τομέα. Ελάχιστα όμως και όχι τόσο τραγικά όπως με τον 50άρη. Αυτό φαίνεται καλύτερα σε σκηνές με ταυτόχρονα άσπρα-μαύρα όπως π.χ. τα αστέρια στο διάστημα, ενώ σε ταυτόχρονη θέαση μισή-μισή οθόνη νομίζαμε πολλές φορές ότι έπαιζε ο ίδιος προβολέας. Ο sony overall είχε σαφέστατα σκοτεινότερη-smooth εικόνα κάτι που οφείλεται στην αυτόματη ίριδα.
Λέγοντας σκοτεινό εννοώ ότι π.χ. οι άσπροι υπότιτλοι δεν ήταν τόσο έντονοι/κτυπητοί όσο στον JVC και τα φωτεινά σημεία μέσα στην εικόνα δεν έβγαζαν μάτι. Γενικά ο Sony μας θύμισε πάρα πολύ τα προηγούμενα μηχανήματα που έχουμε δει (Sharp 21000, Benq10000) σ' αυτόν τον τομέα.
2)Χρώμα. Εχοντας τον Sony σε wide , το χρώμα όπως έγραψα και παραπάνω, ήταν έντονο και μάλιστα σε κάποιες σκηνές ποιό έντονο και από του JVC! Σ' αυτό παίζει ρόλο φυσικά και η απουσία του punch γενικότερα. Πάνω σ' αυτό, θέλω να τονίσω, το πως αντιλαμβάνομαι εγώ αυτό το φαινόμενο: Σε μια ημισκοτεινή σκηνή που υπάρχουν πλάνα φωτισμένα και πλάνα ημιφωτισμένα, όπως στην αποθήκη του Van Helsing, ο Sony δίνει μια πιό ισορροπημένη εικόνα χωρίς εξάρσεις χρώματος οι οποιές οφείλονται στο punch της φωτεινότητας. Ο JVC όπου υπάρχει φωτισμένη περιοχή το τονίζει με φωτεινότητα η οποία φυσικά έχει επίπτωση και στο χρώμα. Το κάνει πιό punch, πιό δυνατό πράγμα που στα μάτια κάποιων δίνει την αίσθηση του ψεύτικου/καρτουνίστικου.
3) Ευκρίνεια: Στα δικά μου μάτια, το ίδιο. Ούτε από τον έναν ούτε από τον άλλον μου έλειπε κάτι.
Οπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυαντόν μέσα σε ένα απόγευμα να προλάβουμε να "διηλήσουμε τον κόνοπα" και σίγουρα όταν θα έχουμε στα χέρια μας ξανά τον 60άρη θα κάνουμε ένα πιό αναλυτικό review.
OVERALL συμπέρασμα δικό μου:
Οσοι αρέσκονται στην dlpική εικόνα (ικανοποιητικό μαύρο, smooth και ισορροπημένη εικόνα) και ενοχλούνται από rainbow, ο 60άρης είναι ο προβολέας τους.
Ο JVC εξακολουθεί να έχει δική του σχολή με χαρακτηριστικό το έντονο contrast (την δυνατή διαφορά μέσα στην ίδια σκηνή μεταξύ φωτεινών/σκοτεινων σημείων). Οσοι ενοχλούνται από αυτό το φαινόμενο, ο 60άρης είναι η ιδανική λύση.
Είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου.
Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά το μέλος nektar που μας παραχώρησε τον προβολέα του για το mini review. Νεκτάριε "κρέμασέ " τον σύντομα και καλές θεάσεις. -bye-
Ακολουθούν κάποια screenshots αλλά θα τ' ανεβάσω το βράδυ μόλις πάω σπίτι. Ιδιαίτερα οι διαφορές στα σκοτεινά είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν πλέον σε φωτογραφική μηχανή. :nounder:
Καταχήν εξωτερικά ο νέος 60άρης είναι ακριβώς ο ίδιος με τον προκάτοχό του VW-50 εκτός βεβαίως από το χρώμα. Οι συνδέσεις είναι κι αυτές οι ίδιες (2 Χ hdmi, component, svideo, composite).
Πριν ξεκινήσουμε την θέαση, έγιναν οι βασικές μετρήσεις και ρυθμίσεις από τον Μανώλη Καστρουνή. Μετρήσεις που περιλάμβαναν ire, ansi-contrast κλπ. Θα δούμε παρακάτω και τα σχεδιαγράμματα που θα μας παραθέσει ο Μανώλης.
Στο διά ταύτα:
Ξεκινήσαμε την θέαση με τι άλλο; με υλικό HD σε Bluray και HDDVD (Fifth Element, Riddick, U571, Phantom of the opera) καθώς και τα γνωστά High Definition κλιπάκια της Epson.
Συμπεράσματα δικά μου:
1) Το μηχάνημα έχει μαύρο. Καμιά ΚΑΜΙΑ σχέση με τον 50άρη. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην διαχείριση της ίριδας ή κάπου αλλού, αλλά τα πάει πάρα πολύ καλά.
2) Ευκρίνεια ικανοποιητικότατη. Δεν νομίζω να υπάρξει χρήστης που να του λείψει ευκρίνεια.
3) Χρώμα. Στην ρύθμιση χρώματος στο "Wide" τα χρώματα ήταν γεμάτα, πλούσια, ενώ στο "Normal" έφευγε αυτό το punch του χρώματος και είχαμε μια πιό pal παλέτα. Δεν ξέρω το πιό σωστό ποιό είναι, αλλά τουλάχιστον ο Sony δίνει την δυνατότητα με ένα κλικ, να επιλέξει ο χρήστης το χρώμα ανάλογα με τα γούστα του.
4) Ανομοιομορφία: Στο συγκεκριμένο κομμάτι τουλάχιστον δεν παρατηρήσαμε κάτι.
5) Σύγκλιση: Το ίδιο. Μόνο, μπαίνοντας σε mode "Ψυχίατρου" (κοιτάζοντας την οθόνη από τους 30 πόντους) κάτι ψιλοβλέπεις αλλά μιλάμε για τρίχες....
Σε σχέση με τον JVC -HD1
Οπως καταλαβαίνετε δεν αντέξαμε να μπούμε στον πειρασμό να συνδέσουμε ταυτόχρονα και τον JVC όπερ και εγένετο.
Συμπεράσματα δικά μου:
1) Μαύρο: Λόγω του native contrast εξακολουθεί ο JVC να υπερέχει σ' αυτόν τον τομέα. Ελάχιστα όμως και όχι τόσο τραγικά όπως με τον 50άρη. Αυτό φαίνεται καλύτερα σε σκηνές με ταυτόχρονα άσπρα-μαύρα όπως π.χ. τα αστέρια στο διάστημα, ενώ σε ταυτόχρονη θέαση μισή-μισή οθόνη νομίζαμε πολλές φορές ότι έπαιζε ο ίδιος προβολέας. Ο sony overall είχε σαφέστατα σκοτεινότερη-smooth εικόνα κάτι που οφείλεται στην αυτόματη ίριδα.
Λέγοντας σκοτεινό εννοώ ότι π.χ. οι άσπροι υπότιτλοι δεν ήταν τόσο έντονοι/κτυπητοί όσο στον JVC και τα φωτεινά σημεία μέσα στην εικόνα δεν έβγαζαν μάτι. Γενικά ο Sony μας θύμισε πάρα πολύ τα προηγούμενα μηχανήματα που έχουμε δει (Sharp 21000, Benq10000) σ' αυτόν τον τομέα.
2)Χρώμα. Εχοντας τον Sony σε wide , το χρώμα όπως έγραψα και παραπάνω, ήταν έντονο και μάλιστα σε κάποιες σκηνές ποιό έντονο και από του JVC! Σ' αυτό παίζει ρόλο φυσικά και η απουσία του punch γενικότερα. Πάνω σ' αυτό, θέλω να τονίσω, το πως αντιλαμβάνομαι εγώ αυτό το φαινόμενο: Σε μια ημισκοτεινή σκηνή που υπάρχουν πλάνα φωτισμένα και πλάνα ημιφωτισμένα, όπως στην αποθήκη του Van Helsing, ο Sony δίνει μια πιό ισορροπημένη εικόνα χωρίς εξάρσεις χρώματος οι οποιές οφείλονται στο punch της φωτεινότητας. Ο JVC όπου υπάρχει φωτισμένη περιοχή το τονίζει με φωτεινότητα η οποία φυσικά έχει επίπτωση και στο χρώμα. Το κάνει πιό punch, πιό δυνατό πράγμα που στα μάτια κάποιων δίνει την αίσθηση του ψεύτικου/καρτουνίστικου.
3) Ευκρίνεια: Στα δικά μου μάτια, το ίδιο. Ούτε από τον έναν ούτε από τον άλλον μου έλειπε κάτι.
Οπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυαντόν μέσα σε ένα απόγευμα να προλάβουμε να "διηλήσουμε τον κόνοπα" και σίγουρα όταν θα έχουμε στα χέρια μας ξανά τον 60άρη θα κάνουμε ένα πιό αναλυτικό review.
OVERALL συμπέρασμα δικό μου:
Οσοι αρέσκονται στην dlpική εικόνα (ικανοποιητικό μαύρο, smooth και ισορροπημένη εικόνα) και ενοχλούνται από rainbow, ο 60άρης είναι ο προβολέας τους.
Ο JVC εξακολουθεί να έχει δική του σχολή με χαρακτηριστικό το έντονο contrast (την δυνατή διαφορά μέσα στην ίδια σκηνή μεταξύ φωτεινών/σκοτεινων σημείων). Οσοι ενοχλούνται από αυτό το φαινόμενο, ο 60άρης είναι η ιδανική λύση.
Είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου.
Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά το μέλος nektar που μας παραχώρησε τον προβολέα του για το mini review. Νεκτάριε "κρέμασέ " τον σύντομα και καλές θεάσεις. -bye-
Ακολουθούν κάποια screenshots αλλά θα τ' ανεβάσω το βράδυ μόλις πάω σπίτι. Ιδιαίτερα οι διαφορές στα σκοτεινά είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν πλέον σε φωτογραφική μηχανή. :nounder: