Πόση πραγματικά είναι η ανάλυση;

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Και στα 2.Στα σκαναρίσματα μου φαίνεται λίγο πιο έντονο...μπορεί όμως να'ναι και ιδέα μου.

@γαρίμης Ηλίσας:αν εννοείς το μέγεθος του αρχείου, γύρω στα 500k
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
To Velvia είναι το μοναδικό slide film που χρειάζεται υπερέκθεση 1/3 του στόπ για να αποδώσει σωστά. Το χρησιμοποιείς δηλαδή σαν 40 ISO και όχι αν 50άρι.
Τώρα το 1-2 στοπ υποέκθεση είναι υπερβολή. Βασικά αφορούσε τα επαγγελματικά φιλμς της Kodak EPR64. και EPP100 τα οποία απέδιδαν καλύτερα με 1/2 - 1 στόπ υποέκθεση. Μάλιστα το EPR64 ηθελε ιδιαίτερη προσοχή, άλλες φορές ήταν 64 ISO και άλλες 50 (το έγραφε στο χαρτάκι).

Το velvia χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα στην επεξεργασία καθώς παραβαίνει ελαφρώς τους κανόνες εμφάνισης Ε6. Γι αυτό καλύτερα σε επαγγελματικά εργαστήρια......'οσα έχουν απομείνει πιά!
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Re: Απάντηση: Πόση πραγματικά είναι η ανάλυση;

Βασικά αφορούσε τα επαγγελματικά φιλμς της Kodak EPR64. και EPP100 τα οποία απέδιδαν καλύτερα με 1/2 - 1 στόπ υποέκθεση.

Έχω ακόμα 4 EPP για την Pentacon, προτείνεις να τα υποεκθέτω κατα ένα στοπ περίπου τακτικά?
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πόση πραγματικά είναι η ανάλυση;

Έχω ακόμα 4 EPP για την Pentacon, προτείνεις να τα υποεκθέτω κατα ένα στοπ περίπου τακτικά?

Mισό με ένα καλύτερα, πρέπει να δοκίμάσεις για να δείς που "ακούει" το φίλμ καλύτερα. Παίζουν ρόλο διάφοροι παράγοντες ,όπως ο φακός, η παρτίδα του φίλμ, η εμφάνιση (αλλοιώς εμφανίζει το ένα εργαστήριο, αλλοιώς το άλλο, έχουν τη δική τους...στάμπα)
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Ίσως με υπερέκθεση να είναι ακόμη καλύτερα.
Πάντως γενικά τα θετικά δίνουν πιο εντυπωσιακά χρώματα με 1/2 στοπ υπό,
Βέβαια το βελβια είναι εντελώς άλλη ιστορία. Εγώ το θεωρώ πολύ δύστροπο και απόλυτο φιλμ.
Έχει κορεσμένα χρώματα, σε σημείο υπερβολής. Αυτή η υπερβολή μου χαλάει τη φωτογραφία πολλές φορές και αυτός είναι ο λόγος που δεν το χρησιμοποιώ τόσο συχνά.
Όταν όμως ταιριάξει το θέμα... το βέλβια απλά δεν έχει αντίπαλο.

Συμβουλή: με βέλβια τραβήξτε μάκρο, λουλουδάκια και άλλα χρώματα της φύσης με φυσικό φωτισμό. Η φωτομέρτηση είναι πανέυκολη και το αποτέλεσμα συνήθως εντυπωσιακό.
 

nmastro

Senior Member
20 December 2006
383
Τα υπόλοιπα; Για την ανάλυση;Τα κάνουμε...γαργάρα και πάμε παρακάτω;

Aυτό το θέμα που λες είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ... θα σου έλεγα να ΞΕΧΑΣΕΙΣ εντελώς τις γραμμές ανά χιλιοστό. Το μόνο που θα κάνουν είναι να σε μπερδεύουν πάντα. Αλλιώς αναφέρονται και μετρώνται σε φακούς, αλλιώς σε φιλμς, αλλιώς στο χαρτί.... Ιδίως για το φιλμ, έχει ΜΕΓΑΛΟ ρόλο σε τί φωτεινότητες μετράνε....

Αν και δεν είναι ακριβώς αυτό το θέμα, διάβασε αν θέλεις αυτό.

Για να καταλάβεις τα MTF, ίσως βοηθήσει αυτό
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
.......

Διαβάζοντας τον Ken Rockwell:

Η ανάλυση του Velvia 50 έχει μετρηθεί πως αντιστοιχεί σε 160 γραμμές το χιλιοστό, σύμφωνα με το ενημερωτικό φυλλάδιο της fuji.Σε αυτό το σημείο η καμπύλη MTF(δεν ξέρω τι είναι αυτό)είναι σχεδόν στο 0.

Είναι σχεδόν τυποποιημένο ολες οι μετρήσεις ανάλυσης να αφορούν MTF 50. Μέχρι εκεί θεωρείται αποδεκτό το κοντραστ. Στο MTF 1 η θολάδα είναι τόση ωστε μόλις και μετα βίας και με την επιστράτευση της φαντασίας μπορεί κανείς να διακρίνει οτι υπάρχει κάτι σαν ρίγες στο τσαρτ αναλυτικότητας.
Βέβαια επιστρατεύοντας δυνατό sharpening μια αποτύπωση με MTF 35 γίνεται (φαινομενικά) "ισάξια" με MTF 50. Τό έχω δεί πριν κανα χρόνο σε blog σε αρχείο της Canon G9 όπου o blogger χρησιμοποίησε deconvolution sharpening.
Δυστυχώς δεν μπορώ να βρώ κάποιο λινκ.
Decomvolution sharpening έχει το Rawtherapy. Αργεί αλλά Ξεσκίζει

Στο φυλλάδια λοιπόν αναφέρεται ότι για MTF50 η ανάλυση του Velvia είναι 80 lp/mm. και λογικά η μέτρηση έγινε με άμεση έκθεση (χωρίς φακό)


Προσπάθησα να καταλάβω τι είναι η καμπύλη MTF αλλά δεν τα κατάφερα ακριβώς.

Ουτε εγω το χώνεψα καλά ώστε να μπορώ να το εξηγήσω
..................
Κάθε γραμμή απαιτεί 2 pixel, ένα φωτεινό και ένα σκοτεινό.............

Αυτό ισχύει μόνο εαν οι γραμμές των πίξελ είναι πλήρως στοιχημένες με τις γραμμές του τσαρτ, κάτι που είναι απίθανο. Διότι και η κατεύθυνση των γραμμών μπορεί να είναι οποιαδήποτε και θόρυβος υπάρχει πάντα και μπερδεύει την κατάσταση. Για να μπορέσει ένας αλγόριθμος να ανασκευάσει πλήρως την αρχική εικόνα απο τα raw data του αισθητήρα χρειάζεται υπερδειγματοληψία. Τρία πίξελ ανα ζευγος γραμμών πρέπει να είναι αρκετά για τους αλγόριθμους που τρέχουν σε γήϊνες συσκευές - προγράμματα. (Για τους αλγόρiθμους της NASA μπορεί και 2,2 πίξελ/lp να είναι αρκετά).

Επομένως 50 μεγαπίξελ θέλουμε για το Velvia. Βάλε κάτι παραπάνω εαν έχεις σκοπο να "επενδύσεις" σε δυνατό sharpenig, βάλε κάτι (μπόλικο) παρακάτω διότι κανένας φακός δεν θα σου δώσει τις 80 lp/mm αφενός και αφετέρου διότι ούτε η έκθεση ούτε η εμφάνιση δεν μπορεί να είναι ισάξιες των εργαστηριακών συνθηκων .............


Παρακάτω αναφέρει κάτι για "lie factor which is about 2", το οποίο δυσκολεύομαι να πιστέψω.

Βέβαια,συνεχίζει ο Ken, οι περισσότεροι επαγγελματίες χρησιμοποιούν μεσαίο ή μεγάλο φορμά, το οποίο σημαίνει
4x5" (95x120mm) θα είναι 95 x 120 = 11,400 τετραγωνικά εκατοστά = 1,140 MP ή 2-1/4" (56mm φορμά) θα είναι 313 MP...

Ισχύουν αυτά;



Αναφέρει επίσης και "without bayer interpolation" και πάλι δεν το πολυκαταλαβαίνω.Τι εννοεί παρεμβολή (interpolation) bayer;

Αναφέρεται στου αισθητήρες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών όπου λόγω του φίλτρου Bayer σε κάθε τετράδα φωτοστοιχείων (2Χ2) καταγράφoνται μόνο πράσινα φωτόνια σε 2 φωτοστοιχεία, μόνο κόκκινα σε 1 μόνο μπλέ σε 1. Η πληροφορία λοιπόν που καταγράφει ο αισθητήρας είναι περίπου η μισή απο αυτήν που εμφανίζονται να περιέχουν τα τελικά 4 RGB πίξελ που παίρνουμε στις εικόνες μας. Η επιπλέον πληροφορία προκύπτει με μαντεψια κάνοντας παρεμβολή (interpolation) των γειτονικών δεδομένων.
Αρα ενας αισθητήρας Bayer χρειάζεται 2Χ σημεία δειγματισμού σε σχέση με το σκάνερ. Βέβαια στην πράξη είμαστε κοντά στο 1,5Χ επειδή οι αλγόριθμοι μαντεύουν καλά.

.........

ΑΡΓΗΣΑ Εεεε...

Καλά για τα σκαναρισμένα αρχεία που σου δώσανε τα 500ΚΒ είναι αστεία
 
Last edited:
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Σκέφτομαι μήπως μπορεί να εφαρμοσθεί τεχνική HDR σε πολλαπλά σκαναρίσματα.

Ερώτημα: υπάρχουν consumer σκάνερ με ρυθμιζόμενη έκθεση ??.
Διότι εαν ναι ... τότε μπορούμε με πολλαπλά σκαναρίσματα να αντλήσουμε όλη την πληροφορία του φίλμ. Με 4 raw αρχεία θα καλύψουμε σίγουρα όλες τις διαβαθμίσεις και επιπλέον θα μπορέσουμε να διπλασιάσουμε και την ανάλυση.

Χο Χο .... 500ΜΒ καλά είναι ??

ή μήπως όλα τα παραπάνω τα κάνει αυτόματα το Vuescan ??.

Δεν έχω σκάνερ ρε π.. μου να δοκιμάσω.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
To SuperCoolScan LS-2000 (τό είχα μεχρι πέρσυ) έχει τη δυνατότητα, 1Χ,2Χ,4Χ έως και 16Χ σκαναρίσματα. Δηλαδή έκανε πολλαπλά περάσματα (χωρίς μεταβολή έκθεσης όμως) έτσι ώστε να δίνει όσο το δυνατό ομαλότερα αποτελέσματα.
Τη δυνατότητα αυτή ασφαλώς έχουν και τα μεταγενέστερα μοντέλα.
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Τι να πω...νιώθω λίγο κορόιδο.Αλλά τεσπά, αν έχετε κάτι να προτείνετε είμαι όλος αυτιά.Εννοείται ότι θα ακολουθήσει κι άλλο velvia.

Όσο για τα στοιχεία που δίνεις...μάλλον με μπερδεύουν περισσότερο...θα τα μελετήσω πολύ προσεχτικά
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ωωωωπςς μπέρδεψα τα νούμερα.

Γράφω παραπάνω ότι για MTF50 η ανάλυση είναι 80 lp/mm ενω αυτό αφορά μέτρηση με κοντραστ 1,6.
Από το διάγραμμα "MTF curve" έχουμε ανάλυση 45 lp/mm @MTF 50.
Αρα αντι για 50 μεγαπιξελ έχουμε ως αφετηρία 27.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Με τα Canon 8800F και Epson V500 που βλέπω οτι δουλεύουν αρκετός κόσμος στο I shoot Film του filckr, νομίζω μπορείς να το κάνεις αυτό, αλλα δεν ξέρω αν είναι αυτόματα ή με ξεχωριστές τελείως σαρώσεις. Έχει σχέση και το software που θα έχεις φαντάζομαι.
Έχω δεί διάφορα tutorials για το παραπάνω (το "HDR") αλλα θα τα διαβάσω αφού πάρω πρώτα το σκάνερ...
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ωωωωπςς μπέρδεψα τα νούμερα.

Γράφω παραπάνω ότι για MTF50 η ανάλυση είναι 80 lp/mm ενω αυτό αφορά μέτρηση με κοντραστ 1,6.
Από το διάγραμμα "MTF curve" έχουμε ανάλυση 45 lp/mm @MTF 50.
Αρα αντι για 50 μεγαπιξελ έχουμε ως αφετηρία 27.

Edit. Λάθος μονάδα, cycles vs line pairs


λάθος πράξεις...

Αρα αντι για 50 μεγαπιξελ έχουμε 16.


Σαν πολύ μικρό δεν είναι το 45 cycles/mm ??.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Είναι μεγάλο μπέρδεμα αυτές οι μετρήσεις. Τα αποτελέσματα μετρήσεων MTF 50% αντανακλούν στην εντύπωση οξύτητας, όχι στη μέγιστα ανάλυση του μέσου.

Τώρα για φακούς, ξεχάσαμε να αναφέρουμε τη μεγάλη λίστα τεστ MTF του photodo: http://old.photodo.com/nav/prodindex.html. 415 φακοί 35mm!
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
@ncups

Σε μπέρδεψα ε ?. Και εγω μπερδεύτηκα .. με τα φίλμ και τις μετρήσεις τους.
Οτι δεν καταλαβαίνεις ρώτα.

Για στούντιο οι Αθηναίοι και Στυριώτες συνφορουμίτες θα σε κατατοπίσουν.

Εγω απλά σκέφτομαι ...... μήπως ρε παιδί μου .... μήπως λέω .... μπορούμε σαν φόρουμ - σωματείο να κάνουμε κάτι επ'αυτού.

@ Sent

Πράγματι μπέρδεμα με το MTF. Και νομίζω ότι και μερικά σαιτ που δημοσιεύουν αναλύσεις @MTF50 δεν το κάνουν σωστά ώστε να είναι συγκρίσιμα τα αποτελέσματα του ενός με του άλλου. Η σύκριση αποτελεσμάτων MTF50 έχει έννοια μόνο οταν προέρχονται και τα δύο απο το ίδιο σαιτ.

Ο Atkins γράφει (στο λίνκ που δόθηκε προηγουμένως) ότι σαν γενικός κανόνας μπορεί να εκληφθεί οτι οταν η μονάδα μέτρησης είναι cycles/mm η μέτρηση έχει γίνει σε ημιτονοειδώς μεταβαλόμενα ντεγκραντέ τσαρτ και βγάζει χειρότερα αποτελέσματα.
Εξ ού και το χαμηλό 45 cy/mm του velvia.
Προς το παρόν απο μια σύντομη περιήγηση σε συναφή θέματα καταλαβαίνω ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος.
Οταν (γράφει ο Atkins) το αποτέλεσμα είναι σε LinePairs/mm σημαίνει οτι η μέτρηση εγινε σε ένα απο τα γνωστα τσαρτ με γραμμές και σχηματα μαυρα σε λευκό φοντο.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ενα ημιτονικο Ντεγκραντε .. εικόνα γιατι με τα λόγια δεν ...

attachment.php
 

Attachments

  • Resolution.jpg
    Resolution.jpg
    167.4 KB · Views: 75