ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Αλλα ευχαριστως αγοραζω και αυτο εδω .......

εργαλειοοοοοο!!!!

:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
ONKYO TA 2090
το είχα σαν δεύτερο , για να μην " καίω " το dragon , είχε φάει ατελείωτες ώρες στο repeat γι α να μην μένει το σήμα στον πομπό κενό ,,, και ποτέ του δεν μάσησε :bigcry: τίποτε :2thumb22sup:
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Αν και είμαστε offtopic, ακούς ακόμη απο κασσέτα?

Σε ποιόν απευθυνόταν η ερώτηση;
Αν απευθυνόταν σε μένα ναι ακούω ακόμα από κασέτες και μάλιστα γράφω και κασέτες. Ετσι από συνήθεια...
Τώρα έχω το JVC TD-V662 το τελευταίο καλό κασετόφωνο που βγήκε όχι μόνο από την JVC αλλά και γενικώς το 1997. Από εκεί και πέρα τέρμα τα κασετόφωνα. Μάς τελείωσαν...
Λοιπόν έχουμε και λέμε το JVC έχει 3 μοτέρ, 3 κεφαλές, διπλό capstan.
Dolby B, C, HX-Pro. Χειροκίνητη ρύθμιση πόλωσης (bias) και ισοστάθμισης με γεννήτρια συχνοτήτων. Απόκριση συχνότητος 10~21.000Ηz
Βρίσκεται δηλαδή στα επίπεδα των καλών Nakamichi των προηγούμενων 10ετιών. Ακούω κασέτες TDK-D (απλές δηλαδή) γραμμένες την 10ετία του '80 με το ΑΚΑΙ από δίσκους βινυλίου, και ώ του θαύματος παίζουν πολύ πολύ καλύτερα από αρκετά σημερινά 1000κλιπαρισμένα και 1000παραμορφωμένα CD.
Οσον αφορά την άλλη σου ερώτηση δεν την κατάλαβα. Ναι έχω γράψει κασέτες TDK-D (απλές) και TDK-SA (χρωμίου) και με Dolby B και με Dolby C (το ΑΚΑΙ δεν είχε dolby C εκείνη την εποχή) και χωρίς Dolby.
Σαφώς αυτές που είναι γραμμένες με Dolby C και παίζονται με Dolby C είναι ότι καλύτερο.
Περιέργως αυτές που έχουν γραφτεί με Dolby Β (με το ΑΚΑΙ) παίζονται καλύτερα στο JVC με Dolby C ενώ θα έπρεπε να παίζονται με το Β που είναι γραμμένες.
Και αυτές που είναι γραμμένες χωρίς Dolby παίζονται πολύ καλά εφόσον έχουμε απενεργοποιήσει το Dolby κατά την αναπαραγωγή. Εχουν ίσως λίγο παραπάνω φύσημα το οποίο γίνεται αντιληπτό αν η εγγραφή είναι χαμηλή. Πέραν όμως από το φύσημα η ποιότητα του ήχου είναι η ίδια.
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Χωρίς σύστημα αποθορυβοποίησης τόσο στην εγγραφή όπως φυσικά και στην αναπαραγωγή με κασέτες τουλάχιστον χρωμίου,όπου η πόλωση είναι στα 70 ms για λιγότερο φύσημα, υπάρχουν περισσότερα δυναμικά.
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Αν και είμαστε offtopic, ακούς ακόμη απο κασσέτα?

Ναι ! Ακουω ακομα απο κασετες αλλα τι κασετες....

ολες μια και μια !
Εχω ακομα καινουργιες κασετες σφραγισμενες στο κουτι τους απο τοτε......

ο ηχος τους εχει μια αλλη χροια ακουγονται πολυ ωραια αυτο ειναι το ευχαριστο στην ολη φαση !!!!! :drummer:



και γενικα μου θυμιζει τις εποχες που επαιρνα δισκους απο κολητους και καθομουνα ολο το βραδυ και εγραφα κασετες που κυριωλεκτικα σκιζανε και τις εχω ακομα !!!!

μιλαω για την εποχη 85 / 86 .... :grinning-smiley-043
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Χωρίς σύστημα αποθορυβοποίησης τόσο στην εγγραφή όπως φυσικά και στην αναπαραγωγή με κασέτες τουλάχιστον χρωμίου,όπου η πόλωση είναι στα 70 ms για λιγότερο φύσημα, υπάρχουν περισσότερα δυναμικά.

Aυτό που λες για τα δυναμικά δεν το έχω προσέξει...
Οι περισσότερες κασέτες μου είναι γραμμένες από δίσκους βινυλίου που δανειζόμουν από φίλους και γνωστούς, οπότε το βινύλιο δεν έχει και καμμιά τρομερή δυναμική περιοχή... Ισως για αυτό να μην το έχω προσέξει.
Τώρα όμως που το είπες θα δοκιμάσω να ηχογραφήσω μερικά κομμάτια από επιλεγμένα CDs με και χωρίς Dolby για να δω τι γίνεται. Ενδιαφέρον πάντως.
Και ακούγεται και λογικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εφόσον το Dolby κατά την εγγραφή δυναμώνει +10dB τα πρίμα άρα θα μειώνεται αντίστοιχα και η δυναμική περιοχή τουλάχιστον σε αυτές τις συχνότητες που επεμβαίνει το Dolby.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Aυτό που λες για τα δυναμικά δεν το έχω προσέξει...
Οι περισσότερες κασέτες μου είναι γραμμένες από δίσκους βινυλίου που δανειζόμουν από φίλους και γνωστούς, οπότε το βινύλιο δεν έχει και καμμιά τρομερή δυναμική περιοχή... Ισως για αυτό να μην το έχω προσέξει.
Τώρα όμως που το είπες θα δοκιμάσω να ηχογραφήσω μερικά κομμάτια από επιλεγμένα CDs με και χωρίς Dolby για να δω τι γίνεται. Ενδιαφέρον πάντως.
Και ακούγεται και λογικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εφόσον το Dolby κατά την εγγραφή δυναμώνει +10dB τα πρίμα άρα θα μειώνεται αντίστοιχα και η δυναμική περιοχή τουλάχιστον σε αυτές τις συχνότητες που επεμβαίνει το Dolby.

Σε εγγραφή απο cd κι εγώ πάντα έγραφα με τα dolby έκτός,μέχρι που πήρα ένα Teac με καλό dbx.Αυτό έκανε καλή δουλιά χωρίς εμφανή ίχνη.
 
Εγω γραφω με dolby B και ακουω χωρις dolby. Eχω διαπιστωσει οτι το dolby κατα την αναπαραγωγη, εκτος απο το θορυβο περιοριζει και το ευρος των υψηλων συχνοτητων (καθοτι και ο θορυβος αποτελει υψηλη συχνοτητα και δεν μπορει να αντιμετωπισθει επιλεκτικα).
Επειδη ο θορυβος εμφανιζεται βασικα μεταξυ των κομματιων (στα κενα ) της ηχογραφησης, οπου το σημα ειναι μηδενικο, γραφω τις κασετες χωρις καθολου κενο μεταξυ των τραγουδιων.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Εγω γραφω με dolby B και ακουω χωρις dolby. Eχω διαπιστωσει οτι το dolby κατα την αναπαραγωγη, εκτος απο το θορυβο περιοριζει και το ευρος των υψηλων συχνοτητων (καθοτι και ο θορυβος αποτελει υψηλη συχνοτητα και δεν μπορει να αντιμετωπισθει επιλεκτικα).
Επειδη ο θορυβος εμφανιζεται βασικα μεταξυ των κομματιων (στα κενα ) της ηχογραφησης, οπου το σημα ειναι μηδενικο, γραφω τις κασετες χωρις καθολου κενο μεταξυ των τραγουδιων.

Aυτό που κάνεις είναι λάθος διότι δεν ξέρεις πώς λειτουργεί το Dolby.

Kατά την διάρκεια της εγγραφής το Dolby B ανεβάζει τα πρίμα κατά +10dB.
Κατά την διάρκεια της αναπαραγωγής εφαρμόζει την αντίστροφη καμπύλη ισοστάθμισης κατεβάζοντας τα πρίμα κατά -10dB. Ετσι χαμηλώνει και ο θόρυβος της ταινίας (φύσημα) που βρίσκεται σε αυτές τις συχνότητες κατά -10dB. Τα ήδη ανεβασμένα πρίμα από την εγγραφή ξανάρχονται πάλι στο επίπεδο ±0 dB κατά την αναπαραγωγή.
Οταν λοιπόν εσύ κλείνεις το Dolby B κατά την αναπαραγωγή απλώς ακούς τα πρίμα αυξημένα κατά +10dB και νομίζεις ότι έχει περισσότερα.
Οταν ενεργοποιήσεις το Dolby B κατά την αναπαραγωγή και έρθουν στα ίσα τους τότε νομίζεις ότι σού έκοψε πρίμα γιατί δεν τα ακούς πλέον υπερτονισμένα όπως πριν.

Το Dolby C δουλεύει κατά τον ίδιο τρόπο μόνο που ανεβάζει τα πρίμα κατά +20dB (θεωρητικά) στην εγγραφή και -20dB στην αναπαραγωγή.
 
Last edited:
Τη θεωρητικη προσεγγιση που εκανες, την εχω κατα νου, δεδομενου οτι την εχω διαβασει σε περιοδικο του χωρου.
Στην πραξη ομως εχω διαπιστωσει, οχι μονο εμπειρικα-ακουστικως, αλλα με εργαλειο εναν αναλυτη φασματος που εχω στην κατοχη μου, οτι με τον τροπο που προαναφερα ο ηχος της κασετας ειναι πιο κοντα σε αυτον του cd απο την αποψη του ευρους της αποκρισης συχνοτητων, δεδομενης και της δυσκολιας του συστηματος (μαγνητικη ταινια - κεφαλη εγγραφης / αναπαραγωγης) να εγγραψει και να αναπαραγει συχνοτητες ανω των 13.000 Hz.
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Τη θεωρητικη προσεγγιση που εκανες, την εχω κατα νου, δεδομενου οτι την εχω διαβασει σε περιοδικο του χωρου.
Στην πραξη ομως εχω διαπιστωσει, οχι μονο εμπειρικα-ακουστικως, αλλα με εργαλειο εναν αναλυτη φασματος που εχω στην κατοχη μου, οτι με τον τροπο που προαναφερα ο ηχος της κασετας ειναι πιο κοντα σε αυτον του cd απο την αποψη του ευρους της αποκρισης συχνοτητων, δεδομενης και της δυσκολιας του συστηματος (μαγνητικη ταινια - κεφαλη εγγραφης / αναπαραγωγης) να εγγραψει και να αναπαραγει συχνοτητες ανω των 13.000 Hz.
Αυτό απο που προκύπτει?...
Πράγματι, η αντιγραφή cd απο καλό κασετόφωνο σε καλή κασέτα χωρίς σύστημα αποθορυβοποίησης, είναι όλα τα λεφτά.
Για δοκιμάστε και τα λέμε...
 
Εγώ πάντως μόλις απέκτησα το πρώτο 3κέφαλο κασετόφωνό μου (Teac κάτι.. το '96) συνειδητοποίησα το πόσο λάθος (σε σχέση με το CD) παίζει η κασέτα.

Αυτό συνέβη ενώ έγραφα από CD, κατά τη διάρκεια την ρύθμισης του bias, ενώ άκουγα από τα ακουστικά και άλλαζα μεταξύ εισόδου (από το CD) και monitoring του σήματος που μόλις είχε γραφτεί στην ταινία. Τρομακτική η διαφορά. Ο ήχος πολύ πιο "ζεστός", αλλά προφανώς και "λάθος", σε σχέση με το CD.

Ευτυχώς λίγους μήνες αργότερα απέκτησα CD Recorder και βρήκα την υγειά μου.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Τη θεωρητικη προσεγγιση που εκανες, την εχω κατα νου, δεδομενου οτι την εχω διαβασει σε περιοδικο του χωρου.
Στην πραξη ομως εχω διαπιστωσει, οχι μονο εμπειρικα-ακουστικως, αλλα με εργαλειο εναν αναλυτη φασματος που εχω στην κατοχη μου, οτι με τον τροπο που προαναφερα ο ηχος της κασετας ειναι πιο κοντα σε αυτον του cd απο την αποψη του ευρους της αποκρισης συχνοτητων, δεδομενης και της δυσκολιας του συστηματος (μαγνητικη ταινια - κεφαλη εγγραφης / αναπαραγωγης) να εγγραψει και να αναπαραγει συχνοτητες ανω των 13.000 Hz.

Τα 13 kHz εξαρτώνται πάρα πολύ απο το μηχάνημα ΚΑΙ το μέσο !
Παράδειγμα, είχα ένα Sony TC-K909ES το οποίο το μετρήσαμε σε φασματογράφο στο εργαστήριο του Πανεπιστημίου που φοιτούσα να αναπαράγει 18.425 Hz απο κασέττα Sony Super Metal Master !

Η εγγραφή των συχνοτήτων έγινε χωρίς κανενός είδους αποθορυβοποίηση, κατ' ευθείαν απο γεννήτρια...

Αυτό ήταν το καλύτερο κασεττόφωνο που πέρασε ποτέ απο τα χέρια μου.... Άσχετα αν μπροστά στο Revox B77 MkII - το οποίο έχω ακόμα - δεν έπιανε μπάζα ! Βλέπεις, εκεί έπαιζε ρόλο και το πλάτος της ταινίας και η (πολύ) υψηλότερη ταχύτητα εγγραφής !
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Τη θεωρητικη προσεγγιση που εκανες, την εχω κατα νου, δεδομενου οτι την εχω διαβασει σε περιοδικο του χωρου.
Στην πραξη ομως εχω διαπιστωσει, οχι μονο εμπειρικα-ακουστικως, αλλα με εργαλειο εναν αναλυτη φασματος που εχω στην κατοχη μου, οτι με τον τροπο που προαναφερα ο ηχος της κασετας ειναι πιο κοντα σε αυτον του cd απο την αποψη του ευρους της αποκρισης συχνοτητων, δεδομενης και της δυσκολιας του συστηματος (μαγνητικη ταινια - κεφαλη εγγραφης / αναπαραγωγης) να εγγραψει και να αναπαραγει συχνοτητες ανω των 13.000 Hz.

Eάν μιλάς για ένα κασετόφωνο με απόκριση συχνότητος έως τα 13.000Hz που σημαίνει -3dB εκεί, το να σηκώσει το Dolby +10dB τις συχνότητες αυτές, δηλαδή να τις φέρει στο +7dB τότε σαφώς και αυξάνεται το εύρος συχνοτήτων του συγκεκριμένου κασετοφώνου με αυτό το "τέχνασμα" να γράφεις δηλαδή με Dolby και να παίζεις χωρίς. Αν όμως μιλάμε για ένα κασετόφωνο το οποίο φθάνει άνετα τα 19~20Khz τότε αυτό το "κόλπο" δεν θα αυξήσει το εύρος συχνοτήτων, απλώς θα κάνει τα πρίμα να ακούγονται δυνατότερα.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Αυτό απο που προκύπτει?...

Μην σε παραξενεύει το νούμερο των 13.000Hz που ανέφερε ο φίλος παραπάνω. Είναι απόλυτα σωστό και ρεαλιστικό. Η απόκριση συχνότητας των κασετοφώνων πέραν από όλους τους άλλους παράγοντες, επηρεάζεται σημαντικά από την ένταση της εγγραφής.
Αν είχες διαβάσει τεστ του Ηχου τις 10ετίες του '70 και τού '80 τότε που ο Ηχος ήταν σοβαρό περιοδικό και έκανε μετρήσεις στο εργαστήριο και δημοσίευε μετρήσεις και όχι 2,5 μπλε αστεράκια και 3,6 κόκκινα αστεράκια και 3,8 πράσινα αστεράκια και άλλες τέτοιες μπούρδες και πράσινα άλογα, θα είχες δει ότι πολλά κασετόφωνα μπορούσαν να φθάσουν ακόμα και τα 20.000 Hz όταν η εγγραφή ήταν χαμηλή με τα VUμετρα στο -10 ή στο -20 αλλά έφθαναν μετά βίας τα 12.000Hz ή και πιο κάτω ακόμα όταν αυξανόταν η ένταση της εγγραφής και τα VUμετρα πλησίαζαν το 0 ή άγγιζαν το κόκκινο.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Εγώ πάντως μόλις απέκτησα το πρώτο 3κέφαλο κασετόφωνό μου (Teac κάτι.. το '96) συνειδητοποίησα το πόσο λάθος (σε σχέση με το CD) παίζει η κασέτα.

Αυτό συνέβη ενώ έγραφα από CD, κατά τη διάρκεια την ρύθμισης του bias, ενώ άκουγα από τα ακουστικά και άλλαζα μεταξύ εισόδου (από το CD) και monitoring του σήματος που μόλις είχε γραφτεί στην ταινία. Τρομακτική η διαφορά. Ο ήχος πολύ πιο "ζεστός", αλλά προφανώς και "λάθος", σε σχέση με το CD.

Περίεργο μού φαίνεται αυτό που λες... Με ποιά κασέτα συμβαίνει αυτό;

Κατά την γνώμη μου η καλύτερη κασέτα που έχει φτιαχτεί ποτέ είναι η απλή TDK-D. Επίπεδη απόκριση συχνότητας, φυσικός και αχρωμάτιστος ήχος. Με αυτή την κασέτα ένα καλό κασετόφωνο μπορεί να αναδείξει την αξία του.

Αντίθετα η TDK-AD που την πωλούσαν για καλύτερη (και ακριβότερη) είχε "τσιτωμένα" τα πρίμα, όχι επίπεδη απόκριση συχνότητας. Γεγονός που βοηθούσε την πλειοψηφία των μετρίων κασετοφώνων να αυξήσουν κάπως την απόκρισή τους τεχνητά και να ακουστούν στο αυτί κάπως καλύτερα αλλά στα καλά κασετόφωνα AKAI, Kenwood, Nakamichi, TEAC, ακουγόταν λαμπερή, ψεύτικη και όχι τόσο φυσική όσο η TDK-D. Aυτός ήταν και ο λόγος (επίπεδη απόκριση της TDK-D) που χρησιμοποιούσαν πάντα την TDK-D στα συγκριτικά τεστ των κασετοφώνων και όχι την TDK-AD.

Επειδή παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο η κασέτα γιαυτό σε ρώτησα με ποιά κασέτα κατέληξες σε αυτό το συμπέρασμα.
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Eάν μιλάς για ένα κασετόφωνο με απόκριση συχνότητος έως τα 13.000Hz που σημαίνει -3dB εκεί, το να σηκώσει το Dolby +10dB τις συχνότητες αυτές, δηλαδή να τις φέρει στο +7dB τότε σαφώς και αυξάνεται το εύρος συχνοτήτων του συγκεκριμένου κασετοφώνου με αυτό το "τέχνασμα" να γράφεις δηλαδή με Dolby και να παίζεις χωρίς. Αν όμως μιλάμε για ένα κασετόφωνο το οποίο φθάνει άνετα τα 19~20Khz τότε αυτό το "κόλπο" δεν θα αυξήσει το εύρος συχνοτήτων, απλώς θα κάνει τα πρίμα να ακούγονται δυνατότερα.
Αυτό ήταν ένα παλιό κόλπο που το κάναμε σε κασετόφωνα με μειωμένη απόκριση.
Τα ακριβά τρικέφαλα που είχαν και την δυνατότητα της ρύθμισης του bias και του αζιμουθίου και δεχόντουσαν και κασέτες μετάλου, ήταν πολύ μπροστά σε εύρος συχνοτήτων.
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Εγώ πάντως μόλις απέκτησα το πρώτο 3κέφαλο κασετόφωνό μου (Teac κάτι.. το '96) συνειδητοποίησα το πόσο λάθος (σε σχέση με το CD) παίζει η κασέτα.

Αυτό συνέβη ενώ έγραφα από CD, κατά τη διάρκεια την ρύθμισης του bias, ενώ άκουγα από τα ακουστικά και άλλαζα μεταξύ εισόδου (από το CD) και monitoring του σήματος που μόλις είχε γραφτεί στην ταινία. Τρομακτική η διαφορά. Ο ήχος πολύ πιο "ζεστός", αλλά προφανώς και "λάθος", σε σχέση με το CD.
Αυτό απο που το συμπέρανες?