Πολλαπλές μετατροπές σημάτων. Πώς θα βγάλουμε άκρη;

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
Τα HD-DVD και Blueray αποθηκεύουν την εικόνα σε 24fps καθαρά.Ούτε pulldown,ουτε pal/ntsc.Εξού και το 48hz.
Που βλέπεις εσύ το λογικό στην Αμερική να συμβαίνει αυτό και εδώ να έχουμε 2-2 pulldown και 25fps?
 

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
Βεβαίως και τον έχω.
Είμαι εξαρτημένος,το παραδέχομαι!

Εχω πάρει μια πολύ ωραία οθονούλα 72" απο πλαίσιο,ένα ηχειάκι με sub της creative (χωροταξικοί λόγοι δεν επιτρέπουν πλήρες surround) και βλέπω καλύτερα απο τα θερινά σινεμά που είχε κάποτε εδώ στην Καλλικράτεια και πήγαινα μανιωδώς πιτσιρικάς.

Τι λέει,δεν κάνεις κανα break να έρθεις να βάλουμε κανα κοψίδι στην ψησταριά?
 
Last edited:
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Re: Πολλαπλές μετατροπές σημάτων. Πώς θα βγάλουμε άκρη;

nix_ said:
Τα HD-DVD και Blueray αποθηκεύουν την εικόνα σε 24fps καθαρά.Ούτε pulldown,ουτε pal/ntsc.Εξού και το 48hz.
Που βλέπεις εσύ το λογικό στην Αμερική να συμβαίνει αυτό και εδώ να έχουμε 2-2 pulldown και 25fps?


Νίκο, το βασίζει στο γεγονός του ότι τα HD-DVD και bluray δισκάκια θα έχουν και αυτά regions όπως και τα standard dvd. Απλώς τα regions στα HD δισκάκια περιορίζονται πλέον σε 3.

Επειδή έχουμε μόνο το bluray της Samsung σαν δείγμα, μια και το HD-DVD A1 της Toshiba δεν διαθέτει έξοδο 1080p, εγώ τουλάχιστον υποθέτω και όχι συμπεραίνω τα εξής: Πώς συμπεριφέρεται το Samsung, που να μην ξεχνάμε είναι full NTSC player; (δηλ., δεν μπορεί να παίξει καθόλου PAL dvd)

Παίρνει το 1080p/24fps σήμα από τα bluray δισκάκια και ακολουθώντας ακριβώς την διαδικασία του 3:2 pulldown, το μετατρέπει σε 1080p/60Hz. Μόνο όμως σε 1080p/60 και όχι 1080p/50Hz. Δεν σου κάνει εντύπωση αυτό; Αν τα δισκάκια που θα έρθουν στην Ευρώπη είναι και αυτά στα 24fps τότε γιατί το Samsung να μην έχει τη δυνατότητα να βγάζει και 1080p/50Hz; Επιπλέον γιατί να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτά τα δύο σήματα, δηλαδή τα 1080p/50Ηz και 1080p/60Hz.

Επιπλέον, γιατί προβολείς που προορίζονται για την Ευρώπη όπως ο 7200 του Κώστα Κεφάλα αναφέρουν ότι δέχονται μόνο σήμα 1080p/50Hz και όχι 1080p/60Hz; Βέβαια, από την άλλη μεριά, έχουμε προβολείς που μάλλον δέχονται και τα δύο είδη σημάτων, όπως ο Ruby του στρατηγού μας. Μπάμπη, αν διαβάζεις το θέμα, για ενημέρωσέ μας, δέχεται ο Ruby 1080p/50Hz ή όχι, μια και ξέρω ότι 1080p/60Hz δέχεται σίγουρα...
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,877
Παλλήνη
nix_ said:
1)Αλλο λές εσύ,άλλο είπα.Μιλάμε για consumer players και οχι για υπολογιστές.Οι κλασσικές αναλογικές έξοδοι (comsosite,svideo κ.λ.π.) θα πρέπει να είναι pal.Για αυτό έγραψα "όπως το tvout τις κάρτας γραφικών)
nix_ said:
Δεν έγραψα για μετατροπή ανάλυσης σε pc.Αλλο πράγμα..

Συνεχιζεις να μην καταλαβαινεις τι σου ειπα. Ισχυρίστηκες παραπάνω οτι αν κανουμε downconvert ενα HD υλικο στην αναλυση του non-HD προβολικου μας τοτε αυτο γινεται αυτοματως PAL ή NTSC (Ειπες: "Οταν λέω οτι θα μετατραπεί σε pal/ntsc εννοώ ακριβώς αυτό,μετατροπή της ανάλυσης και του colorspace. Δηλαδη που είναι το λάθος να πείς οτι το σήμα γίνεται pal όταν πάρεις το 1080p 24fps με colorspace HD και το κάνεις 720x576 με colorspace του pal?Τι το κάνεις?Αυτό δεν λέγεται pal?")

Επαναλαμβανω: ΟΧΙ δεν λεγεται PAL αυτο! Γιατι? Διοτι το HD υλικο ειναι encoded σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ colorspace! Να σου δωσω και ενα απλοϊκό παραδειγμα μηπως το κατανοήσεις:
Εχεις ενα προβολεα/dvd ρυθμισμενα σε PAL και προσπαθεις να αναπαράγεις σε αυτα 2 εκδοσεις του ΙΔΙΟΥ DVD η μια σε NTSC και η αλλη σε PAL:Δεδομενου οτι και τα δυο εχουν την ιδια αναλυση και την ιδια πληροφορια, με την δικη σου λογικη θα πρεπει να εχουν την ιδια ακριβως χρωματικη ή αλλη αποδοση. Σωστα?
ΛΑΘΟΣ! Το NTSC δισκακι θα εχει λαθος χρωματικη ισορροπία οταν αναπαραχθει σε συστημα PAL. O λογος?
Μα το διαφορετικο COLORSPACE στο οποιο εγινε encoded κατα το mastering! Το ιδιο ισχυει και οταν προσπαθησεις να κανεις downconvert ενα HD disc στην non-hd αναλυση του προβολικου σου ειτε εχεις ως πηγη ενα HTPC ειτε ενα BLURAY HD/DVD:
Για να αποδοθει σωστα το downconverted hd υλικο πρεπει το συστημα σου να εχει ρυθμιστεί στο colorspace του HD υλικου! ΔΕΝ γινεται καμια αυτοματη μετατροπή του colorspace όταν κανεις downconversion!

nix_ said:
Οπως βλέπεις λοιπόν το pulldown έχει ήδη γίνει.Απλώς τα διπλά καρέ δεν αποθηκεύονται στο δίσκο για καλύτερη συμπίεση.

Μα βρε Nix, αν διαβάσεις αυτά που μου παράθεσες, θα καταλάβεις ότι λενε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι! :lehrer:
Στα κάνω boldπρος διευκόλυνση σου:


«Film material on NTSC DVD is usually encoded progressively at 23.976 frame/s, with special flags inserted into the MPEG-2 video stream that instruct the DVD player to repeat certain fields so as to accomplish 2-3 pulldown during playback. (ΤΟ DVD PLAYER, ΜΕΣΩ ΤΟΥ HARDWARE DEIΝTERLACING CHIP ΤΟΥ, ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΤΟ 3:2 PULLDOWN!!) Progressive scan DVD players additionally offer output at 480p by using these flags to duplicate frames rather than fields.

και πιο συγκεκριμένα

Film-Mode Deinterlacing

To display a perfect progressive image from a film-sourced DVD, the player needs to figure out which fields in the MPEG stream go together to make each film frame. In theory, the progressive_frame flag should tell the player that the frames on the disc were originally from a film, and will go together, but as weʼve mentioned, that flag is not always optimized for progressive scan playback.

So what the best players do is use a standard MPEG-2 decoder to generate digital interlaced video and then feed that video to a deinterlacing chip. The chip makes decisions constantly about whether the video was originally from film by looking for repeated fields. In the standard 3-2 cadence, the 1st and 3rd fields are identical. If the deinterlacing chip sees a constant stream of 5-field sequences in which the 1st and 3rd fields are identical, it switches to film-mode deinterlacing.

Once its in film mode, the deinterlacer just combines fields 1 and 2 to make one progressive image, outputs that for 3 progressive frames, then combines fields 4 and 5 to make another progressive image, and outputs that for two frames. Then it repeats the process with the next 5 fields. The player is still outputting frames in a 3-2 pattern, but itʼs creating 60 full progressive frames per second instead of 60 fields per second. Once the chip is in film mode, the deinterlacing algorithm is incredibly simple, and the complete film frame is recreated without loss or compromise. Film mode is the one area of deinterlacing that can be objectively perfect.»
 
Last edited:

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
Τάκη κολλάς χωρίς λόγο,έγραψα:

"Την μετατροπή σε 50hz ή 60hz που είναι απαραίτητη για την πλειονότητα των μέσων προβολής θα την κάνει το player κατα την αναπαραγωγή.Οπως και την κωδικοποίηση σε SD-pal για την σύνδεση και με συμβατικά μέσα προβολής."

"Το HD για να προβληθεί σε συμβατικές οθόνες θα μετατρέπεται σε pal/ntsc."

"Η εικόνα θα γίνεται pal ή ntsc με έναν pal encoder όπως το tv-out της κάρτας γραφικών μας"

"Δηλαδη που είναι το λάθος να πείς οτι το σήμα γίνεται pal όταν πάρεις το 1080p 24fps με colorspace HD και το κάνεις 720x576 με colorspace του pal?Τι το κάνεις?Αυτό δεν λέγεται pal?
Αυτό θα είναι αναγκαίο για συμβατικές συσκευές που δεν καταλαβαίνουν τίποτα άλλο πέρα απο pal."

"Οι κλασσικές αναλογικές έξοδοι (composite,svideo κ.λ.π.) θα πρέπει να είναι pal."


Οπως καταλαβαίνεις δεν μιλάω για "αν κανουμε downconvert ενα HD υλικο στην αναλυση του non-HD προβολικου μας τοτε αυτο γινεται αυτοματως PAL ή NTSC".
Αλλά για τις απλές αναλογικές εξόδους,οι οποιές πρέπει οπωσδήποτε να έχουν το colorspace του pal/ntsc

Ως προς το pulldown δεν το έπιασες σωστά:

a) Film material on NTSC DVD is usually encoded progressively at 23.976 frame/s, with special flags inserted into the MPEG-2 video stream that instruct the DVD player to repeat certain fields so as to accomplish 2-3 pulldown during playback

b) So what the best players do is use a standard MPEG-2 decoder to generate digital interlaced video and then feed that video to a deinterlacing chip

Αυτό που πάντα παίρνεις είναι το πεπλεγμένο pal/ntsc σήμα.Το οποίο γίνεται προοδευτικό.Γι`αυτό οι προβολείς μας αναφέρουν 60/50hz.Εχουν μετατραπεί τα 60/50 FieldsPS σε 60/50FramesPS.

επίσης

How The Information is Stored on Disc

"Itʼs important to understand at the outset that DVDs are designed for interlaced displays. Thereʼs a persistent myth that DVDs are inherently progressive, and all a DVD player needs to do to display a progressive signal is to grab the progressive frames off the disc and show them. This is not exactly true. First of all, a significant amount of DVD content was never progressive to begin with. Anything shot with a typical video camera, which includes many concerts, most supplementary documentaries, and many TV shows, is inherently interlaced. (Some consumer digital video cameras can shoot in progressive mode, and a handful of TV programs are shot in progressive, particularly sports events.) By comparison, content that was originally shot on film, or with a progressive TV camera, or created in a computer, is progressive from the get-go. But even for such content, there is no requirement that it be stored on the DVD progressively.

DVDs are based on MPEG-2 encoding, which allows for either progressive or interlaced sequences. However, very few discs use progressive sequences, because the players are specifically designed for interlaced output. Interestingly, while the sequences (i.e., the films and videos) are seldom stored progressive, there's nothing wrong with using individual progressive frames in an interlaced sequence. This may sound like a semantic distinction, but itʼs not. If the sequence is progressive, then all sorts of rules kick into place which ensure that the material stays progressive from start to finish. Whereas if the sequence is interlaced, then there are fewer rules and no requirement to use progressive frames. The encoder can mix and match interlaced fields and progressive frames as long as each second of MPEG-2 data contains 60 fields, no more, no less (or 50 fields per second for PAL discs). The progressive frames, when they are used, are purely for compression efficiency, but the video is still interlaced as far as the MPEG decoder is concerned.

The input to a DVD encoder (the instrumentation that is used to author a DVD) is almost always an interlaced digital master tape, even if the original material was shot on film. The video transfer is typically done at a different facility, and the output of the transfer is interlaced. Since the DVD encoding software doesn't even have access to a progressive master, it must rely on the same kinds of algorithms that a deinterlacer uses to put the proper fields together. Since there is essentially no requirement that it actually always put the proper fields together, other than compression efficiency, many encoders are conservative about using progressive frames. If the encoder cannot be sure that a frame is progressive, it will typically mark it interlaced, because the only real loss is a few bits of disc space.

When the mastering engineers view the disc for quality control, they view it on an interlaced monitor. They don't necessarily care how well it deinterlaces, because that's not part of the DVD spec. Some mastering houses do pay attention to the flags produced by their encoder, and some do view the disc on progressive players just for quality control, but that's not at all required.

In short, the content on a DVD is interlaced conceptually, and is stored in interlaced sequences. Frames can be marked "progressive" to help compression, but are not always marked that way, even when it would be correct to do so. In interlaced sequences, the encoder can either keep the fields separate, or combine them together into one frame, whichever is best for compression purposes. There is a flag on each image stored in the MPEG-2 stream called “picture_structure” that can be either “frame” for a full 720x480 pixel frame, or “top field” or “bottom field” for a single 720x240 field. (Weʼll learn about top and bottom fields later.) And it is allowed, but again not required, to set a flag called “progressive_frame” as a hint to the decoder that the fields in that frame were taken from the same frame of film. This allows for better pause and slow motion modes, and better down-conversion of 16x9 images for 4x3 displays. But this is again, purely optional. The content will play fine whether the data is structured as fields or frames, and whether the flag is present or not.

In fact, the encoder is allowed to combine fields that are not from the same film frame together, as often that produces better compression, even for inherently interlaced video. In such cases, the encoder is not supposed to set the progressive_frame flag, but again, if it does happen to get set, it will make no difference for normal playback on an interlaced display. And since interlaced displays are the only thing DVD was designed for, sloppiness with flags is more common than youʼd think.

The flags on the disc, and the structure of the frames, are purely hints. Interlaced video can be stored on the disc as frames, and progressive frames can be broken into fields. The progressive_frame flag can be there or not. It doesnʼt make any difference for interlaced playback. As we will see, though, it can make a big difference for progressive playback."

και

"There are two extra flags available in MPEG-2 to make it easier to create a disc that has 3-2 pulldown. These two flags are called “repeat_first_field” and “top_field_first.” A frame in the MPEG stream can have “repeat_first_field” set to “true,” and that tells the decoder to generate 3 fields from this frame, rather than 2. The decoder plays the first field, then the second field, then the first field again, thereby making the 3-field section of the 3-2 pulldown cadence. The next frame would generally have “repeat_first_field” set to “false,” so the decoder will generate 2 fields. Because fields have to alternate between even (bottom) and odd (top), the “top_field_first” flag tells the encoder which of the two fields in the frame should be sent out first. The “top” field is the odd numbered scan lines: 1, 3, 5…, while the “bottom” field is the even numbered scan lines: 2, 4, 6… If the top field is first on a 3-field frame, the decoder will output top, bottom, top. The next field needs to be a bottom field, so the next frame will have top_field_first set to “false."



Το pulldown έχει γίνει(οριστεί),απλώς αντι να αποθηκευτούν τα διπλά καρέ στο dvd το mpeg video έχει οδηγίες (flags) ουτως ώστε αυτά να δημιουργηθούν κατα την αναπαραγωγή.
Το dvd έχει σχεδιαστεί σαν pal/ntsc.Εσωτερικά αποκωδικοποιείται κανονικά σαν 50/60hz πεπλεγμένο pal/ntsc και μετά ταΐζεταί στον deinterlacer.

Παναγιώτη,αντιστοίχως τα player που θα έρθουν εδώ θα μπορούν μεσω του 4% speedup και 2-2 pulldown να βγάζουν 1080p 50fps.Δεν υπάρχει λόγος να είναι αποθηκευμένη η πληροφορία στα 25fps.
Στα dvd αυτό γίνεται γιατί το βίντεο είναι pal.Στο HD όμως είναι καθαρό υψηλής ανάλυσης σήμα,χωρίς κουσούρια του παρελθόντος.
Γι`αυτο έγραψα οτι απο το καθαρό 1080p24fps μέσω hardware θα παίρνουμε οτι υποστηρίζει η οθόνη/προβολέας μας.Pal για απλές συμβατικές συσκευές,Hd downconverted και με αλλαγή fps για HD συσκευές.
 
Last edited:

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,877
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Πολλαπλές μετατροπές σημάτων. Πώς θα βγάλουμε άκρη;

Νικο με συγχωρεις πολυ, αλλα καθολου δεν κολαω, απλα οταν γραφεις ανακριβειες οφειλω να τις διορθωνω για τα μελη που διαβαζουν,
Ομως δεν θελω το thread αυτο να εξελιχθει σε piss-contest γι'αυτο δεν συνεχιζω. Οποιος καταλαβε-καταλαβε..
Μια φιλικη συμβουλη: Πριν αντιγραψεις ξανα ενα καρο αραδες στην Αγγλικη, φροντισε να τις εχεις κατανοησει πριν τις ποσταρεις...
 

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
τάκη λυπάμαι αλλά είσαι πολύ-πολύ λάθος.
Αν κάποιος το παίζει περισπούδαστος είσαι εσύ.
Ακριβώς επειδή σέβομαι αυτόν που διαβάζει και τους συνομιλητές μου επικολώ κείμενα που στηρίζουν αυτά που λέω.Λυπάμαι αν σε ενοχλεί,αλλά δεν έχω ούτε την όρεξη,ούτε τον χρόνο να τα μεταφράζω.
Και όσο για το piss-contest στον εαυτό σου να το πείς,οχι σε μένα.
Και βεβαίως οποιος καταλαβε-καταλαβε...
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,877
Παλλήνη
Νικο καθολου περισπουδαστος δεν το παιζω, απλα ισως ειμαι πιο προσεκτικος απο εσενα οταν διαβαζω τα κειμενα που επικαλουμαι ως μαρτυριες των γραφομενων μου.
Σε καθε περιπτωση δεν θα χαλασουμε και τις καρδιες μας βρε αδελφε!
Ειπαμε, να ΜΗΝ γινει Piss-contest το thread!
Να εισαι καλα παντα...
 
17 June 2006
1,443
Άλιμος
nix_ said:
Τα δισκάκια ασχέτως Αμερικής ή Ευρώπης θα είναι 24fps.Ακριβώς όπως γυρίστηκε η ταινία.

Την μετατροπή σε 50hz ή 60hz που είναι απαραίτητη για την πλειονότητα των μέσων προβολής θα την κάνει το player κατα την αναπαραγωγή.

και

nix_ said:
Οπου και κοιτάξεις(διαβάσεις) στο net θα δείς το 1080/24fps και να αναφέρεται μάλιστα οτι "επιτέλους οπως προβλήθηκε στις αίθουσες"

Εδώ θέλω εγώ να ρωτήσω,που είδατε εσείς το 25fps για ευρώπη?

Και γιατί 24fps στην Αμερική,τι σχέση έχει το 24fps με το ntsc που είναι 30fps?
Μου φαίνεται συνηθίσαμε τους διαχωρισμούς και μας φαίνεται παράξενο να υφίσταται ίδιο πράγμα εκεί και εδώ.

48hz μπορεί να μην υποστηρίζει ο προβολέας,72hz όμως?

.......................

Εντέλει πιστέυω οτι το μοντέλο θα είναι 1080p/24fps στο δίσκο και όλα τα άλλα με hardware.



Με ένα γρήγορο search βρήκα αυτό http://www.dvdforum.org/images/Requirements%20Specification%20for%20HD%20DVD%20Video%20Application-July2005.pdf που αναφέρει καθαρά στις σελίδες 32, 33, 34 και 36 οτι τα φορμά στο encoding των media HDDVD θα είναι 25 και 50 για τις περιοχές 50Hz και 29,97 και 59,94 για τις περιοχές 60Hz. Δέν αναφέρεται πουθενά 24fps στα επίσημα φορμά του HDDVD forum. To έγγραφο αυτό είναι ότι πιό επίσημο μπορεί κανείς να εκλάβει ώς τέτοιο. Μεταφέρω μερικά γραπτά απο το έγγραφο:

The encoded frame rate of primary video and secondary video shall be 60 Hz for 60 Hz region and
50 Hz for 50 Hz region.
4) Source picture resolutions, frame rates, and aspect ratios for 60 Hz Regions:
Table 5.2.1.1
Horizontal Vertical Encoded Frame Rate AspectRatio
1920 1080 29.97 (*Note 1) 16:9
1440 1080 29.97 (*Note 1) 16:9
1280 1080 29.97 (*Note 1) 16:9
960 1080 29.97 (*Note 1) 16:9
1280 720 59.94 (*Note 2) 16:9
720 480 59.94 (*Note 2) 16:9
704 480 59.94 (*Note 2) 16:9
720 480 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
704 480 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
544 480 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
480 480 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
352 480 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
352 240 29.97 (*Note 1) 16:9/4:3
*Note 1: 59.94i, 29.97p, and 23.976p with 3:2 pull-down
*Note 2: 59/94p and 23.976p with 3:2 pull-down

Και για την Pal-land
5) Source picture resolutions, frame rates, and aspect ratios for 50 Hz Regions:
Table 5.2.1.2
Horizontal Vertical Encoded Frame Rate AspectRatio
1920 1080 25 (*Note 1) 16:9
1440 1080 25 (*Note 1) 16:9
1280 1080 25 (*Note 1) 16:9
960 1080 25 (*Note 1) 16:9
1280 720 50 (*Note 2) 16:9
720 576 50 (*Note 2) 16:9
704 576 50 (*Note 2) 16:9
720 576 25 (*Note 1) 16:9/4:3
704 576 25 (*Note 1) 16:9/4:3
544 576 25 (*Note 1) 16:9/4:3
480 576 25 (*Note 1) 16:9/4:3
352 576 25 (*Note 1) 16:9/4:3
352 288 25 (*Note 1) 16:9/4:3
*Note 1: 50i and 25p
*Note 2: 50p and 25p with 2:2 pull-down


Οπότε, λαμβάνοντας υπόψην μας αυτά που λένε επίσημα οι δημιουργοί του HDDVD, και πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι κατασκευαστές media ή μηχανημάτων υποστήρηξης αυτών, τα δισκάκια που θα αγοράζουμε σαν τρελοί (ελπίζω) σε μερικούς μήνες θα έχουν rates 25fps ή 50fps. Εκεί μέσα ( www.dvdforum.org ) έχει πάρα πολύ διάβασμα, αλλα επίσημα papers και όχι όπως τα λαμβάνει ο κάθένας μας και βγάζει συμπεράσματα. Άν έπρεπε να πιστέψω κάποιον πάντως, αυτούς που έθεσαν τα standards θα πίστευα. Σε κάθε περίπτωση, λίγο υπομονή ( λίγο;
icon9.gif
) και όλα θα τα μάθουμε.

Η λογική μου λέει πάντως οτι καλύτερα την δουλειά που λέει ο φίλος ΝΙΧ_ ότι θα την κάνει το player (απο 24fps στα 25 ή 30, 50, 60 ) να γίνεται κατα το mastering πρίν την μαζική παραγωγή και όχι όπως κάτσει απο το κάθε player. Αυτή την στιγμή, τα προβολικά συστήματα είναι όλα 50 και 60 hz. Tα 48 ή 72 είναι πολύ πιό σπάνια σε μηχανήματα. Θέλοντας να πιάσουν σαν φορμά τα HDDVD και BLURAY θα αποφύγουν πιστεύω τα 24 στα media. Τί να το κάνω "όπως γυρίστηκε σε 24fps" αν δεν μπορώ να το δώ; Είδωμεν κύριοι...... :ernaehrung004:​

 

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Άρα διαβάζοντας κάποιος όλα όσα αναφέρθηκαν και σύμφωνα με το DVDFORUM καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είχε δίκιο ο Τάκης που επέμενε? :

*Note 1: 59.94i, 29.97p, and 23.976p with 3:2 pull-down
*Note 2: 59/94p and 23.976p with 3:2 pull-down

*Note 1: 50i and 25p
*Note 2: 50p and 25p with 2:2 pull-down

τάκη λυπάμαι αλλά είσαι πολύ-πολύ λάθος.
Αν κάποιος το παίζει περισπούδαστος είσαι εσύ.
Ακριβώς επειδή σέβομαι αυτόν που διαβάζει και τους συνομιλητές μου επικολώ κείμενα που στηρίζουν αυτά που λέω.Λυπάμαι αν σε ενοχλεί,αλλά δεν έχω ούτε την όρεξη,ούτε τον χρόνο να τα μεταφράζω.


Φίλε Nix μήπως ο χαρακτηρισμός αυτός είναι προκλητικός και άτοπος?

Τουλάχιστον μέχρι σήμερα ο Τάκης έχει δείξει ότι κάθε αναφορά του είναι τεκμηριωμένη και πολύ καλά 'διαβασμένη'.



Και όσο για το piss-contest στον εαυτό σου να το πείς,οχι σε μένα.
Και βεβαίως οποιος καταλαβε-καταλαβε...



Διαβάζοντας κάποιος όλα τα ανωτέρω πιστεύεις ότι δεν θα καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα?


Όλοι μας θέλουμε να μάθουμε. Ο Τάκης σύμφωνα με όλες τις αναφορές που είχε διαβάσει και πιστεύοντας ότι είναι λίγο λάθος η εμμονή σου προσπάθησε να αποτρέψει την λάθος ενημέρωση όσων ασχοληθούν και διαβάσουν αυτό το άκρως ενδιαφέρον θέμα.

Λίγο περισσότερος ζήλος? Μπορεί.

Από εκεί και πέρα όμως θα πρέπει 'πριν καταλήξουμε στον πόλεμο να εξαντλούμε όλες τις ειρηνευτικές διαδικασίες'!!!
:smile:

Πάντα φιλικά και άκρως ειρηνευτικά.
 
Last edited:

nix_

Senior Member
10 July 2006
448
Θεσ/νικη
Κώστας Παπαγεωργίου:
Τουλάχιστον μέχρι σήμερα ο Τάκης έχει δείξει ότι κάθε αναφορά του είναι τεκμηριωμένη και πολύ καλά 'διαβασμένη'.

Δηλαδή Κώστα,αυτό είναι τεκμηριωμένη αναφορά?
Τακης Σωτηροπουλος:
Οσον αφορα το επιμαχο θεμα (24 ή 25 fps στην Ευρωπη) δεν υπαρχει ακομα επισημη ενημερωση, παρα μονο φημες εκατερωθεν στο διαδικτυο.
Time will tell...



Κώστας Παπαγεωργίου:
Όλοι μας θέλουμε να μάθουμε. Ο Τάκης σύμφωνα με όλες τις αναφορές που είχε διαβάσει και πιστεύοντας ότι είναι λίγο λάθος η εμμονή σου...
Αναφορές?Οι φήμες?




Συζητάμε κάτι το οποίο δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί.Εγω παρέθεσα αντικειμενικά στοιχεία πάνω σε κάτι που ήδη ξέρουμε,τα οποία δείχνουν που στηρίζονται τα λεγόμενα μου βάση λογικής.


Μπράβο στον Κυριάκο που το έψαξε σοβαρά και βρήκε επιπλέον πληροφορίες

Το θέμα είναι όμως οτι αν ισχύουν,αυτά που γράφουν στο dvdforum,τότε όλα τα δισκάκια που κυκλοφορούν ήδη στην Αμερική είναι εκτός προδιαγραφών.

Εκτός και αν το 23,97 με 3-2 pulldown το στρογγυλοποιούν στο 24fps,αν και βέβαια δεν είναι καθόλου το ίδιο.Απο το 23,97 με 3-2 pulldown θα πάρεις 60fps χωρίς την δυνατότητα του 48hz,ενω απο το 24fps παίρνεις 48,72 κ.λ.π.

Τάκη και εσύ να είσαι καλά.Και βέβαια δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές,αλλά για να μην ξεφεύγει η συζήτηση σε άσκοπες κουβέντες μπορούμε να μιλάμε πιο όμορφα.
 
Last edited:
17 June 2006
1,235
Ψυχραιμία...

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
και
που αναφέρει καθαρά στις σελίδες 32, 33, 34 και 36 οτι τα φορμά στο encoding των media HDDVD θα είναι 25 και 50 για τις περιοχές 50Hz και 29,97 και 59,94 για τις περιοχές 60Hz. Δέν αναφέρεται πουθενά 24fps στα επίσημα φορμά του HDDVD forum. To έγγραφο αυτό είναι ότι πιό επίσημο μπορεί κανείς να εκλάβει ώς τέτοιο. Μεταφέρω μερικά γραπτά απο το έγγραφο:

Οπότε, λαμβάνοντας υπόψην μας αυτά που λένε επίσημα οι δημιουργοί του HDDVD, και πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι κατασκευαστές media ή μηχανημάτων υποστήρηξης αυτών, τα δισκάκια που θα αγοράζουμε σαν τρελοί (ελπίζω) σε μερικούς μήνες θα έχουν rates 25fps ή 50fps. Εκεί μέσα ( www.dvdforum.org ) έχει πάρα πολύ διάβασμα, αλλα επίσημα papers και όχι όπως τα λαμβάνει ο κάθένας μας και βγάζει συμπεράσματα. Άν έπρεπε να πιστέψω κάποιον πάντως, αυτούς που έθεσαν τα standards θα πίστευα. Σε κάθε περίπτωση, λίγο υπομονή ( λίγο;
icon9.gif
) και όλα θα τα μάθουμε.

Η λογική μου λέει πάντως οτι καλύτερα την δουλειά που λέει ο φίλος ΝΙΧ_ ότι θα την κάνει το player (απο 24fps στα 25 ή 30, 50, 60 ) να γίνεται κατα το mastering πρίν την μαζική παραγωγή και όχι όπως κάτσει απο το κάθε player. Αυτή την στιγμή, τα προβολικά συστήματα είναι όλα 50 και 60 hz. Tα 48 ή 72 είναι πολύ πιό σπάνια σε μηχανήματα. Θέλοντας να πιάσουν σαν φορμά τα HDDVD και BLURAY θα αποφύγουν πιστεύω τα 24 στα media. Τί να το κάνω "όπως γυρίστηκε σε 24fps" αν δεν μπορώ να το δώ; Είδωμεν κύριοι...... :ernaehrung004: [/SIZE][/FONT][/LEFT]
[/SIZE][/FONT]


Κυριάκο, καμμία σημασία δεν έχει τι λέει το DVD-FORUM, αφού όπως βλέπεις και ας μην αναφέρει καθόλου τα 1080p/24fps σαν επίσημο φορμά, αυτό τελικά υιοθετήθηκε στα HD-DVD δισκάκια στην Αμερική ως region 1 που τώρα περιλαμβάνει και την Ιαπωνία! Μάλλον τελικά το Hollywood απόφασίζει και όχι το DVD-FORUM!

Εγώ θέλω να καταστήσω το εξής πράγμα ξεκάθαρο: Ελάχιστη σημασία έχει για μένα αν το 3:2 pulldown θα το κάνει το player, ή έχει γίνει στο δισκάκι, ή αν η προετοιμασία του έχει γίνει στο δισκάκι κτλ., αφού ακριβώς αυτό προσπαθώ να αποφύγω σαν φανατικός της εικόνας που είμαι, να γίνει δηλαδή το 3:2 pulldown!

Αυτό ενσωματώνουν πλέον σαν δυνατότητα οι κατασκευαστές στα νέα προβολικά 1080p, να αναγνωρίζουν τουλάχιστον το σήμα 1080p/24fps που το έχουμε δεδομένο αυτή τη στιγμή στα αμερικάνικα δισκάκια HD-DVD και bluray, και να κλειδώνουν αυτόματα με ένα 2:2 pulldown στα 48Hz! Αν τα δισκάκια που θα μας έρθουν στην Ευρώπη είναι 25fps για μένα καλώς, αν πάλι έρθουν στα 24fps, πάλι καλώς, καρφί δεν μου καίγεται!

Εγώ ξέρω ότι δεν πρόκειται να αγοράσω σαν Παναγιώτης Βογιατζάκης HD-DVD ή bluray player που δεν θα έχει στα μενού του επιλογή για έξοδο 1080p/24fps ή 25fps! Όπως και ότι δεν πρόκειται να αγοράσω σε καμμία περίπτωση προβολέα 1080p που δεν θα αναγνωρίζει αυτόματα στην είσοδό του το σήμα 1080p/24fps ή 25fps και θα κλειδώνει αυτόματα στα 1080p/48Hz ή 1080p/50Hz, αναλόγως με το τι δισκάκια θα μας έρθουν τελικά, όλα τα άλλα για μένα είναι απλώς κουραφέξαλα!

Τέλος, θα ήθελα να πω ότι είναι καλό να χαμηλώσουν οι τόνοι από όλους μας, προσωπικά γνωρίζω και το Τάκη και το Νίκο και εκτιμώ ότι πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογα άτομα που εκτιμώ ιδιαίτερα!

Όπως πολύ σωστά λέει και ο Κυριάκος άλλωστε, κοντός ψαλμός αληλούια, σε λίγους μήνες θα έχουμε τις απαντήσεις για όλα αυτά!
 

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Re: Ψυχραιμία...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Εγώ ξέρω ότι δεν πρόκειται να αγοράσω σαν Παναγιώτης Βογιατζάκης HD-DVD ή bluray player που δεν θα έχει στα μενού του επιλογή για έξοδο 1080p/24fps ή 25fps! Όπως και ότι δεν πρόκειται να αγοράσω σε καμμία περίπτωση προβολέα 1080p που δεν θα αναγνωρίζει αυτόματα στην είσοδό του το σήμα 1080p/24fps ή 25fps και θα κλειδώνει αυτόματα στα 1080p/48Hz ή 1080p/50Hz, αναλόγως με το τι δισκάκια θα μας έρθουν τελικά, όλα τα άλλα για μένα είναι απλώς κουραφέξαλα!

Τέλος, θα ήθελα να πω ότι είναι καλό να χαμηλώσουν οι τόνοι από όλους μας, προσωπικά γνωρίζω και το Τάκη και το Νίκο και εκτιμώ ότι πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογα άτομα που εκτιμώ ιδιαίτερα!

Όπως πολύ σωστά λέει και ο Κυριάκος άλλωστε, κοντός ψαλμός αληλούια, σε λίγους μήνες θα έχουμε τις απαντήσεις για όλα αυτά!

Παναγιώτη ενημερωτικά, και επειδή ρώτησες και σε προηγούμενο post, ο Ruby κλείδωσε απροβλημάτιστα με το Α1-XVA και με το Marantz 9600 στα 1080p 50HZ.
 
Last edited:

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Κώστας Παπαγεωργίου:
Τουλάχιστον μέχρι σήμερα ο Τάκης έχει δείξει ότι κάθε αναφορά του είναι τεκμηριωμένη και πολύ καλά 'διαβασμένη'.

Δηλαδή Κώστα,αυτό είναι τεκμηριωμένη αναφορά?
Τακης Σωτηροπουλος:
Οσον αφορα το επιμαχο θεμα (24 ή 25 fps στην Ευρωπη) δεν υπαρχει ακομα επισημη ενημερωση, παρα μονο φημες εκατερωθεν στο διαδικτυο.
Time will tell...



Κώστας Παπαγεωργίου:
Όλοι μας θέλουμε να μάθουμε. Ο Τάκης σύμφωνα με όλες τις αναφορές που είχε διαβάσει και πιστεύοντας ότι είναι λίγο λάθος η εμμονή σου...
Αναφορές?Οι φήμες?




Συζητάμε κάτι το οποίο δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί.Εγω παρέθεσα αντικειμενικά στοιχεία πάνω σε κάτι που ήδη ξέρουμε,τα οποία δείχνουν που στηρίζονται τα λεγόμενα μου βάση λογικής.


Μπράβο στον Κυριάκο που το έψαξε σοβαρά και βρήκε επιπλέον πληροφορίες

Το θέμα είναι όμως οτι αν ισχύουν,αυτά που γράφουν στο dvdforum,τότε όλα τα δισκάκια που κυκλοφορούν ήδη στην Αμερική είναι εκτός προδιαγραφών.

Εκτός και αν το 23,97 με 3-2 pulldown το στρογγυλοποιούν στο 24fps,αν και βέβαια δεν είναι καθόλου το ίδιο.Απο το 23,97 με 3-2 pulldown θα πάρεις 60fps χωρίς την δυνατότητα του 48hz,ενω απο το 24fps παίρνεις 48,72 κ.λ.π.

Τάκη και εσύ να είσαι καλά.Και βέβαια δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές,αλλά για να μην ξεφεύγει η συζήτηση σε άσκοπες κουβέντες μπορούμε να μιλάμε πιο όμορφα.[/QUOTE]


Φίλε Nix νομίζω ότι ψάχνεις τρόπους για να 'παίξεις' με τις λέξεις.

Ανέφερα ότι ο Τάκης τεκμηριώνει τις αναφορές του και αυτά που παραθέτει. Δηλαδή έπρεπε να γράψω 'δηλώσεις'?

Δεν μίλησα για πράγματα που δεν γνωρίζει και είναι καθαρά υποθετικά.

Δεν μπορεί να τα ξέρει και όλα.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι σε σημεία υπήρχε κάποιος επιθετικός τόνος, όχι εσκεμένα, αλλά μην ξεχνάς ότι εσύ χρησιμοποίησες κάποιον χαρακτηρισμό.

Και φυσικά κανένας δεν γνωρίζει ακόμη τι ακριβώς θα γίνει. Ο χρόνος θα δείξει.

Ας συνεχίσουμε λοιπόν ένα θέμα που είναι πολύ ενδιαφέρον χωρίς να αναλωνόμαστε σε διαφορές χωρίς ουσία.
 
Last edited:
18 June 2006
812
Παιδες.....αφηστε το ποιος ξερει περισοτερα κ.λ.π.

Οτιδηποτε περαν του 24fps ειναι λαθος,μιας και μεταφερετε λαθος πληροφορια.....δηλαδη κουκουρουκου....ειτε προκειται για 1% ειτε 100% υπαρχει λαθος.

Εχω την αισθηση οτι το 24fps ειναι τεκμηριωμενο ....:music-smiley-005: :flipout:

Αφηστε λοιπον τα 25fps και 30fps και να παρακαλατε να δουμε αυτο που πρεπει ...δηλαδη 24fps...ασχετος αν σας αρεσει η οχι η δεν εχετε το καταλληλο προβολικο.
Εξαλλου το 99% βλεπει οπως γουσταρει.....

Αφηστε λοιπον η κοπια να ειναι "στανταρ",νορμαλ αν θελετε.....και μετα καντε το εργο οπως γουσταρετε να το βλεπετε......:violent-smiley-030:

Και κατι ακομα.....
Ακομα δεν τον ειδαμε ...Γιαννη τον βαφτησαμε...!!!!!!:flipout: :flipout:
Γι'αυτο λοιπον κουλαρετε.....:music-smiley-006:

ΚΑΙ.......

Δεν φταιει κανενας αλλος......
ο κυριος Γενικος μας φταιει που του επετρεψε να ξαναμπει στην χωρα..!!!!!!:twoguns:
 
Last edited:

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,703
Αθήνα
kostas kefalas said:
ΚΑΙ.......

Δεν φταιει κανενας αλλος......
ο κυριος Γενικος μας φταιει που του επετρεψε να ξαναμπει στην χωρα..!!!!!!:twoguns:

Καλώς τα μάτια μας τα δυό...(..ή μήπως παραπάνω;...-bye- )
Τώρα σ' αυτό που λές για τον Geonx δεν έχεις άδικο, την έκανε τη πατά τα του... αλλά είναι καλό παιδί και του τη χάρισα...για πρώτη φορά, την επόμενη...:violent-smiley-030:
 
17 June 2006
3,031
Ο Παναγιώτης έθεσε ένα πολύ καλό και εύλογο ερώτημα. Το θέμα το δίαβασα εν τάχει και ίσως να επαναλάβω πράγματα που ίσως έχουν ειπωθεί στα προηγούμενα. Δυστυχώς δεν έχω διαβάσει τα προβλήματα που αναφερει ο Παναγιώτης στο αμερικάνικο φόρουμ.
Θα προσπαθήσω να δώσω όμως μια λογική εξήγηση σε ερωτήματα που τέθηκαν σε αυτό το thread.
Το υλικό στα SD δισκάκια , αυτά που αγοράζουμε ή ενοικιάζουμε σήμερα έχουν ένα υλικό κωδικοποιημένο 576i(720Χ576 interlace). Την όποιαδήποτε μεταβολή την αναλαμβάνει είτε το player είτε το προβολικό μας μέσο. Ti γίνεται όμως στην περίπτωση που το υλικό μας είναι κωδικοποιημένο κατά τα πρότυπα του HD;

Το να γίνει ρύθμιση του colorspace από υλικό που είναι κωδικοποιημένο κατά HD πρότυπα αποτελεί μια πρόκληση και αυτό γιατί θα πρέπει να έχει συμβατότητα και με παλαιότερες συσκευές. Το color space είναιγνωστόκαισαν “color gamut”. Τα Color space ‘errors’ αποτελούν προιον της μετατροπής των original video signals σε άλλου έιδους φορμά.

Χαρακτηριστικά χρώματος
Στη φύση όλα τα χρώματα μπορούν να περιγραφούν από την απόχρωση του χρώματος (hue) και τον κορεσμό τους(saturation). Η πρώτη διαδικασία του colorcorrection (colormatching) προέρχεται από την μετατροπή ενός rawRGB υλικού, το οποίο μπορεί να έχει 15 έως και 16 εκατομμύρια συνδυασμούς χρωμάτων, σε υλικό video που θα μπορεί να προβληθεί από τα προβολικά μας μέσα. Για τον λόγο αυτό δημουργήθηκαν κάποια standards. Αυτά είναι γνωστά και σαν ITU-RBT.601(1987) για SD υλικό και ITU-RBT.709(1990) για υλικο HD(1.125 &1.250 lines). Το 2000 προστέθηκαν και τα standards για το υλικο DTVITU-RBT.709-4. Παρακάτω παραθέτω τις βασικές διαφορές μεταξύ των δυο αυτών standards.

Luma Chroma Standard Sampling Sampling BT.601 SDTV 13.5MHz 6.75MHz (4:2:2) BT.709 HDTV 74.25MHz 37.125MHz (4:2:2)Παρατηρώντας την δειγματοληψία βλέπουμε πόσο μεγαλύτερη είναι σε υλικό HD από οτι σε υλικο SD. Αυτή η διαφοροποίηση κάνει επιβεβλημένη την μετατροπή ενός σήματος HD σε SD μια και πολλές απο τις παλαιές μας συσκευές δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα νέα αυτά δεδομένα. Αυτή η μετατροπή αναγκαστικά θα αλλάξει και το colorspace. Ο λόγος της αλλαγής αυτής είναι αναγκαία μια και το Υ (luma) είναι διαφορετικό για κάθε ένα από αυτά.
1) Στο ITU-RBT.709-4 το Υ(Luma) οριζεται ως εξής:
Y1 = .2126R1 +.7152G1 +.0722B1
2) ΣτοNTSC (SMPTE170M) και SD-SDI (ITU-R BT.601-5 oή SMPTE-259M) τοΥ(Luma) οριζεταιωςεξής:
Y1 = .299R1 +.587G1 +.114B1

Γίνεται άμεσα κατανοητό, μέσα από τις δύο σχέσεις, ότι ένα υλικό κωδικοποιημένο σε HD κάνει Down-convertedκαι κληθεί να προβλήθει σε συσκευή SD (π.χ. CRT) θα έχει μια πρασινίζουσα απόχρωση. Προσέξτε αναφέρομαι μόνο το Υ δηλαδή στο B&W και μόνο. Από εκέι και πέρα όταν «μπεί» και το χρώμα τοτε το πρόβλημα θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο.

 
17 June 2006
3,031
SD (Rec. 601) 75% color bars

Black White Yellow Cyan Green Magenta Red Blue
Y 180 162 131 112 84 65 35 16
Cb 128 44 156 72 184 100 212 128
Cr 128 142 44 58 198 212 114 128


HD (Rec. 709) 75% color bars

Black White Yellow Cyan Green Magenta Red Blue
Y 180 168 145 133 63 51 28 16
Cb 128 44 147 63 193 109 212 128
Cr 128 136 44 52 204 212 120 128


Την όποια μετατροπή θα αναλάβει να την κάνει ή συσκευή ανάγνωσης είτε η συσκευή προβολής. Τώρα το πόσο καλά θα την κάνει αυτό δεν μπορώ να το ξέρω και φυσικά δεν μπορώ να βγάλω τελικά συμπερασματα από μια μόνο συσκευή όταν αυτή μάλισταείναι ο πρωτοπόρος στον τομέα του.
Τώρα για το αν το υλικό θα είναι 1080 στα 24 στα 25 κ.λ.π. ο καιρός μάλλον θα δείξει.
 

Attachments

  • HDTV BT 709.jpg
    HDTV BT 709.jpg
    54.9 KB · Views: 5
  • EBU.jpg
    EBU.jpg
    57.3 KB · Views: 5

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Να πω κι εγω μια αποψη, χωρις να θελω με τιποτα να υποβιβασω την πολυ επικοδομητικη συζητηση.

Θεωρω εντελως ματαιοδοξο να προσπαθω να ανλυσω κατι το οποιο δεν εχει καν καθοριστει το στανταρτ του. Πιστευω οτι εχουμε πολλα κομματια να βελτιωσουμε , στις ηδη υπαρχουσες καταστασεις , τα οποια και υποδομη μας δινουν και κριτηρια για τις περαιτερω εξελιξεις.

Οταν με το καλο βγουν τα πραγματα και παρουν μια ροη, θα κρινουμε και θα επιλεξουμε. Προς το παρον , υποθεσεις επι υποθεσεων που αν μη τι αλλο δεν βοηθουν και τοσο. Ειναι θεματα και ειδικα αυτο που συζητουμε τα οποια ουτε κατα διανοια επιρρεαζουμε.
Μπορει αυριο να βγει καποια στανταρτ οπως ολοι περιμενουμε, και για τον χ-ψ τεχνικο λογο, οι κατασκευαστριες εταιριες ( που μην ξεχναμε, αυτες κανονιζουν τελικα και οχι ο οποιοσδηποτε επιστημονικος οργανισμος) , να αποφασισουν οτι δεν το υιοθετουν και πανε για κατι αλλο.

Ειναι λογικο πιστευω να του δωσουμε το χρονο του, και να μην κανουμε τη χαρη στις εταιριες να τους "διαφημιζουμε" το προιον τους, (γιατι αυτο κανουμε και μονο ) , ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΤΟ ΒΓΑΛΟΥΝ.

Με ολη τη διαθεση για συζητηση.....

Χρηστος
 
Last edited: