Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,787
Αθήνα
Οχι μονο σε ενα χωρο ακουω απλως ετσι ονομασα το ονομα του wiim! Χρησιμοποιησα το connect , χωρις normalisation, very high, no eq και απενεργοποιημενο το auto adjust quality.

A OK. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, γι' αυτό ρώτησα. Επειδή πρέπει να κάνεις join session με κάποιο άλλο λογαριασμό και - λένε - ότι δεν είναι ποτέ απόλυτα sync ο ήχος στις δύο ζώνες. Anyway... .
 
  • Like
Reactions: steadyshot

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,787
Αθήνα
@steadyshot με ιντρίγκαρες με αυτό που έγραψες για το spotify. Υπάρχει στο tidal το ίδιο έργο; Απόψε έχω λίγο ελεύθερο χρόνο και ίσως κάνω μια συγκριτική ακρόαση.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Υποψιάζομαι ότι και κανένας δε συντηρεί το πικάπ του. Όποτε ακούω "ακούω μόνο άυλα, πέταξα τους δίσκους και πούλησα το πικάπ" φαντάζομαι σκονισμένους δίσκους με παλιά εσώφυλλα, πικάπ με απορρυθμισμένη ανάρτηση, το λάδι στο πηγάδι που είχε μπει στο εργοστάσιο πριν 30 χρόνια, εντελώς χαλαρωμένο ιμάντα, και βελόνα φαγωμένη μέχρι το στέλεχος.

Είναι δύο κατηγορίες αν όχι και οι δύο μαζί.
1) Δεν ασχολούμαι με τους δίσκους μου, θα πάρω μεταχειρισμένο με 5€ που τον είχαν πεταμένο στις λάσπες και θα περιμένω να παίξει.
2) Μου είχε ρυθμίσει πριν 40 χρόνια ένας φίλος που ξέρει από πικάπ την κεφαλή μου, οπότε είμαι μια χαρά!

Ε ναι, έτσι το streaming θα παίξει καλύτερα αν βάλεις καλό καλώδιο δικτύου, καλό καλώδιο usb, το router δεν έχει wifi, βάλεις πάνω του purifier, αλλάξεις τα τροφοδοτικά να μην είναι διακοπτικά, πάρεις έναν σοβαρό streamer και ένα σοβαρό dac (τουλάχιστον 20.000€ για να παίξει σαν ένα πικάπ των 5.000€), παίξεις από tidal connect και όχι άλλο πρωτόκολο, κάνεις κάποιες ρυθμίσεις στο application και πετύχεις και high res εγγραφή.
Υπάρχει πάντα η περίπτωση να μην παίξει καλύτερα, αλλά τουλάχιστον δεν θα έχει επιφανειακό θόρυβο. Που δεν θα είχε αν καθάριζες το βινύλιο!
Ξέχασα τίποτα; :unsure:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,981
Επειδή κάνω διάλειμμα για φαγητό στο γραφείο, να καταθέσω την άποψη, για να μην παίζετε μόνοι σας, ότι όταν είχα βινύλια, και cd, το Marantz CD67 SE έπαιζε εν γένει καλύτερα, σαν συνολική εμπειρία, από το αγαπημένο μου systemdeck / rega rb 300 / rega elys ... εννοείται ότι το πικάπ ήταν πολύ ακριβότερο ... το μαρατζ έκανε 100.000 δρχ, ενώ το σύνολο του πικάπ τουλάχιστον τα διπλά ... το λοιπό σύστημα του τότε ήταν cyrus III + psx και Chario της προκοπής που ξέχασα το μοντέλο ...

Οι δίσκοι μου ήταν κάθε λογής, από Ελληνική αγορά ή και εισαγωγής, τους φρόντιζα πολύ, δεν είχα βέβαια πλυντήριο... κανείς δεν είχε ...

Αγαπούσα τους δίσκους μου και το πικάπ μου ... δεν ήμουν προκατειλημμένος (ούτε τότε ούτε τώρα) κατά κανενός μέσου ...

Η συνολική εμπειρία, ήταν υπέρ του Μάρατζ .

Συνέχεια χτυπάτε το ψηφιακό των 20 Κ βς του πικάπ του 5 Κ ... Πίτσες μπλε ... σε συνθήκες πραγματικού μουσικόφιλου, που θα αγοράσει από όπου μπορεί δίσκους, όσο γίνεται της προκοπής, και θα τους φροντίσει σε λογικά πλαίσια (και όχι βέβαια πλύσιμο προ ακρόασης (και άλλα τέτοια παλαβά που θα σε κάνουν στο τέλος να σταματήσεις να ακούς μουσική) , που είναι μεν υπέροχα αλλά άπτονται άλλου χόμπυ και όχι της μουσικοφιλίας) , η συνολική εμπειρία είναι υπέρ του ψηφιακού ... που και που, ένας ουάου δίσκος θα παίξει σίγουρα καλύτερα, ωστόσο, κατά μέσο όρο η συνολική εμπειρία είναι ψηφιακό ....

Αν βέβαια είναι και βουλιμικός μουσικόφιλος, όπως εγώ, που τα περισσότερα πόστς μου ήταν για παρουσιάσεις μουσικής, δεν τίθεται καν θέμα /// έχω γράψει πολλές φορές : με το σποτιφάι νοιώθω σαν τζιχαντιστής βομβιστής που εξετέλεσα την αποστολή μου και ξυπνώ στον παράδεισο με δεκάδες ουρί να με ραίνουν με γάλα και μέλι ... και αν το ρυθμίσεις καλά, μια χαρά ποιότητα ήχου έχει ... το Κομπίζ έχει καλύτερη ... αν το σποτιφάι προσφέρει στριμς υψηλής πιστότητας, απλώς όλοι θα σβήσουν από τον χάρτη και απορώ γιατί στο διάολο δεν το κάνει ... τους λυπάται ;
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
@steadyshot με ιντρίγκαρες με αυτό που έγραψες για το spotify. Υπάρχει στο tidal το ίδιο έργο; Απόψε έχω λίγο ελεύθερο χρόνο και ίσως κάνω μια συγκριτική ακρόαση.
Δε βρισκω ακριβως το ιδιο με το ιδιο εξωφυλλο στο tidal...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
To CD67SE το έχω δώσει στον @vlad66 . Καλά παίζει αλλά δεν πλησιάζει το MK2 του...
Που πρακτικά, αν το αγόραζες τότε που κυκλοφορούσε το Marantz θα είχε περίπου την τιμή του Marantz.

Συνέχεια χτυπάτε το ψηφιακό των 20 Κ βς του πικάπ του 5 Κ

Όχι εγώ! Έτσι μου είπαν επειδή ψάχνω ψηφιακό να παίζει σαν το εικοσάχρονο Esoteric των 5.000€ ! :ROFLMAO:
H συνολική εμπειρία, σαν ευκολία "διάλεξε τραγούδι, κάνε cast εκεί" σίγουρα είναι καλύτερη στο streaming.
Αν δεν ήταν δεν θα ασχολούμουν και καθόλου.
Αυτό που ακούς ένα συγκρότημα που σου αρέσει, ξαφνικά ακούς ένα τραγούδι που δεν ξέρεις και είσαι σε φάση "WOW ποιοι είναι αυτοί, είναι φοβεροί", σίγουρα δεν θα το νιώσεις με το πικάπ.
Θυμίζει λίγο εποχές που ψωνίζαμε από τα δισκοπωλεία που έπαιζαν μουσική.
Και ναι, και εγώ το έχω γράψει, αν το Spotify ανεβάσει την ποιότητά του θα τους σβήσει όλους.

Παραμένει όμως το ερώτημα σε αυτό το νήμα για την ποιότητα και όχι την ευκολία (ή την ποσότητα).
Προσωπικά έχω βγάλει τα συμπεράσματά μου (προ πολλού, δεν περίμενα αυτό το νήμα) και καταλαβαίνω αυτούς που λένε ότι τα ψηφιακά παίζουν καλύτερα και γιατί.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,843
Μεσευρώπη
Επειδή κάνω διάλειμμα για φαγητό στο γραφείο, να καταθέσω την άποψη, για να μην παίζετε μόνοι σας, ότι όταν είχα βινύλια, και cd, το Marantz CD67 SE έπαιζε εν γένει καλύτερα, σαν συνολική εμπειρία, από το αγαπημένο μου systemdeck / rega rb 300 / rega elys ... εννοείται ότι το πικάπ ήταν πολύ ακριβότερο ... το μαρατζ έκανε 100.000 δρχ, ενώ το σύνολο του πικάπ τουλάχιστον τα διπλά ... το λοιπό σύστημα του τότε ήταν cyrus III + psx και Chario της προκοπής που ξέχασα το μοντέλο ...

Οι δίσκοι μου ήταν κάθε λογής, από Ελληνική αγορά ή και εισαγωγής, τους φρόντιζα πολύ, δεν είχα βέβαια πλυντήριο... κανείς δεν είχε ...

Αγαπούσα τους δίσκους μου και το πικάπ μου ... δεν ήμουν προκατειλημμένος (ούτε τότε ούτε τώρα) κατά κανενός μέσου ...

Η συνολική εμπειρία, ήταν υπέρ του Μάρατζ .

Συνέχεια χτυπάτε το ψηφιακό των 20 Κ βς του πικάπ του 5 Κ ... Πίτσες μπλε ... σε συνθήκες πραγματικού μουσικόφιλου, που θα αγοράσει από όπου μπορεί δίσκους, όσο γίνεται της προκοπής, και θα τους φροντίσει σε λογικά πλαίσια (και όχι βέβαια πλύσιμο προ ακρόασης (και άλλα τέτοια παλαβά που θα σε κάνουν στο τέλος να σταματήσεις να ακούς μουσική) , που είναι μεν υπέροχα αλλά άπτονται άλλου χόμπυ και όχι της μουσικοφιλίας) , η συνολική εμπειρία είναι υπέρ του ψηφιακού ... που και που, ένας ουάου δίσκος θα παίξει σίγουρα καλύτερα, ωστόσο, κατά μέσο όρο η συνολική εμπειρία είναι ψηφιακό ....

Αν βέβαια είναι και βουλιμικός μουσικόφιλος, όπως εγώ, που τα περισσότερα πόστς μου ήταν για παρουσιάσεις μουσικής, δεν τίθεται καν θέμα /// έχω γράψει πολλές φορές : με το σποτιφάι νοιώθω σαν τζιχαντιστής βομβιστής που εξετέλεσα την αποστολή μου και ξυπνώ στον παράδεισο με δεκάδες ουρί να με ραίνουν με γάλα και μέλι ... και αν το ρυθμίσεις καλά, μια χαρά ποιότητα ήχου έχει ... το Κομπίζ έχει καλύτερη ... αν το σποτιφάι προσφέρει στριμς υψηλής πιστότητας, απλώς όλοι θα σβήσουν από τον χάρτη και απορώ γιατί στο διάολο δεν το κάνει ... τους λυπάται ;
Το μόνο σοβαρό αντιβινυλιακό ποστ που διάβασα εδώ μέσα. Βέβαια να προσθέσω ότι είχα κατά καιρούς και εγώ CD player Marantz και δεν έφταναν σε ποιοτητα ήχου το Thorens μου-καλά για το Lenco δεν το συζητάω καν. Και ναι, έχω κι εγώ πολλούς, παρα πολλούς δίσκους καθε λογής, όχι καινούριους με παρθένο βινυλιο κλπ. ούτε είχα πάντα πλυντήριο δίσκων.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Εξαρταται απο την εγγραφη απο το αρχικο μαστερ το τι ακουγεται καλυτερα. Αν εχουμε την ιδια καλη μεταφορα τοτε δεν υπαρχει περιπτωση το βινυλιο να ακουγεται καλυτερα με χρατσα χρουτσα και το χις. Και αυτο με το ψηφιακο να θελει 20χιλ για να περασει ενα σεταπ με βινυλιο κοστους 5 χιλ πως προκυπτει? Μηπως συμβαινει το αντιθετο?

Ενα μονιμο παιδεμα ειναι. Το ψηφιακο το στηνεις σωστα και μετα απολαμβανεις. Οχι καθε τρεις και λιγο κατι θελει κατι απορυθμιζεται. Οχι να πλυνεις , να ευθυγραμμισεις, να αλλαξεις βελονες, ανεπανορθωτες φθορες δισκων κλπ ολα αυτα ειναι βγαλμενα απο μια αλλη εποχη...

Και φυσικα οι εταιρειες βγαζουν ακομα και πανακριβα βινυλια και πικαπ και μπορει καποιος να ρωτησει γιατι, αλλα το γιατι ειναι επειδη υπαρχει κοινο που ειναι διατεθιμενο να πληρωσει και επειδη ειναι τρεντ. Επειδη ακομα και η κατοχη δισκων εχει χρηματηστηριακη αξια. Σιγουρα οχι επειδη ειναι το αποκορυφωμα της ηχητικης υπεροχης... Αν δεν συνεβαιναν αυτα ισως το βλεπαμε ως μουσειακο ειδος...

Ειναι παραλογο ολο αυτο.
 
Last edited:

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,786
το Marantz CD67 SE έπαιζε εν γένει καλύτερα, σαν συνολική εμπειρία, από το αγαπημένο μου systemdeck / rega rb 300 / rega elys ...
Στην προταση αυτη , βρισκεται καιο ο λογος κατα τη γνωμη μου....... Το systemdek II/ rb300 ΔΕΝ ειναι το πικαπ για την ή την καθε ELYS. Ειναι ενα πικαπ που αποτελει πολυ γερη βαση , για πολυ καλυτερους ηχους με μια καλυτερη κεφαλη, και εχει αυτη τη δυνατοτητα. Και σιγουρα πανω απο το CD67 SE.
Θα ηταν βεβαια, ακομη ακριβοτερο, αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα. Με μια καλυτερη κεφαλη απο αυτες της κατηγοριας που ειχες, αλλα με ενα φθηνοτερο πικαπ, με καταλληλο βραχιονα ωστε να δουλευει αρμονικα με την κεφαλη, πιθανοτατα να ειχες καλυτερο ηχο και απο το systemdek II/ rb300 / μετρια κεφαλη , και απο το cd67. To phono σαφως παιζει το δικο του ρολο στο τελκο αποτελεσμα ,
Ειχα το συνδυασμο ΙΙΧ/rb300/benz ace και αυτα που λεω τα λεω απο πρωτο χερι , και σε συγκριση με το cd17 kis και cd63 kis που τοτε ειχα παραλληλα.
Το συμπερασμα ειναι το γνωστο πλεον , οτι δηλαδη το cd μπορει να ειναι προτιμοτερο στις χαμηλες τιμες, και επιπλεον, το πικαπ στις ψηλοτερες τιμες, χρειαζεται μελετη και προσοχη για να ειναι καλυτερο τελικα. Διαφορετικα συμφωνω μαζι σου, ας μην ασχοληθει καποιος με πικαπ.
 
  • Like
Reactions: vlad66

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,843
Μεσευρώπη
Εξαρταται απο την εγγραφη απο το αρχικο μαστερ το τι ακουγεται καλυτερα. Αν εχουμε την ιδια καλη μεταφορα τοτε δεν υπαρχει περιπτωση το βινυλιο να ακουγεται καλυτερα με χρατσα χρουτσα και το χις.

Άθελα σου επιβεβαιώνεις το προηγούμενο ποστ μου.Επιβεβαιώνεις ότι δε γνωρίζεις από βινύλιο.
Και αυτο με το ψηφιακο να θελει 20χιλ για να περασει ενα σεταπ με βινυλιο κοστους 5 χιλ πως προκυπτει? Μηπως συμβαινει το αντιθετο?

Ενα μονιμο παιδεμα ειναι. Το ψηφιακο το στηνεις σωστα και μετα απολαμβανεις. Οχι καθε τρεις και λιγο κατι θελει κατι απορυθμιζεται.

Ποιος λέει ότι απορρυθμίζεται κάθε τρεις και λίγο; Σίγουρα όχι κάποιος που ασχολείται με το άθλημα.
Οχι να πλυνεις , να ευθυγραμμισεις, να αλλαξεις βελονες, ανεπανορθωτες φθορες δισκων κλπ ολα αυτα ειναι βγαλμενα απο μια αλλη εποχη...
Έχεις δει CD γρατσουνισμένο που να μην παίζει με τίποτα; Έχεις ακούσει CD-player με χαλασμένο λέιζερ που δε διαβάζει δισκάκι;
Και φυσικα οι εταιρειες βγαζουν ακομα και πανακριβα βινυλια και πικαπ και μπορει καποιος να ρωτησει γιατι, αλλα το γιατι ειναι επειδη υπαρχει κοινο που ειναι διατεθιμενο να πληρωσει και επειδη ειναι τρεντ.
Υπάρχουν βινύλια από 17 ευρώ, πικάπ ξεκινούν από 150, τα καλά από 500. Είναι πανάκριβα;

Επειδη ακομα και η κατοχη δισκων εχει χρηματηστηριακη αξια.
Ναι καλά. Πολλοί την έχουν πατήσει έτσι.

Σιγουρα οχι επειδη ειναι το αποκορυφωμα της ηχητικης υπεροχης... Αν δεν συνεβαιναν αυτα ισως το βλεπαμε ως μουσειακο ειδος...

Ειναι παραλογο ολο αυτο.
Δεν είναι αν το πρώτο σου μέλημα είναι η ηχητική απόδοση και όχι η ευκολία.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Πάμε πάλι...
Εξαρταται απο την εγγραφη απο το αρχικο μαστερ το τι ακουγεται καλυτερα. Αν εχουμε την ιδια καλη μεταφορα τοτε δεν υπαρχει περιπτωση το βινυλιο να ακουγεται καλυτερα με χρατσα χρουτσα και το χις.

Πλύνε τον δίσκο. Ο επιφανειακός θόρυβος δεν είναι στην εγγραφή.

Και αυτο με το ψηφιακο να θελει 20χιλ για να περασει ενα σεταπ με βινυλιο κοστους 5 χιλ πως προκυπτει? Μηπως συμβαινει το αντιθετο?

Ψάχνω για DAC το οποίο θα αντικαταστήσει το CD μου, των 5.000€.
Ένα CD 20 ετών, το οποίο παίζει λίγο χειρότερα από το βινύλιό μου το οποίο κοστίζει και αυτό 5.000€.
Μέσα στη συζήτηση λοιπόν, βγάζουν (όχι εγώ) το συμπέρασμα ότι για να το φτάσω θα πρέπει να κοιτάξω σε τιμές 20.000€ και πάνω!
Με μία μικρή λοιπόν αναγωγή, πρέπει να κοιτάξω σε τιμές 20.000€ και πάνω για να βρω DAC να παίζει λίγο χειρότερα από το αναλογικό μου.

Ενα μονιμο παιδεμα ειναι. Το ψηφιακο το στηνεις σωστα και μετα απολαμβανεις. Οχι καθε τρεις και λιγο κατι θελει κατι απορυθμιζεται. Οχι να πλυνεις , να ευθυγραμμισεις, να αλλαξεις βελονες, ανεπανορθωτες φθορες δισκων κλπ ολα αυτα ειναι βγαλμενα απο μια αλλη εποχη...

Στα 20 χρόνια λοιπόν, έχω αλλάξει μία φορά κεφαλή στο Clearaudio, 2 φορές laser ανάγνωσης στο Esoteric.
To laser όταν γερνάει δεν διαβάζει καθόλου τα CD, η κεφαλή κάνει τσαλίμια.
Και όχι, τίποτα δεν απορυθμίζεται μόνο του. :)
Ειναι παραλογο ολο αυτο.

Δεν έχεις ακούσει σωστά στημένο αναλογικό σύστημα. :)
Ούτε αξία θα πάρουν οι δίσκοι ούτε τρεντ είναι.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,787
Αθήνα
Αν πλύνεις τον δίσκο αυξάνεται το δυναμικό εύρος και αλλάζει το S/N ratio του μέσου το οποίο είναι δεδομένο; Αυτό λέτε;

Αν πλύνεις τα άϋλα τότε, τι γίνεται; :unsure:


Εγώ νομίζω ότι επειδή στο πικάπ κάθε τι που κάνεις βελτιώνει τον ήχο και αυτό δεν έχει τελειωμό, ότι ξεκινάς από χαμηλά και μοιάζει (ενώ δεν είναι έτσι) άπειρο το όριο που λογίζεις ότι μπορείς να φτάσεις.

Το καλό με το hi-fi όμως είναι ότι δεν υπάρχει ένας δρόμος για να φτάσεις στην κορυφή αλλά πολλοί. Και αν φτάσεις λίγο πιο κάτω δεν έχει σημασία. Κι εκεί καθαρός είναι ο αέρας.
 
  • Like
Reactions: vsklav

Th.ARvan

New member
24 May 2011
92
Επειδή κάνω διάλειμμα για φαγητό στο γραφείο, να καταθέσω την άποψη, για να μην παίζετε μόνοι σας, ότι όταν είχα βινύλια, και cd, το Marantz CD67 SE έπαιζε εν γένει καλύτερα, σαν συνολική εμπειρία, από το αγαπημένο μου systemdeck / rega rb 300 / rega elys ... εννοείται ότι το πικάπ ήταν πολύ ακριβότερο ... το μαρατζ έκανε 100.000 δρχ, ενώ το σύνολο του πικάπ τουλάχιστον τα διπλά ... το λοιπό σύστημα του τότε ήταν cyrus III + psx και Chario της προκοπής που ξέχασα το μοντέλο ...

Οι δίσκοι μου ήταν κάθε λογής, από Ελληνική αγορά ή και εισαγωγής, τους φρόντιζα πολύ, δεν είχα βέβαια πλυντήριο... κανείς δεν είχε ...

Αγαπούσα τους δίσκους μου και το πικάπ μου ... δεν ήμουν προκατειλημμένος (ούτε τότε ούτε τώρα) κατά κανενός μέσου ...

Η συνολική εμπειρία, ήταν υπέρ του Μάρατζ .

Συνέχεια χτυπάτε το ψηφιακό των 20 Κ βς του πικάπ του 5 Κ ... Πίτσες μπλε ... σε συνθήκες πραγματικού μουσικόφιλου, που θα αγοράσει από όπου μπορεί δίσκους, όσο γίνεται της προκοπής, και θα τους φροντίσει σε λογικά πλαίσια (και όχι βέβαια πλύσιμο προ ακρόασης (και άλλα τέτοια παλαβά που θα σε κάνουν στο τέλος να σταματήσεις να ακούς μουσική) , που είναι μεν υπέροχα αλλά άπτονται άλλου χόμπυ και όχι της μουσικοφιλίας) , η συνολική εμπειρία είναι υπέρ του ψηφιακού ... που και που, ένας ουάου δίσκος θα παίξει σίγουρα καλύτερα, ωστόσο, κατά μέσο όρο η συνολική εμπειρία είναι ψηφιακό ....

Αν βέβαια είναι και βουλιμικός μουσικόφιλος, όπως εγώ, που τα περισσότερα πόστς μου ήταν για παρουσιάσεις μουσικής, δεν τίθεται καν θέμα /// έχω γράψει πολλές φορές : με το σποτιφάι νοιώθω σαν τζιχαντιστής βομβιστής που εξετέλεσα την αποστολή μου και ξυπνώ στον παράδεισο με δεκάδες ουρί να με ραίνουν με γάλα και μέλι ... και αν το ρυθμίσεις καλά, μια χαρά ποιότητα ήχου έχει ... το Κομπίζ έχει καλύτερη ... αν το σποτιφάι προσφέρει στριμς υψηλής πιστότητας, απλώς όλοι θα σβήσουν από τον χάρτη και απορώ γιατί στο διάολο δεν το κάνει ... τους λυπάται ;


Δεν θελω να το αμφισβητησω αλλα κατι δεν μου παει καλα εδω..
Στο πως τα ιεραρχεις δηλαδη.
Το Spotify καλυτερο απο το Marantz CD67SE
και αυτο καλυτερο απο το Systemdeck/RB300/elys, που ειναι εξ ορισμου καλα ρυθμισμενο.
Εχω το Rega P5 με την ιδια, ομολογουμενως φτηνη, κεφαλη σε αξιοπρεπες phono της Heed
και με μεταχειρισμενους κλασσικης των 5 ευρω, παιζει παπαδες.
Δεν ακουμε ολοι τα ιδια πραγματα, ειναι θεμα προτεραιοτητων, δεν ξερω αναρωτιεμαι.
 
Ελάχιστη η εμπειρία μου σε βινύλια, αλλά δε φταίει μόνο το χράτσα-χρούτσα που θεωρητικά φτιάχνεται με πλύσιμο (που πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος απλά δεν διατίθενται να κάνουν για να ακούσουν μουσική), αλλά και η φθορά με ταλαιπωρία ετών, πολλά παιξίματα,κλπ. Τουλάχιστον μόνο έτσι μπορώ να αιτιολογήσω τα distortion που βγαίνουν πολύ συχνά σε σωστά (στα πλαίσια του φυσιολογικού ανθρώπου παντα) ρυθμισμένο πικαπ.

Υπάρχουν τέλειοι δίσκοι; Προφανώς. Αλλά όταν κυνηγάς τη βελόνα στα άχυρα για να ακούσεις μουσική, μετα χάνεις την ουσία (της μουσικης). Κάποιος το ανέφερε παραπάνω, γαμω τα χόμπι είναι, και μπορεί να σε οδηγήσει σε τεράστιες απολαύσεις, αλλά είναι πλέον άλλο πράγμα από τη μουσική.
 
  • Like
Reactions: koupa

PetVoul

Established Member
25 May 2020
229
Ελάχιστη η εμπειρία μου σε βινύλια, αλλά δε φταίει μόνο το χράτσα-χρούτσα που θεωρητικά φτιάχνεται με πλύσιμο (που πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος απλά δεν διατίθενται να κάνουν για να ακούσουν μουσική), αλλά και με ταλαιπωρία ετών, πολλά παιξίματα,κλπ. Τουλάχιστον μόνο έτσι μπορώ να αιτιολογήσω τα distortion που βγαίνουν πολύ συχνά σωστά (στα πλαίσια του φυσιολογικού ανθρώπου παντα) ρυθμισμένο πικαπ.

Υπάρχουν τέλειοι δίσκοι; Προφανώς. Αλλά όταν κυνηγάς τη βελόνα στα άχυρα για να ακούσεις μουσική, μετα χάνεις την ουσία (της μουσικης). Κάποιος το ανέφερε παραπάνω, γαμω τα χόμπι είναι, και μπορεί να σε οδηγήσει σε τεράστιες απολαύσεις, αλλά είναι πλέον άλλο πράγμα από τη μουσική.
Το μόνο πράγμα που έχει πραγματική σχέση με την μουσική είναι η μοναδική στιγμή που παίζεται. Τίποτα μα τίποτα στον πλανήτη δεν αντικαθιστά την μαγεία της στιγμής είτε παρίστασαι σαν ακροατής, είτε κυρίως και το ανεπανάληπτο ως μουσικός. Τα περί αναπαραγωγής είναι άλλο πράγμα και είτε ψηφιακά είτε αναλογικά τα σπουδαιότερα της μουσικής ως αλληλεπιδρούσας τέχνης παραμένουν αόρατα... Όσο για το αν χάνεται η ουσία της μουσικής ακούγοντας πικαπ η ιστορία απλά λέει ότι μέσω του πικαπ (κυρίως) διασώθηκε επί δεκαετίες η μαγεία της και έφτασε ως τις μέρες μας...
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Τσιμισκή το cd σου μέχρι τι δειγματοληψιες αναπαράγει από την οπτική? 24/48 πιάνει τουλάχιστον?

Ψηφιακή είσοδο δεν έχει. Δυστυχώς.
Από καλούδια όμως, πλούσιο.

Αν πλύνεις τα άϋλα τότε, τι γίνεται; :unsure:

Τα κάνει αόρατα.
Τουλάχιστον αυτό έγινε την τελευταία φορά που έβαλα τον δίσκο στο πλυντήριο.
 
Και βέβαια, μια ακόμα 'αιρετική' άποψη που μετά θα θέλετε να με εξορίσετε από το AVClub δια παντός:

Υπάρχουν οι διαφορές που ακούς σε Α-Β (που όλοι, ή οι περισσότεροι μπορούμε να τις ακούσουμε για χάρη της σύγκρισης), και υπάρχουν και οι ελλείψεις που ακούς χωρίς σύγκριση, και σε χαλάνε από μόνες τους.

Ναι, μου έχει τύχει πολλές φορές σε Α-Β να προτιμήσω το βινύλιο (χωρίς να με χαλάει το ψηφιακό καθόλου, παρά μόνο μέχρι να κάνω την απευθείας σύγκριση), αλλά δε θυμάμαι ποτέ να με έχει ενοχλήσει το ψηφιακό από μόνο του που να με κάνει να πω "μπα, το σταματάω, δεν παλεύεται". Αντίθετα, το τελευταίο έχει γίνει πολλές φορές με βινύλιο, και όχι λόγω βρώμας του δίσκου, παρά τα όσα γράφω για να σας τη σπάσω, ο θόρυβος δε με ενοχλεί τόσο όταν τα υπόλοιπα είναι οκ.
 
Last edited:

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
1.Καθε φορα που η βελονα περναει απο το αυλακι του δισκου φθειρεται και αυτη και ο δισκος. Απο τις ποσες βολτες και μετα θα χαλασει ο ηχος μη αναστρεψιμα?

2. Το cd ειναι και αυτο αρχαιολογια...καληνυχτα cd.

3. Το μεσο πρεπει να αποδωσει οσο πιο τελεια μπορει τον ηχογραφημενο ηχο. Τον live ηχο τον ξεχναμε γιατι τα μικροφωνα δεν ειναι αυτια και η μεταδοση των κυματων του ηχου απο τα φυσικα οργανα δεν εχει καμια σχεση με αυτη των ηχειων. Ασχετως αν καποιες φορες λεμε αυτοι παιζουν μπροστα μου...ειναι ψευδαισθηση και οσο καλυτερη τοσο καλυτερη και η ηχογραφηση...

4. Παμε λοιπον στο διαταυτα. Γιατι το βινυλιο ως μέσο μπορει να μεταφερει καλυτερο ηχο ,δηλαδη ηχο πιο πιστο στην ηχογραφηση, απο ενα ψηφιακο υλικο ας πουμε ψηφιακο αρχειο που προεκυψε απο ακριβως την ιδια ηχογραφηση? Υπαρχουν τεχνικοι λογοι ή ειναι θεμα γούστου? Αν ειναι θεμα γουστου μπορει να οφειλεται σε αρμονικη παραμορφωση?
 
Last edited:
Το μόνο πράγμα που έχει πραγματική σχέση με την μουσική είναι η μοναδική στιγμή που παίζεται. Τίποτα μα τίποτα στον πλανήτη δεν αντικαθιστά την μαγεία της στιγμής είτε παρίστασαι σαν ακροατής, είτε κυρίως και το ανεπανάληπτο ως μουσικός. Τα περί αναπαραγωγής είναι άλλο πράγμα και είτε ψηφιακά είτε αναλογικά τα σπουδαιότερα της μουσικής ως αλληλεπιδρούσας τέχνης παραμένουν αόρατα... Όσο για το αν χάνεται η ουσία της μουσικής ακούγοντας πικαπ η ιστορία απλά λέει ότι μέσω του πικαπ (κυρίως) διασώθηκε επί δεκαετίες η μαγεία της και έφτασε ως τις μέρες μας...

Δε συμφωνώ. Η μαγεία της μουσικής μπορεί να περάσει μια χαρά και στην ηχογράφηση, και στην αναπαραγωγή. Και το γράφω αυτό ως επί πολλά χρόνια μουσικός. Μια καλή ερμηνεία, που εξελίσσεται σε μια καλή ηχογράφηση, και μια καλή αναπαραγωγή σε ένα καλό σύστημα μπορούν να στα προσφέρουν αυτά απλόχερα, αρκεί να μην υπάρχουν υπερβολικά προβλήματα (να μην ακούγεται πχ το βιολί σαν κλαρίνο, να μην ακούγονται όλα σαν μέσα από τζάμι, να μην κλιπάρει, κλπ.). Και αυτά είναι ανεξάρτητα του μέσου, η καλή (όπως και η κακή ηχογράφηση) μπορούν να αναδείξουν (ή να καταστρέψουν) τη μουσική στιγμή.
 
  • Like
Reactions: vlad66