Ποιά ταινία μόλις είδατε;

StandArd

AVClub Enthusiast
31 December 2018
762
Επικό σχόλιο. Το απόλυτο παράδειγμα πως μπορείς να μεταμορφώσεις ένα έπος, σε ταινιούλα της σειράς. Ειδικά το "στο τέλος αποδείχτηκαν αξιοπρεπείς" με τελείωσε. Το Zulu έχει δώσει τόσα πολλά πράγματα στο σινεμά, αλλά και σαν ταινία μιας αληθινής ιστορίας, που δεν υπάρχει πραγματικά καμία περίληψη, που μπορεί να χωρέσει αυτό το έπος. Καταλαβαίνω ότι είναι παλιά ταινία, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν μπορεί να γεράσει και να μην είναι ταινιάρα σε καμία εποχή.
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα βρε παιδιά.
Προσωπικά δε μου φάνηκε αριστούργημα ούτε ταινιάρα. Τι να κάνουμε, δεν έχουμε όλοι τα ίδια γούστα.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Ενα sci-fi διαμαντακι απο την Ιρλανδια (h opoia βγαζει τα τελευταια χρονια αρκετες σε πληθος και πολυ καλες σε ποιοτητα genre movies).
Δεν το ειχα ακουσει πουθενα, ειχε περασει τελειως κατω απο τα ρανταρ μου, οπως υποψιαζομαι και των περισσοτερων... οποτε ειπα να το μοιραστω!


What-if υποθεση τοποθετημενη στον πρωτο παγκοσμιο με δυο αδερφες που ανακαλυπτουν μια μηχανη που λαμβανει ραδιοσηματα απο το μελλον και το πως επηρεαζουν τον κοσμο.Παρολο που επιλεγει μια "παλιακη" και ασπρομαυρη φωτογραφια, η κινηματογραφικη ματια ειναι φρεσκια και μοντερνα. Οι πρωταγωνιστριες ειναι αξιοπρεπεστατες στις ερμηνειες τους, αυτο ομως που ανεβαζει κυριως την ταινια ειναι το σεναριο, που φανταζει βγαλμενο απο τις πιο καλες στιγμες του Twilight zone ή του Outer Limits.
 
  • Like
Reactions: superfly and trav

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,810
Μεσευρώπη
Θα πρότεινα αντί να ασκείς κριτική σε αυτά που γράφω και όπως τα γράφω, να απαντάς με το δικό σου σχόλιο/κριτική στις συγκεκριμένες ταινίες που αντιμετωπίζεις πρόβλημα και να κάνεις διάλογο.
Το είχα κάνει κάποιες φορές παλιότερα αν θυμάσαι. Δεν έχει νόημα, γιατί θα έπρεπε κάτω από κάθε δεύτερο ποστ σου να γράφω ένα κατεβατό όπου να εξηγώ γιατί το χ αριστούργημα στο οποίο αφιέρωσες 2 γραμμές είναι πολύ περισσότερο. Για κάποιες ταινίες που ξεπετάς έτσι υπάρχουν ολόκληρα νήματα σε αυτό το φόρουμ, με πολλές σελίδες σχολίων. Δικαίωμα σου είναι να γράφεις όπως νομίζεις, αλλά μην παραξενεύεσαι αν υπάρχει και αντίλογος-σε φόρουμ είμαστε.
 

StandArd

AVClub Enthusiast
31 December 2018
762
Το είχα κάνει κάποιες φορές παλιότερα αν θυμάσαι. Δεν έχει νόημα, γιατί θα έπρεπε κάτω από κάθε δεύτερο ποστ σου να γράφω ένα κατεβατό όπου να εξηγώ γιατί το χ αριστούργημα στο οποίο αφιέρωσες 2 γραμμές είναι πολύ περισσότερο. Για κάποιες ταινίες που ξεπετάς έτσι υπάρχουν ολόκληρα νήματα σε αυτό το φόρουμ, με πολλές σελίδες σχολίων. Δικαίωμα σου είναι να γράφεις όπως νομίζεις, αλλά μην παραξενεύεσαι αν υπάρχει και αντίλογος-σε φόρουμ είμαστε.
Για αντίλογο δεν υπάρχει πρόβλημα. Το να κάνεις κάποιον σκουπίδι με αυτά που γράφεις έχω (όπως και παλιότερα αν θυμάσαι).
Καλό θα είναι λοιπόν να σέβεσαι όλες τις απόψεις. Καταλαβαίνω ότι ενοχλούνε αυτά που γράφω αλλά τι να κάνουμε, σε φόρουμ είμαστε, όπως είπες.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
The Gentlemen (2019)

Κλασσική ταινία του Guy Ritchie που σε αφήνει να πιστεύεις άλλη υπόθεση και σου δίνει την πραγματικότητα με ανατροπές flashbacks
Πολύ καλή υπόθεση με γκαγκστερς και εγκληματίες και εξαιρετική υποκριτική από όλους τους ηθοποιούς. Σίγουρα δεν λείπουν οι υπερβολές σε τέτοιου είδους ταινίες αλλά βλέπεται ευχάριστα σε σημείο να θες κι άλλο. Δεν την είχα πάρει χαμπάρι. Προτείνεται άνετα.



The_Gentlemen_poster.jpg
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,810
Μεσευρώπη
Για αντίλογο δεν υπάρχει πρόβλημα. Το να κάνεις κάποιον σκουπίδι με αυτά που γράφεις έχω (όπως και παλιότερα αν θυμάσαι).
Καλό θα είναι λοιπόν να σέβεσαι όλες τις απόψεις. Καταλαβαίνω ότι ενοχλούνε αυτά που γράφω αλλά τι να κάνουμε, σε φόρουμ είμαστε, όπως είπες.
Δε νομίζω ότι "σε έκανα σκουπίδι", σίγουρα δεν ήταν αυτή η πρόθεση μου.Αν φαίνεται έτσι ζητώ συγγνώμη.
 
  • Like
Reactions: StandArd

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,736
Clermont-Ferrand, France
Προσωπικά δε μου φάνηκε αριστούργημα ούτε ταινιάρα. Τι να κάνουμε, δεν έχουμε όλοι τα ίδια γούστα.
Φυσικά και δεν έχουμε όλοι τα ίδια γούστα. Η απάντηση μου όμως στο σχόλιο σου, δεν είναι το εάν σου άρεσε ή όχι. Όπως σου είπε και ο Κώστας, το πρόβλημα είναι ότι γράφεις για μια οποιαδήποτε ταινία 2 γραμμές. Ακόμα και να σου άρεσε και να το θεωρούσες αριστούργημα, κανείς δεν θα το καταλάβαινε. Ναι, είμαστε ένα forum, αλλά όχι tic toc ή instagram.
Το λιγότερο που μπορείς να κάνεις, είναι να αναλύσεις λίγο την γνώμη σου. Άμα είναι απλά να γεμίζεις με post των 2 γραμμών, και μετά περιμένεις ο οποιοσδήποτε να πάρει την γνώμη σου στα σοβαρά, απλά spamάρεις.
Και ναι, είναι πολύ ενοχλητικό για τους υπόλοιπους. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να διαβάσω και να σεβαστώ την γνώμη οιουδήποτε. Αλλά ρε φίλε StandArd, πες τη την καταραμένη. Δεν μιλάς πάντα με κάποιους που μόλις είδες την ταινία μαζί, για να έχουν και δική τους γνώμη και να μην χρειάζεται ανάλυση.
Και μπορεί εσύ να μην θεωρείς το Zulu ταινιάρα, αλλά είσαι η μειονότητα. Χρειάζεται λοιπόν, πολύ παραπάνω από 2 γραμμές, για να ισοπεδώνεις έτσι ένα έργο τέχνης. Σου άρεσε ή όχι.
 

StandArd

AVClub Enthusiast
31 December 2018
762
Φυσικά και δεν έχουμε όλοι τα ίδια γούστα. Η απάντηση μου όμως στο σχόλιο σου, δεν είναι το εάν σου άρεσε ή όχι. Όπως σου είπε και ο Κώστας, το πρόβλημα είναι ότι γράφεις για μια οποιαδήποτε ταινία 2 γραμμές. Ακόμα και να σου άρεσε και να το θεωρούσες αριστούργημα, κανείς δεν θα το καταλάβαινε. Ναι, είμαστε ένα forum, αλλά όχι tic toc ή instagram.
Το λιγότερο που μπορείς να κάνεις, είναι να αναλύσεις λίγο την γνώμη σου. Άμα είναι απλά να γεμίζεις με post των 2 γραμμών, και μετά περιμένεις ο οποιοσδήποτε να πάρει την γνώμη σου στα σοβαρά, απλά spamάρεις.
Και ναι, είναι πολύ ενοχλητικό για τους υπόλοιπους. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να διαβάσω και να σεβαστώ την γνώμη οιουδήποτε. Αλλά ρε φίλε StandArd, πες τη την καταραμένη. Δεν μιλάς πάντα με κάποιους που μόλις είδες την ταινία μαζί, για να έχουν και δική τους γνώμη και να μην χρειάζεται ανάλυση.
Και μπορεί εσύ να μην θεωρείς το Zulu ταινιάρα, αλλά είσαι η μειονότητα. Χρειάζεται λοιπόν, πολύ παραπάνω από 2 γραμμές, για να ισοπεδώνεις έτσι ένα έργο τέχνης. Σου άρεσε ή όχι.
Ο καθένας γράφει ότι μπορεί εδώ πέρα είτε είναι 1 γραμμή, είτε 2, είτε 10. Κανείς δεν υποχρεούται σε μεγάλα κείμενα για να τον παίρνουν στα σοβαρά.
Δε πρόκειται να αλλάξω κάτι και επίσης δεν ήμουν ποτέ της άποψης ότι τα μεγάλα κείμενα προσφέρουν περισσότερα στον αναγνώστη.
Ίσα ίσα τα μικρά κείμενα που είναι to the point διευκολύνουν περισσότερο.
Αν θέλετε κάτι παραπάνω σε αυτά που γράφω ρωτήστε με. Θα χαρώ να σας απαντήσω.
Το αν είμαι μειονότητα στο Ζουλού ή αλλού ποσώς με ενδιαφέρει.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,598
Και μπορεί εσύ να μην θεωρείς το Zulu ταινιάρα, αλλά είσαι η μειονότητα. Χρειάζεται λοιπόν, πολύ παραπάνω από 2 γραμμές, για να ισοπεδώνεις έτσι ένα έργο τέχνης. Σου άρεσε ή όχι.
Δλδ πρέπει να είσαι με την «πλειοψηφια» για να μπορείς να εκφράζεις τη γνώμη σου όπως σου αρέσει (αναλυτικά ή συνοπτικά πχ), ειδικά από τη στιγμή που δεν προσβάλεις κανέναν συνομιλητή σου;

Αν δλδ, έγραφε απλά «Αριστούργημα» θα του την πέφτατε, όπως τώρα; Δε νομίζω…

Ο άνθρωπος γράφει τη γνώμη του απλά και ωραία. Ούτε προσβάλει κανέναν ούτε έχει καμία υποχρέωση να κάνει την οποια ανάλυση.

Και στην τελική, για τέχνη μιλάμε. Κάτι απόλυτα υποκειμενικό. Δεν τίθεται θέμα καμίας ισοπέδωσης παρά μόνο γούστου.
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,854
Αθήνα-Κέντρο
Ο καθένας γράφει ότι μπορεί εδώ πέρα είτε είναι 1 γραμμή, είτε 2, είτε 10. Κανείς δεν υποχρεούται σε μεγάλα κείμενα για να τον παίρνουν στα σοβαρά.
Δε πρόκειται να αλλάξω κάτι και επίσης δεν ήμουν ποτέ της άποψης ότι τα μεγάλα κείμενα προσφέρουν περισσότερα στον αναγνώστη.
Ίσα ίσα τα μικρά κείμενα που είναι to the point διευκολύνουν περισσότερο.
Αν θέλετε κάτι παραπάνω σε αυτά που γράφω ρωτήστε με. Θα χαρώ να σας απαντήσω.
Το αν είμαι μειονότητα στο Ζουλού ή αλλού ποσώς με ενδιαφέρει.
Σιγά μη σε καλέσουμε και για απολογία για το πώς παρουσιάζεις τις ταινίες που βλέπεις!!

Εμείς σ' αγαπάμε για τον τρόπο που γράφεις και μας ενημερώνεις

Συνέχισε κανονικά φίλε μου.Το πολύ πολύ άμα δεν συμπέσουν τα γούστα μας να σε βάλω τιμωρία :)
 

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,736
Clermont-Ferrand, France
Δλδ πρέπει να είσαι με την «πλειοψηφια» για να μπορείς να εκφράζεις τη γνώμη σου όπως σου αρέσει (αναλυτικά ή συνοπτικά πχ), ειδικά από τη στιγμή που δεν προσβάλεις κανέναν συνομιλητή σου;

Αν δλδ, έγραφε απλά «Αριστούργημα» θα του την πέφτατε, όπως τώρα; Δε νομίζω…

Ο άνθρωπος γράφει τη γνώμη του απλά και ωραία. Ούτε προσβάλει κανέναν ούτε έχει καμία υποχρέωση να κάνει την οποια ανάλυση.

Και στην τελική, για τέχνη μιλάμε. Κάτι απόλυτα υποκειμενικό. Δεν τίθεται θέμα καμίας ισοπέδωσης παρά μόνο γούστου.
Κανείς δεν του την πέφτει. Και, ναι, είναι το ίδιο ενοχλητικό ακόμα και εάν έγραφε αριστούργημα. Είναι μια ξεπέτα, χωρίς αξία, το να γράφεις 2 γραμμές. Εντάξει, δεν λέμε κάνε ανάλυση ολόκληρη, αλλά μην το ξεφτιλίζουμε κιόλας.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,598
Κανείς δεν του την πέφτει. Και, ναι, είναι το ίδιο ενοχλητικό ακόμα και εάν έγραφε αριστούργημα. Είναι μια ξεπέτα, χωρίς αξία, το να γράφεις 2 γραμμές. Εντάξει, δεν λέμε κάνε ανάλυση ολόκληρη, αλλά μην το ξεφτιλίζουμε κιόλας.

Χαρακτηρίζεις τα ποστ του «ενοχλητικά», «ξεπέτες» και «ξεφτίλες» (απλά επειδή δεν συμφωνούν με τα γούστα σου και δεν έχουν την ανάλυση που εσυ απαιτείς).

Κατα τα αλλά δεν του την πέφτετε.

Προς τι αυτό το μένος και ο μη σεβασμός για τη γνώμη κάποιου (ειδικά για κάτι απολυτως υποκειμενικό όσο ενα έργο τέχνης);
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Χαλαρά παίδες....Μπορεί ο Standard να μην συμβαδίζει με τα....standard ολων εδω μέσα - είτε αυτά είναι οι προτιμήσεις του στις ταινίες είτε ο τρόπος γραφής του-αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον απαξιώσουμε κιόλας.
Υπάρχουν φορές που και γω θέλω να σπάσω την οθόνη διαβάζοντας κριτικές του, από την άλλη όμως βλέπω και έναν μανιώδη κινηματογραφόφιλο ο οποίος μάλιστα δεν έχει στεγανά - βλέπει τα πάντα από ταινίες ανεξαρτητως είδους ή χρονολογίας και μοιράζεται τις εντυπώσεις του μαζί μας χωρίς να έχει και καμμιά υποχρέωση.
Αυτό για μένα έχει πιο μεγάλη σημασία και από το αν εγώ συμφωνώ μαζί του,χώρια που σαν κατηγορία θέλουμε τέτοια μέλη.
Από εκεί και πέρα αν θέλω να συζητήσω μαζί του κάτι τον ρωτάω. Δεν είναι τόσο "σπαρτιάτης" όσο φαίνεται....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Αγαπάμε Standard ... Ιδιαίτερα από τότε που σταμάτησε τις βαθμολογίες... (σε όσα του φαινόντουσαν μάπα έβαζε 6 και σε όσα του φαινόντουσαν σούπερ έβαζε 7 :p ) ...

Όπως όμως λέει ο υπερμύγας, ο άνθρωπος είναι κινηματογραφόφιλος και βλέπει πολλές ταινίες... και τακτικά μας θυμίζει πράγματα που αξίζουν και μας ξέφυγαν ή καλό είναι να τα ξαναδούμε... η παρουσία του είναι άκρως ωφέλιμη για το φόρουμ και μακάρι να είχαμε και άλλα αντίστοιχα μέλη...
 
Ειρήνη παίδες. Ο καθένας έχει το στυλ γραφής του και τα γούστα του. Ήδη μετά από τόσα χρόνια εγώ πχ ξέρω σε ποιων τις προτάσεις δίνω μεγαλύτερη βαρύτητα, όχι επειδή είναι σωστές, απλά επειδή ταιριάζουν τα γούστα μας. Δεν υπάρχει πιο υποκειμενικό πράγμα από ένα προϊόν τέχνης, είτε είναι αυτοαποκαλούμενη 'υψηλή' τέχνη, είτε πραγματικά υψηλή τέχνη, είτε feel-good εύπεπτο σνακ.
 
  • Like
Reactions: Gal'en

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,736
Clermont-Ferrand, France
Απαντάω σε όλους μαζί, για να μην γράφω αράδες. Ναι, ο καθένας έχει ένα στυλ γραφής και την άποψη του, η οποία είναι σεβαστή, όποια και εάν είναι.
Όπως όμως είπα, δεν είμαστε tic-toc ή Instagram, μην κοροϊδευόμαστε. Αν μην τι άλλο, υπάρχει ένα μίνιμουμ επίπεδο. Όχι γνώσης ή ικανότητας, αλλά το τι γράφουμε.
Εάν είναι να γράφουμε κριτικές ταινίας με γενικότητες, σε 2 γραμμές, τι ακριβώς προσφέρει? Ας το γυρίσουμε σε facebook το νήμα, να τελειώνουμε.
Και έχει πολύ σημασία, το τι γράφετε, γιατί μετά, η ουσία χάνετε στο πλήθος.
Από εκεί και πέρα, εάν θέλετε να βρείτε και να πείτε ότι επιτεθήκαμε στον StandArd, δεν μπορώ να πω κάτι. Η δική μου άποψη είναι ότι του μιλήσαμε, ευγενικά, με επιχειρήματα και συμβουλές. Εάν θέλει να συνεχίσει όπως πριν, δικαίωμα του, δεν θα τον δείρει κανείς, ούτε θα τον καταδικάσει. Ακριβώς όπως και εμάς που λέμε την γνώμη μας.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Δεν υπάρχει καμμιά οδηγία για το πως θα γράφει κάποιος και τουλάχιστον όσον αφορά τον τρόπο γραφής υπάρχουν εδω μέσα πάρα πολλές αντίστοιχου στυλ αναφορές σε ταινίες χρόνια πριν έρθει ο Στάνταρντ.
Οπως δεν αποτέλεσε πρόβλημα τόσο καιρό ούτε τώρα αποτελεί.
Μη φοβάστε.Ινστα και τικτοκ δεν γίναμε τόσο καιρό ούτε τώρα θα γίνουμε.
Οπως είπε και ο Σπύρος, ο Στάνταρντ αναφέρει πάρα πολλές ταινίες που είναι ξεχασμένες και άγνωστες σε πολλούς απο εμάς και αυτό από μόνο του αποτελεί έναυσμα και για αναζήτηση και για κουβέντα.
Όπως είπα-από δικιά μου εμπειρία- ο Στάνταρντ δεν είναι τόσο φειδωλός όσο φαίνεται.
Ο καθένας γράφει όπως και όποτε μπορεί, αρκεί να γράφει. Άλλωστε δεν υπήρξε η κατηγορία τόπος συνάντησης επαγγελματιών κριτικών κινηματογράφου όπου ο όγκος των κειμένων να έχει σημασία μεγαλύτερη από το περιεχόμενο τους.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nikos 76

BENZINA

Senior Member
11 June 2007
474
Thessaloniki
Έσπασα το κεφαλι να θυμηθώ που τον εχω ξαναδει τον “Rudolph Höss” του Zone of interest., μια απο τις πιο αναμενόμενες ταινιες της χρονιάς που εφυγε. Οταν τελείωσα την ταινια, έψαξα και θυμηθηκα. Ηταν ο δάσκαλος στην ελεγεία του Haneke, “White ribbon”, ενος σκηνοθέτη που παρουσιάζει με εναν απόμακρο, ψυχρό , εφιαλτικό τροπο το πρόσωπο του κακου, χωρις να κρινει ή να σχολιάζει, απλώς το παρατηρεί. Κι αυτο ειναι πιο ενοχλητικό και αποτελεσματικό , κατα τη γνωμη μου, απο το να δειχνει τη βια κατάματα . Μια αλλη αριστουργηματική ταινια , που μου ηρθε στο μυαλο βλέποντας το εργο του Glazier, ηταν ο Γιος του Σαουλ, εκείνο το συνεχές βουητό του ¨εργοστασίου ¨, ενας απόκοσμος ήχος και η μουσικη, που σου πάγωνε το αίμα, περισσοτερο και απο τις φρικαλέες εικόνες του στρατοπέδου. Ο ήχος ειναι και το πρωτο πραγμα που με εντυπωσίασε στο Zone, μια συνεχόμενη ηχητική κόλαση, που σε συνδυασμό με το αλλο δυνατο κομματι της ταινίας, τη φωτογραφία, δημιουργει σκηνές που σου μενουν. Εκτός απο μια σεκάνς προς το τέλος (οσοι το εχουν δει,καταλαβαίνουν ποια εννοω, καθως ειναι η μονη σύγχρονη και μοιάζει καπως εξω απο το ολο κλίμα που προσπαθεί να σε βαλει η ταινια), καθε πλάνο εχει τη σημασια του και συμβάλει στο να δειξει ολη αυτην την παράνοια. Δεν ειναι μια εύκολη ταινια, οχι τοσο για το θεμα της, αφου υπαρχουν παλιότερες που το εχουν αναδειξει σαφως πιο παραστατικά ,(Ο γιος του Σαουλ που ανέφερα πιο πριν ειναι πολυ πιο uncomfortable), αλλα η εξοργιστικά συνηθισμένη αναφορα τοσο τραγικών καταστάσεων, η εξοικείωση με τη βια κσι το απάνθρωπο πρόσωπο που μπορει να δειξει ο ανθρωπος, σπάνια παρουσιάζονται τοσο στυλιζαρισμένα και κυνικά . Το προτεινω σε ολους, ακομη κι αν δεν αρέσει ή φανεί ασύνδετο σε κάποιους, πιστεύω οτι είναι κατι που αξίζει να θεαθεί. Ακόμη και μόνο για ήχο, μουσική και φωτογραφία, οπως και τους εκπληκτικούς ηθοποιούς .
edit: μια αλλη παρατήρηση που εκανα κσι που θυμηθηκα τωρα, ειναι οτι οι σκηνές στους διαδρόμους του σπιτιού, μου θύμισαν το Shining του Cubrick, ισως να εγινε και ηθελημένα απο το σκηνοθέτη, ως μια ένδειξη μια παρόμοιας παρανοϊκής καταστασης
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Αδελφέ τι το συζητάς.

Συγκλονιστική ταινία. Για μένα η καλύτερη της χρονιάς !

Και ο γιος του Σαουλ ήταν ένα αριστούργημα.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: superfly

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Έσπασα το κεφαλι να θυμηθώ που τον εχω ξαναδει τον “Rudolph Höss” του Zone of interest., μια απο τις πιο αναμενόμενες ταινιες της χρονιάς που εφυγε. Οταν τελείωσα την ταινια, έψαξα και θυμηθηκα. Ηταν ο δάσκαλος στην ελεγεία του Haneke, “White ribbon”, ενος σκηνοθέτη που παρουσιάζει με εναν απόμακρο, ψυχρό , εφιαλτικό τροπο το πρόσωπο του κακου, χωρις να κρινει ή να σχολιάζει, απλώς το παρατηρεί. Κι αυτο ειναι πιο ενοχλητικό και αποτελεσματικό , κατα τη γνωμη μου, απο το να δειχνει τη βια κατάματα . Μια αλλη αριστουργηματική ταινια , που μου ηρθε στο μυαλο βλέποντας το εργο του Glazier, ηταν ο Γιος του Σαουλ, εκείνο το συνεχές βουητό του ¨εργοστασίου ¨, ενας απόκοσμος ήχος και η μουσικη, που σου πάγωνε το αίμα, περισσοτερο και απο τις φρικαλέες εικόνες του στρατοπέδου. Ο ήχος ειναι και το πρωτο πραγμα που με εντυπωσίασε στο Zone, μια συνεχόμενη ηχητική κόλαση, που σε συνδυασμό με το αλλο δυνατο κομματι της ταινίας, τη φωτογραφία, δημιουργει σκηνές που σου μενουν. Εκτός απο μια σεκάνς προς το τέλος (οσοι το εχουν δει,καταλαβαίνουν ποια εννοω, καθως ειναι η μονη σύγχρονη και μοιάζει καπως εξω απο το ολο κλίμα που προσπαθεί να σε βαλει η ταινια), καθε πλάνο εχει τη σημασια του και συμβάλει στο να δειξει ολη αυτην την παράνοια. Δεν ειναι μια εύκολη ταινια, οχι τοσο για το θεμα της, αφου υπαρχουν παλιότερες που το εχουν αναδειξει σαφως πιο παραστατικά ,(Ο γιος του Σαουλ που ανέφερα πιο πριν ειναι πολυ πιο uncomfortable), αλλα η εξοργιστικά συνηθισμένη αναφορα τοσο τραγικών καταστάσεων, η εξοικείωση με τη βια κσι το απάνθρωπο πρόσωπο που μπορει να δειξει ο ανθρωπος, σπάνια παρουσιάζονται τοσο στυλιζαρισμένα και κυνικά . Το προτεινω σε ολους, ακομη κι αν δεν αρέσει ή φανεί ασύνδετο σε κάποιους, πιστεύω οτι είναι κατι που αξίζει να θεαθεί. Ακόμη και μόνο για ήχο, μουσική και φωτογραφία, οπως και τους εκπληκτικούς ηθοποιούς .
edit: μια αλλη παρατήρηση που εκανα κσι που θυμηθηκα τωρα, ειναι οτι οι σκηνές στους διαδρόμους του σπιτιού, μου θύμισαν το Shining του Cubrick, ισως να εγινε και ηθελημένα απο το σκηνοθέτη, ως μια ένδειξη μια παρόμοιας παρανοϊκής καταστασης
Εκτιμω παρα πολυ το σχολιο σου για την ταινια! Γραφεις με τεκμηριωμενη και κινηματογραφικη κριτικη ματια. Respect.

Δε θα μεινω στα πολλα με τα οποια συμφωνω μαζι σου αλλα στα ενα ή δυο κομματια που πιθανως δεν τα βλεπουμε με τον ιδιο τροπο.
Πρωτα απο ολα για τη συγχρονη σκηνη στο Zone. Οταν ξεκινα φανταζει οντως εκτος αφηγησης. Ενα εντελως μοντερνιστικο (κινηματογραφικα) στοιχειο. Ομως αφενος χρησιμοποιειται για να νοηματοδοτησει ολοκληρη την ταινια και να κανει πιο σαφη τον λογο για τον οποιο αποφασισε ο σκηνοθετης να τη γυρισει και το τι θελει να πει με αυτην... και αφετερου συνδεεται στο τελος της και γινεται μερος της υπολοιπης δρασης με εναν εντελως ιδιοφυη (και παντελως μη ρεαλιστικο) τροπο. Ο λογος ομως που τη σχολιαζω ειναι οτι θεωρω πως παρολο που σε βγαζει για λιγο απο την αφηγηση, καταφερνε να σε βαζει -κατ'εμε- ακομη περισσοτερο στο κλιμα της ταινιας.
Γιατι το κλιμα (και ο σκοπος της ταινιας) ειναι να σε κανει να αισθανθεις αρρωστος οχι για γεγονοτα που συνεβησαν καποτε, αλλα (οπως εγραψες κι εσυ) για την αδιαφορια με την οποια αντιμετωπιζει ο ανθρωπος την οποια απανθρωπια δε στρεφεται εναντιον του, ακομη και αν τη βλεπει διπλα του.
Και περα απο την αδιαφορια και τη μηχανιστικη αντιμετωπιση των καθαριστριων, εγω ειδα και ενα σημειολογικο σχολιο στη συγκεκριμενη σκηνη. Οτι σαν κοινωνια εχουμε φτασει οχι απλα να αδιαφορουμε για την απανθρωπια, αλλα να την ξεπλενουμε! Εξ'ου και η χρηση οχι καποιων επισκεπων του μουσειου, αλλα των καθαριστριων!
Για μενα ηταν ξεκαθαρο εξ'αρχης οτι η στοχευση του ηταν ο θεατης και ο συγχρονος τροπος ζωης και οχι μια ακομα ταινια για το ολοκαυτωμα. Το εκανε ξεκαθαρο στα meetings των ναζι, βαζοντας τον πρωταγωνιστη να μιλα σα συγχρονος CEO, χρησιμοποιωντας μανατζεριστικους ορους περι επιτευξης στοχων, παραγωγικοτητας κλπ, σα να βλεπαμε να μιλα golden boy της wall street... πραγμα καθολου τυχαιο θεωρω. Και για την περιπτωση που δεν ειχε γινει απολυτως κατανοητο σε ολους, φροντισε να το καταστησει ακομα πιο σαφες με το λογο του στα οσκαρ, για τον οποιο δε μπορω να μην του βγαλω το καπελο για το τεραστιο θαρρος του!
Συνεπως, για να μη μακρυγορω, η εν λογω σκηνη ειναι στο κλιμα της ταινιας ακομη περισσοτερο (αν αυτο ειναι δυνατο) απο την υπολοιπη ταινια!

Το δευτερο ειναι οτι ποτε μου δε θεωρησα αριστουργηματικο το Γιο του Σαουλ. Εχω ξαναγραψει τις αντιρρησεις μου παλιοτερα τοσο ως προς το σεναριο, οσο και τη σκηνοθετικη προσεγγιση αλλα κυριως το τι ηθελε να μας πει τελικα εκεινη η ταινια. Αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.