Πρόσφατα μου έστειλε ο nitseg45 ένα παλιό φακό για μετατροπή οπότε βρήκα την ευκαιρία για να σας τον παρουσιάσω.
Αν θέλετε να κάνετε και εσείς το ίδιο, πρέπει να προσέξετε τα εξής:
1)Να είναι μεταλλικό σώμα ή κεφαλή εφόσον θα μπει το λέντ, για ψύξη.
2)Να υπάρχει κάποιος χώρος στο φακό για διάφορα κόλπα.
3)Να ξέρετε από κολλητήρι/τους κινδύνους κτλ.
4)να μπορείτε να αγοράσετε από εξωτερικό, δεν υπάρχουν δυστυχώς Ελλάδα αυτά τα αξεσουάρ.
5)Να ξέρετε τι κάνετε.
6)Να έχετε όρεξη!
Ο φακός λοιπόν είναι αυτός εδω:
Ένα σώμα με 3 ΑΑ μπαταρίες, μεταλλικό, έχει ένα παλιό λέντ luxeon, από τα πρώτα, ωραίο τότε αλλά τώρα υπερβολικά ξεπερασμένο!
Και λαμπάκι kypton να είχε, γίνεται μια χαρά μόντα, απλά ίσως θα ήθελε λίγο παραπάνω φαντασία.Παρακάτω φαίνεται με τα μέρη του+τα καινούργια υλικά:
Ο φακός λοιπόν, τραβάει 0,22αμπέρ και αποδίδει μόλις 16 OTF μετρημένα λούμεν.Με 3 καλές ΑΑ nimh eneloop, θεωρητικά κρατάει κάπου 9 ώρες.Δεν έχει επίπεδα, έχει πλαστικό τζάμι και για να διασφαλιστεί η ροή χαμηλού ρεύματος έχει μια αντίσταση κάτω από το διακόπτη.
Ωστόσο έχει ωραίο χρώμα ο φωτισμός του.
Οπότε, η μόντα που αποφασίστηκε,να βασίζεται στο τελευταίο και καλύτερο λεντ που υπάρχει, το cree xm-l,συγκεκριμένα πολύ καλό Τ6 bin με 2T χρώμα(5500Κelvin) από τον cutter. Δοκιμάστηκε πρώτα ο ανακλαστήρας που υπάρχει ήδη και ταιριάζει γάντι με αυτό το λέντ, κάτι αναμενόμενο γιατί έχουν παρόμοια οπτική διαγράμμιση το νέο με το παλιό λέντ.
Επειδή έχουμε ~3,6-4,5 V είσοδο από τις ΑΑ μπαταρίες να χρησιμοποιήσουμε γραμμικό κύκλωμα, τύπου 7135(κύκλωμα που διαθέτει 3χ7135 τσιπ, το καθένα δίνει 350ma δλδ στη μόντα μας συνολικά 1050ma) με τσιπάκι για modes, ώστε να έχουμε διάφορα επίπεδα.
Ακόμη, προστέθηκε τζάμι UCL, που έχει ειδική επένδυση κατά των αντανακλάσεων, υψηλής διαπεραστικότητας για το φως.
Τέλος, έγινε ό,τι είναι απαραίτητο για να μειωθεί η αντίσταση: Καθάρισμα με οινόπνευμα όλων των επαφών,όσο το δυνατόν κοντύτερες διαδρομές, χάλκινα καλώδια και στο ελατήριο στο κάτω μέρος του φακού προστέθηκε απογυμνωμένο χάλκινο καλώδιο, από το σημείο που πατάνε οι μπαταρίες μέχρι το πάτο του ελαττηρίου, ώστε να μειώσουμε στο μέγιστο την αντίσταση. Για να φανταστείτε πόσο πολύ μετράει, χωρίς το σώμα του φακού απλά λέντ-διακόπτης μπαταρίες, μετρήθηκε 0,3αμπέρ σε σύγκριση με τα 0,22!
Από άλλα υλικά για τη μόντα, θέλουμε κολλητήρι, καλάι, σιλικόνη απλή σε σωληνάριο,κανά πριονάκι/μαχαίρι για να "φτιάξουμε χώρο" και θερμοαγώγιμη πάστα για να ακουμπά το λέντ με τη βάση.
Περισσότερα το βράδυ με νυχτερινές φωτογραφίες και την ολοκλήρωση της μόντας!
Αν θέλετε να κάνετε και εσείς το ίδιο, πρέπει να προσέξετε τα εξής:
1)Να είναι μεταλλικό σώμα ή κεφαλή εφόσον θα μπει το λέντ, για ψύξη.
2)Να υπάρχει κάποιος χώρος στο φακό για διάφορα κόλπα.
3)Να ξέρετε από κολλητήρι/τους κινδύνους κτλ.
4)να μπορείτε να αγοράσετε από εξωτερικό, δεν υπάρχουν δυστυχώς Ελλάδα αυτά τα αξεσουάρ.
5)Να ξέρετε τι κάνετε.
6)Να έχετε όρεξη!
Ο φακός λοιπόν είναι αυτός εδω:
Ένα σώμα με 3 ΑΑ μπαταρίες, μεταλλικό, έχει ένα παλιό λέντ luxeon, από τα πρώτα, ωραίο τότε αλλά τώρα υπερβολικά ξεπερασμένο!
Και λαμπάκι kypton να είχε, γίνεται μια χαρά μόντα, απλά ίσως θα ήθελε λίγο παραπάνω φαντασία.Παρακάτω φαίνεται με τα μέρη του+τα καινούργια υλικά:
Ο φακός λοιπόν, τραβάει 0,22αμπέρ και αποδίδει μόλις 16 OTF μετρημένα λούμεν.Με 3 καλές ΑΑ nimh eneloop, θεωρητικά κρατάει κάπου 9 ώρες.Δεν έχει επίπεδα, έχει πλαστικό τζάμι και για να διασφαλιστεί η ροή χαμηλού ρεύματος έχει μια αντίσταση κάτω από το διακόπτη.
Ωστόσο έχει ωραίο χρώμα ο φωτισμός του.
Οπότε, η μόντα που αποφασίστηκε,να βασίζεται στο τελευταίο και καλύτερο λεντ που υπάρχει, το cree xm-l,συγκεκριμένα πολύ καλό Τ6 bin με 2T χρώμα(5500Κelvin) από τον cutter. Δοκιμάστηκε πρώτα ο ανακλαστήρας που υπάρχει ήδη και ταιριάζει γάντι με αυτό το λέντ, κάτι αναμενόμενο γιατί έχουν παρόμοια οπτική διαγράμμιση το νέο με το παλιό λέντ.
Επειδή έχουμε ~3,6-4,5 V είσοδο από τις ΑΑ μπαταρίες να χρησιμοποιήσουμε γραμμικό κύκλωμα, τύπου 7135(κύκλωμα που διαθέτει 3χ7135 τσιπ, το καθένα δίνει 350ma δλδ στη μόντα μας συνολικά 1050ma) με τσιπάκι για modes, ώστε να έχουμε διάφορα επίπεδα.
Ακόμη, προστέθηκε τζάμι UCL, που έχει ειδική επένδυση κατά των αντανακλάσεων, υψηλής διαπεραστικότητας για το φως.
Τέλος, έγινε ό,τι είναι απαραίτητο για να μειωθεί η αντίσταση: Καθάρισμα με οινόπνευμα όλων των επαφών,όσο το δυνατόν κοντύτερες διαδρομές, χάλκινα καλώδια και στο ελατήριο στο κάτω μέρος του φακού προστέθηκε απογυμνωμένο χάλκινο καλώδιο, από το σημείο που πατάνε οι μπαταρίες μέχρι το πάτο του ελαττηρίου, ώστε να μειώσουμε στο μέγιστο την αντίσταση. Για να φανταστείτε πόσο πολύ μετράει, χωρίς το σώμα του φακού απλά λέντ-διακόπτης μπαταρίες, μετρήθηκε 0,3αμπέρ σε σύγκριση με τα 0,22!
Από άλλα υλικά για τη μόντα, θέλουμε κολλητήρι, καλάι, σιλικόνη απλή σε σωληνάριο,κανά πριονάκι/μαχαίρι για να "φτιάξουμε χώρο" και θερμοαγώγιμη πάστα για να ακουμπά το λέντ με τη βάση.
Περισσότερα το βράδυ με νυχτερινές φωτογραφίες και την ολοκλήρωση της μόντας!
Last edited: