Μετά τα
οπτικά ευρήματα που αναφέρθηκαν
εδώ, είπα να πάρω ένα φρέσκο σετ μετρήσεων για να δούμε που βρίσκεται η τηλεόραση περίπου 2000 ώρες μετά (7402:30 ώρες).
Η κλίμακα του γκρι είχε πάρει αυτή τη μορφή:
Με ένα κλικ κάτω στο High-B και ένα κλικ πάνω στο Low-R, πήγαμε εδώ:
Οι μέγιστες φωτεινότητες της συσκευής δεν εμφάνισαν διαφοροποιήσεις, το μαύρο όμως χειροτέρεψε, ανεβαίνοντας στα
0,089 cd/m² στη συχνότητα λειτουργίας των 96Hz. Αποτέλεσμα αυτής της ανόδου είναι το
native on/off contrast να έχει πέσει στα
1438:1 και το
πλήρες ANSI contrast στα
584:1... :slapface:
6 χρόνια και πάνω από 10.000 ώρες μετά (συνολικός χρόνος λειτουργίας: 17.943:15 ώρες), ήρθε η ώρα να ξαναμπούν τα μετρητικά πάνω της και να δούμε που βρισκόμαστε...
Αυτό που παρατηρούμε, είναι ένα, για τόσες πολλές ώρες, αμελητέο ντριφτάρισμα της κλίμακας του γκρι προς το ψυχρό/πράσινο, ενώ χρωματικά η απόδοση παρουσιάζει μία αξιοσημείωτη σταθερότητα, τόσο σε επίπεδο κάλυψης, όσο και σε color decoding. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι μία σχετικά σημαντική πτώση φωτεινότητας στο Cinema Mode, που έριξε το φως στο προηγουμένως καλιμπραρισμένο setup μας, από τα 136 cd/m² στα 91 cd/m²...
Ακολούθως, με λίγο σκάλισμα στα ρυθμιστικά της, την άφησα εδώ:
Το φως της τηλεόρασης ορίστηκε στα ~94 cd/m² σε παράθυρο, με την καρτέλα full field να δίνει 40,4 cd/m². Το μαύρο ηρεμίας, στη συχνότητα λειτουργίας των 96Hz, μέτρησε 0,097 cd/m² κατά μέσο όρο.
Οι μέγιστες φωτεινότητες της συσκευής (αντίθεση -> 60) στα διάφορα modes μετρήθηκαν ως εξής:
Δυναμική | 184 cd/m² | |
Κανονική | 166 cd/m² | |
Cinema | 139 cd/m² | |
Λειτουργία Game | 166 cd/m² | |
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
Σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις, υπάρχει μια πτώση 7-8% σε όλα τα modes, πλην του Cinema όπου η πτώση είναι 12,3%. Με APL 50% η πτώση είναι 15% και με APL 100% στο 21%, για όλα τα modes.
Τέλος, στη ρυθμισμένη της κατάσταση, η τηλεόραση μέτρησε native on/off contrast 969:1, ενώ το πλήρες ANSI contrast της ήταν 531:1...
Συμπερασματικά, ενώ η συμπεριφορά της τηλεόρασης εμφάνισε μία εντυπωσιακή σταθερότητα στην απόδοση της κλίμακας του γκρι και του χρώματος, η αντίθεση της συνεχίζει να καταβαραθρώνεται στα τάρταρα. Το μαύρο τελικά δεν έδειξε την παραμικρή τάση βελτίωσης, απεναντίας χειροτέρευσε λιγουλάκι ακόμα, ενώ πλέον έχουμε και μετρήσιμη πτώση φωτεινότητας, η οποία για κάποιο λόγο είναι υψηλότερη στο Cinema Mode. Παρόλαυτα, συγκριτικά με τις άλλες δύο IPS τηλεοράσεις που βρίσκονται στο ίδιο σπίτι, η εικόνα της τηλεόρασης παραμένει πιο ευχάριστη και εντυπωσιακή, ενώ burn-in από τα λογότυπα του τηλεοπτικού δεν έχει πάθει ακόμα...