Panasonic Lumix DC-G9 II

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
Σε πόσα bit color depth δουλεύει σε φωτογραφίες;
Ανέβηκε απο την προηγούμενη G9; Πήρε κανενός το μάτι αυτή τη λεπτομέρεια;
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
Ποσα ειχε η πρωτη G9 ?

ειχε ανακοινωθει καπου αυτο για την φωτογραφικη της ικανοτητα ?
10 ειχε. Δεν είχε ανακοινωθεί επίσημα. Ηταν λίγο ψαγμένο χαρακτηριστικό, αλλά κάποιοι το προσδιορισαν με διάφορες δοκιμές

Αν βρει κανείς τι ισχύει για την G9 ii ας το βάλει
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,466
Εκεί ψηλά.....
10 ειχε. Δεν είχε ανακοινωθεί επίσημα. Ηταν λίγο ψαγμένο χαρακτηριστικό, αλλά κάποιοι το προσδιορισαν με διάφορες δοκιμές

Αν βρει κανείς τι ισχύει για την G9 ii ας το βάλει


10 στην φωτογραφια ? !!! o_O

πολυ λιγο μου φαινεται.

Σαν να θυμαμαι οτι οι (FF) καμερες που το ειχα κοιταξει σε σχεση με τις αντιστοιχες τιμες στο βιντεο εχουν τουλαχιστον 14 στην φωτογραφια.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,422
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε πόσα bit color depth δουλεύει σε φωτογραφίες;
Ανέβηκε απο την προηγούμενη G9; Πήρε κανενός το μάτι αυτή τη λεπτομέρεια;
δες το βιντεο στο post #8 των reps της Πανυ , νομιζω πως καπου το αναφερουν σε ερωτηση , δεν καθομαι να το ξαναδω ειναι μεγαλο και δεν το συγκρατησα
 
  • Like
Reactions: Highpriest

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
10 στην φωτογραφια ? !!! o_O

πολυ λιγο μου φαινεται.

Σαν να θυμαμαι οτι οι (FF) καμερες που το ειχα κοιταξει σε σχεση με τις αντιστοιχες τιμες στο βιντεο εχουν τουλαχιστον 14 στην φωτογραφια.
Ναι, 10 δυστυχώς.
Ο λόγος που κάνω συχνά bracketing αλλά και προσπαθώ να πετύχω exposure κατα 100% επειδή δεν έχει τόση ελαστικότητα το αρχείο.
Οι Olympus έχουν ένα τσακ παραπάνω στα τελευταία κορυφαία μοντέλα, αλλά και πάλι δεν πιάνουν το 14bit των FF και κάποιων Aps-c

Οι Apsc-c παίζουν απο 12 έως 14 ανάλογα το μοντέλο και την εταιρία.

Ψιλα γράμματα για τον μέσο ερασιτέχνη. Αλλά για τον επαγγελματία (μιας και η G9 πρώτης γενιάς θεωρούνταν επαγγελματική κάμερα) έχει την σημασία του. Όχι πως υπολείπεται για τις πραγματικές ανάγκες δουλειάς, απλώς πως υπολείπεται έναντι άλλων.
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
Ok βρήκαμε και το bit depth.
Στην mark i έλεγαν ονομαστικά 12 color bit depth στο raw αρχείο, αλλά μετρήθηκαν με τεστ ελαφρώς πάνω απο 10
Στην mark ii λένε ονομαστικά 16! color bit depth (αυτά είναι επίπεδα medium format), οπότε υπολογίζω πως σε πραγματικούς αριθμούς θα είναι ελαφρώς πάνω ή κάτω απο 14.

Τρομερά specs!
 
  • Like
Reactions: cacau and kbouk

isin

Senior Member
19 October 2011
464
Το dpreview αναφέρει 16bit στο initial review:
The other change that will make a big difference is the way the dual output gain system works. Panasonic describes it as having two readout paths that are subjected to differing levels of gain, which are then combined. This way, you get the highlight capture benefits of low gain and the cleaner shadow performance of high gain paths, combined as a 16-bit Raw file to ensure room to encode this widened dynamic range.
 
  • Like
Reactions: cacau and kbouk

Tyler_Durden

Established Member
3 June 2011
130
Πάνω στο θέμα των bits, και GH5ii και η GH6 είχαν 16bit που θεωρητικά ειναι εξαιρετικό χαρακτηριστικό, ωστόσο απ' όσο διάβασα στις m43 μηχανές τα bit απο 12 και πάνω, αφορούν κατα βάση την δυνατότητα ανάκτησης όλου του δυναμικού εύρους της κάμερας και λιγότερο στα χρώματα. Αν φυσικά ο συγκεκριμένος αισθητήρας έχει δυνατότητα για περισσότερα χρώματα, τότε σίγουρα το 16bit αρχείο, δε θα αφήσει τίποτα απέξω, αλλά ξαναλέω, απ' ότι έχω καταλάβει αυτό το χαρακτηριστικό αφορά κυρίως την πληροφορία στα shadows και τα highlights.

edit: για του λόγου το αληθές
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
Πάνω στο θέμα των bits, και GH5ii και η GH6 είχαν 16bit που θεωρητικά ειναι εξαιρετικό χαρακτηριστικό, ωστόσο απ' όσο διάβασα στις m43 μηχανές τα bit απο 12 και πάνω, αφορούν κατα βάση την δυνατότητα ανάκτησης όλου του δυναμικού εύρους της κάμερας και λιγότερο στα χρώματα. Αν φυσικά ο συγκεκριμένος αισθητήρας έχει δυνατότητα για περισσότερα χρώματα, τότε σίγουρα το 16bit αρχείο, δε θα αφήσει τίποτα απέξω, αλλά ξαναλέω, απ' ότι έχω καταλάβει αυτό το χαρακτηριστικό αφορά κυρίως την πληροφορία στα shadows και τα highlights.

edit: για του λόγου το αληθές

Ετσι είναι. Το γράφω και παραπάνω για την ελαστικότητα του αρχείου.
Τα πολλά bit είναι χρήσιμα στο post, και εκει ακριβώς ήταν που έβλεπα την έλλειψη τους. Για τον μέσο χρήστη είναι ψιλά γράμματα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,422
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
οι GH5 & GH6 (ειδικά η δεύτερη) ήταν ρυθμισμένες αποκλειστικά για την απόδοση του βίντεο και η ελαστικότητα των αρχείων σε φωτό δεν ήταν αυτη που αναμένονταν για 16bit αρχεία. Τα 16bit αρχεία έχουν καλυτερο βάθος χρώματος αλλά όχι απαραίτητα και περισσότερο DR. Είναι θέμα της εταιρίας πως θα αποθηκεύσει τις πληροφορίες χρώματος κι δυναμικού εύρους στον αισθητήρα.

παραδειγμα η ΟΜ1 , ενω στα χαμηλά ISO έχει περίπου ίδια χαρακτηριστικά (επίπεδα θορύβου-βάθος χρώματος) με τις παλιότερες pro m43 μηχανές, αντίθετα στα ψηλά ISO (>6400) διατηρεί πολύ καλή πληροφορία χρώματος μετά από τον καθαρισμό του θορύβου , κατι που δεν συναντας σε κανενα άλλο m43 σώμα.

Η G9(II) ως dual gain ειναι κυρίως χρονισμένη και καλιμπραρισμενη για φωτό οπότε τα 16bit αρχεία θα έχουν άλλη δυναμική στο post από τις βιντεοκεντρικες μηχανες της εταιρίας.

Ας περιμένουμε να δούμε τα διαγράμματα της G9(II) του B. Cluff στο Photons to photos
 
Last edited:
  • Like
Reactions: isin

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
Η GH6 δούλευε "σωστά" απο iso 800 και πάνω. Καθαρά λόγω βίντεο
Αν κάποιος ήθελε να παίρνει και φώτο ήταν καλύτερα με G9 ή ακόμη και GH5

Για την νέα G9 ii μένει να δούμε.
Επίσης πιστεύω πως δεν θα πάνε σε GH6 ii, αλλά θα ονομάσουν το νέο βιντεοκεντρικό τους μοντέλο GH7 για να ξεχαστεί τελείως το όνομα GH6. Δεν τους βγήκε εκείνη η μηχανή όπως ήθελαν.
 

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Pany, έλα, έλα με φόρα!!! πολύ καλή μηχανή, θεωρώ πως πρέπει να κινηθούν πολύ επιθετικά για να αντιστραφεί και το κλίμα στο m4/3, να βγάλουν σύντομα μια μικρή (πάλι σε ένα επιτυχημένο παλιό σώμα) με τον ίδιο σένσορα και μερικούς περιορισμούς για να χτυπήσουν την Sony στα σώματα κάτω των 1000€.

Μετά μια GH7 πιο ολοκληρωμένη με internal NDs και επιθετική τιμολόγηση.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,422
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ένα από τα πιο πλήρη Review της μηχανής είναι του Richard Wond όπου μπορείτε να μάθετε τα πάντα για την μηχανή αρκεί να αφιερώσείτε ένα διωρακι :p

 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,422
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το βάζω εδώ για να δούμε τις βασικές διαφορες των δυο μηχανων (υπάρχουν και άλλες βέβαια … λειτουργία φλας με ή χωρίς ηλεκτρονικό κλείστρο , ND Live , Stair AF, διάρκεια μπαταρίας κλπ …)

υπάρχουν 2-3 λάθη στο βίντεο και για εμένα αυτό δείχνει οτι δεν είναι σούπερ αντικειμενική ,

στη πρώτη σύγκριση σταθεροποίησης σε βίντεο η ΟΜ1 έχει φακό χωρίς σταθεροποίηση (8-25/4 pro) ενω η G9II τον 12-60 που έχει σταθεροποίηση που συμμετέχει μαζί με του σώματος.

Στο σημείο που λεει οτι δεν υπάρχει δυνατότητα στην ΟΜ1 να εχεις λωρίδα με σημεία AF φυσικά και μπορείς , φτιάχνεις από τον καναβο των σημείων οτι σετ θέλεις και το αποθηκευεις και το καλείς άμεσα, έχω φτιαξει στην ΟΜ1 ακριβώς αυτό , μια οριζόντια διπλή γραμμή με σημεία εστίασης

εκει που δείχνει την ταχύτητα αλλαγής του AF στον στόχο δεν μας λέει τις ρυθμίσεις, υπάρχουν 4 διαφορετικές βαθμίδες ταχύτητας στην ΟΜ1 και ειμαι σίγουρος οτι δεν το έχει στην ταχυτερη


το πιο σημαντικό για τους φωτογράφους είναι οτι η Πανυ δεν κλειδώνει κάποιες λειτουργίες της , βέβαια γνώμη μου η ριπή των 50-60fps είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να προωθείς μόνο τους φακούς σου , άσε το εσυ ελεύθερο ως εταιρία και ανάλογα με την ταχυτητα των μοτέρ ο καθένας να κάνει τις επιλογές του σε φακούς και ας πάρει και ένα καρο άχρηστες φωτό ανεστιαστες κλπ. αν ο φακός είναι αργος.

το πιο σημαντικό βέβαια είναι να εχεις αξιόπιστα τα 20-25fps που άνετα μπορούν να δώσουν οι σύγχρονοι φακοί και επίσης να μπορείς να εχεις τη δυνατότητα μείωσης της ταχύτητας σε 12-15fps με blackout free EVF , κάτι που καμία εταιρία δυστυχώς δεν δίνει πάρα το υποστηρίζει μόνο στις πολύ γρήγορες ριπές του ηλεκτρονικού κλείστρου

φωτογραφικα θα ήθελα να δω μια καλή σύγκριση των handheld hires αρχείων με κινούμενα αντικείμενα , όχι για τη διαφορα ανάλυσης φυσικά μεταξύ των δυο μηχανων αλλά τι περιορισμούς έχουν σε ταχύτητες κλείστρου, ISO και σύγκριση στη δυνατότητα μερικού καθαρισμού των κινουμένων artifacts που δίνει η G9II

Στο βίντεο η απάντηση είναι απλή , η G9II είναι σαφώς πιο εξοπλισμένη και τα χρήματα που ζητά είναι απολύτως δικαιολογημένα σε σύγκριση με την ΟΜ1 . Για φωτό η απάντηση δεν είναι τόσο απλή αν κάποια ξεχωρίζει εύκολα , είναι σίγουρο οτι οι δυο μηχανές είναι πολύ κοντά σε δυνατότητες και κυρίως οι φακοί θα οδηγήσουν την πιθανότητα αγοράς τους.
 
Last edited:

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
420
θεωρώ βλέποντας αρκετά review και γνωρίζοντας πάνω κάτω τι κάνει κάθε μια, πως η G9 ii είναι προσανατολισμένη στην οπτική ποιότητα (καλύτερη διαχείριση iso στα πιο κοινα σέττινγκ, νεότερος σένσορας με πιο πολλά mpx, κλπ) και στο βίντεο (προφανώς, πλέον και με σωστό af), σε σημεία δηλαδή που λόγο stacked sensor χάνει η OM-1.

Αντίθετα, ακριβώς λόγω του stacked sensor η Olympus έχει πλεονέκτημα σε κινούμενα θέματα.

Αν είναι μεταξύ των δύο, βλέπω βιντεογράφους και όσους θέλουν καλύτερες ποιοτικά εικόνες (ελάχιστα) αλλά και χώρο να κροπάρουν , να διαλέγουν Panasonic, ενώ όσους θέλουν κινουμενα θέματα (φωτορεπορτάζ, αθλητικά, wildlife κλπ) να προτιμάνε την Olympus.
Φυσικά και στην μια και στην άλλη περίπτωση μιλάμε για μικρές διαφορές. Δηλαδή ότι κάνει η μια, το κάνει και η άλλη σε κάποιον πολύ κοντινό βαθμό. Απλως σε αυτά τα σημεία βλέπω τον διαχωρισμό τους.