Re: Απάντηση: Re: Παλιές Ενδιαφέρουσες Ταινίες
Αριστουργηματική ταπετσαρία, ασκητική και ταυτόχρονα υπερ το δέον περίτεχνη, εξημμένη από παράφορο υποδόριο πάθος. Η ποιητική μαγγανεία της γραφής κυοφορεί μια ομοβροντία από αλληγορίες, μεταφορές, όνειρα και μνήμες.
Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η ταινία δεν θα μπορούσε να γυριστεί πουθενά αλλού και από κανέναν άλλο. Ιδιαίτερα στο Δυτικό κόσμο του σήμερα, που ανερμάτιστος, σαβανωμένος από την ακηδία των υλοφρόνων, σαπίζει και πάει, αυτή η Γενεαλογία της νοσταλγίας είναι μία ..."ανορθογραφία" που φαντάζει περισσότερο από ποτέ εκτός τόπου και χρόνου. Mόλις βγήκε στη Δύση, στα 70ς, ο Godard είπε: "πρέπει να ζείς 20 χιλιόμετρα μακριά από κεί που παίζεται και να νιώθεις
την ανάγκη να πάς ως εκεί με τα πόδια για να το δείς. Αν νιώσεις αυτή την ανάγκη και την πιστέψεις τόσο παράφορα, η ταινία αυτή θα σου δώσει ό τι θα μπορούσες ποτέ να ευχηθείς".
Η ταινία του Παρατζάνοφ που με τσάκισε πάντως, είναι η "Σκιές των Ξεχασμένων Προγόνων"(Shadows of Forgotten Ancestors). Είχα βγεί από την αίθουσα κουρέλι - κυριολεκτικά.
θεωρώ οτι εχει μια αρνητική ή και παρεξηγημένη έννοια.
Tableau vivant
ισα ισα που εδώ ο Parajanov κανει κατι εκληκτικό, όλα οσα υπάρχουν εντός κάδρου ειναι εξίσου σημαντικά.
το background αποκτάει την ίδια σημασία με τους ηθοποιούς. τα πάντα ειναι σε αρμονία, εξίσου σημαντικά αλλα και ασήμαντα.
ο Parajanov, χρησιμοποιεί την ποίηση των εικόνων του, για να αισθανθούμε την ποιηση του
Sayat-Nova.
Ενας δίαλογος, μια συνάντηση, καθαρά ποιητικη, μεταξυ δυο ποιητων.
- In the temple of cinema there are images, light and reality. Sergei Parajanov was the master of that temple.-
- JEAN LUC GODARD
στην τυπογραφια, τα γράμματα ειναι μικρά καλλιτεχνικά έργα που αν μπούν στην σωστή σειρά, βγάζουν λέξεις απο τις οποίες κατανοούμε έννοιες/πράγματα.
οι serif γραμματοσειρές (αυτές με τους ακρέμονες) διαχωρίζονται απο το background (το οποιο δεν θεωρείτε σημαντικό) και έρχονται μπροστά απο αυτο.
στις sans serif (δίχως ακρέμονες) το background και το γράμμα, κατέχει την ίδια ακριβώς σημασία.
χρονια υπήρχε/υπάρχει; η διαμάχη για τα ποια απο αυτα τα 2 ειδη ειναι πιο ευανάγνωστα.
μια σχετικά πρόσφατη μελέτη, αποδυκνύει, οτι δεν "διαβάζουμε" ένα ένα τα γράμματα, αλλα το περίγραμμα που δημιουργούν οι λέξεις.
οταν κυκλοφόρησε το requiem for a dream του arronofsky
οι hi-res! (2 ταλαντούχοι σχεδιαστές) ειχαν αναλάβει τον σχεδιασμό του official site του
requiem for a dream * απο το οποιο δεν παίρνεις απολύτως καμια πληροφορία για την ταινια.
Αντι ενος συμβατικου site με πληροφορίες, trailer κτλ σχεδίασαν μια εμπειρία αντίστοιχη με την ατμόσφαιρα της ταινία.
* όχι δεν έπεσε ο σερβερ, ούτε κράσαρε ο browser σας.