Αν και μιλαμε για το οργισμενο ειδωλο το "γυρισαμε" στις συμμοριες...τις γουσταρω αυτες τις αλλαγες στην κουβεντα.
Οσον αφορα λοιπον τις συμμοριες ας μην ξεχναμε οτι η ταινια κατακρεουργηθηκε στο μονταζ απο την παραγωγη λογω της 11ης σεπτεμβριου χωρια του οτι υπηρχαν και αλλαγες στο σεναριο για τους ιδιους λογους.
Αλλα τελικα το σεναριο οπως φαινεται απο την ταινια ηταν μαλλον ετσι κι αλλιως αδυνατο και ο σκορτσεζε μαλλον,αν οχι σιγουρα,το ηξερε αυτο οποτε εριξε το βαρος στη σκηνοθεσια και στο στυλιζαρισμα.Σαν μαστορας μεγαλος που ειναι εκανε μια ταινια χαρμα οφθαλμων οσον αφορα την εικονα,καταφερε να αποσπασει εξαιρετικες ερμηνειες απο ολους,ετσι κι αλλιως δεν γινοταν να γινει διαφορετικα,και τελικα καταφερε να κανει ανα "αρρωστο" αριστουργημα δεδομενου οτι η ανισοτητα της ταινιας ηταν το σεναριο που την εκανε εν τελει κουραστικη.
Παντως σε μεσες ακρες αυτο που ηθελε να πει το ειπε εστω και δυσκολα...
Τωρα οσον αφορα το οργισμενο ειδωλο για μενα προκειται για τον πολιτη κειν των φτωχογειτωνιων οσον αφορα την "κοινωνιολογια" της ταινιας και ενα απο τα μεγαλυτερα αριστουργηματα των τελευταιων 40 χρονων στο σινεμα.Ενα πραγματικο κομψοτεχνημα σκιαγραφησης χαρακτηρων και συναισθηματων, κρυφων και φανερων,εκπληκτικες σκηνες πυγμαχιας,ωμος ρεαλισμος,καθηλωτικη σκηνοθεσια που νομιζεις οτι βλεπεις action adventure.
Αλλα ετσι ηταν και η ζωη του jake la mota και απο αυτη τη σκοπια ο σκορτσεζε εκανε διανα.Ειναι σαν να σου λεει "φιλε η καλυτερη περιπετεια ειναι η ιδια η ζωη..."
Τωρα αν αναρωτιομαστε γιατι και πως ηταν ασπρομαυρη το μονο που μπορει να πει καποιος ειναι "οι μελισσουλες μεταφερουν τη γυρη απο λουλουδι σε λουλουδι"...