Μετά από μερικές βόλτες με την συνοδεία κι ενός υπό δοκιμήν 8-25/f4 pro (Κώστα
), λίγες διαπιστώσεις- παρατηρήσεις ακόμα:
- Το σύνθετο χειριστήριο αριστερά εκτός από τον διακόπτη έναρξης/τερματισμού, έχει και δυο πιεστικά κουμπιά εκ των οποίων το εμπρός ανοίγει την ρύθμιση του τρόπου λήψης, μονή, ριπή κ.λπ. Υπό ορισμένες συνθήκες, μπορεί να πατηθεί κατά λάθος και να αλλάξει η ρύθμιση αν εκείνη την στιγμή γυρνάς κάποια ροδέλα. Μου συνέβη και πάλευα ένα τέταρτο να καταλάβω πώς, ποιός, πότε...
- Στα μείον αλλά και ταυτόχρονα στα + η οθόνη που βγαίνει στο πλάϊ και γυρνάει ελεύθερα, σε πρώτη ανάγνωση είναι άβολη και δημιουργεί συναίσθημα ανασφάλειας - φοβάσαι μη σπάσει η άρθρωση. Από την άλλη μεριά βέβαια, μπορείς να τραβήξεις όρθια καρέ πολύ χαμηλά ή ψηλά και γενικώς σε περίεργες γωνίες - ενώ γυρνάει και 180ο κλείνοντας στην πλάτη της μηχανής, προστατεύοντας τον εαυτό της.
- Κάτι παίζει με το λογισμικό το οποίο δεν δείχνει να εκμεταλεύεται την κορυφαία σταθεροποίηση, αφού ανεβάζει iso για πλάκα - πολύ πιο εύκολα από την GX9 που σε καμία περίπτωση δεν έχει τόσο καλό ibis αλλά δεν διστάζει να κατεβαίνει σε χρόνους στα πλαίσια της λογικής πάντα. Εφήρμοσα σχετικές οδηγίες του επαϊοντα και το παρακολουθώ, διότι ο άλλος τρόπος είναι να περιορίσεις πολύ την γκάμα ευαισθησίας στο αυτόματο, το οποίο είναι περιοριστικό. Ευκαιρίας δοθείσης, ΔΕΝ παρατήρησα διαφορά στον θόρυβο με την GX9 έως iso 1600 - μάλλον έχουν ίδιο ή παρόμοιο αισθητήρα σε ότι αφορά αυτό το κομμάτι - ή ίσως η "παλιά" επωφελείται από την απουσία phase detection pixels.
+ Το ξαναείπα, αλλά όσο την χουφτώνω τόσο μου αρέσει - το σώμα είναι μικρό αλλά πολύ μελετημένο, λογικό αφού είχαν κάμποσες εκδόσεις να το μελετήσουν. Αν εξαιρέσουμε το αριστερό χειριστήριο που (ίσως) θέλει συνήθεια, τα υπόλοιπα "πέφτουν" στα δάχτυλα και βρίσκεις ότι θες εκεί που πρέπει να είναι. Φαντασθείτε ότι κούμπωσα πάνω τον 8-25mm/f4 Pro που α) ζυγίζει όσο η μηχανή - αλήθεια: 414γρ. η μηχανή vs 411 ο φακός - και β) είναι οριακά αποδεκτός ως μέγεθος πάνω της αφού έχουν σχεδόν τα ίδια κυβικά... ...και παρόλα αυτά κουμαντάρεται αρκετά άνετα.
+ Με τους συμβατούς φακούς το in camera focus stacking δουλεύει τουλάχιστον ικανοποιητικά. Προς το παρόν έχω βάλει το μέγιστο όριο των 8 λήψεων με την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση ανάμεσα τους - 10 στην κλίμακα από 1 έως... 10, και ιδού δυό δείγματα:
Με το Focus Stacking το βάθος πεδίου αυξάνεται πολύ ακόμα και σε λήψεις close up, αλλά χαλάει κάπως το φόντο και εμφανίζονται κάποια "είδωλα" στα περιγράμματα των απομακρυσμένων σημείων του θέματος...
View attachment 217120
...τα οποία δεν υπάρχουν στην απλή λήψη...
View attachment 217121
Και οι δύο λήψεις χεράτες έξω, οπότε σκέφτηκα μήπως φύσαγε και κανά αεράκι. Η παρακάτω όμως ήταν ακουμπητή και το θέμα ανεπηρέαστο από εξωτερικούς παράγοντες...
View attachment 217124
...Όπου πάλι έχουμε λίγο είδωλο. Θα δοκιμάσω λιγότερο extreme ρυθμίσεις και θα επανέλθω...
- Για τον 8-25/f4 Pro αν εξαιρέσουμε τα προαναφερθέντα αρνητικά βάρος/όγκο, η κατασκευή είναι
πρόδηλα υπεράνω κριτικής - αν κρίνουμε και από το πως γυρνάνε και σε κοιτάνε στον δρόμο μερικοί μάλλον υποψιασμένοι. Ο τρόπος που δουλεύουν όλα τα δαχτυλίδια και το clatch της χειροκίνητης εστίασης θυμίζει film days, και το βασικό η οπτική απόδοση είναι αντάξια - ίσως και καλύτερη του αναμενόμενου από έναν ζούμ υπερευρυγώνιο -> standard 50άρη. Κερασάκι στην τούρτα η εξαιρετικά μικρή ελάχιστη απόσταση εστίασης (23 cm από τον αισθητήρα = 7cm από το γυαλί).