Καταρχάς να σου ευχηθώ καλές φωτογραφίες με την Ε520.
Ας κάνω μια μίνι αντιπαράθεση μεταξύ Ε500 και Ε520, έτσι για να δούμε πως εννοούν οι εταιρείες την εξέλιξη των προϊόντων τους. Η 520 σαφώς είναι ο διάδοχος της 500, είναι όμως και καλύτερη?
Αν και προφανώς η τελευταία μου αγορά είναι η Ε520, τελικά αυτή που χρησιμοποιώ είναι η Ε500. Ας το εξηγήσω όμως αυτό:
1. Έχει καλύτερο δυναμικό εύρος η Ε500, η Ε520 έχει το χειρότερο από όλες τις αντιπάλους της.
2. Η Ε500 έχει καλύτερη απόδοση στις jpeg, στην Ε520 πρέπει να τραβάς Raw και να τις μετατρέπεις.
3. Ο παλιός αισθητήρας CCD έχει σαφώς καλύτερη χρωματική απόδοση.
4. Η Ε520 πλεονεκτεί στις λήψεις με περιορισμένο φωτισμό, λόγω του stabilization, αρκεί βέβαια να μη χαλάσει η φωτογραφία λόγω του περιορισμένου δυναμικού εύρους. Το stabilization πάντως δουλεύει πάρα πολύ καλά. Με την αναβάθμιση του firmware υποστηρίζει πλέον και τους παλιούς κλασικούς χειροκίνητους ΟΜ με άψογα αποτελέσματα.
5. Και οι δύο έχουν αργό autofocus, αλλά με ένα φωτεινό φακό όπως ο 14-54 ή ακόμη καλύτερα με ένα φωτεινό prime δεν είναι τόσο ενοχλητικό. Σαφώς ενοχλεί αυτό που αναφέρθηκε σε προηγούμενο post, ότι δεν έχει ένα led για να βοηθάει στο AF, παρά μόνο το φλας, το οποίο προσωπικά δεν χρησιμοποιώ καθώς είναι ενοχλητικό. Τα μόνο τρία σημεία του AF δεν με ενοχλούν, έτσι κι αλλιώς προτιμώ να χρησιμοποιώ μόνο το κεντρικό, για να έχω πάντα απόλυτο έλεγχο του σημείου εστίασης, φωτομέτρησης κλπ. Απλά συνήθεια είναι. Εκτός αν θέλουμε να φωτογραφίζουμε σπορ, σε αυτό όμως είναι δεδομένο ότι πλεονεκτούν οι Canon (οκ δεν βάζω στη σύγκριση την Ε3).
6. Και οι δύο έχουν πρόβλημα όταν ανεβαίνουν τα iso. Προσπαθώ να αποφύγω οτιδήποτε άλλο εκτός των 100. Από τα 400 και πάνω η κατάσταση είναι ενοχλητική. Στα μείον της Ε520 να προσθέσω και το γεγονός ότι πρέπει να αποφεύγουμε τη ρύθμιση μείωσης θορύβου, καθώς επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα.
Συνολικά πάντως δεν θα έλεγα ότι οι νέες oly είναι καλύτερες από τις παλιές. Αντί να βελτιώσουν τα σημεία που είχαν πρόβλημα προτίμησαν το marketing (πιο πολλά megapixels και stabilization) και πιστεύω ότι έβγαλαν μια χειρότερη μηχανή με κάποιες ελκυστικές λειτουργίες. Να σημειώσω ότι ο σένσορας άλλαξε όχι γιατί δεν θεωρούσαν καλό το CCD της Kodak, αλλά γιατί δεν ήταν εφικτό να το συνδυάσουν με τη σταθεροποίηση στο σώμα της μηχανής.
Επίσης, οι νέοι φακοί του κιτ είναι υποδεέστεροι των παλιών τόσο στην ποιότητα κατασκευής όσο και στη φωτεινότητα ο 40-150, αλλά είναι ταχύτεροι και πιο κόμπακτ και το βασικό είναι ότι εστιάζουν πολύ πιο κοντά (ψευδομάκρο, αυτό είναι δική μου ορολογία μην το λέτε παραέξω).
Θεωρώ, επίσης, ότι ένα μεγάλο μειονέκτημα είναι το αναγκαστικά μεγάλο βάθος πεδίου, όπως και στις compact λόγω μικρού αισθητήρα. Αν παρόλα αυτά χρησιμοποιήσουμε κατάλληλους φακούς ώστε να το ξεπεράσουμε αυτό (πολύ ανοιχτά διαφράγματα) τότε μπορεί κανείς να βγάλει πανέμορφες φωτογραφίες.
Θα μου πείτε όλα αρνητικά τα βρήκες παραπάνω. Απλά πραγματικά με ενόχλησε ότι πήρα μια μηχανή που αντί να είναι καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο είναι απλά διαφορετική. Τώρα γιατί την πήρα είναι μια άλλη ιστορία... Εν τέλει είναι μηχανές με πολύ καλό λόγο τιμής/απόδοσης, εξαιρετικούς φακούς, ακόμα και τους οικονομικούς στα κιτ, αλλά με λίγες επιλογές εναλλακτικών φακών, ειδικά σε φακούς με σταθερό εστιακό μήκος. Αν ακούστηκαν κυρίως αρνητικά σχόλια να μου το συγχωρήσετε, δεν αναφέρθηκα καθόλου στα πλεονεκτήματά τους. Το γεγονός όμως ότι παραμένω στο 4:3, παρόλα όσα ανέφερα, κάτι σημαίνει.