Ο Antonin Dvorak (1841-1904) δεν υπήρξε ούτε πρωτοπόρος αλλά ούτε και συντηρητικός. Δεν αμφισβήτησε τις συμβάσεις του καιρού του αλλά δημιούργησε, μέσα στο πλαίσιό τους, ιδιαίτερα καλή μουσική. Αποδείχθηκε ικανός μελωδός και λαμπερός ενορχηστρωτής. Η μουσική του άλλοτε λυρική άλλοτε ιδιαίτερα ''ζωντανή'', πάντα δροσερή κι αβίαστη, έχει μέσα της και γερμανικά στοιχεία (Beethoven, Wagner, Brahms) αλλά και ήχους και ρυθμούς της πατρίδας του. Δικαιωματικά πρέπει να θεωρείται από τους μεγάλους ''δευτερότερους'' συνθέτες.
Ο Dvorak συνέθεσε 9 Συμφωνίες. Οι πρώτες δύο είναι νεανικά έργα και πολλοί θεωρούν ότι έχρηζαν αναθεωρήσεων, ο Dvorak όμως δεν σκεφτόταν όπως ο Bruckner. Από την 5η ο συνθέτης έχει φτάσει σε επίπεδο ωριμότητας που κορυφώνεται στην σπουδαία τελευταία τριλογία 7η-8η-9η. Όλα τα έργα ακούγονται ευχάριστα και οι ανυποψίαστοι θα εκπλαγούν όταν, ακούγοντας τις 7η και 8η, προβληματιστούν για το αν η χιλιοακουσμένη 9η ''Από το Νέο κόσμο'' είναι η καλύτερη Συμφωνία του συνθέτη.
Ο ''κύκλος'' του πρόωρα χαμένου (44 ετών) Ούγγρου Istvan Kertesz είναι από τις καλύτερες επιλογές για κάποιον που θέλει όλες τις Συμφωνίες σε ένα πακέτο. Ο Kertesz ήταν ο πρώτος μαέστρος ο οποίος ''είδε'' το δυναμικό που διέθεταν οι πρώτες συμφωνίες του συνθέτη. Οι ηχογραφήσεις έγιναν μεταξύ 1963-66. Πολύ καλές ερμηνείες με ιδιαίτερα ικανοποιητικό ήχο.
Last edited: