Ο Μάγος Έρωτας

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
H ηχογράφηση της Naxos με mezzo την Nancy Fabiola Herrera που αναφέρθηκε προηγουμένως.

41YTY6FCG8L._AA240_.jpg


Για audiophiles, η ίδια εταιρεία κυκλοφορεί το έργο και σε SACD μαζί με το 'Τρικωχο καπέλο'


το Φαμπιόλα κάνει εξαιρετική ρίμα με το .....

Πολύ καλή ερμηνεία, σε τιμή χώμα .... Ευχαριστώ τους συνδαιτήμονες που την συνέστησαν ....
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Εγώ έχω να προτείνω αυτή την ηχογράφηση του μεγάλου Leopold Stokowski. Βέβαια δεν είναι audiophile, ιστορική ηχογράφηση της δεκαετίας του '40 είναι, με μια θαυμάσια Nan Merriman, αλλά ο γέρο Στόκι ήταν αξεπέραστος σε μουσική όπως αυτή, όπου μετράνε πολύ τα ηχοχρώματα και η ατμόσφαιρα. /Users/macuser/Desktop/Εικόνα009.jpg

'Ασχετο: τελευταία περνάω μια "ισπανική φάση", διαβάζω ισπανικά βιβλία και αγοράζω ισπανική μουσική, Albeniz, Granados, Falla etc. Ανακάλυψα ότι μια Ελληνίδα πιανίστρια, η Ρένα Κυριακού, ηχογράφησε για την Vox όλο το έργο του Albeniz και του Granados για πιάνο. Και εγώ βιάστηκα να αγοράσω την Iberia και τις Goyescas με τον Ciccolini...Ξέρει κανείς αυτή την ηχογράφηση, αξίζει να την ψάξω?
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Νομίζω ότι πρέπει να γίνει μνεία και στην ταινία του Saura με το ίδιο τίτλο (μέρος τριλογίας μπαλέτων του σκηνοθέτη). Στιγμιοτύπο από την ταινία

Μαζί με του Ansermet που είναι ίσως η κορυφαία ερμηνεία (λογικό μια και ο Ansermet είχε κάνει αρκετές πρεμιέρες έργων του De Falla), αποτελλεί αγαπημένη εκδοχή το παρακάτω

01frontif5.jpg


που όλες οι ηχογραφήσεις είναι καταπληκτικές και ο DeFalla φυσικά από τον Ataulfo Argenta που πέθανε αρκετά νεαρός.

Πολύ μ' αρέσει και η εκδοχή του Ισπανού μαέστρου Garcia Navaro που συνεργάτηκε με την Tereza Berganza στην πλήρη ηχογράφηση του έργου.

4291812.jpg


Το άστρο όμως της συνεργασίας αυτών των δύο ισπανών πίστευω ότι έλαμψε περισσότερο στην όπερα του De Falla, La Vida Breve:

lavitabreve.jpg
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
H εκδοχή της Grace Bumbry συμπεριλήφθηκε σε ένα πακέτο αφιερωμένο στην σε αυτή, από την σειρά Original Masters.

bumbry.jpg


Σειρά την οποία εκτιμώ ιδιαίτερα για τον απλό λόγο του ότι έφερε ηχογραφήσεις παλίες, ίσως ξεχασμένες αλλά υψηλής καλλιτεχνίας. Δεν μπορώ να πω ότι δεν είναι αξιόλογη, είναι πάρα πολύ καλή ερμηνεία. Όμως η υπερβολικά "θεατρική" προσέγγιση του Maazel δεν μου αρέσει πάντα, η οποία εντυπωσιάζει φυσικά. Η Grace Bumbry είναι εκπαιδευμένη φωνή και αποτελεσματική. Παρόλα αυτά προτιμώ προσωπικά να το ακούω από Ισπανίδες Mezzo, παρότι δεν έχουν την παιδεία ή την τεχνική κατάρτιση των παγκοσμίου φήμης mezzo, έχουν όμως την μοναδική Ισπανική προφορά και μια ποιο βιωματική ερμηνεία των έργων. Από τα σημεία που μ'αρεσε πολύ η ερμηνεία του Ataulfo Argenta με την άγνωστη Ana Maria Iriarte ή ο Ansermet που προτίμησε την επίσης "άγνωστη" ισπανίδα Marina de Gabarain. Είναι πολύ διαφορετικό και πιο ευχάριστο άκουσμα, στο αυθεντικό Ισπανικό ιδίωμα και ας μην είναι τεχνικά άρτιες καθότι ερμηνεύτριες παντομίμας και ηθοποιοί.

Του Ansermet είχε κυκλοφορήσει σε CD στην σειρά Decca Legends σε πάρα πολύ καλό ήχο:

028946699126.jpg
 
Απάντηση: Re: Ο Μάγος Έρωτας

Όμως η υπερβολικά "θεατρική" προσέγγιση του Maazel δεν μου αρέσει πάντα, η οποία εντυπωσιάζει φυσικά.

Καλά το εντόπισες, αυτή η θεατρική ερμηνεία είναι που με κάνει να την προτιμώ.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
... θέλοντας να ευλογήσω τα γένια μου και επειδή θεωρώ την παρακάτω παράγραφο από τις καλύτερες 'προσπάθειες' μου :

'' ... Μία μουσική που η ακρόαση της δικαιολογεί την διαχρονική έφεση του είδους μας να εκστομίζει απιθανότητες, τις οποίες όσο η εμπειρία περισσότερο καταδεικνύει ως απατηλές και ανέφικτες, τόσο το θυμικό λατρεύει να τις επαναλαμβάνει, ανικανοποίητο και σαλεμένο, εξεγερμένο και αλλοπρόσαλλο, ντοπαρισμένο από την βέβαιη μελλοντική διάψευση του, η οποία προσδίδει όμως ακόμη μεγαλύτερη προσδοκία προσωρινής απόλαυσης ... ''

... θεωρώ ότι καλή εκτέλεση είναι όποια δικαιολογεί και φωτίζει τα ανωτέρω. Μία σωστή εκτέλεση απαιτεί την υπερ -αίσθηση του δράματος και την υπογράμμιση της υπερβολής. Δεν αντέχω νηφάλιες προσεγγίσεις και αποστασιοποιημένες αναγνώσεις σε έργα σαν και αυτά ....
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Δημοκήδη,

Αν μου τα επιτρέπεις, όλα αυτά τα απαιτεί από μόνο του το ίδιο το έργο και οχι μόνο η ερμηνεία. Φυσικά συμφωνώ απόλυτα ότι χωρίς αυτά τα στοιχεία δεν "βγαίνει" το έργο. Και δεν νομίζω ότι οι ερμηνευτές που αναφέρθηκαν, να έχουν ξεφύγει από αυτό το πλαίσιο. Είναι ένα δεδομένο όπως και να το κάνουμε.

Από εκεί και πέρα, η φυσική θεατρική ροπή του Μααζέλ στις ερμηνείες του (αν περι αυτού ομιλούμε), που ομολογουμένως εντυπωσιάζει πάντα και δεν το θεωρώ κάτι κακό αν θέλετε την γνωμή μου, ταιριάζει στο έργο. Σε σήμεια, λίγα ομολογουμένως, υπερέκθεσης (όχι υπερβολής όπως την εννοείτε) μου έδωσε την εντύπωση (η οποία είναι προσωπική) του "θεατρινισμού". Κάτι το οποίο συναντιέται στις ερμηνείες του Μααζέλ (όχι φυσικά στην ένταση που του επιδίδουν οι επικριτές του). Η ερμηνεία του φυσικά κάθε άλλο παρά αδιάφορη είναι. Συνολικά, δίκαια μπορεί να σε κερδίσει.

Έτσι προσωπικά καταστάλαξα στην φλογερή ερμηνεία του Argenta, παρόλο που δεν έχει την διάδοση των άλλων ερμηνειών και που για καιρό ήταν "χαντακομένη". Και εμένα δεν μ' αρέσουν οι αποστασιωμένες ερμηνείες σε τέτοια έργα. Δεν μπορούν να ερμηνευθούν αλλιώς.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
Aγαπητέ, είναι τιμή μας η συμμετοχή σου και η κατάθεση των απόψεων και εμπειριών σου επί του αντικειμένου, (το οποίο φαίνεται πως πολύ αγαπάς, όπως και μεις).

Το σχόλιο μου δεν είχε να κάνει με τις δικές σου προτιμήσεις και απόψεις, αλλά με κάποια ''insider jokes'' που συνηθίζουμε στην παρέα μας. Άλλωστε μετά την αρχική παραίνεση του Κώστα Λυμπερόπουλου, προς έτους και βάλε, για την ερμηνεία του Αρσενμέ, την εντόπισα και την βρήκα εξαιρετική, σύμφωνη με τα γούστα μου αλλά και των απόψεων που κατέθεσα στο προηγούμενο ποστ.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,975
CCSSA28809.jpg


http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//CCSSA28809.htm

εξαιρετική μεταγραφή για δύο κιθάρες, φωνή και κρουστά, στην εξαιρετική πάντα channel classics με σούπερ ηχογράφηση σε sacd ... προσέγγιση που ανεβάζει στο φως αρκετές μισοφωτισμένες 'γωνίες' του έργου ...