Το κοίταξα μόλις. Όντως σε direct/pure σταματάει να το κάνει, αλλά στο Auto το κάνει, παρά το ότι είναι γυρισμένο στο DTS HD όπου θα έπρεπε κανονικά να δίνει το 5.1.
Anyway, μικρό το κακό, θα το αντέξω.
Anyway, μικρό το κακό, θα το αντέξω.
Επίσης δες μήπως στο surround parameters είναι ανοιχτό το DTS Neural:X.
Surround Parameter CINEMA 40
manuals.marantz.com
Το DTS-Neural δεν υπάρχει ως ρύθμιση στα surround parameters, αλλά μόνο σαν μία από τις επιλογές όταν αλλάζεις sound modes πατώντας τα πλήκτρα Movie/Music κλπ.
Αν δεις και στο manual που έβαλες, λέει ότι αυτή η επιλογή στα surround parameters υπάρχει μόνο όταν ο ήχος είναι DTSX, εγώ μιλάω για DTSHD.
Αν και είμαστε εκτός θέματος, έχω μια απορία σε αυτά που αναφέρεις πιο πάνω. Όταν αναφέρεσαι σε κλασική μουσική, εννοείς συμφωνική ή μουσική δωματίου.Λοιπόν, έγινε το πρώτο (καλό) τεστ. Περισσότερα δεν ξέρω αν και πότε θα υπάρξουν. Denon X4800 vs Marantz Cinema 40.
Λεπτομέρειες μεθοδολογίας (ο Θεός να την κάνει, φουλ ερασιτεχνίλα, ό,τι μπορούσαμε κάναμε).
.....
5. Πηγή ήταν το iPhone με airplay (TIDAL), για να μη μπλέκουμε και βάλε-βγάλε HDMI κλπ. Κυρίως ακούσαμε vocal jazz, γιατί κλασσική με τα Klipsch δεν...
......
9. Οι δοκιμές έγιναν στα Klipsch RP4000, που δεν τα λες και μουσικό ηχείο, ειδικά για φυσικά όργανα είναι μάλλον κακό.
Τα χωνευτά Sonance πρέπει να είναι η τάση από πάντα στην Αμερική.
Ναι και τον κήπο τέτοια ηχεία είχαν, in-ceiling χωμένα μέσα στο σκέπαστρο και μάλιστα πολλά, δεν τα μέτρησα αλλά πρέπει να ήταν καμια 10αριά. Όμως στο σαλόνι επειδή ρώτησα μου είπαν πως ήταν συγκεκριμένα SONOS, οπότε υποθέτω πως πρέπει να ήταν αυτά: https://www.sonos.com/en/shop/ceiling-speaker-pairΌπως και τα architectural speakers γενικότερα, οι παθητικές ηχομπάρες που αλλάζουν μέγεθος, τα ηχεία εξωτερικού χώρου και ηχεία κήπου κλπ.
Ναι και τον κήπο τέτοια ηχεία είχαν, in-ceiling χωμένα μέσα στο σκέπαστρο και μάλιστα πολλά, δεν τα μέτρησα αλλά πρέπει να ήταν καμια 10αριά. Όμως στο σαλόνι επειδή ρώτησα μου είπαν πως ήταν συγκεκριμένα SONOS, οπότε υποθέτω πως πρέπει να ήταν αυτά: https://www.sonos.com/en/shop/ceiling-speaker-pair
ΟΚ, έτσι πρέπει αν είναι τότε. Πάντως ακόμα και του εξωτερικού χώρου ήταν χωνευτά in-ceiling.
Στο σαλόνι το μόνο ηχείο που ήταν εμφανώς ορατό ήταν το subwoofer. Ούτε ενισχυτή έβλεπες και τα υπόλοιπα ηχεία χωνευτά στο ταβάνι και διακριτικές ηχομπάρες.
Δεν άκουσα το σύστημα του σαλονιού, καθώς καθόμασταν περισσότερο έξω (νότιες πολιτείες με ζέστη αυτή την εποχή). Μουσική στον κήπο έπαιζε με πηγή το κινητό από spotify, αλλά δεν είδα να πηγαίνει κανένας να ανοίξει κανένα ενισχυτή, οπότε μάλλον για μια τέτοια custom multiroom υλοποίηση πρόκειται.
Όσο σκέφτομαι τη βλακεία που έκανα όταν έχτισα το σπίτι, που ενώ πρόβλεψα δομημένη καλωδίωση για surround και atmos στο σαλόνι, δεν σκέφτηκα να τους πω να περάσουν και μερικά καλώδια προς την κουζίνα για δεύτερη ζώνη....
Το θέμα μου με τα Wi-Fi ηχεία in-ceiling όπως τα θέλω, είτε ανεξάρτητα, είτε της μάρκας του ενισχυτή (στην περίπτωσή μου Yamaha Musiccast) είναι πως δεν μπορώ να περάσω καλώδιο μεταξύ τους μέσα από το ταβάνι. Ενώ έχω τροφοδοσία ρεύματος στο ταβάνι στα δυο σημεία που τα θέλω, όπως έχω δει συνήθως μόνο το ένα τροφοδοτείται ενώ το άλλο είναι παθητικό που παίρνει ρεύμα από το πρώτο ηχείο. Ξέρεις αν υπάρχει επιλογή ηχείων που να τροφοδοτούνται ανεξάρτητα το καθένα και να μπορούν να δηλωθούν έτσι ώστε να παίζουν στέρεο L και R;
Αν και είμαστε εκτός θέματος, έχω μια απορία σε αυτά που αναφέρεις πιο πάνω. Όταν αναφέρεσαι σε κλασική μουσική, εννοείς συμφωνική ή μουσική δωματίου.
Το λέω γιατί έχω το προηγούμενο μοντέλο των Klipsch RP με τα λίγο μεγαλύτερα woofer, και η εντύπωση που έχω όσο αφορά τη συμφωνική είναι πως πρόκειται για ένα από τα πιο εύκολα είδη μουσικής στην αναπαραγωγή από τα συγκεκριμένα ηχεία. Καθώς πρόκειται για μουσική χωρίς πολύ χαμηλές και πολύ υψηλές συχνότητες, με την εγγραφή των οργάνων να γίνεται επιπλέον από απόσταση, θεωρώ πως περισσότερο είναι θέμα ενισχυτή ώστε να αποδώσει σωστά το Soundstage της ορχήστρας, παρά του ίδιου του ηχείου. Αρκεί βέβαια το μέγεθος του ηχείου να ταιριάζει με τον χώρο σου.
Για μουσική δωματίου δεν ξέρω, δεν έχω πειραματιστεί πολύ.
Η δική μου εντύπωση είναι πως τα συγκεκριμένα ηχεία τα πάνε πολύ καλά σε μουσική τζαζ και σε φωνητικά τύπου soul, τουλάχιστον στα δικά μου αφτιά, για οποία είδη μουσικής προσωπικά τα λατρεύω, και μάλλον παίζουν ρόλο εκεί οι κόρνες τους. Εκεί που θεωρώ πως υστερούν, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο μέγεθος ηχείου με τα 5ιντσα woofer, είναι σε ροκ μουσική όπου δεν βγάζουν την απαιτούμενη δυναμική στις μεσοχαμηλές συχνότητες. Αλλά προσωπικά δεν ακούω πολύ ροκ, οπότε για τη μουσική που ακούω με καλύπτουν μια χαρά.
Και κάτι άσχετο. Την προηγούμενη εβδομάδα ήμουν Αμερική και σε δυο σπίτια που επισκέφτηκα με μεγάλα σαλόνια, μου έκανε εντύπωση πως πουθενά δεν είδα ηχεία κολώνες ή βάσης, ούτε και κλασικά surround. Παντού είχαν ηχεία ceiling sonos με κεντρικό χωρίς ξεχωριστό ενισχυτή. Τα χωνευτά Sonos πρέπει να είναι η τάση τώρα στην Αμερική.
Δεν ξέρω, πάντως εγώ ειδικά στη συμφωνική μουσική ποτέ δεν είχα κάποιο θέμα με τα συγκεκριμένα ηχεία, κάτι να με χαλάει ή να μου φαίνεται ανεπαρκές. Και δεν αναφέρομαι σε σύγκριση με άλλα ηχεία, αλλά σε σύγκριση με τη ζωντανή ορχήστρα. Έχει τύχει π.χ. να έρχομαι από συναυλία συμφωνικής όπου καθόμουν στην πλατεία κοντά στην ορχήστρα σε ιδανικό σημείο 4-5η σειρά στο κέντρο και σχεδόν στο ύψος της ορχήστρας, και έπειτα να πάω σπίτι να παίξω το ίδιο κομμάτι στο σύστημα και να μην πω πως μου άρεσε και περισσότερο ο ήχος των ηχείων! Εντάξει παίζει ρόλο και η εκτέλεση, αλλά αν υπήρχε κάτι που να με χάλαγε θα το διαπίστωνα αμέσως.Διαφωνώ, η συμφωνική ορχήστρα είναι για μένα το πιο δύσκολο απ'όλα. Διότι ακριβώς δεν έχεις ούτε το έντονο χαμηλό (που μπορεί στην τελική να αναλάβει και ένα μέτριο sub χωρίς πρόβλημα), ούτε επίτηδες distorted ψηλά και μεσαία, άρα οποιαδήποτε ανακρίβεια στην αναπαραγωγή αυτών φαίνεται και ενοχλεί. Επίσης, έχεις ταυτόχρονα να παίζουν όργανα σε τεράστιο φάσμα, τα οποία σε μικρά ηχεία μπλέκονται μεταξύ τους και βγαίνουν λίγο αγκομαχώντας, ασαφή, μπερδεμένα.
Θα συμφωνήσω ότι τα Klipsch σε τζαζ και vocals απογειώνονται, ειδικά δε με τον Marantz, έχω βαλθεί να ακούω album με τα οποία δεν είχα ασχοληθεί ποτέ. Καλό είναι αυτό από τη μία, από την άλλη μου λείπουν τα δικά μου. Και οι κόρνες με πλούσιες λυρικές φωνές (σοπράνο - τενόρους) απλά δεν... μου τρυπάνε το αυτί χωρίς υπερβολή. Αν μη τι άλλο, αυτές οι μικρομεσαίες κόρνες, δεν ξέρω τι παίζει με πιο high end καταστάσεις.
Τα ceiling παίζουν παντού στις ΗΠΑ, και μάλλον παίζουν εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά δε νομίζω ότι μπαίνουν με ιδιαίτερο σχεδιασμό/απαιτήσεις, απλά στάνταρ εξοπλισμός σε σπίτια όταν χτίζονται. Δεν είναι τυχαίο ότι και στο σπίτι μου είχα στο υπόγειο σε διάταξη που μόνο για Atmos δεν έκανε.
Ευχαριστώ πολύ. Θα το ψάξω.Ναι αλλά είναι ακριβή λύση καθώς θα χρειαστεί να πάρεις δύο master ηχεία.
Πρόσφατα χρησιμοποιήσαμε σε μια εγκατάσταση που είχε ζώνη εξωτερικού χώρου ένα ζευγάρι ηχεία, στην οποία εγκατάσταση βασική προϋπόθεση ήταν να μην υπάρχει καλώδιο μεταξύ των ηχείων. Πράγμα λιγάκι περίεργο καθώς ένα καλώδιο από το ένα ηχείο στο άλλο κάτω από πέργκολα ας πούμε είναι εύκολο να μπει.
Αλλά ΟΚ, τέτοια έχει η Lithe Audio.
Loading…
www.litheaudio.com
Αλλά σε κάθε περίπτωση το συνολικό αποτέλεσμα δεν είναι μόνο θέμα ηχείων αλλά και χώρου και γενικά το όλο ταίριασμα των ηχείων με τον χώρο και με την οδήγησή τους.