MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

OKOK

Established Member
27 September 2006
126
dim das said:
Για μενα ειναι πλεον ξεκαθαρο, οτι η καλητερη σχεδιαστικη προσεγγιση στο προβλημα ψηφιακος ηχος, ειναι πολυ καλο τρανσπορτ και απευθειας συνδεση μεσω Ι2Σ με το ντακ και αποφυφη ολων αυτων των μετατροπων προς και απο SPDF.

Ναί, έτσι νομίζω κι εγώ. Η άλλη λύση (διπλό AES/EBU με ξεχωριστό World Clock) είναι πολύ πιο πολύπλοκη αλλά εξίσου αποδοτική.
Υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου πάνω στο I2S όμως, καθώς πλέον η Phillips δεν το έχει υπό την "προστασία" της. Η πατέντα επωλήθη. Μήπως έπαψε να έχει ενδιαφέρον λόγω των επερχόμενων αλλαγών? Who knows....
Υποθέτω ότι το I2S έχει μεγάλα περιθώρια για ελεύθερη χρήση σε κάποιους τομείς, αλλά άκρη δεν έχω βγάλει ακόμα. Κάποιοι κατασκευαστές λένε πάντως ότι το χρησιμοποιούν με δικό τους τρόπο.

Τι σχέση έχει με το AES/EBU 3/4/5/10/11 πχ?

Πως συγχρονίζεται με εξωτερικό clock?

Πως μετατρέπεται σε άλλο πρωτόκολλο?

Μήπως ξέρει κανείς?

Πέραν του I2S το χάος. Μιλάμε όμως για ωραίο χάος, όμορφα πράγματα.... Αν δείτε AES/EBU 49 και 51 και μεταγενέστερα, η προφανής λύση βρίσκεται στη λύση ethernet με τρομερές δυνατότητες, ακόμα και αλάνθαστης μεταφοράς και δεδομένων αλλά και χρονικών προσδιορισμών των δεδομένων, ξεχωριστά πληροφορίες για κάθε λέξη. Μιλάμε για μεγάλα bandwidth φυσικά, ίσως και για CAT6 προδιαγραφές, αλλά όλα αυτά είναι πια εύκολα και ήδη κάποιοι στουντιάδες τα χρησιμοποιούν ακόμα και σε παρανοϊκές δειγματοληψίες (διάβαζα ένα "καυγά" για το πόσο καλύτερη είναι η λέξη μήκους 64bit σε σχέση με την 32bit, κι αυτό σε συχνότητα μεγαλύτερη των 192KHz!!!)..... Ταυτόχρονα εμφανίζεται στον ορίζοντα η λύση master blue ray όπου επίσης παύουν να υπάρχουν σφάλματα χρονισμού και απώλεια δεδομένων, ίδια πράγματα δηλαδή με την λύση τύπου ethernet. Φαίνεται πως στο προσεχές μέλλον θα πάψουν να υφίστανται τα μειονεκτήματα του CD, είδομεν.... Ένα είναι βέβαιο, οι μελέτες της AES/EBU έχουν γίνει για όλα αυτά τα θέματα και λύσεις ήδη υπάρχουν, αλλά κανένας "μεγάλος" δεν δείχνει προς το παρόν να ενδιαφέρεται.... Μήπως είναι άλλο ένα παιχνίδι του μάρκετινγκ?
 
Last edited:

johnny1

AVClub Enthusiast
Οπως είναι γνωστό η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.
Αν προσέξατε, πουθενά δεν λένε ότι άφησαν το jitter χύμα,
αλλά με προσοχή γράφουν πως με λιγααάκι jitter τα πράγματα είναι καλύτερα από ότι με καθόλου jitter (το καθόλου είναι μη εφικτό.......).

Εχω διαβάσει μελέτη, όπου σε γενικές γραμμές λέγεται πως αν υπάρχει ΛΙΓΟ jitter, αλλά με συγκεκριμένο συχνοτικό φάσμα, το αποτέλεσμα ακούγεται πιο "μουσικό" και ευχάριστο. Χάνει βέβαια στον τομέα της "χειρουργικής ακρίβειας".
Το θέμα είναι προς τα που θέλει να καταλήξει κάποιος σχεδιαστής, και το τι χαρακτήρα θέλει να δώσει στις συσκευές του.

Οσον αφορά το DAC οι τύποι (πολύ σωστά) διάλεξαν R2R και όχι Delta-Sigma για να αποφύγουν το υψίσυχνο σκουπίδι που βγάζουν τα τελευταία.
Και αν θέλετε τη γνώμη μου, καλύτερα R2R και 18-20μπιτο, παρά Δ-Σ και 96/24.

Φυσικά είναι προφανές πως οι τύποι προσπαθούν να προωθήσουν μια κάποια "άποψη" στο θέμα transport-dac, η οποία θα πρέπει σόνι και καλά να ξεχωρίζει......

Στο θέμα transport, η απλή δήλωση "There is also a matching purist SATI transport based on Philips CDM Pro 12 Mark 2 modified by Horning" δεν μας λέει και πολλά, αφού δεν λένε τι βελτίωσαν :chinscratch: και για ποιο λόγο.