MIA AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ...

Κώστας Μπίλιας

Established Member
6 August 2006
100
Πρόσεξέ με πάρα πολύ. Γιατί θα γράψω μερικά πράγματα που πρέπει να τα κατανοήσεις ακριβώς όπως τα εννοώ και να μην με παρεξηγήσεις. Με το πενταπλό έγκλημα στο Αγρίνιο ασχολούμαι, γιατί δεν αντέχω άλλο την υποκρισία. Και μιλάω τελευταίος απ’ όλους, την ώρα που όλοι το’ χουν ξεσκίσει το θέμα, γιατί ήθελα να… φορτωθώ με υποκρισία, να πνιγώ και μετά να βγω να πω κι εγώ τη γνώμη μου. Που ξέρεις ότι θα είναι κάπως διαφορετική. Πώς μου βγαίνει και τα βλέπω όλα ανάποδα…



Αφωνη, λέει, η κοινωνία παρακολούθησε το έγκλημα. Μωρέ τι μας λες; Χωρίς φωνή δεν έμεινε η κοινωνία, κύριοι, εσείς μείνατε. Οι μεγαλοδημοσιογράφοι, που υποτίθεται ότι αποτυπώνετε το στίγμα του κόσμου. Και είστε αποκομμένοι τελείως από την κοινωνία. Από τον καφέ στο Κολωνάκι μέχρι τένις στο Πολιτεία Κλαμπ και το βράδυ στο ακριβό εστιατόριο παρέα με τον υπουργό… Εσείς μάλιστα, μείνατε άφωνοι. Που να ξέρετε από χωράφια, τριφύλια, καραμπίνες και φονικά. Για ρωτήστε κι εμάς που έχουμε μια ιδέα, μια μυρωδιά από επαρχία. Για δείτε τους αριθμούς τι λένε…



Πρώτα οι αριθμοί. Το 30% λέει των ανθρωποκτονιών γίνονται για αφορμή που αφορά γη. Μπήκες στο κτήμα μου, μου’ φαγες ένα μέτρο οικόπεδο, μαζεύεις την ελιά τη δικιά μου, τέτοια. Και το τρία στα δέκα είναι υπερβολικό σαν αριθμός, λέω εγώ. Και θα με στεναχωρούσε ακόμα κι αυτό το ποσοστό. Αλλά βγάλε έξω και τις ανθρωποκτονίες που γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκεί που δεν υπάρχουν κτήματα για να σφαχτείς με τον καταπατητή. Ξέρεις τι ποσοστό μένει; Πάνω από 70%! Στους δέκα που σκοτώνονται κάθε χρόνο στην ύπαιθρο οι επτά πάνε στο χώμα από παρεξηγήσεις σχετικά με την περιουσία (και οι άλλοι από την άλλη μάστιγα, τα τροχαία). Τι δείχνει αυτό; Οτι ο κόσμος είναι εξοικειωμένος με το ζήτημα «μπήκες στην περιουσία μου, σε βαράω». Κακώς, πάρα πολύ κακώς, αλλά συμβαίνει.



Ναι, αλλά εδώ έχουμε πέντε φονικά, όχι ένα. Δηλαδή; Μπαίνει στη ζυγαριά το πόσους ακούς ότι σκότωσε και μετά αποφασίζεις αν θα χάσεις τη φωνή σου ή όχι; Ακούς δηλαδή να σκοτώνεται ένας κυνηγός και λες «καλά του κάνανε» και ακούς για πέντε κυνηγούς και μένεις άφωνος και σκέφτεσαι από μέσα σου «τα καημένα τα παιδιά, τι κτήνος αυτός που τους βάρεσε»; Κτήνος είναι, ας πούμε, κάποιος που σκοτώνει περισσότερους από δύο; Μπαίνει η ανθρώπινη ζωή σε τέτοια διαδικασία, να την βάζεις στην παλάντζα και να λες «δύο σκότωσες, είσαι δολοφόνος», «πέντε σκότωσες, είσαι κτήνος»;



Ασε την όμως αυτή την υποκρισία. Στο κάτω κάτω αφορά τους μεγαλοδημοσιογράφους. Αυτούς τους έχει καταλάβει πια ο κόσμος, δεν χρειάζεται να τους χτυπήσω εγώ κι άλλο. Πάμε στο ζουμί της υπόθεσης.



Εχω εγώ ένα σπίτι στην πόλη. Και από το μπαλκόνι μου έχω ωραία θέα. Κι εσύ που είσαι στο διπλανό μπαλκόνι και είσαι κι αθληταράς ρίχνεις έναν πήδο, περνάς το διαχωριστικό και μπαίνεις στο δικό μου το μπαλκόνι για να δεις τη θέα. Δεν με ενοχλείς, ούτε έχεις σκοπό να με κλέψεις, ούτε να μου κάνεις κακό, ούτε καν με λερώνεις. Χρησιμοποιείς το μπαλκόνι μου για να δεις τη θέα, που είναι κοινό αγαθό. Τι κάνω εγώ; Περιμένω ευγενικά να φύγεις; Σου λέω «μήπως θες κι ένα καφεδάκι να ρεμβάσεις με την ησυχία σου»; Σε πλακώνω στις μπουνιές; Η φωνάζω την αστυνομία να σε διώξει;



Θα μου πεις, ρε πού το’ χεις δει αυτό, να πηδάει ο ξένος κόσμος στα μπαλκόνια; Δεν το’ χω δει, αλλά θέλω να σου βάλω το μυαλό σου από το χωριό στην πόλη. Στο χωριό περνάς το χωράφι που ανήκει στον άλλο και δεν τρέχει τίποτα. Στην πόλη ακόμα και το μπαλκόνι σου το θεωρείς ιδιοκτησία σου και ενοχλείσαι όταν κάποιος άλλος το παραβιάζει όχι για να σε βλάψει, ούτε καν οικονομικά, αλλά για να δει απλώς τη θέα…



Και το χωράφι και το μπαλκόνι είναι ιδιοκτησία. Κι εγώ είμαι ο τελευταίος που θα υποκριθώ και θα διαχωρίσω την ιδιοκτησία ανάλογα με το αν κάτω έχει τσιμέντο ή μάρμαρο ή χώμα. Οταν κάτι είναι δικό σου (πόσο μάλλον όταν βγάζεις το ψωμί σου απ’ αυτό, όταν βόσκεις πρόβατα, την περιουσία σου), δικαιούσαι λέω εγώ να ενοχλείσαι όταν κάποιος άλλος μπαίνει μέσα. Επαναλαμβάνω, όχι για να σε κλέψει, ούτε για να σε ζημιώσει με οποιοδήποτε τρόπο, απλά μπαίνει μέσα π.χ. για να ρίξει χάμω καμιά τσίχλα και κανένα ορτυκάκι…



Και θα ήθελα, παρακαλώ, όλους αυτούς που φωνάζουν ότι η αφορμή για το (στυγερό πράγματι) φονικό ήταν ασήμαντη να μου δώσουν τις διευθύνσεις των σπιτιών τους. Σκοπεύω να τους επισκεφθώ για να απολαύσω τη θέα από το μπαλκόνι τους. Απρόσκλητος φυσικά. Σιγά μην τους πάρω την άδεια. Αλλωστε δεν θα τους κάνω κακό. Ούτε θα τους κλέψω. Τη θέα θα βλέπω εγώ, από το δικό τους το μπαλκόνι.



Τι; Θα είμαι καταπατητής λέει; Θα καταπατήσω ξένη περιουσία; Και θα φωνάξουν την αστυνομία; Μπα; Στην πόλη είμαι καταπατητής και στο χωριό όταν μπαίνω σε ξένο χωράφι δεν είμαι; Μα τέτοια υποκρισία, τέλος πάντων;



Και για να τελειώνουμε. Μη νομίζει κανείς ότι ψάχνω να βρω ελαφρυντικά στον δράστη. Αυτό έλειπε. Ο άνθρωπος λειτούργησε με ζωώδες ένστικτο, πήρε πέντε ζωές και του αξίζει η βαρύτερη ποινή, άσχετα αν προκλήθηκε από πράξεις ή λόγια. Αυτό είναι πέρα από κάθε συζήτηση. Εμένα όπως σου είπα με πείραξε η υποκρισία ότι κα καλά το βλέπουμε πρώτη φορά αυτό το πράμα ενώ σου εξήγησα πόσο συχνό είναι και ότι το όλο σκηνικό έγινε για ασήμαντη αφορμή. Αν θεωρείς λοιπόν ασήμαντη αφορμή την καταπάτηση της περιουσίας σου, είπαμε, περιμένω τη διεύθυνσή σου. Θα προτιμηθούν μόνο τα καλά μπαλκόνια…

--------------------------------------------------------------------------

Από το http://www.sportnet.gr/undertaker.asp

Εγώ απλώς συμφωνώ και επαυξάνω...
 

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
…μάλιστα, ρωτώ απλός το συγγραφέα, η αναγωγή που κάνει στο κείμενο του και την εξίσωση μιας πράξης εκτέλεσης πέντε ανθρώπων ίση με το αδίκημα της παράνομης εισόδου σε ιδιωτικό χώρο (χωρίς φύλαξη η οριοθέτηση συνόρων με φράχτη / πόρτα) τη δέχεται υποθέτω και για άλλα πράγματα π.χ στο πρώτο λάθος αποτέλεσμα στο στοίχημα που θα δώσει να του κάνω μήνυση για διαφυγόντα κέρδη και κλοπή επειδή ακολούθησα τη συμβουλή του…
 

viagras

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,759
Εμιγγράντε
Ένα άλλο πράγμα, που δεν μπορεί να καταλάβει το παιδί της πόλης, είναι η κλιμάκωση σε ένα επεισόδιο τέτοιας φύσης.
Από την στιγμή που διαβείς τον Ρουβίκωνα δεν έχει σημασία αν ρίξεις σφαλιάρα ή σκοτώσεις ένα ή πέντε, τόσο απλά και τόσο καθαρά. Όσο εύκολα μπορείς να τσακωθείς για μια θέση πάρκινγκ στην πόλη, τόσο εύκολο είναι να πυροβολήσεις μια μια κότα, μια κατσίκα, στο χωριό.
Ευτυχώς που στην ύπαιθρο υπάρχει κοινωνική συνοχή ακόμα και αν δεις κάποιους να τσακώνονται, αμέσως, πας να ηρεμήσεις την κατάσταση ή να τους ξεχωρίσεις.
Αλλιώς πολύ συχνά θα είχαμε τέτοια γεγονότα για σχολιασμό.
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
δεν λεμε οτι οι 5 σκοτωμενοι ειχαν ΔΙΚΙΟ !!!!!!!

την κανανε τη κουτουραδα τους και αυτοι που ζητησαν λογο πρωτοι και αρχισαν τα βρισιδια .......

ΑΛΛΑ στεκομαστε στην ΕΚΤΕΛΕΣΗ και στις ΧΑΡΙΣΤΙΚΕΣ βολες του Θυτη προς τα Θυματα !!!!!

Γιαυτο μετραει που ειναι 5 και οχι 1 !!!!!!

διοτι ΛΕΣ : Θωλοσε και του ριξε !!!!!

ΔΕΝ ΛΕΣ : Θωλοσε και τους εψαχνε εναν εναν να τους ριξει και μετα ξανακανε εναν γυρω να τους ξαναριξει παλι .......

ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ στον 1 στον 2 ΑΝΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥ στον 3 θα ξεθολωνε !!!!!!

ΑΥΤΟΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΕΙ !!!!!!!!
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Eμενα να με συγχωρειτε αλλα πολες μπαρουφες λεει ο συντακτης του κειμενου. Αν ο γειτονας μου ο Θανασης, που το ξερω 30 χρονια, "πηδηξει" στο μπαλκονι μου γιατι θελει να δει την θεα, το πολυ πολυ να του πω να προσεχει να μην χτυπησει. Σε μια μικρη κοινωνια οπως αυτη του χωριου, οι ανθρωποι γνωριζονται παρα πολυ καλα μεταξυ τους, το παραδειγμα του τυπου ειναι κοτσανα τελειως.
 

konnos

Senior Member
19 June 2006
469
Λάρισα
Δεν ειναι καθολου κοτσανα. Ειναι απλως πολυ διαφορετικοι οι οροι με τους οποιους λειτουργουν τετοιες κοινωνιες και επαγγελματα. Ξερεις ποσους μπορει να εχει διωξει μεχρις στιγμης αυτος απο τα χωραφια του. Μεχρι που ηρθε ο κομπος στο χτενι, ειπε "ετσι ειστε μ^&(α, τωρα θα σας δειξω εγω ποιος ειμαι" και εγινε το κακο και ολοι εχουν μεινει εφωνοι. μλκιες
 

gekat2

Established Member
7 November 2006
203
Νομίζω πως προσπαθούμε όλοι υπερβολικά να είμαστε "politically correct".
Πόσες φορές δεν τα έχετε πάρει επειδή κάποιος σας κλείνει και δεν μπορείτε να φύγετε από το πάρκιγκ. Η το παπί που θα'θελε να ήταν Harley σας εκνευρίζει. Η το super car stereo παίζει σε πολλά db τις τελευταίες επιτυχίες του Τσιγγ Γυφτόπουλου?
Και πείτε μου ειλικρινά τι περνά από το μυαλό σας. Σίγουρα όχι το "τι χαριτωμένα και όμορφα είναι όλα αυτά"
Αυτά είναι τα καθημερινά της πόλης.
Πάμε στο χωριό τώρα.
Γιατί να μπαίνει δηλαδή ο καθένας με ένα όπλο στο χωράφι του καθενός μας για να κάνει το χόμπι του. Μήπως το θεωρεί δικαίωμά του? Πόσοι βοσκοί,γεωργοί έχουν σκοτωθεί κατά λάθος απο κηνυγούς επειδή τους πέρασαν για πέρδικες.
Και δεν θα πάω στο ακραίο οτι κάποιος θα ανέβει στο μπαλκόνι μας για την θέα , αλλά οτι κάποιος μπαίνει στην αυλη του σπιτιού μας για να μαζέψει ...σαλιγκάρια. Τι θα κάνουμε? Τι θα του πούμε? Μετά από τον 'Χ"ιοστό επισκέπτη δεν θα είμαστε πλέον εκτός εαυτού?

Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά ανάγονται στα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας (γιατί καθημερινότητα δεν είναι το ΕΚΑΣ, το γάλα και το ψωμί που πήραν 10 λεπτά πάνω, η ακόμα και οι λιγες θέσεις εργασίας).
Η πολιτεία μας είναι παντελώς ανοργάνωτη και ανάξια να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα και στο χωριό και στην πόλη.
Δεν γνωρίζει κανένας μας τι πρέπει να κάνει σε περιπτώσεις παράβασης. Ο ένας φορέας παραπέμπει στον άλλο. Και ωσπου να βρούμε την άκρη, ο κηνυγός έχει κάνει την δουλειά και ζημιά του και έχει φύγει απ'το χωράφι, καθώς επίσης και ο "συλλέκτης των σαλιγκαριών" στον κήπο μας.

Θα είμαι και εγώ "politically correct" και θα πώ πως σίγουρα ήταν φρικιαστικό αυτό που έγινε. Πέρα από το ηθικό όμως θεωρείτε τα κίνητρά του μηδενικά?
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Όσα κατεβατά και να γράψουμε, το γεγονός είναι ότι 5 άνθρωποι βρίσκονται στο χώμα, ο δράστης θα βρεθεί με 5άκις ισόβια, οι οικογένειες θυμάτων-δραστών σημαδεμένες για γενιές ολόκληρες, και τα κανάλια κάνουν εδώ και μέρες πάρτυ με το θέμα....
Και όλα αυτά "δια ασήμαντον αφορμή" με ή χωρίς εισαγωγικά.... Περαστικά μας ως κοινωνία....
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν είναι θέμα πόλη ή χωριού, αλλά επιπέδου πολιτισμού.

Αντιγράφω στίχους του Σουρή, ηλικίας 100 πάνω-κάτω ετών:

Κάθε μέρα τακτικά
κι από δέκα φονικά


Σκοτώνονται οι Έλληνες καταμεσής των δρόμων
χωρίς να συλλογίζωνται τήν μάστιγα τών νόμων.
Σκοτώνονται μεσάνυκτα καί ντάλα μεσημέρι
μέ σίδερο, μέ ρόπαλο, κουμπούρι και μαχαίρι,
καί πάντα μάχες βλέπομεν πολλάς εκ του συστάδην
και σκοτωμένοι πιό πολλοί κατέρχονται στόν Άδην.

Παντού γενναίους βλέπετε γιά τόν καυγά προθύμους,
τσακώνονται εις τά χωριά, τσακώνονται στούς Δήμους,
τσακώνονται ολημερίς σάν γάτες μέ τούς σκύλους
καί οι εχθροί μέ τούς εχθρούς κι οι φίλοι μέ τούς φίλους,
παντού ανοίγει πόλεμος, παντού βροντά τουφέκι,
κι η δόξα αιματόφυρτο γιά μάς στεφάνι πλέκει.

Σκοτώνονται οι Έλληνες γιά δυό παληοαβδέλες,
σκοτώνονται γιά όμορφες καί άσχημες κοπέλες,
σκοτώνονται γιά τίποτα, σκοτώνονται γιά χάζι,
ο αδελφός τόν αδελφό γιά μιά δεκάρα σφάζει,
σκοτών' η μάνα τό παιδί και τό παιδί τή μάνα,
καί θλιβερά τής εκκλησιάς σημαίνει η καμπάνα.

Στή Σουηδία, εις τήν γήν τών πάγων εκεί πέρα,
στήν πόρτα κάθε φυλακής άσπρη γελά παντιέρα,
σημείον πώς στή φυλακή κανείς δέν έχει μείνει,
καί όλοι μέ αγάπη ζούν κι αδελφική ειρήνη,
Δελτίον Αστυνομικόν δέν βλέπουνε στό μάτι,
κι οι επιστάται φυλακών έχουν πολύ κεσάτι.

Κι εδώ στή γή τού έρωτος, στή γή τού Παρθενώνος,
πού έπρεπε χωρίς καυγά νά φεύγει κάθε χρόνος,
μές στής λιακάδας τής χρυσής καί τής ζωής τή χώρα,
οι φυλακές γεμίζουνε κάθε στιγμή καί ώρα.
Καί όσοι απ' τή φυλακή καμμιά ημέρα βγαίνουν
σκοτώνουν όποιον εύρουνε καί πάλι ξαναμπαίνουν.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Αγαπητέ send,καλημέρα. Ο Σουρής βέβαια,δεν είχε την δυνατότητα να διαβάσει στατιστικές μελέτες στίς οποίες φαινεται ότι η Σουηδία είναι δευτερη στίς αυτοκτονίες.Μαζί με Ουγγαρία και Φινλανδία.Αρα και αυτές οι κοινωνίες έχουν προβλήματα,πιθανώς άλλου είδους απο την δική μας,όπου εδώ η αίσθηση τής ιδιοκτησίας αποκτα μεταφυσικές διαστάσεις.Παρομοια φαινόμενα με τα δικά μας ισχύουν στην Ν.Ιταλία,και Ν.Γαλλία(Μασσαλία).Στην Αλβανία επίσης κώδικες τύπου ´Αγρινίου´είναι πολύ ισχυροί και εκεί ο υπόλοιπος πληθυσμός δειχνει να θεωρεί φυσιολογικές περίπου ,τέτοιες βιαιες και ακραιες αντιδράσεις.
Το ανθρώπινο είδος ειναι πολύ περισσότερο ζωώδες απ´όσο θελουμε όλοι μας να παραδεχτούμε ,μάλλον.
 

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
20,891
Δεν είναι θέμα πόλη ή χωριού, αλλά επιπέδου πολιτισμού.

Αντιγράφω στίχους του Σουρή, ηλικίας 100 πάνω-κάτω ετών:

Κάθε μέρα τακτικά
κι από δέκα φονικά


Σκοτώνονται οι Έλληνες καταμεσής των δρόμων
χωρίς να συλλογίζωνται τήν μάστιγα τών νόμων.
Σκοτώνονται μεσάνυκτα καί ντάλα μεσημέρι
μέ σίδερο, μέ ρόπαλο, κουμπούρι και μαχαίρι,
καί πάντα μάχες βλέπομεν πολλάς εκ του συστάδην
και σκοτωμένοι πιό πολλοί κατέρχονται στόν Άδην.

Παντού γενναίους βλέπετε γιά τόν καυγά προθύμους,
τσακώνονται εις τά χωριά, τσακώνονται στούς Δήμους,
τσακώνονται ολημερίς σάν γάτες μέ τούς σκύλους
καί οι εχθροί μέ τούς εχθρούς κι οι φίλοι μέ τούς φίλους,
παντού ανοίγει πόλεμος, παντού βροντά τουφέκι,
κι η δόξα αιματόφυρτο γιά μάς στεφάνι πλέκει.

Σκοτώνονται οι Έλληνες γιά δυό παληοαβδέλες,
σκοτώνονται γιά όμορφες καί άσχημες κοπέλες,
σκοτώνονται γιά τίποτα, σκοτώνονται γιά χάζι,
ο αδελφός τόν αδελφό γιά μιά δεκάρα σφάζει,
σκοτών' η μάνα τό παιδί και τό παιδί τή μάνα,
καί θλιβερά τής εκκλησιάς σημαίνει η καμπάνα.

Στή Σουηδία, εις τήν γήν τών πάγων εκεί πέρα,
στήν πόρτα κάθε φυλακής άσπρη γελά παντιέρα,
σημείον πώς στή φυλακή κανείς δέν έχει μείνει,
καί όλοι μέ αγάπη ζούν κι αδελφική ειρήνη,
Δελτίον Αστυνομικόν δέν βλέπουνε στό μάτι,
κι οι επιστάται φυλακών έχουν πολύ κεσάτι.

Κι εδώ στή γή τού έρωτος, στή γή τού Παρθενώνος,
πού έπρεπε χωρίς καυγά νά φεύγει κάθε χρόνος,
μές στής λιακάδας τής χρυσής καί τής ζωής τή χώρα,
οι φυλακές γεμίζουνε κάθε στιγμή καί ώρα.
Καί όσοι απ' τή φυλακή καμμιά ημέρα βγαίνουν
σκοτώνουν όποιον εύρουνε καί πάλι ξαναμπαίνουν.


offtopic ψαχνω χρονια τα απαντα του Σουρη σε νεα Ελληνικα μπορεις να με βοηθησεις?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
δυστυχώς, άπαντα δεν έχω βρει μέχρι στιγμής αν και θα τα ήθελα.
Σε συλλογές μόνο. Βέβαια δεν μπορώ να πω πως το έχω ψάξει και ιδιαίτερα.

Θα ήταν εδώ που τα λέμε λιγάκι δύσκολο να υπάρξει μία συλλογή που να περιέχει πραγματικά "Άπαντα" τα του Σουρή, καθώς δεν είναι μόνο το μεγαλύτερα ποιήματα όπως το παραπάνω ή και μικρότερα ποιηματάκια, αλλά και ολόκληρος ο "Ρωμηός" που ήταν γραμμένος εμμέτρως (...πλην σαφώς...) και ο οποίος οπωσδήποτε περιέχει στιχάκια τα οποία στην εποχή τους θα πρέπει να ήταν (καθώς σχολίαζαν την επικαιρότητα) ξεκαρδιστικά. Διάβασα κάπου για παράδειγμα (νομίζω στο φωτογραφικό λεύκωμα "Ελλάς Άνωθεν", αλλά δεν είμαι σίγουρος) κάτι για τις ιπποδρομίες, ότι μια χρονιά οι ετήσιες ιπποδρομίες είχαν φιλοξενηθεί εξαιρετικώς στον Ποδονίφτη, όμως τα άλογα αφήνιασαν και έπεσαν πάνω στους θεατές και έγινε ένας χαμός, από ό,τι καταλαβαίνω από το συντομότατο σχόλιο του Σουρή που παρατίθεται στο λεύκωμα:
"Πήγαμε στον Ποδονίφτη,
και γυρίσαμε σαν γύφτοι".

Προφανώς ο "Ρωμηός" βρίθει τέτοιων σχολίων. Αλλά πού να τα βρεις σε συλλογή.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: MIA AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ...

Αγαπητέ send,καλημέρα. Ο Σουρής βέβαια,δεν είχε την δυνατότητα να διαβάσει στατιστικές μελέτες στίς οποίες φαινεται ότι η Σουηδία είναι δευτερη στίς αυτοκτονίες.Μαζί με Ουγγαρία και Φινλανδία.Αρα και αυτές οι κοινωνίες έχουν προβλήματα,πιθανώς άλλου είδους απο την δική μας,όπου εδώ η αίσθηση τής ιδιοκτησίας αποκτα μεταφυσικές διαστάσεις.Παρομοια φαινόμενα με τα δικά μας ισχύουν στην Ν.Ιταλία,και Ν.Γαλλία(Μασσαλία).Στην Αλβανία επίσης κώδικες τύπου ´Αγρινίου´είναι πολύ ισχυροί και εκεί ο υπόλοιπος πληθυσμός δειχνει να θεωρεί φυσιολογικές περίπου ,τέτοιες βιαιες και ακραιες αντιδράσεις.
Το ανθρώπινο είδος ειναι πολύ περισσότερο ζωώδες απ´όσο θελουμε όλοι μας να παραδεχτούμε ,μάλλον.


Καλημέρα,
τώρα θίγεις ένα ζήτημα τεράστιο, για την απήχηση τέτοιων κωδίκων συμπεριφοράς στους τοπικούς πληθυσμούς. Δεν αντιλέγω ότι όντως μπορεί έτσι να συμβαίνει. Η έρευνα της αποδοχής τους όμως μπορεί να οδηγήσει, πιστεύω, το πολύ στην κατανόηση των αιτίων που προκάλεσαν μία αντίδραση, και ενδεχομένως στην επιεικέστερη αντιμετώπιση ενός δράστη. Ποτέ όμως δεν πρέπει να δεχθούμε ότι μπορεί να λειτουργήσει ως έθιμο που θα δικαιολογήσει την πράξη του δράστη.
Πριν κάμποσο καιρό διάβαζα μία απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, επί αγωγής μίας αθίγγανης εναντίον του μνηστήρα της ο οποίος ενώ συμβίωνε μαζί της για κάποιο διάστημα, αθέτησε την υπόσχεση γάμου και την παράτησε. Η αθίγγανη εξέθετε στην αγωγή της τα ισχύοντα στην κλειστή κάστα τους, ότι η αθέτηση μίας τέτοιας υπόσχεσης την έχει εκθέσει σε τρομερό βαθμό στα μάτια της στενής κοινωνίας, η οποία θεωρεί μία τέτοια γυναίκα ατιμασμένη. Έτσι, συνέχισε η αθίγγανη, ισχύει στους αθίγγανους εθιμικό δίκαιο το οποίο υπερισχύει του σχετικού άρθρου του Αστικού Κώδικα, και κατά το οποίο εθιμικό δίκαιο η μνηστεία δημιουργεί δεσμευτική υποχρέωση για γάμο. Το Πρωτοδικείο απέρριψε την αγωγή, με το σκεπτικό ότι εάν δεχόταν την ισχύ του εθίμου, τούτο θα προσέβαλε τη συνταγματική αρχή της ισότητας των δύο φύλων.

Επεκτείνοντας την παραπάνω λογική, δεν μπορούμε να δεχθούμε την ισχύ εθίμων για να υποχωρήσει η προστασία θεμελιωδέστατων εννόμων αγαθών και κυρίως της ανθρώπινης ζωής. Χώρια που τέτοιες πρακτικές δεν πληρούν καν τις προϋποθέσεις ισχύος τους ως εθίμων μου, μεταξύ των οποίων είναι και η γενική αίσθηση της ισχύος τους ως κανόνων. Θέλεις να μου πεις ότι η τοπική κοινωνία δεν θεωρεί ως φόνο αυτό που έγινε, αλλά ως δικαιολογημένη ενέργεια; Όσο πίσω και εάν είναι πολιτισμικά μια τοπική κοινωνία, δεν νομίζω να εφαρμόζει έθιμα που ανάγονται στη μυκηναϊκή εποχή. Δεν μπορεί η έννομη τάξη μας να δέχεται τέτοιες εξαιρέσεις.

Η κατανόηση επομένως τέτοιων πρακτικών και ενεργειών από την τοπική κοινωνία από την οποία προέρχεται ο δράστης, θα μπορούσε να λειτουργήσει μόνο προς την κατεύθυνση της κατανόησης των κινήτρων του δράστη και της επίδειξης επιείκειας προς αυτόν, στα πλαίσια της επιμέτρησης της ποινής (όπως εξάλλου προβλέπει ο Κώδικας) που πρόκειται να του επιβληθεί και μόνο. Ούτε καν ως ελαφρυντικά, είμαι της άποψης. Βέβαια εν προκειμένω αυτό δεν έχει έδαφος εφαρμογής, γιατί μία μόνο ποινή (και όχι ένα πλαίσιο ποινής) προβλέπεται για την ανθρωποκτονία από πρόθεση στον Ποινικό μας Κώδικα: η ισόβια κάθειρξη. Παλαιότερα, που ορίζονταν ως ποινές η ισόβια κάθειρξη ή ο θάνατος, μπορούσαν τα ανωτέρω να έχουν εφαρμογή και να οδηγήσουν στην επιβολή ισόβιας κάθειρξης.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Αυτός ειναι και ο λόγος που τα ανέφερα.Ουτε και εγώ θεωρώ ότι υπάρχουν ελαφρυντικά.Η μελέτη τής ανθρώπινης συμπεριφοράς έχει νόημα στα πλαίσια μειώσεως ή και προλήψεως τέτοιων φαινομένων.
Απλώς ,πιστευω ότι έχουμε υπερτιμήσει πολύ το ανθρώπινο είδος ,οταν το θεωρούμε ξεχωριστό στο ζωϊκό βασίλειο.Οταν ξύσεις το λούστρο τού πολιτισμού ή τής παιδείας ,δυστυχώς τετοιες συμπεριφορές εμφανίζονται.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
για το θέμα της αυτοκτονίας δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω, όμως να ρωτήσω, γιατί θεωρούμε τους Σουηδούς μεταξύ των "πρωταθλητών" στις αυτοκτονίες; Επειδή κοίταξα λίγο στη σελίδα του WHO, ανά 100.000 πληθυσμού οι Σουηδοί έχουν 19,7 αυτοκτονίες ανδρών και 8 αυτοκτονίες γυναικών ετησίως (στοιχεία του 1999). Έχει την 32η θέση (τουλάχιστον στους άνδρες, που μέτρησα -αλήθεια γιατί αυτοκτονούν υπεριπλάσιοι άνδρες από ό,τι γυναίκες?) μεταξύ των 100 χωρών της λίστας.

http://www.who.int/mental_health/prevention/suicide/suiciderates/en/
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Περισσότερες απόπειρες κάνουν οι γυναίκες.Τών ανδρών όμως συνήθως επιτυγχάνουν(ειναι πιό βιαιες και ως εκ τούτου πιό επιτυχημένες).Tών γυναικών πολλές είναι ´χειριστικές´.Και δεν θέλω ´αντιφεμινιστικά´ σχόλια.:flipout: :flipout:
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Re: Απάντηση: MIA AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ...

Όσα κατεβατά και να γράψουμε, το γεγονός είναι ότι 5 άνθρωποι βρίσκονται στο χώμα, ο δράστης θα βρεθεί με 5άκις ισόβια, οι οικογένειες θυμάτων-δραστών σημαδεμένες για γενιές ολόκληρες, και τα κανάλια κάνουν εδώ και μέρες πάρτυ με το θέμα....
Και όλα αυτά "δια ασήμαντον αφορμή" με ή χωρίς εισαγωγικά.... Περαστικά μας ως κοινωνία....

Συμφωνώ!

Κατοικώ στην επαρχία ,ήμουν κυνηγός για πολλά χρόνια ,έχω δει ανθρώπους να τσακώνονται για την γη ,για την θέση στο κυνήγι ,για τα θηράματα ,που κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολλά κακά αν τα πνεύματα είχαν οξυνθεί περισσότερο.
Αλλά έχω δει επίσης και στην Αθήνα να τσακώνονται δυο ηλικιωμένοι οδηγοί για ασήμαντο λόγο και να παίζουν μπουνιές σα μικρά παιδία μπροστά σε πλήθος κόσμου κάτι που ποτέ δεν έχω δει στο χωριό μου όσα χρόνια κατοικώ σ’αυτό.
Μην πιάσουμε το τι γίνετε στα γήπεδα ,όταν βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας να τον χτυπάνε τον άνθρωπο αλύπητα σαν να είναι κομμάτι κρέας…
Δεν πιστεύω λοιπόν σε προβληματικές κοινωνίες αλλά σε προβληματικούς ανθρώπους με βιαία ένστικτα .
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: MIA AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ...

για το θέμα της αυτοκτονίας δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω, όμως να ρωτήσω, γιατί θεωρούμε τους Σουηδούς μεταξύ των "πρωταθλητών" στις αυτοκτονίες; Επειδή κοίταξα λίγο στη σελίδα του WHO, ανά 100.000 πληθυσμού οι Σουηδοί έχουν 19,7 αυτοκτονίες ανδρών και 8 αυτοκτονίες γυναικών ετησίως (στοιχεία του 1999). Έχει την 32η θέση (τουλάχιστον στους άνδρες, που μέτρησα -αλήθεια γιατί αυτοκτονούν υπεριπλάσιοι άνδρες από ό,τι γυναίκες?) μεταξύ των 100 χωρών της λίστας.

http://www.who.int/mental_health/prevention/suicide/suiciderates/en/

Για Σουηδία έχεις δίκιο.Ειναι στην 11η θέση.14,3/100000.Φινλανδία,Ουγγαρία,Βελγιο,Ελβετία ,Αυστρία,Γαλλία,Δανία,Τσεχία,Γερμανία,Πολωνία,Σουηδία,Νορβηγία η πρώτη δωδεκάδα.Η Ελλάδα 22η με 3.6/100000
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
μάλλον αναφέρεσαι σε λίστα ευρωπαϊκών κρατών, σύμφωνα με τον WHO η Λιθουανία, ακολουθούμενη από τη Ρωσική Συνομοσπονδία και τη Λευκορωσία προηγούνται με διαφορά στη λίστα.

Παρατηρώ πως σε ορισμένα κράτη η αναλογία αυτοκτονιών ανδρών/γυναικών διαφέρει σημαντικά από το μέσο, μάλιστα στην Κίνα οι αυτοκτονίες γυναικών υπερβαίνουν εκείνες των ανδρών. Μάλλον δεν είναι τόσο απλό ζήτημα ώστε να επηρεάζεται από το κλίμα ως κυριότερο παράγοντα όπως κρατεί ο μύθος μεταξύ ημών των "μεσογείων" λαών.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: MIA AΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ...

μάλλον αναφέρεσαι σε λίστα ευρωπαϊκών κρατών, σύμφωνα με τον WHO η Λιθουανία, ακολουθούμενη από τη Ρωσική Συνομοσπονδία και τη Λευκορωσία προηγούνται με διαφορά στη λίστα.

Παρατηρώ πως σε ορισμένα κράτη η αναλογία αυτοκτονιών ανδρών/γυναικών διαφέρει σημαντικά από το μέσο, μάλιστα στην Κίνα οι αυτοκτονίες γυναικών υπερβαίνουν εκείνες των ανδρών. Μάλλον δεν είναι τόσο απλό ζήτημα ώστε να επηρεάζεται από το κλίμα ως κυριότερο παράγοντα όπως κρατεί ο μύθος μεταξύ ημών των "μεσογείων" λαών.

Eτσι είναι.Και σαφώς δεν έχει να κάνει μονον με το φώς τής Μεσογείου.Ειναι ένας παράγων πάντως και αυτός.