Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα.

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα

Μάστα...μάστα...

Τι, ακριβώς, έγραψα διαφορετικό στην δεύτερη πρότασή μου που διαφωνείς είπαμε??:p:aetsch:

To να βλέπεις σωστά δεν συνεπάγεται αυτόματη και καθολική ικανοποίηση...

Υπάρχουν και αυτοί που, για δικούς τους λόγους, προτιμούν να βλέπουν με απόκλιση από τα πρότυπα...
 
19 June 2006
35,671
Σαφώς, αλλά γι' αυτό έγραψα βάσει των standards αναφοράς. Από 'κει και πέρα, η ίριδα βοηθάει σε πράγματα που δεν υπάρχει αναφορά π.χ. το μαύρο (όσο πιο πολύ τόσο πιο καλό) ενώ χαλάει άλλα που υπάρχει αναφορά (gamma 2,2).
 
19 June 2006
35,671
Windowed patterns?? Θα πας να ρυθμίσεις LCD ή άλλον τρίτσιπο με εμφανή θέματα ανομοιομορφίας χρώματος ή φωτεινότητας και θα τον σενιάρεις βλέποντας μόνο ένα κουτάκι (που θα τυγχάνει να είναι) λευκό?? Τι σόι ρύθμιση θα είναι αυτή και πόσο θα επηρεάζει τη συνολική απόδοση της εικόνας σ' ένα κάδρο π.χ. 100' ιντσών?

Απαντώ μόνος μου μιας και πριν μερικές μέρες μου δόθηκε η ευκαιρία να προσπαθήσω να καλιμπράρω έναν LCD προβολέα. Ειδικά στα χρώματα, απλά δεν γίνεται...
 
19 June 2006
35,671
Καλά...καλιμπράρισε εσύ τα χρώματα ενός προβολέα μ' ένα κοινό cms, που είναι ο μισός πράσινος και ο μισός κόκκινος και μετά θα πω πως ο 4000 είναι ο καλύτερος προβολέας του κόσμου!!!:flipout::flipout:
 
18 June 2006
812
σε λιγο θα μας πεις οτι δεν ειχε και cms...... αλλα οι lcd δεν ερχονται χρωματικα...:flipout:

ασε μας ρε Γιαννη......θελεις :violent-smiley-030:
 
19 June 2006
35,671
σε λιγο θα μας πεις οτι δεν ειχε και cms...... αλλα οι lcd δεν ερχονται χρωματικα...:flipout:

ασε μας ρε Γιαννη......θελεις :violent-smiley-030:

Τα ''άσε μας'' και το υφάκι σου, στα φιλαράκια σου και σε άλλους χώρους. Άλλες οικειότητες δεν έχει μαζί μου. Ελπίζω να είμαι κατανοητός και σαφής αυτή τη φορά.
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Re: Απάντηση: Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα.

Να ρωτήσω κάτι άλλο εγώ παιδιά; Ολοι προσπαθούμε να ρυθμίσουμε όσον το δυνατόν καλύτερα το προβολικό μας κι έχουμε αναπτύξει εδώ δεκάδες νήματα περί τούτου, τι να το κάνω όμως εγώ που η κάθε ταινία έχει διαφορετική ρύθμιση απ τον εκάστοτε σκηνοθέτη-διευθυντή φωτογραφίας και δεν υπάρχει κοινή γραμμή στις παραμέτρους ρύθμισης; Είχα δει θυμάμαι το Australia αν θυμάμαι καλά με τον Χιου Τζάκμαν και τη Νικόλ Κίντμαν και έκλεισα την ίριδα εντελώς στο 0 και πάλι φορέσαμε γυαλιά ηλίου για να δούμε την ταινία, και βάζεις μετά στο καπάκι το Σπάιντερμαν και νομίζεις ότι σου κάηκε η λάμπα. Πως λοιπόν μπορώ τελικά να αποφασίσω για τις ρυθμίσεις αφού στα πάτερν όλα φαίνονται οκ κι όταν μπει η ταινία θέλεις καινούρια ρύθμιση στο κοντράστ, φωτεινότητα, χρώμα; Εχω άδικο; Μη μου πείτε ότι εσείς δεν έχετε παρατηρήσει αυτές τις διαφορές;
 
18 June 2006
812
δεν υπαρχει κανενα υφακι......

......σιγουρα σε πειραξε η διορθωση .....αυτο και μονο.......

υπαρχει κοσμος που διαβαζει και θα βγαζει λαθος συμπερασματα με τα γραφομενα σου......
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα.

Να ρωτήσω κάτι άλλο εγώ παιδιά; Ολοι προσπαθούμε να ρυθμίσουμε όσον το δυνατόν καλύτερα το προβολικό μας κι έχουμε αναπτύξει εδώ δεκάδες νήματα περί τούτου, τι να το κάνω όμως εγώ που η κάθε ταινία έχει διαφορετική ρύθμιση απ τον εκάστοτε σκηνοθέτη-διευθυντή φωτογραφίας και δεν υπάρχει κοινή γραμμή στις παραμέτρους ρύθμισης; Είχα δει θυμάμαι το Australia αν θυμάμαι καλά με τον Χιου Τζάκμαν και τη Νικόλ Κίντμαν και έκλεισα την ίριδα εντελώς στο 0 και πάλι φορέσαμε γυαλιά ηλίου για να δούμε την ταινία, και βάζεις μετά στο καπάκι το Σπάιντερμαν και νομίζεις ότι σου κάηκε η λάμπα. Πως λοιπόν μπορώ τελικά να αποφασίσω για τις ρυθμίσεις αφού στα πάτερν όλα φαίνονται οκ κι όταν μπει η ταινία θέλεις καινούρια ρύθμιση στο κοντράστ, φωτεινότητα, χρώμα; Εχω άδικο; Μη μου πείτε ότι εσείς δεν έχετε παρατηρήσει αυτές τις διαφορές;

Κωνσταντίνε, έχει ξαναγίνει αυτή η συζήτηση στο παρελθόν. Όντως ισχύει αυτό που γράφεις. Το φαινόμενο που περιγράφεις καλείται σκηνοθετική άποψη και καλώς ή κακώς πρέπει να ζήσουμε μαζί του. Αφ' ης στιγμής καλιμπράρουμε τα μηχανήματά μας με τα γνωστά μέσα, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο, απ' το να δεχτούμε ότι η τάδε ή η δείνα ταινία είχαν κακή συμπεριφορά στη φωτεινότητα, χρώματα, κόκκο κ.λ.π.

Ευτυχώς, η πλειονότητα των ταινιών (τουλάχιστον από αυτές που έχω δει), τηρεί τα πρότυπα και φροντίζει να αναδεικνύει την εικόνα των προβολικών μας τα οποία είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τα standards αναφοράς.
 
19 June 2006
35,671
δεν υπαρχει κανενα υφακι......

......σιγουρα σε πειραξε η διορθωση .....αυτο και μονο.......

υπαρχει κοσμος που διαβαζει και θα βγαζει λαθος συμπερασματα με τα γραφομενα σου......

Ο κόσμος που διαβάζει, εφόσον διαφωνεί με κάτι που γράφω είναι ελεύθερος να εκφράσει τη διαφωνία του. Εσύ, καιρό τώρα, δεν κάνεις τίποτα τέτοιο και με τους ''γκουρού'' κατέχοντες την ''απόλυτη αλήθεια'' που την εκφράζουν με δυο αράδες τίγκα στην ειρωνεία, αλαζονεία και χλευασμό (αυτό είναι το υφάκι) χωρίς να παραθέτουν ούτε μισό επιχείρημα, δεν θέλω να έχω καμμία κουβέντα. Ήμουν σαφέστερος τώρα ή να στο γράψω και σε π.μ.??
 

geodengr

AVClub Addicted Member
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα.

Κωνσταντίνε, έχει ξαναγίνει αυτή η συζήτηση στο παρελθόν. Όντως ισχύει αυτό που γράφεις. Το φαινόμενο που περιγράφεις καλείται σκηνοθετική άποψη και καλώς ή κακώς πρέπει να ζήσουμε μαζί του. Αφ' ης στιγμής καλιμπράρουμε τα μηχανήματά μας με τα γνωστά μέσα, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο, απ' το να δεχτούμε ότι η τάδε ή η δείνα ταινία είχαν κακή συμπεριφορά στη φωτεινότητα, χρώματα, κόκκο κ.λ.π.

Ευτυχώς, η πλειονότητα των ταινιών (τουλάχιστον από αυτές που έχω δει), τηρεί τα πρότυπα και φροντίζει να αναδεικνύει την εικόνα των προβολικών μας τα οποία είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τα standards αναφοράς.

Γιάννη συμφωνώ απόλυτα, ειδικά στο ζήτημα του κόκκου, όπου, (ως γνωστόν), ο 5000 (BenQ) έχει θέμα
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μετρήσεις, μεθοδολογίες και καλιμπραρίσματα.

Γιάννη συμφωνώ απόλυτα, ειδικά στο ζήτημα του κόκκου, όπου, (ως γνωστόν), ο 5000 (BenQ) έχει θέμα

Γιώργο μου, ο 5000 έχει ένα φακό ξουράφι!!! Φυσιολογικά και έχει θέμα, αλλά, δεν φταίει ο μαύρος...αν δεν το έχεις δει,σου προτείνω να δεις σε μπλε τον Νοννό Νο1. Σε όλη την ταινία, χιονίζει!!:flipout:-bye-
 
18 June 2006
812
Ο κόσμος που διαβάζει, εφόσον διαφωνεί με κάτι που γράφω είναι ελεύθερος να εκφράσει τη διαφωνία του. Εσύ, καιρό τώρα, δεν κάνεις τίποτα τέτοιο και με τους ''γκουρού'' κατέχοντες την ''απόλυτη αλήθεια'' που την εκφράζουν με δυο αράδες τίγκα στην ειρωνεία, αλαζονεία και χλευασμό (αυτό είναι το υφάκι) χωρίς να παραθέτουν ούτε μισό επιχείρημα, δεν θέλω να έχω καμμία κουβέντα. Ήμουν σαφέστερος τώρα ή να στο γράψω και σε π.μ.??


θες να πεις δλδ οτι θα καθομαστε να ασχολουμαστε με αυτα τα γραφομενα.....?

αν ειναι δυνατον..!!!!!!!

Απαντώ μόνος μου μιας και πριν μερικές μέρες μου δόθηκε η ευκαιρία να προσπαθήσω να καλιμπράρω έναν LCD προβολέα. Ειδικά στα χρώματα, απλά δεν γίνεται...

Μονο οσοι ξεκινουν τωρα την βιντεοπροβολη μπορουν να διαβασουν σοβαρα αυτο που εγραψες......

οι αλλοι ολοι,γελανε......

.....και αντι να το ξεπερασεις με χιουμορ το χιουμορ μου.....και να δεις οτι εκφραστηκες λαθος η εκανες λαθος εκτιμηση(το πιθανοτερο).....εσυ συνεχιζεις.

κανε οτι καταλαβαινεις.......
 
19 June 2006
35,671
θες να πεις δλδ οτι θα καθομαστε να ασχολουμαστε με αυτα τα γραφομενα.....?

αν ειναι δυνατον..!!!!!!!



Μονο οσοι ξεκινουν τωρα την βιντεοπροβολη μπορουν να διαβασουν σοβαρα αυτο που εγραψες......

οι αλλοι ολοι,γελανε......

.....και αντι να το ξεπερασεις με χιουμορ το χιουμορ μου.....και να δεις οτι εκφραστηκες λαθος η εκανες λαθος εκτιμηση(το πιθανοτερο).....εσυ συνεχιζεις.

κανε οτι καταλαβαινεις.......


Πραγματικά, όμως, είσαι αλλού γι' αλλού!!! Διαβάζεις ό,τι θες, σχολιάζεις (τέλος πάντων...) ό,τι να 'ναι χωρίς να παρακολουθείς ο συνομιλητής σου ούτε καν τι λέει. Θα κάνω, όμως, μια τελευταία προσπάθεια μπας και...

Λοιπόν:

Κουόταρα αυτό:

''Windowed patterns?? Θα πας να ρυθμίσεις LCD ή άλλον τρίτσιπο με εμφανή θέματα ανομοιομορφίας χρώματος ή φωτεινότητας και θα τον σενιάρεις βλέποντας μόνο ένα κουτάκι (που θα τυγχάνει να είναι) λευκό?? Τι σόι ρύθμιση θα είναι αυτή και πόσο θα επηρεάζει τη συνολική απόδοση της εικόνας σ' ένα κάδρο π.χ. 100' ιντσών?''

και απαντώ:

''Απαντώ μόνος μου μιας και πριν μερικές μέρες μου δόθηκε η ευκαιρία να προσπαθήσω να καλιμπράρω έναν LCD προβολέα. Ειδικά στα χρώματα, απλά δεν γίνεται...''


Είναι πασιφανές ότι μιλάω καθαρά και ξάστερα για όσους LCD έχουν τα προβλήματα που ανέφερα. Είναι, επίσης, προφανέστατο ότι ο LCD που είχα στα χέρια μου, παρουσίαζε τα παραπάνω συμπτώματα. Τώρα, τι κατάλαβες εσύ...ο Θεός και η ψυχή του. Δεν έγραψα πουθενά αυτά που κατάλαβες εσύ...

Κώστα, για τελευταία φορά.......παράτα με ήσυχο, ασχολήσου με τίποτα άλλο και μην εκτίθεσαι πια.
 
Last edited:

panosxgr

Supreme Member
24 June 2006
8,604
Να πω κι εγώ δυο λογάκια αν μου επιτρέπεται :eek:perator:

Καταρχίν να ξεκινήσω λέγοντας ότι από τότε που ασχολήθηκα με το καλιμπράρισμα, ερασιτεχνικά φυσικά, και με τα μέσα που διέθετα, δεν μπορώ να δω ταινία, κυρίως στον προβολέα αν δεν είναι έστω και λίγο ρυθμισμένος. Η διαφορά πια στα μάτια μου είναι εμφανής.
Φυσικά στα μάτια ενός επαγγελματία όπως ο Μανώλης Καστρουνής οι διαφορές είναι μεγαλύτερες και εντονότερες. Αλλά εδω πιστεύω ότι μιλάμε για ερασιτεχνικά και το τι μπορούμε να κάνουμε σαν χομπίστες.

Γιατί να καλιμπράρουμε ένα μηχάνημα;;;
1. Βλέπουμε την ταινία μας όπως την έφτιαξε στο τελικό στάδιο του μοντάζ ο σκηνοθέτης και με τα χρώματα που ήθελε να περάσει. Γιατί τα χρώματα επιδρούν στην ψυχολογία μας και αυτό το γνωρίζουμε καλά όλοι μας. Άλλα χρώματα έχει μια κωμωδία κι άλλα ένα θρίλερ. Μόνο τυχαίο δεν είναι!
2. Αποδεδειγμένα ένα μέσο προβολής που έχει καλιμπραριστεί αυξάνει το χρόνο ζωής του, ιδίως όταν μιλάμε για προβολέα που οι ώρες ζωής της λάμπας είναι συγκεκριμένες και όχι τόσες πολλές όπως μια τηλεόραση. Φυσικά οι LED προβολείς έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωήε, αλλά ακόμα δεν έχουν ωριμάσει σαν τεχνολογία και σαν προσιτές τιμές (για 1080p εννοείται).
3. Μπορούμε να συγκρίνουμε σωστά 2 διαφορετικά μηχανήματα όταν και τα 2 είναι καλιμπραρισμένα. Τότε και μόνο τότε μπορούμε να μιλήσουμε για διαφορές μεταξύ τους.

Τώρα όσον αφορά την ίριδα στους LCD προβολείς. Δεν είμαι ειδικός αλλά πιστεύω ότι αρχικά πρέπει να αναλογιστούμε και να μάθουμε αν η ίριδα συμπεριφέρεται το ίδιο σε όλα το φάσμα του IRE (0-100). Κι αν ναι, πόσο εύκολα και με τι ταχύτητα προσαρμόζεται αυτή σε σκηνές με γρήγορες εναλλαγές εικόνας (από φωτεινές σε σκοτεινές και το ανάποδο). Μετά θα πρέπει να εξετάσουμε αν η ίριδα και ο μηχανισμός της μας ενοχλεί (θόρυβος μηχανήματος) κατά τη λειτουργεία της. Γιατί υπάρχουν και μερικοί από εμάς που τους ενοχλεί το συγκεκριμένο θέμα. Προσωπικά είναι ένας από τους λόγους που την έχω απενεργοποιημένη στο δικό μου προβολέα. Φυσικά είναι και 4 χρονων ο δικός μου, οπότε δεν ξέρω σε νεότερα μοντέλα αν είναι το ίδιο ενοχλητικό.

Μεθοδολογία και μετρήσεις: Εδώ θα ξεκινήσω από το τι χρειαζόμαστε αρχικά... Χ Ρ Ο Ν Ο !!!! Ιδίως για κάποιον που είναι στα πρώτα του στάδια, μιλάμε για πολλές ώρες πειραματισμού! Αλλά γενικώς πιστεύω ότι χρειάζεται πολύ χρόνος για να πεις ότι καλίμπραρες σωστά το προβολικό σου μέσο.
Με τι θα μετρήσεις; Με το μάτι και με τα patterns που κυκλοφορούν; Με μηχάνημα που θα διαβάζει τα patterns και θα σου δείχνει τις ενδείξεις στον υπολογιστή; Κι αν ναι, ξέρεις σίγουρα ότι το "μάτι" που έχεις στην κατοχή σου είναι ΑΚΡΙΒΕΣ στις μετρήσεις του;;;; Γιατί αρχικά πρέπει πρώτα αυτό να είναι καλιμπραρισμένο ώστε μετά να μετρήσει και σωστά και να καλιμπράρουμε κι εμείς τον προβολέα μας ή την τηλεόρασή μας.

Με τα patterns και με το δικό μας μάτι, δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά. Μπορούμε να έρθουμε πολύ κοντά σε αντίθεση και φωτεινότητα. Αλλά σε ποιο mode θα δουλέψουμε; Μπορούμε αυτό να το γνωρίζουμε από μόνοι μας;; Όχι είναι η απάντηση. Κι εδώ έρχεται το "μάτι" - μηχάνημα που είναι το πιο προχωρημένο στάδιο.

Αρχικά, εμείς που δεν γνωρίζουμε, θα πρέπει να μετρήσουμε σε κάθε mode για να δούμε τις επιδόσεις έχει ο προβολέας μας στο καθένα ξεχωριστά. Φυσικά όλοι οι προβολείς πια έχουν τα modes user1, user2,... ώστε να διαλέξουμε αμέσως αυτά και να ξεκινήσουμε να φτιαχνουμε τις προσωπικές μας ρυθμίσεις. Παλιότερα, όπως και οι τηλεόρασεις, είχαν το λεγόμενο cinema ή movie, στο οποίο πηγαίναμε και ρυθμίζαμε πάνω εκεί. Και ιδιαίτερα στις τηλεοράσεις, οι οποίες είχαν περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργοποιημένα και εμείς θέλουμε αυτά να είναι απενεργοποιημένα όταν κάνουμε τις ρυθμίσεις μας (dynamic image etc.).

Για να μην κουράζω και γράφω κι έκθεση, πιστεύω μετά από μερικά χρόνια ενασχόλησής μου με το σπορ ότι πρέπει όλοι να βλέπουμε σωστά και όλοι εμείς που ασχολούμαστε λίγο παραπάνω από τους υπόλοιπους να έχουμε ασχοληθεί έστω και μια φορά με το θέμα των ρυθμίσεων. Αλλά στο τέλος, όταν αγοράζουμε ένα αξιοπρεπές προβολικό σύστημα, που έχουμε σκάσει κι ένα σεβαστό ποσό, πιστεύω ότι μόνο ένας επαγγελματίας μπορεί να το φέρει στα επιθυμητά αποτελέσματα και στο απογειώσει. Για αυτό άλλωστε αγοράζουμε και κάτι καλύτερο και τα σκάμε σε σχέση με κάποιους που δεν ψάχνονται. Γιατί θέλουμε το κάτι παραπάνω. Για να ξέρουμε το κάτι παραπάνω, πρέπει να γνωρίζουμε τη σημασία των σωστών ρυθμίσεων και του καλιμπραρίσματος. Για να έχουμε το κάτι παραπάνω, φωνάζουμε το ειδικό και δεν χάνουμε και το χρόνο μας, που τόσο πολύτιμος έχει γίνει πια στις μέρες μας... :grinning-smiley-043
 
19 June 2006
35,671
Καταρχάς, ευχαριστούμε, Πάνο, για τον χρόνο σου και το εμπεριστατωμένο ποστ σου!!!:smile:

Συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις, αλλά, θα ήθελα λιγάκι να μείνουμε σε αυτό:

''Με τα patterns και με το δικό μας μάτι, δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά.''

Συμφωνώ απολύτως, πλην, όμως...

όπως θα πρόσεξες, το νήμα ανοίχθηκε με συγκεκριμένα ζητούμενα. Δεν αμφισβητήθηκε ποτέ η αξία του καλιμπραρίσματος ή η συμβολή των επαγγελματιών στην επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος. Διαβάζοντας την απάντηση του Αμερικανού επαγγελματία, γεννήθηκαν στο μυαλό μου τα 2 ερωτήματα που έχω θέσει στο πρώτο μου ποστ. Η απάντηση σε αυτά συνεχίζει να εκκρεμεί.

Τις προάλλες, λοιπόν, έτυχε να έχω στα χέρια μου έναν τρίτσιπο LCD προβολέα ο οποίος ''έπασχε'' (όχι υπερβολικά φυσικά) από χρωματική ανομοιομορφία (η μισή οθόνη πράσινη και η άλλη μισή κόκκινη). Προσπαθήσαμε με τον κάτοχο του μηχανήματος να φέρουμε το rgb και τα χρώματα. Ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι ο αισθητήρας μας μετράει καλά ώστε να αποκλείσουμε εξωγενείς παράγοντες. Μόλις ολοκληρώθηκε η διαδικασία και ενώ το software έλεγε ''μπράβο σας'', τα μάτια μας έλεγαν ''τι είναι αυτό που βλέπουμε??''

Με λίγα λόγια, το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό, ωστόσο το γιατί δεν ήταν ανεξήγητο. Όπως γνωρίζεις, οι περισσότεροι προβολείς έχουν ανάλογα ρυθμιστικά για το rgb καθώς επίσης και στο cms. Τα ρυθμιστικά αυτά μπορούν να λειτουργήσουν μια χαρά και να αποδώσουν τα μέγιστα όταν έχεις κάποιες σταθερές, όπως π.χ. η ομοιομορφία φωτεινότητας και χρώματος στο κάδρο σου. Όταν αυτές λείπουν, τότε, μοιραία οδηγείσαι σε λάθος αποτελέσματα μιας και ο αισθητήρας λαμβάνει δεδομένα μονάχα από ένα κομματάκι πανιού και όχι απ' όλη την οθόνη. Έτσι όπως το βλέπω (δεν είμαι επαγγελματίας, ούτε κανένας γκουρού της εικόνας, γι' αυτό έθεσα και τα ερωτήματα...), για να φέρεις έναν προβολέα με τέτοιες ''παθήσεις'' πρέπει να βασιστείς στο μάτι σου και να κάνεις συμβιβασμούς. Διότι, στην τελική, ο κάτοχος, δεν κάθεται στο μηχάνημά του να βλέπει άριστα γραφήματα, ούτε καν μπαίνει στον κόπο να μάθει τι είναι αυτά. Τον ενδιαφέρει πρωτίστως να πάρει μια ικανοποιητική εικόνα για να βλέπει τις ταινίες του.

Όταν, λοιπόν, είδαμε ότι τα ρυθμιστικά μας ήταν ανεπαρκή για να διορθώσουν το πρόβλημα (όταν διόρθωνες τη μισή εικόνα, χάλαγε η άλλη μισή και το ανάποδο), θεωρήσαμε λογικό, ν' αφήσουμε τον αισθητήρα στην άκρη, και να παγώσουμε την εικόνα πετυχαίνοντας ένα σχετικά αποδεκτό αποτέλεσμα. Κάναμε λάθος? Ευχαρίστως ν' ακούσουμε την άποψη του οποιουδήποτε πιστεύει ότι όντως λαθέψαμε. Για τα χρώματα δεν συζητάω καν, διότι όποιος προσπαθεί να καλιμπράρει τα χρώματα με το μάτι, είναι σαν να προσπαθεί να γεμίσει με νερό έναν κουβά δίχως πάτο.

Γι' αυτό το λόγο μου φάνηκε παράξενη η μεθοδολογία του Αμερικανού καλιμπρέιτορ όταν μίλησε για ''windowed pattern'' και απενεργοποίηση της ίριδας κατά το καλιμπράρισμα...-bye-
 
Last edited:

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Ε μα φυσικα και η λογικη λεει οτι σε μια οθονη με χρωματικη ανομοιομορφια, ποιο σημειο τελικα θα μετρησεις. ?
Αν πρεπει τελικα να γινει το καλιμπραρισμα, θα πρεπει να μετρησεις αυτο το κομματι οθονηςοπου το χρωμα ειναι σε εκταση στην μεγαλυτερη επιφανεια του.
(π.χ. 80% λευκο+10% πρασινο+10%κοκκινο) εσυ θα πρεπει να μετρησεις το λευκο, γνωριζοντας οτι παντα το υπολοιπο 20% μετα το καλιμπραρισμα θα ειναι λαθος λογω της ανομοιομορφιας.

Τωρα προς χαρην της συζητησης, αν το 50% ηταν ασπρο και το 50% πρασινο, τοτε δεν εχει νοημα το καλιμπραρισμα, το σφαλμα στο πανι θα ηταν μεγαλο. (οπως και πριν το καλιμπραρισμα)

Λογικα λοιπον, μετρας το ασπρο και καλιμπραρεις αυτο, αφηνοντας εξω απο την μετρηση το σημειο της οθονης οπου πρασινο/κοκκινιζει, αποδεχομενος οτι σε αυτα τα σημεια τα χρωματα θα ειναι λαθος.

Δεν ξερω αν θα αξιζε να καταστρεψεις το μεγαλο υγιες τμημα της οθονης προσμετρωντας και τις πρασινοκοκκινες ακρες βγαζοντας εναν μεσο ορο. Αυτο μονο αν ο θεατης δεν μπορει να ζησει με τις πρασινοκοκκινες λωριδες και θελει να εξαφανιστουν οσο γινεται, αποδεχομενος την καταστροφη των χρωματων του σωστου μερους της οθονης.

Αλλά τοτε πλεον δεν μιλαμε για καλιμπραρισμα των χρωματων. Μιλαμε για απλα για ρυθμισεις οπου στοχο εχουν να εξαφανισουν τις πρασινο/κοκκινες λωριδες γιατι ο θεατης δεν τις αντεχει.

Ομοιως σε μια οθονη με ανομοιομορφια φωτεινοτητας οπου δεν ειναι μεγαλη, θα μπορουσε ο καλιμπρεητορ να ρωτησει τον θεατη. Τι θες. ? Να βγαλω τους μεσους ορους παντου, ωστε να μην βλεπεις μεγαλη διαφορα, ή να ρυθμισω σωστα το μεγαλο μερος της οθονης, αφηνοντας το μικρο να εξακολουθει να εχει διαφορετικες τιμεςστην φωτεινοτητα. ?

Παντως αποψη μου ειναι, σε μια περιπτωση χρωματικης ανομοιομορφιας, δεν εχει νοημα το καλιμπραρισμα αν τα αλλοιωμενα τμηματα ειναι μεγαλα σε εμβαδον. Μονο αν εχουμε την αναγκη να μειωσουμε την ενταση των εγχρωμων λωριδων, θυσιαζοντας τα σωστα χρωματα της υπολοιπης οθονης,
 

TerI

AVClub Enthusiast
29 April 2008
1,157
Χίος
Πάντως αυτό που έχω να προσθέσω εγώ είναι το εξής..
Με τον Χ3 που έχω , η αλήθεια είναι ότι διάβαζα σε διάφορα φόρουμ ότι τα χρώματά του έχουν αποδοθεί πολύ σωστά σε ένα μεγάλο βαθμό, όπως και η ευκρίνεια, και το contrast. Ήθελα όμως να το επιβεβαιώσω. Παράγγειλα ένα dvd καλιμπραρίσματος, συγκεκριμένα αυτό http://www.spearsandmunsil.com/ που θεωρείται απο τα κορυφαία για ερασιτέχνες όπως εγώ. Τι ερασιτέχνες δλδ , μόνο με το μάτι ότι μπορούσα να κάνω σε θέμα ρυθμίσεων μην νομίζετε ότι έχω τπτ εργαλεία κλπ. Έκατσα ένα απόγευμα, έσβησα φώτα, κατέβασα κουρτίνες ιστορίες όλα τα σχετικά, καφεδάκι και με ησυχία το έβαλα να δω τι παίζει. Ρύθμιζα απο δω απο κει, φωτεινότητες, είχε και κάτι γυαλιά μέσα για την ρύθμιση του tint αν δεν κάνω λάθος, γενικότερα ένα 20λεπτο γεμάτο το εξερευνησα και έκανα 5-6 ρυθμισούλες. Άλλωστε η έλλειψη του CMS στον συγκεκριμένο δεν σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις και πολλά. Το αποτέλεσμα ήταν εμφανές, γρήγορα, επανήλθα στην default cinema που είχα και πριν :) Όχι πως ήταν άσχημο το αποτέλεσμα αλλά και πάλι ήταν 2-3 κλικ κατώτερο απο το αρχικό.

Θέλω να πω ότι παίζει και μεγάλο ρόλο πιστευω ο εκάστοτε προβολέας, τι δυνατότητες έχει, και πως έχει ρυθμιστεί απο την "μάνα" εταιρεία να το πούμε μπακαλίστικά , ώστε να δεις κατα πόσο πρέπει να επέμβεις ή όχι ή ελάχιστα.
 

george k.

Senior Member
14 April 2008
377
Πάντως αυτό που έχω να προσθέσω εγώ είναι το εξής..
Με τον Χ3 που έχω , η αλήθεια είναι ότι διάβαζα σε διάφορα φόρουμ ότι τα χρώματά του έχουν αποδοθεί πολύ σωστά σε ένα μεγάλο βαθμό, όπως και η ευκρίνεια, και το contrast. Ήθελα όμως να το επιβεβαιώσω. Παράγγειλα ένα dvd καλιμπραρίσματος, συγκεκριμένα αυτό http://www.spearsandmunsil.com/ που θεωρείται απο τα κορυφαία για ερασιτέχνες όπως εγώ. Τι ερασιτέχνες δλδ , μόνο με το μάτι ότι μπορούσα να κάνω σε θέμα ρυθμίσεων μην νομίζετε ότι έχω τπτ εργαλεία κλπ. Έκατσα ένα απόγευμα, έσβησα φώτα, κατέβασα κουρτίνες ιστορίες όλα τα σχετικά, καφεδάκι και με ησυχία το έβαλα να δω τι παίζει. Ρύθμιζα απο δω απο κει, φωτεινότητες, είχε και κάτι γυαλιά μέσα για την ρύθμιση του tint αν δεν κάνω λάθος, γενικότερα ένα 20λεπτο γεμάτο το εξερευνησα και έκανα 5-6 ρυθμισούλες. Άλλωστε η έλλειψη του CMS στον συγκεκριμένο δεν σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις και πολλά. Το αποτέλεσμα ήταν εμφανές, γρήγορα, επανήλθα στην default cinema που είχα και πριν :) Όχι πως ήταν άσχημο το αποτέλεσμα αλλά και πάλι ήταν 2-3 κλικ κατώτερο απο το αρχικό.

Θέλω να πω ότι παίζει και μεγάλο ρόλο πιστευω ο εκάστοτε προβολέας, τι δυνατότητες έχει, και πως έχει ρυθμιστεί απο την "μάνα" εταιρεία να το πούμε μπακαλίστικά , ώστε να δεις κατα πόσο πρέπει να επέμβεις ή όχι ή ελάχιστα.

Φίλε μου αν δεν είσαι απο τις περιπτώσεις ανθρώπων που αρέσκονται σε εικόνα τύπου dynamic mode, αποκλείεται να φέρεις επαγγελματία σπίτι σου να ρυθμίσει και να μην εντυπωσιαστείς. Αν μάλιστα πάρεις κι έναν εξωτερικό scaler θα διπλασιάσεις την αξία του προβολέα σου.