Μα δεν έχει να κάνει με ασφάλεια από τρίτους το class action suit.
Έχει να κάνει με ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών από τα νύχια της Apple.
Συγκεκριμένα:
«Η Apple καταγράφει, παρακολουθεί, συλλέγει και δημιουργεί έσοδα από δεδομένα αναλυτικών στοιχείων -συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών δραστηριότητας και του ιστορικού περιήγησης- ανεξάρτητα από τις προστασίες ή τις «ρυθμίσεις απορρήτου» που αναλαμβάνουν οι καταναλωτές για την προστασία του απορρήτου τους. Ακόμη και όταν οι καταναλωτές ακολουθούν τις οδηγίες της Apple και απενεργοποιούν το «Επιτρέπεται σε εφαρμογές να ζητούν άδεια για ανίχνευση» ή/και το «Κοινοποίηση δεδομένων Ανάλυσης» (iPhone και iWatch) στα στοιχεία ελέγχου απορρήτου τους, η Apple εξακολουθεί να καταγράφει τη χρήση εφαρμογών των καταναλωτών, τις επικοινωνίες περιήγησης σε εφαρμογές και τα προσωπικά στοιχεία στις ιδιόκτητες εφαρμογές της Apple, συμπεριλαμβανομένων των App Store, Apple Music, Apple TV, Books και Stocks».
Αυτο πες το στον Χρηστο που απαντησε οτι κανενα track record δεν εχει η apple στο θέμα ασφαλειας και ιδιωτικότητας.
Επι του class action suit:
Η apple απο την εκδοση 14.5 και μετα εδωσε την δυνατοτητα στους χρηστες της να μην επιτρεπουν στους διαφημιστες να κανουν track την δραστηριοτητα των apple users παντου στο web, περαν της εφαρμογης που εκεινη την στιγμη χρησιμοποιουν. Αυτο σημαινει, πως πριν την εφαρμογη του App Tracking Transparency, αν ο χρηστης εκανε κλικ σε μια πχ διαφημιση στο Facebook, ο διαφημιστης μπορουσε να τον παρακολουθησει οπου αλλου επισκεπτόταν λογω του unique “advertising identifier” που ειχε φτιαχτει για τον συγκεκριμενο χρηστη.
Συσχετίζοντας αυτό το advertising identifier με άλλες πληροφορίες, οι developers μπόρεσαν να δημιουργήσουν απίστευτα λεπτομερή user profiles για το πώς χρησιμοποιείται η συσκευή εντος apps αλλα και στο web. Το οτι δεν γινεται πλεον, δημιουργησε
μεγαλα προβληματα σε εταιριες που πουλανε και ζουν απο user data analytics, οπως το Facebook.
Αυτο το App Tracking Transparency, το εφαρμοσε πρωτη η apple και εξ' οσων γνωρίζω κατι αντιστοιχο ανακοινωσε ενα χρόνο αργότερα (για το μέλλον) η Google, αλλα ακομα δεν εχει εφαρμοστει.
Τωρα, αυτο για το οποιο εγκαλειται η apple στο class action suit (και μενει να αποδεικτεί αν ειναι αληθεια) ειναι πως η ιδια δεν εφαρμοσε για τον εαυτο της τους περιορισμούς του ATT.
Προσεξτε ομως μια λεπτομερεια που ισως μας διαφευγει. Το ΑΤΤ μπλοκαρει μονο το tracking ΕΚΤΟΣ των εφαρμογων που ο χρηστης εκεινη τη στιγμη χρησιμοποιει. Αυτο σημαινει πως εαν κανεις click σε μια διαφημιση εντος του Facebook, η Meta μπορει να σε κανει κανονικότατα track σε ολες τις εφαρμογες του ομίλου της (Messenger, Instagram, WhatsApp). To ιδιο φανταζομαι ισχυει και για την Apple.
Σε καθε περιπτωση, αναμενω με ενδιαφερον την εξελιξη της υποθεσης.