...
To βάθος-μπιτ που έχουν ειναι 12bit με gamma encoding ιδιο με Rec.709 ή S-log. Εχω το LookUp Table της αντιστοιχησης gamma σε γραμμικό αλλά δεν το ξεψάχνισα να δω τι καμπύλη βγάζει. Μάλλον S-log θα είναι γιατί μου βγαίνει γυρω στα 16ιτ μετά την γραμμικοποίηση .. δες παρακάτω ..
Με αυτή την μορφή μπορεί να χωρέσει στα 12bit μεγαλύτερη δυναμική περιοχή .. συγκεκριμένα στο αρχείο που ξεψαχνισα μετα την γραμμικοποίηση γίνεται 16bit με σχεδον πλήρες ιστόγραμμα στα πολυ σκοτεινα που βαθμιαία αραιώνει. Εχει ενα Black offset = 256 στην αρχή και κλιπάρει λιγο πριν το τέρμα στα highlights (55000 αντι 65385) δηλ η DR που μπορεί να αποτυπωθεί είναι κάτι δεκατα μικρότερη απο 16ιτ.
..
Το ότι το αρχείο μπορεί να διαχειριστεί 16bit DR δεν σημαίνει οτι τόση είναι η δυναμική περιοχή της μηχανής οπως βλέπουμε και στις μετρήσεις της DxO για Cannon όπου παρά τα 14bit raw η DR είναι περι τα 11 στοπ.
Η δυναμική περιοχή είναι ο λογος .. μεγιστο σήμα/θόρυβος .. το κάτω όριο ορίζεται απο τον θόρυβο σε συνθήκες πληρους σκότους (dark noise). Ετσι αν δεν είχαμε καθόλου θόρυβο η DR της BL cinema θα ήταν 55000/1 = 15,75 στοπ ενω αν ο dark noise είναι 10 μονάδες θα έχουμε 55000/10 = 12,4 στοπ.
Μένει λοιπόν να μπορέσουμε να μετρήσουμε αυτόν τον dark noise. Θα πρέπει να βρεθεί μια ομοιογενής περιοχή και απολυτα (ή με πολύ μικρή απόκλιση) σκοτεινή για να γίνουν μετρήσεις.
Πάντως εν αναμονή μετρήσεων .. αυτό που φαίνεται με το μάτι είναι καλό !!.
.....
Eσκαψα στο cinemaraw.zip (227 αρχεία DNG) ..
Τελικά η LUT είναι rec.709.
Εχουν ολα τα κάδρα μια περιοχή καμμια 20αρια στήλες τέρμα δεξια που είναι τελείως μαυρη. Οτι πρέπει για μετρήσεις.
Μέτρηση εκεί ακυρώνοντας το Black Point (το επίπεδο = 256/16bit , όπου σύμφωνα με το exif κλιπάρουν τα μαυρα ) εδωσε μεση τιμη 240-242, με τυπική απόκλιση (δηλ. θόρυβος) 7.0 raw levels.
Αυτό μας δίνει δυναμική περιοχή (αν δεν υπάρχει καμμιά μαιμουνια στην κωδικοποίηση που να αύξάνει το κοντραστ) 60000/7 = 13 στοπ. Θα χρειαστούν καδρα με grey scale για να βεβαιωθούμε οτι δεν υπάρχει τεχνητή αύξηση κοντραστ και να σιγουρευτούμε για τις μετρήσεις.
Ομως τα αρχεία αν δεν αλλάξεις το Black point έχουν καταστροφικό κλιπάρισμα 14-16 επιπέδων σαν να λέμε κλιπάρονται και αχρηστεύονται τα 4 πιο σκοτεινά στοπ !!. Δεν είναι μεγάλη ζημια γιατί ετσι και αλλιώς κυρίως θόρυβο έχει εκεί χαμηλά.
Η δυναμική περιοχή αυτή αναφέρεται σε πιξελ (screen mode με την ορολογία της DxO) ή εικόνα 2 μεγαπίξελ (για την μικρό αισθητήρα). Για να γίνει αντιστοιχία με μετρήσεις της DxO (print mode) οι οποίες αναφέρονται για 8 μεγαπίξελ πρέπει να τις κανονικοποιήσουμε για ίδιο μέγεθος. Ετσι αν θέλουμε να βάλουμε ως αναφορά τα 2 μεγαπιξελ του 1920Χ1080 πρέπει να προσθέσουμε στις μετρήσεις της DxO 1,0 στοπ.
Δεν βρήκα για το συγκεκριμένο σε τι ISO έχει τραβηχθει .. αν είναι 1600 ειναι πολύ καλα ακομα και μια DR = 9 στοπ. (13-4).
Τα καρε είναι υποεκτεθειμένα και στο Rawtherapee ανοίγουν με φυσικά χρώματα (ξυλο σφενδαμος στον τοιχο του διαδρόμου) και χωρίς color cast (oπως έδωσε το Davinci στους δημιουργούς του κλιπ.
https://vimeo.com/56314318 http://fstoppers.com/sample-footage-from-the-black-magic-cinema-camera-nsfw). Απλά χρειάζονται λιγο άνοιγμα την φωτεινότητας. Με το auto levels έρχεται πολύ κοντα στο επιθυμητό.
Κουσούρι τα κλιπαρισμένα μαύρα που δεν σε αφήνουν να ανοίξεις τις σκιές αλλα έχει το RT ειδικό ρυθμιστικό για το RAW.Black Level ... Στο lightroom, λόγω του κλιπαρίσματος, δεν μπορείς να κάνεις gradation στα σκοτεινά.
Επίσης ο θόρυβος μπολικος αν ανοίξεις τα σκιερά πάνω απο ενα οριο αλλα αν είναι υποεκτεθειμένο ISO 1600 δικαιολογείται.
Επίσης προβληματίζουν κατι παράξενα χρώματα (moire) σε ακμές τοίχου ...