Macro

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Γι'αυτό κοιτάμε πάντα να έχουμε σκίαση και διάχυση φωτός. Δηλαδή να μην πέφτει το φως πάνω στο έντομο γιατί δημιουργεί έντονες αντανακλάσεις και δεν έχουμε ωραίο αποτέλεσμα.
Μπορει να έγινε κατά λάθος αλλα αυτος είναι ενας σωστός φωτισμός.
Επίσης το φυσικό φως βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
Μπορεις βέβαια να το επιτύχεις και με φλας αλλά εμένα προσωπικά το φυσικό φως μου δίνει καλύτερα αποτελέσματα.
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,541
για να εχεις τετιο φως απλα θες η πηγη του φωτος να ειναι οσο πιο μεγαλη γινεται σε σχεση με το αντικειμενο σου, δηλαδη μπορεις να το πετυχεις και σε μια μερα οταν εχει πολυ ηλιο με ενα difuser απο πανω η με ενα σοφτβοξ στο studio
 

NtinNton

Supreme Member
8 September 2008
3,281
Πως το κρατάνε το diffuser στην ύπαιθρο και φωτοφραφίζουν ζουζουνια. Εχεις δει κανένα bracket πουθενα?
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,541
δεν ξερω, εγω ειμαι του Studio περισοτερο:))
αλλα φανταζομαι μπορεις να βρεις διαφορους τροπους, ειχα τραβηξει παλια κατι μιρμιγια, και ειχα βαλει πανω σε κατι κλαδια το difuser....
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Να ρωτήσω κάτι.

Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που οι περισσότερες φωτογραφίες macro είναι με έντομα;

Αυτό συμβαίνει λόγω πρόκλησης, λόγω δηλαδή της αυξημένης δυσκολίας φωτογράφισης σε σύγκριση π.χ. με ένα λουλούδι; Ή ασκούν γοητεία αυτά καθ' αυτά τα έντομα σε κάποιους, ώστε να μαθαίνουν και τα ονόματά τους κτλ., και η φωτογράφισή τους είναι λογική συνέχεια αυτής της ενασχόλησης;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Λόγω των μικροδομών τους. Σε τέτοιες μεγεθύνσεις (μετά το 1:1) τα έντομα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα. Μικρόκοσμος...

Ε αφού τα φωτογραφίζει κανείς, μαθαίνει σιγά-σιγά και τα ονόματά τους. Μπορεί βέβαια να ξεκινάει και ανάποδα, όπως λες, να αρχίζει κανείς γοητευμένος από τα έντομα και να τα επιλέγει ως θέμα.
 

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Προσωπικα παντα χρησιμοποιω diffuser εξω.Δεν τραβάω ποτε με τον ήλιο κατακόρυφα. Κοιταω να είναι το μερος σκιερό.
Γιωργο υπάρχουν διάφοροι βραχίωνες. Μεταλλικοί ,πλαστικοί εύκαμπτοι αλλά οι περισσότεροι θελουν μετασκευή. Δηλαδή πρέπει να προσθέσεις μια δαγκάνα,κατι σαν μανταλάκι για να μπορεί να συγκρατεί το diffuser.
Επίσης το diffuser πολλές φορές το χρησιμοποιώ για να κάνω ανάκλαση του φωτός.Να φωτίσω δηλαδή από κάτω αν είναι αρκετά σκοτεινά.
 

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Thomisus Onustus



12482757144_c34b4099f0_c.jpg


Η συγκεκριμένη τραβήχτηκε το καλοκαίρι λιγο πριν νυχτώσει ( ο ηλιος είχε δύση).
Το φως είναι από αριστερα και το diffuser από την δεξιά πλευρα ώστε να διαχέει το φως και να τονιστεί σωστά η αράχνη και το λουλούδι που είναι πάνω.

Για καλύτερη θέαση εδώ:
http://www.flickr.com/photos/harisprin/12482757144/in/photostream/
 

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Μια χαρά φαίνεται Γιώργο. Το μόνο που δεν ξέρω είναι το κατά πόσο ο εύκαμπτος σωλήνας μπορεί να σηκώσει βάρος χωρις να λυγίζει αν το diffuser είναι μεγάλο ή είναι σχετικά βαρύ.
 

Nightblues

New member
16 January 2008
27
Φίλε κάνεις πολύ ωραία δουλειά στα μάκρο μπράβο σου!
Μήπως μπορείς να μας πεις κάποια παραπάνω στοιχεία για τη διαδικασία φωτισμού που ακολουθείς;;
Και μια δικιά μου με φυσικό φώς και τον Tamron 90mm

5441438_orig.jpg
 

mstr

Supreme Member
23 July 2009
4,373
Μπραβο και σε αυτη και στην αρχιτεκτονικη στο αλλο νημα.Νομιζω θα δουμε πολλες ακομη ωραιες εικονες απο σενα στο μελλον :) Εισαι πολυ καλος.
 

pap-x

Senior Member
17 September 2007
540
Θεσσαλονίκη
Η άνοιξη ήρθε νωρίς φέτος απότι φαίνεται. Άρχισα να βλέπω αρκετά έντομα να περιφέρονται έξω.
Η παρακάτω τραβήχθηκε με τον καινούριο μου φακό Schneider Componon-S 50mm f/2.8 που είναι φακός για enlarging. Δεν μπορώ να πω πως παρατήρησα έντονη διαφορά στην ποιότητα από τον 50άρη Canon f/1.8 που χρησιμοποιούσα...

12655896683_83c6717ba1_c.jpg

Wasp Macro II by pap-x, on Flickr
 

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Φίλε κάνεις πολύ ωραία δουλειά στα μάκρο μπράβο σου!
Μήπως μπορείς να μας πεις κάποια παραπάνω στοιχεία για τη διαδικασία φωτισμού που ακολουθείς;;
Και μια δικιά μου με φυσικό φώς και τον Tamron 90mm
Πολύ καλη προσπάθεια! Μου αρέσει το σημείο που είναι η κάμπια στο καδρό καθώς και ο φόντος.
Επειδή το φως στο μάκρο είναι μεγάλη ιστορία μπορεις να γίνεις λίγο ποιο συγκεκριμένος? Φαντάζομαι μιλας για το φωτισμό στη φύση και όχι σε στούντιο.


Η άνοιξη ήρθε νωρίς φέτος απότι φαίνεται. Άρχισα να βλέπω αρκετά έντομα να περιφέρονται έξω.
Η παρακάτω τραβήχθηκε με τον καινούριο μου φακό Schneider Componon-S 50mm f/2.8 που είναι φακός για enlarging. Δεν μπορώ να πω πως παρατήρησα έντονη διαφορά στην ποιότητα από τον 50άρη Canon f/1.8 που χρησιμοποιούσα...

12655896683_83c6717ba1_c.jpg

Wasp Macro II by pap-x, on Flickr

Χρήστο καλή προσπάθεια και όμορφη πόζα αλλα εδώ έχεις ένα θέμα με το κοντράστ. Κουκούλα μπροστα από το φακό χρησιμοποίησες? Επίσης νομίζω ότι αν την τράβαγες κάθετα και σε μικρότερη μεγέθυνση ώστε να έχει περισσότερο "αέρα" και να φαίνεται μεγαλύτερο μέρος του εντόμου θα ήταν πολύ καλύτερη(Κατά την προσωπική μου γνώμη πάντα).
Τωρα για την ποιοτητα που λες έκανες καποιο τέστ σε σχέση με τον canon? Τράβηξες το ιδιο αντικείμενο με τις ιδιες συνθήκες φωτισμου το ίδιο διάφραγμα την ιδια μεγέθυνση κλπ? Με τη διάφραγμα τραβας? Να ξερεις ότι ο συγκεκριμένος φακός δουλεύει καλα από 5.6 και κάτω το με ιδανικό καπου στο 4.5. Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις μεγαλη κουκουλα σε μήκος. Αν φτιάξεις το κοντράστ θα δεις και την ποιότητα του φακού να αλλάζει προς το καλύτερο.Και κάτι τελευταίο,επειδή οι συγκεκριμένοι φακοί είναι σχετικά παλιοί παρε ένα φως και κοίτα μέσα στον φακό για να δείς μηπως εχει πιάσει μούχλα η εχουν θαμπώσει εσωτερικά τα κρύσταλλα οπότε θα χρειαστεί λύσιμο και καθάρισμα.
 

pap-x

Senior Member
17 September 2007
540
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ για τα σχόλια Χάρη! Παρατήρησα και εγώ το θέμα με το contrast και υποθέτω ότι μπορεί να φταίει και το postprocess (επειδή είχε αρκετό μαύρο φοβήθηκα μήπως το σβήσω με μεγάλο contrast). Κουκούλα έβαλα όπως μου είπες και είναι μήκους 3.5cm θα δοκιμάσω και μεγαλύτερη όμως. Τώρα για την ποιότητα του φακού κάθισα και έκανα ένα τεστ (όσο μπορώ με αυτά που έχω) στο οποίο τράβηξα και με τους 2 φακούς με κουκούλα στο f/4.5, με μεγένθυση γύρω στο 1.5x (βέλτιστη ποιότητα που δίνει ο schneider) και ίδιες συνθήκες φωτισμού και παρακάτω βάζω το αποτέλεσμα (του Canon ήταν λίγο μεγαλύτερη η μεγέθυνση γιαυτό και είναι μεγαλύτερη η εικόνα):

Canon:
eovfl7.jpg


Schneider:
cl6qj1.jpg


Εγώ δεν παρατήρησα κάποια σημαντική διαφορά. Επίσης είδα τον Schneider και είναι καθαρός μέσα. Εσάς πώς σας φαίνεται?
 

gianou

AVClub Enthusiast
21 April 2008
901
Χρηστο κουκουλα πανω από 3.5 εκατοστα είναι πολύ. Κατι άλλο γινεται. Δες μεσα από τους σωλήνες σου με τον φακο πανω και δες αν γυαλίζει τίποτα ή αν εχεις κάποια διάθλαση φωτός. Αν δεις γυαλάδες ή φως προσπάθησε να το σφραγίσεις καλύτερα.
Τωρα για το τεστ εγώ δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα από αυτό, μου φαίνονται κουνημένες οι φωτό . Το μονο που μπορώ να πω είναι ότι ο Componon πάσχει από κοντράστ. Αλλα για να γίνει ένα τέστ σωστό και να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα πρέπει να έχεις ένα καλύτερο δείγμα πχ φτερα από πεταλούδα, κάποιο μέταλλο με κάποια ανάγλυφα στοιχεία πάνω του και γενικά κάτι που εχει χρώμα και αποχρώσεις.Επίσης πρέπει να κάνεις ένα μικρό stack για να δούμε βάθος και να συγκρίνουμε. Με μονές φωτο είναι λίγο άκυρο. Πρέπει να ανεβάσεις ολόκληρη την φωτο και κάποια 100% κροπ. Δεν πρέπει να τις έχεις επεξεργαστεί τις φωτό και αν το έχεις κάνει αυτό θα πρέπει να έχεις εφαρμόσει ακριβως τα ίδια και στις δύο και να έχει και την ανεπεξέργαστη μαζι για να γίνει σωστή σύγκριση.
Γενικά τα τέστ θέλουν υπομονη και προσοχή για να είναι τα αποτελέσματα όσο ποιο αντικειμενικα γίνονται. Εχω δει να θάβονται καλοί φακοι από κακα τεστ όπως και το αντίστροφο γι αυτο εχει σημασία πως διεξάγονται τα συγκεκριμένα.