low end ASPC mirrorless VS high end compact VS mid-range smartphone

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
Μετά & τη συμβουλή του φίλου cacau τον οποίο και ευχαριστώ, είπα να κάνω το μεγάλο άλμα από την olympus xz2 για την 1η mirrorless.

Λόγω πολύ σφιχτού budget αποφάσισα να πάω για όσο το δυνατό καλύτερο (μεγαλύτερο) αισθητήρα, γνωρίζοντας ότι αργά ή γρήγορα θα πρέπει να πάρω και κάποιον καλύτερο φακό.

Επιλογή μου ήταν η sony a5000 από amazon.co.uk στα 280Ε περίπου με τον κιτ φακό (προσφορά που τη βγάζει κατά καιρούς).

Μετά το πρώτα δοκιμαστικά, αποφάσισα να ανεβάσω κάποιες συγκριτικές φωτογραφίες, μήπως βοηθήσα και άλλους αρχάριους που ψάχνονται...

Σε ένα "studio" scene της κακιάς ώρας που έστησα πολύ πολύ πρόχειρα τράβηξα το θέμα και με τις 3 κάμερες: sony a5000, olympus xz2, xiaomi mi 4i.

Η φώτο του κινητού ξεχωρίζει από μίλια μακριά - για τις άλλες δύο όμως οι διαφορές είναι ελάχιστες, γεγονός που με εντυπωσίασε καθώς περίμενα κάτι αισθητά καλύτερο, έστω και με τον κιτ φακό.

Ανεβάζω και τις 3 εδώ:

xiaomi mi 4i.jpg

olympus xz2 [2].jpg

sony a5000 kit lens.jpg

Του κινητού είναι τραβηγμένη στο auto ενώ των άλλων δύο είναι με aperture priority f4.0 iso100.

Τα έμπειρα μάτια μάλλον θα τις ξεχωρίσουν αλλά οι περισσότεροι θα δυσκολευτούν να καταλάβουν ποια είναι ποια (μιλάω προφανώς για xz2 & a5000).
 

ampalaeos

AVClub Enthusiast
15 January 2008
1,134
Αθήνα
Μεσαια ειναι η xz-2 και τελευταια η σονυ :p
Εγω σας το εχω πει οτι το μηχανακι σκιζει.. Μονο με mirrorless και καλο φακο μαζι αξιζει η αντικατασταση, τι να μας πουν οι κιτ :p

Μεγεια το καινουργιο σου εργαλειο φιλε! Χτυπα καναν sigma που ειναι τζαμπανταν να δεις το φως σου ;)
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Με f/4 και στις δύο μηχανές δεν επιτυγχάνεται το ίδιο βάθος πεδίου μεταξύ αισθητήρα aps-c και 1/2.3''.

Οπότε άνετα ξεχωρίζει η τρίτη ότι είναι τραβηγμένη με την aps-c Sony.

H διαφορά ευκρίνειας εις βάρος της οφείλεται στην μέτρια ποιότητα του κιτ φακού.
Γι' αυτό λέμε πάντα ότι δεν έχει νόημα να πάρει κανείς μηχανή με εναλλάξιμους φακούς χωρίς προοπτική εναλλαγής φακών.
 

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
Μεσαια ειναι η xz-2 και τελευταια η σονυ :p
Εγω σας το εχω πει οτι το μηχανακι σκιζει.. Μονο με mirrorless και καλο φακο μαζι αξιζει η αντικατασταση, τι να μας πουν οι κιτ :p

Μεγεια το καινουργιο σου εργαλειο φιλε! Χτυπα καναν sigma που ειναι τζαμπανταν να δεις το φως σου ;)

σωστός... μεσαία η xz2 και τελευταία η a5000

σ'ευχαριστώ, με την xz2 τραβούσα συνήθως χωρίς ζουμ, αν επιβεβαιωθεί ότι παίζω στα ίδια εστιακά μήκη και με αυτή, μάλλον θα προχωρήσω σε κάποια αγορά σχετικά άμεσα

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Με f/4 και στις δύο μηχανές δεν επιτυγχάνεται το ίδιο βάθος πεδίου μεταξύ αισθητήρα aps-c και 1/2.3''.

Οπότε άνετα ξεχωρίζει η τρίτη ότι είναι τραβηγμένη με την aps-c Sony.

H διαφορά ευκρίνειας εις βάρος της οφείλεται στην μέτρια ποιότητα του κιτ φακού.
Γι' αυτό λέμε πάντα ότι δεν έχει νόημα να πάρει κανείς μηχανή με εναλλάξιμους φακούς χωρίς προοπτική εναλλαγής φακών.


είπα να το κάνω έτσι (με ίδιo f-stop & iso) για να είναι η σύγκριση όσο το δυνατό πιο δίκαιη

αυτό που λες το έχω διαβάσει πολλάκις εδώ μέσα & ήμουν προετοιμασμένος να το κάνω, απλά αν δεν το δεις με τα μάτια σου δεν το συνειδητοποιείς στο βαθμό που πρέπει...

στην ουσία είναι καλύτερη η ξεχωριστή αγορά σώματος-φακού, με την προϋπόθεση φυσικά ότι ξέρεις τι κάνεις

το πρόβλημα είναι ότι αυτή η μηχανή απευθύνεται σε αυτούς που δεν ξέρουν.... βέβαια κοστίζει όσο και η olympus άρα δεν μπορούμε να τα θέλουμε όλα.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,392
πάντως η μεσσαία έχει περισσότερη ανάλυση. (που τελικά είναι βάθος πεδίου αν και μιλάω για ανάλυση πάνω στο κουτί του αμαζον που είναι στην εστίαση)
αναμφίβολα.
Δεν νομίζω ότι δεν βλέπω τόσο πια.
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
H διαφορά βάθους πεδίου φαίνεται από τα σημάδια στο σανίδι πριν το κανάλι ή και το ίδιο το κανάλι.
Στη λήψη με την aps-c το front bokeh τα θολώνει. Στον αισθητήρα 1/2.3'' είναι πιο διακριτά αφού έχουμε μεγαλύτερο DoF.

Η ευκρίνεια στα γράμματα στις σακούλες είναι καθαρά θέμα ποιότητας φακού.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,392
H διαφορά βάθους πεδίου φαίνεται από τα σημάδια στο σανίδι πριν το κανάλι ή και το ίδιο το κανάλι.
Στη λήψη με την aps-c το front bokeh τα θολώνει. Στον αισθητήρα 1/2.3'' είναι πιο διακριτά αφού έχουμε μεγαλύτερο DoF.

Η ευκρίνεια στα γράμματα στις σακούλες είναι καθαρά θέμα ποιότητας φακού.

την είδα τη διαφορά στο κανάλι.
Αλλά η ευκρίνεια του φακού με τράβηξε. Αρα πρέπει να δούμε εικόνα με έναν αξιοπρεπή φακό.
Αλλιώς κερδίζει η μικρη
 

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
στο 100% η διαφορά στη λέξη "ΔΙΑΦΑΝΟ" είναι χαώδης, αν και δε μιλάμε και για τα άκρα-άκρα του κάδρου...

απ'οτι φάνηκε με 250-300 ευρώ ή παίρνεις μικρό αισθητήρα με καλό φακό ή μεγάλο αισθητήρα με κακό φακό

μόλις πάρω κάποιο "αξιοπρεπή" φακό όπως αναφέρει ο supersonic θα ξανανεβάσω δείγματα
 

vamvakoulas

Senior Member
30 April 2011
528
Η συκρισεις αυτες ειναι εντελως υποκειμενικες παιδια. Ας παει το σουρουπο να τραβηξει μερικες φωτο και με τα τρια μηχανηματα και ας τις ανεβασει, εκει η διαφορες δεν θα ειναι αυτες που εχουμε παραπανω, αλλα το χαος.

Σε χαμηλο φωτισμο ακομα και με τον κιτ φακο ο μεγαλος αισθητηρας θα δειξει τα δοντια του στους αλλους. Με κινητο οταν απογευματιαζει απλα δεν βγαζεις φωτο, και με τις καλες ps οπως xz2 rxXXX κλπ κρατας μικρο καλαθι.
 

ampalaeos

AVClub Enthusiast
15 January 2008
1,134
Αθήνα
Η συκρισεις αυτες ειναι εντελως υποκειμενικες παιδια. Ας παει το σουρουπο να τραβηξει μερικες φωτο και με τα τρια μηχανηματα και ας τις ανεβασει, εκει η διαφορες δεν θα ειναι αυτες που εχουμε παραπανω, αλλα το χαος.

Σε χαμηλο φωτισμο ακομα και με τον κιτ φακο ο μεγαλος αισθητηρας θα δειξει τα δοντια του στους αλλους. Με κινητο οταν απογευματιαζει απλα δεν βγαζεις φωτο, και με τις καλες ps οπως xz2 rxXXX κλπ κρατας μικρο καλαθι.

Η λογικη αυτο λεει, αλλα στην πραξη δεν νομιζω οτι θα υπαρχει χαος αναμεσα στην σονυ με τον κιτ και την xz-2... ισα ισα.. 2 στοπ διαφορα την εχεις απο τον φακο της xz-2. Η σονυ απο την αλλη δεν διακρινετε για το φοβερο της iso.. το iso 400 της χζ-2, εμενα μου φαινεται (ευκολα) λιγοτερο θορυβωδες απο το iso 1600 της σονυ (στο raw αναφερομαι).. Αυτα ειναι τα 2 στοπ. Μιλαω παντα για τον θορυβο συγκεκριμενα. Εγω με iso 400 και f1.8, μια χαρα φωτογραφιες βγαζω το σουρουπο. Αν νυχτωσει τερμα, εκει νομιζω πως θα εχουν προβλημα και οι 2, οποτε δεν θα ειναι και για πολλες συγκρισεις οπως και να χει.

http://www.dpreview.com/reviews/ima...t=1&x=0.3898999279103947&y=0.6007646450200472
 
Last edited:

gmak13

Senior Member
30 September 2009
586
Επίσης , υπάρχει υπέροχη υπέρ του συνδυασμού κιτ-aps-c και στο πορτρέτο.Η xz-2 δεν μπορεί να ανταγωνιστεί στο μποκε ακόμα και τον κιτ φακό. Για να μην μιλήσω για DR και ελαστικότητα RAW αρχείου...
 

ampalaeos

AVClub Enthusiast
15 January 2008
1,134
Αθήνα
Για το bokeh..

XZ-2: 24/2.5 = 9.6 (24 ειναι τα mm της στο τερμα ζοομ)
Sony: 50/5.6 = 8.9

Αρα μπορει να καταφερει καλυτερο bokeh η xz-2 απο τον κιτ της sony.

Για DR, IQ, αναλυση, ελαστικοτητα αρχειου, εχεις δικιο.

Αν καπου κανω λαθος, διορθωστε με.
 

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
μου βάζετε φυτιλιές και θα τις στήσω για μεταμεσονύχτιες κόντρες (χωρίς σούζες όμως)... :fight:

συμβουλές σχετικά με το setup του τεστ είναι καλοδεχούμενες....


σκέφτομαι κάτι σαν και αυτό του Τηνιακού που είχε κάνει πριν καιρό με μια παλιά fuji, τη sony rx100 και μια dslr αν θυμάμαι καλά... μέσα σε τζάκι

Παναγιώτη φαντάζομαι δε σε πειράζει να σου "κλέψω" την ιδέα;
 

atari4

Supreme Member
18 September 2013
4,557
Anfield
Αυτο το topic ειναι η αποδειξη πως αν καποιος εχει σκοπο να μεινει με κιτ φακο, καλυτερα να παρει μια υψηλου επιπεδου compact. Αυτο το δίλημμα ειχα πριν κανα χρονο και κατεληξα στην αγορα της xz2, φωτογραφίες της οποιας μπορειτε να δειτε στο flickr στην υπογραφη μου και να κρινετε. Προσφατα συγκρινα και ο ιδιος nikon 5100 με κιτ φακο vs xz2 μερα και νυχτα. Μπορει καποιος να προβλεψει το αποτελεσμα;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

η μεσσαία η σονυ

Θαθελες... :flipout:
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,932
Αυτο το topic ειναι η αποδειξη πως αν καποιος εχει σκοπο να μεινει με κιτ φακο, καλυτερα να παρει μια υψηλου επιπεδου compact. Αυτο το δίλημμα ειχα πριν κανα χρονο και κατεληξα στην αγορα της xz2, φωτογραφίες της οποιας μπορειτε να δειτε στο flickr στην υπογραφη μου και να κρινετε. Προσφατα συγκρινα και ο ιδιος nikon 5100 με κιτ φακο vs xz2 μερα και νυχτα. Μπορει καποιος να προβλεψει το αποτελεσμα;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Θαθελες... :flipout:

Γενικά ισχύει σε ένα βαθμό αυτό που λες, άλλα συνολικά είναι ποιο πολύπλευρο το θέμα...σε μια μηχανή δεν μετράει μόνο ο αισθητήρας και ο φακός άλλα η συνολική εμπειρία και οι δυνατότητες της μηχανής....χοντρικά να σου πω ότι έχω την Α6000 με τον κιτ και είχα ταυτόχρονα (για μια εβδομάδα)την sony rx100II...ο κιτ φακός είναι μεν ποιο σκοτεινός και λιγότερο sharp άλλα τα αρχεία σε raw είναι απόλαυση τα κάνεις ότι θέλεις και το δυναμικό εύρος/iso είναι σε τελείως άλλο επίπεδο από την rx100 (και μιλάμε για αισθητήρα 1 ίντσας και όχι για ακόμα μικρότερο όπως της xz-2)....επίσης με το ίδιο κόστος που κάνει η rx100II έχω και σκόπευτρο στην Α6000, πολύ καλύτερη εργονομία, καλύτερο grip, πολύ ποιο γρήγορη λειτουργία γενικώς, απείρως καλύτερη εστίαση τόσο σε saf όσο και σε caf (και αν ξέρεις πως να χρησιμοποιείς τον κιτ φακό και γνωρίζεις επεξεργασία raw αρχείων θα πάρεις και καλύτερες συνολικά φώτος από τον κiτ της A6000)....και εν τέλει πετάς πάνω και έναν φτηνό prime όπως έναν sigma 30mmf2.8 και απλά την ισοπεδώνεις την rx100.....οπότε αν μου έλεγε κάποιος rx100II ή Α6000 με τον κιτ (πάνω κάτω στα ίδια λεφτά είναι) θα έλεγα any time Α6000 ακόμα και με τον κιτ....συνολικά είναι και θέμα άποψης...πάντως όμορφες και sharp φώτος έχω βγάλει και με το κινητό μου Nokia 808 που έχει αισθητήρα σχεδόν 1 ίντσας.....και σε πολλές περιπτώσεις είναι ποιο sharp και από φακούς κιτ dslr άλλα δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να αντικαταστήσω την mirrorless/dslr με ένα τέτοιο κινητό ή με μια premium compact γιατί όπως είπα είναι πολύ ποιο πολύπλοκο το θέμα από έναν αισθητήρα και έναν φακό....
 

ampalaeos

AVClub Enthusiast
15 January 2008
1,134
Αθήνα
Ξεχασα να ριξω τα μεγαπιξελς για σωστη συγκριση...

http://www.dpreview.com/reviews/ima...t=1&x=0.3860801358426242&y=0.6859468527202714

Τα συμπερασματα για τον θορυβο δικα σας.. Εγω βλεπω ντερμπι και οχι φιλικο ματσακι.. Και εχω βαλει την α6000 που φοραει τον 55 1.8, υποψιν..

Karamela για το απολαυστικο raw αρχειο του μεγαλου αισθητηρα δεν διαφωνει κανενας. Προφανως και υπαρχει μεγαλη διαφορα. Οπως και στο DR και το s-af προφανως.. Απο την αλλη για την εργονομια μην παιρνεις ορκο. Δεν ειναι rx100.
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,932
Ξεχασα να ριξω τα μεγαπιξελς για σωστη συγκριση...

http://www.dpreview.com/reviews/ima...t=1&x=0.3860801358426242&y=0.6859468527202714

Τα συμπερασματα για τον θορυβο δικα σας.. Εγω βλεπω ντερμπι και οχι φιλικο ματσακι.. Και εχω βαλει την α6000 που φοραει τον 55 1.8, υποψιν..

Karamela για το απολαυστικο raw αρχειο του μεγαλου αισθητηρα δεν διαφωνει κανενας. Προφανως και υπαρχει μεγαλη διαφορα. Οπως και στο DR και το s-af προφανως.. Απο την αλλη για την εργονομια μην παιρνεις ορκο. Δεν ειναι rx100.

Από την σύγκριση που έβαλες (ξεχνάω το sharpness, contrast, DR κλπ...και κοιτάζω μόνο το θόρυβο) είναι περίπου 2 stop καλύτερη η Α6000....άλλα στην πράξη δεν είναι έτσι και εξηγούμε.....το αρχείο της Α6000 είναι πολύ ποιο ελαστικό στην αποθορυβοποίηση και με λογισμικό όπως το DXO μπορείς να κερδίσεις άνετα ακόμα 1 stop...οπότε εν τέλει σε τελικά ''μαγειρεμένα'' αρχεία θα έχεις διαφορά κάπου 3 stop που είναι μεγάλη διαφορά και απλά αντικαθρεπτίζει και την μεγάλη διαφορά στο μέγεθος των αισθητήρων.....

Υ.Γ. Καλά για το DR ή το sharpness ούτε συζήτηση ο 55mm f1.8 απλά σπέρνει!!!
 

tiniakos

AVClub Fanatic
7 August 2007
16,197
Τήνος / Ελλάς
Δεν ξέρω αλλά κάποια από αυτά που γράφονται μάλλον μπερδεύουν τους αρχάριους παρά βοηθούν.
Εγώ στα λίγα χρόνια που ασχολούμαι με τη φωτογραφία έχω καταλήξει σε κάποια δεδομένα συμπεράσματα.
Είτε κάποιοι θέλουν να το πιστέψουν είτε όχι το μέγεθος του αισθητήρα παίζει μεγάλη σημασία στη φωτογραφία.
Το καλύτερο κινητό και η καλύτερη compact με μικρό αισθητήρα ποτέ δε θα φτάσουν να ξεπεράσουν ενα μεγαλύτερο αισθητήρα μιας Dslr ή μιας mirrorless.
Δεν μιλάμε για το κάδρο αλλά για τα τεχνικά στοιχεία της φωτογραφίας, το iso,το dr κτλ.
Το ότι έχουμε κάποιες μηχανές δεν τις κάνει απαραίτητα και τις καλύτερες.
Ώρες ώρες μου θυμίζει ή συζήτηση κάτι πιτσιρικαδες που συγκρίνουν τα παπακια του με μηχανές μεγαλου κυβισμού.
Όσο και να προσπάθησει ή ΧΖ2 δε θα γίνει sony a5000 και δεν αναφέρομαι σε απλές λήψεις κάτω από το φως του ήλιου.
Φωτογραφίες ευρείας κατανάλωσης για facebook και μικρές οθόνες βγάζουν και τα κινητά το ζητούμενο είναι σε πιο δύσκολες φωτογραφικές συνθήκες.