Lenco L-75 restored by Jean Nantais

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Όταν ήρθε το πικάπ είχε και μιά παλιά κεφαλή Shure M75. Καλή κεφαλή αν και παλιά, λυπήθηκα να την πετάξω. Αγόρασα λοιπόν απο εδώ μιά μονοφωνική βελόνα, κοτσάρισα την κεφαλή σε ένα headshell της Audio Technica MG-10, μαζί και ένα βαρίδι 3 γραμμαρίων απο το Lpgear γιατί το headshell ήταν πολύ ελαφρύ,και ιδού:

attachment.php


attachment.php


φτηνή λύση για να ακούς παλιούς μονοφωνικούς δίσκους: η κεφαλή έχει καλό ήχο, ευχάριστο, με καλό ρυθμό και μπάσο, δεν φτάνει την ανάλυση της Benz Glider, αλλά αυτό είναι πλεονέκτημα μερικές φορές.
 

Attachments

  • mono tonabnehmer 2.jpg
    mono tonabnehmer 2.jpg
    75.2 KB · Views: 663
  • mono tonabnehmer.jpg
    mono tonabnehmer.jpg
    41.8 KB · Views: 663

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,783
Re: Lenco L75 Restoration Project

Μπραβο Κωστα.Ολα αψογα.Η αγαπη σου και το μερακι σου για το βινυλιο ειναι υποδειγματικα.Να εισαι καλα και να τα χαιρεσαι με την γυναικα σου.ΜΠΡΑΒΟ και παλιν.

:SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF:
 

jadisboy

Senior Member
24 May 2010
558
Re: Lenco L75 Restoration Project

οτι ποιο τελειο εχω δει σε lenco μεχρι σημερα
τελεια δουλεια
Ενα μεγαλο μπραβο
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Ο κατασκευαστής/ανακαινιστής του Lenco μου έστειλε πριν από αρκετό καιρό ένα statement σχετικά με το συγκεκριμένο πικάπ και γενικά τη μετάδοση με τροχαλία (idler wheel). Αξιώθηκα επιτέλους να τελειώσω τη μετάφρασή του, με την ευγενική βοήθεια του AUDIOLYTIC σε κάποιους τεχνικούς όρους. (Ευχαριστώ Παναγιώτη!). Είναι μεγάλο κείμενο, αλλά αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΜΕ ΤΡΟΧΑΛΙΑ

Η χρήση της μετάδοσης κίνησης με τροχαλία στα γραμμόφωνα είχε αρχικά το σκοπό να υπερβεί το φαινόμενο της τριβής λογω του βαρους αναγνωσης της βελονας (για συντομία ΤΒΑΒ). Πρόκειται για τη δύναμη που ασκείται από τη βελόνα του γραμμοφώνου στο αυλάκι του δίσκου: όσο μεγαλύτερες οι εξάρσεις του αυλακιού ή η πίεση της βελόνας, τόσο μεγαλύτερη και η τριβή, άρα και η ΤΒΑΒ. Όπως είναι αναμενόμενο ξαφνικές μεταβατικές, δυναμικές φωτοσκιάσεις και μπάσο είναι, μαζί με το πανταχού παρών βάρος ανάγνωσης της κεφαλής, οι κυριότερες αιτίες του ΤΒΑΒ, και εδώ είναι που τυχόν αποτυχία να υπερνικηθεί ακούγεται πιό έντονα. Σε αυτούς τους τομείς γίνεται πιό αισθητή η ροπή της μετάδοσης με τροχαλία: σε μεταβατικές, μικρο- και μακροδυναμικές, δύναμη, έλεγχο και λεπτομέρεια του μπάσου. Στους ακροατές που είναι ευαίσθητοι σε αυτά τα ζητήματα, η μετάδοση με τροχαλία προσφέρει και καλύτερη αίσθηση του timing και συνοχή, χάρη στην ανοσία της στο ΤΒΑΒ.

Καθώς με τον καιρό το βάρος ανάγνωσης των κεφαλών μειωνόταν τα συστήματα μετάδοσης με τροχαλία γίνονταν όλο και πιό εκλεπτυσμένα, αλλά διατήρησαν την ανοσία τους στη ΤΒΑΒ . Με το πέρασμα του χρόνου, καθώς το βάρος ανάγνωσης έπεσε κάτω από 2 γρ., πολλοί κατασκευαστές πίστεψαν ότι το θα μπορούσε να καταπολεμηθεί με την χρήση μικρότερης μάζας και ροπής στρέψης αντί για την ωμή βία της θορυβώδους τροχαλίς, που απέκτησε την κακή της φήμη για αυτό ακριβώς το λόγο, αν και οι μετρήσεις έδειχναν ότι τα επίπεδα θορύβου της τροχαλίας ήταν καλύτερα από αυτά του τότε πρωτοεμφανιζόμενου LP12. Ένα σωστά ρυθμισμένο σύστημα μετάδοσης τροχαλίας δεν έχει rumble. Κατά την ακρόαση τα Lenco αποδεικνύνουν ότι χρειάζεται κάμποση (ελεγχόμενη) ωμή δύναμη για να υπερνικηθεί το καθόλα ακουστό πρόβλημα της ΤΒΑΒ, το οποίο τα πλατώ με ιμάντα δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για να καταπολεμήσουν εξ αιτίας της αχίλλειου πτέρνας τους, του ιμάντα και του συγκριτικά ασθενικού μοτέρ τους. Αυτο γίνεται εύκολα ακουστό στις μεταβατικές των Lenco, Garrard ή ΕΜΤ, στην τεράστια έκταση του μπάσου τους και στην λεπτομέρεια του μπάσου που προσφέρουν, καθώς βέβαια και στο τέλειο timing και σταθερότητα ταχύτητας σε καθημερινές συνθήκες λειτουργίας-κατά την αναπαραγωγή ενός δίσκου.


Το μοτέρ του Lenco είναι ένα τετραπολικό μοτέρ υψηλής ροπής που περιστρέφεται μερ περίπου 1500 ΣΑΛ, αναρτάται από το μεταλλικό σασί με ελατήρια, σε αντιστροφή της αρχής ανάρτησης με ιμάντα κατά την οποία αναρτάται το σασί και το μοτέρ είναι σταθερό.

attachment.php


Το Lenco συγκεκριμένα έχει μερικά χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό μεταξύ των πικάπ τροχαλίας.Κατ’ αρχήν δεν πλησιάζει καν την ποιότητα κατασκευής των EMT, Garrard ή Τhorens TD 124, το οποίο αποτελεί τον ένα λόγο για τον οποίο δεν απολαμβάνει της ίδιας αντιμετώπισης με τα προαναφερθέντα – ο άλλος είναι ότι ανακαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα από τους DIYers). Το ότι υστερεί σε ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα δε σημαίνει ότι δεν είναι καλά σχεδιασμένο, και η σχεδίαση είναι το σημείο όπου το Lenco πραγματικά υπερτερεί.

attachment.php


Πρώτα από όλα τα μονοκόμματα πλατώ των Lenco έχουν διάμετρο μεγαλύτερη από αυτή του δίσκου γεγονός που αυξάνει την κεντρόφυγο δύναμη: η κεντρόφυγος δύναμη εξαρτάται από την ταχύτητα περιστροφής του άξονα και την ταχύτητα περιστροφής της περιμέτρου. Καθώς το πλατώ του Lenco έχει ταυτόχρονα μεγαλύτερη διάμετρο από το δίσκο και ένα μεγάλο μέρος της μάζας του βρίσκεται στο χείλος του, έχει μεγαλύτερη κεντρόφυγο δύναμη από ότι θα περίμενε κανείς να έχει μόνο από τη μάζα του. Με άλλα λόγια: πετυχαίνει με έξυπνο σχεδιασμό ότι άλλα σύγχρονα πλατώ πετυχαίνουν χρησιμοποιώντας σκέτη, ακριβή μάζα. Επίσης, τα πλατώ είναι δυναμικά ισορροπημένα ώστε να επιτυγχάνουν άψογο, σταθερό flywheel effect για να προσφέρουν επίσης σταθερή ταχύτητα περιστροφής. Ο σχεδιασμός του πλατώ και μόνο είναι ένα αριστούργημα μηχανικής σχεδίασης.

Έχει όμως και συνέχεια: η τροχαλία του lenco, αντίθετα από όλα τα άλλα σχέδια είναι κάθετα τοποθετημένη, όχι οριζόντια. Κρατιέται στη θέση της πολύ ελαφρά από ένα λεπτεπίλεπτο ελατήριο, έτσι ώστε να μην μεταφέρει θορύβους και κραδασμούς από το μοτέρ. Καθώς η πίεση μεταδίδεται προς τα πάνω δεν ασκείται πλευρική πίεση στο πλατώ και έτσι δεν καταπονείται το πηγάδι. Ακόμα και το μοτέρ είναι δυναμικά ισορροπημένο, είναι ογκώδες και βγάζει γύρω στις 1500 ΣΑΛ (συγκριτικα τα μοτέρ των πλατώ με ιμάντα περιστρέφονται κατά μέσο όρο με 150-300 ΣΑΛ) γεγονός που από μόνο του ουσιαστικά εξαλείφει τις μεταβολές ταχύτητας. Η τροχαλία ακουμπά απευθείας στον άξονα του μοτέρ,ενώ η άλλη πλευρά της ακουμπά απευθείας στο πλατώ, μεταφέροντας όλη αυτή την ροπή χωρίς τέντωμα ιμάντα. Αλλά μιας και το πλατώ είναι και ένα flywheel, εξαλείφει ότι μεταβολές ταχύτητας μπορεί να προκαλεί το μοτέρ. Εφόσον η τροχαλία σπρώχνει προς τα επάνω το πλατώ περιστρέφεται ελεύθερα στο πηγάδι του, όπως μιά μπαλαρίνα στη μύτη του ποδιού της. Είναι ένα κλειστό σύστημα (μοτέρ-πλατώ, πλατώ-μοτέρ) και μεταβολές ταχύτητας που προέρχονται από τις αυλακώσεις δεν έχουν καμιά πιθανότητα.


attachment.php


Ποιό είναι το μυστικό για να αποκαλυφθεί όλο αυτό το μεγαλείο; Τα πλινθ (μάζα και ηχητική ταυτότητα ), η σύνδεση, και διάφορες βελτιώσεις στον ίδιο το μηχανισμό. Τα Lenco ανακαλύφθηκαν και προωθήθηκαν μέσω του Audiogon και άλλων φόρουμ, και εξελίχθηκαν από τον υποφαινόμενο, Jean Nantais.

Τα πλινθ που κατασκευάζω είναι αποτέλεσμα έρευνας και πολυετούς εμπειρίας και πειραματισμού με την συναρμολόγηση, τα ηχητικά και τεχνικά χαρακτηριστικά διαφόρων υλικών. Το νήμα που άνοιξα στο Audiogon “Building high end ‛tables cheap at home despot” είχε σκοπό να τραβήξει την προσοχή στο σύστημα μετάδοσης με τροχαλία και κατ επέκταση στα Lenco, να τα κάνει γνωστά στους audiophile και να τα προωθήσει, χάρη σε υποστηρικτές και αντιπάλους

Αυτή η μέθοδος είναι πλέον μη εποπτεύσιμη, και τώρα πιά έχω αλλάξει τακτική, στράφηκα σε reviewers, επιδείξεις και πωλήσεις σε ιδιοκτήτες πολύ σοβαρών ηχητικών συστημάτων για να εξασφαλίσω πρόσβαση στα καλύτερα πλατώ που είναι σήμερα διαθέσιμα, και να πάρω μιά ιδέα για το μέγιστο των δυνατοτήτων του Lenco και κατ΄επέκταση των πλατώ με μετάδοση τροχαλίας.

Η φιλοσοφία μου είναι ότι ζητήματα όπως συνοχή, χρονισμός (ή PRaT) και μουσικότητα (δλδ συναισθηματική δύναμη) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εντελώς υποκειμενικά, αλλά οφείλονται σε φυσικές ποιότητες και ποσότητες, γνωστές ή μη. Εφόσον το Lenco χωρίς plinth και σχεδόν γυμνό έχει τεράστιες εγγενείς δυνατότητες (χρονισμό, συνοχή, excitement), προσέχω πολύ ώστε όλες οι ηχητικές βελτιώσεις που αυξάνουν την ανάλυση, απεικόνιση, καθαρότητα, εστίαση, ταχύτητα, εύρος συχνοτήτων κλπ του Lenco να διατηρούν ή και αυξάνουν τα δυνατά σημεία του που είναι ο χρονισμός, η ροή της μουσικής και η συνοχή (δηλαδή η μουσικότητα και η συναισθηματική δύναμη). Γι αυτό δοκιμάζω διάφορα υλικά-ξύλα και μέταλλα- για την ικανότητά τους να ενισχύσουν ή να διατηρήσουν τη μουσικότητα, καθώς και αντίθετα, τη δυνατότητά τους να μειώσουν ή και να εξαλείψουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Μετά επιλέγω αυτά τα υλικά με βάση τις δοκιμές και αναπτύσσω μεθόδους συναρμολόγησης για να προωθήσω περαιτέρω αυτό το σκοπό. Κάποιες από τις μεθόδους που ανακάλυψα πριν εγκαταλείψω τα φόρουμ ήταν η ενίσχυση του σασί με εποξικό γυαλί, η σκλήρυνση του μηχανισμού ανάρτησης της τροχαλίας για αυξημένη σταθερότητα περιστροφής, η σταθεροποίηση του Lenco σε ένα πλινθ CLD (Constrained-layer-damping) μεγάλης μάζας. ΄Ολα αυτά αυξάνουν την ανάλυση, ταχύτητα μεταβατικών, διαφάνεια, έκταση μπάσων και πρίμων, μικρο- και μακροδυναμικές και στερεοφωνική εικόνα. Άλλες νέες εξελίξεις αποτελούν ένα καινούριο πηγάδι και νέα υλικά για την κατασκευή του πλινθ.
 

Attachments

  • v3i1k4.jpg
    v3i1k4.jpg
    70.9 KB · Views: 645
  • L-75 platter.jpg
    L-75 platter.jpg
    54.8 KB · Views: 209
  • wheel.jpg
    wheel.jpg
    47.3 KB · Views: 544

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ, ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ

Το 1992 ανακάλυψα το σύστημα μετάδοσης με τροχαλία όταν αγόρασα ένα μικρό πικάπ σε ένα flea marκet του Ελσίνκι. Εκείνη την εποχή ήμουν ιδιοκτήτης του υπέροχου Maplenoll Ariadne (και ενός πλατώ της Audiomeca), διάσημου για τo μπάσο, τις δυναμικές και τα άλλα ηχητικά χαρακτηριστικά του, που αποτέλεσε αργότερα το πρότυπο για τα πικάπ Walker Proscenium.


attachment.php



'Οταν αφαίρεσα το μεγαλύτερο μέρος από τους άχρηστους μηχανισμούς του ταπεινού Garrard SP-25, κόλλησα καλύτερη καλωδίωση και μοντάρισα μία καλή κεφαλή ΜΜ έμεινα έκπληκτος-άκουσα υπέροχο, δυνατό και λεπτομερές μπάσο, τρομερές δυναμικές και εκτυφλωτική ταχύτητα μεταβατικών. Μέχρι που έκανα μερικές επιδείξεις του ελαφρά μοντιφαρισμένου πικάπ σε τοπικά χαϊεντομάγαζα-προκαλώντας μεγάλη εντύπωση.

Μιά και το μικρό Garrard είχε τόσο κακή ποιότητα κατασκευής (καμία σχέση με το 301), δεν είχα άλλη εξήγηση για το ηχητικό του μεγαλείο από το σύστημα μετάδοσής του. Κάνοντας έρευνα για την “τροχαλία”-σύστημα μετάδοσης το οποίο εκείνες τις προ-ιντερνετικές εποχές μου ήταν άγνωστο, καθώς γνώριζα μόνο τον ιμάντα και το direct drive- ανακάλυψα την ύπαρξη των Garrard 301 και 401, και την πρακτική στην Αγγλία και την Ιαπωνία να τα μετατρέπουν με βελτιωμένα πλινθ. Έτσι ξεκίνησα να ψάχνω για ένα τέτοιο μηχάνημα.

Ήταν οι εποχές πριν το Ίντερνετ και ζούσα στη Σκανδιναβία, έτσι δε μπόρεσα να βρω ένα Garrard, αλλά μιά μέρα, πάλι σε ένα flea market, σκόνταψα πάνω σε ένα πικάπ τροχαλίας, το οποίο είχε βαριά και στιβαρή κατασκευή, ένα Lenco L-75. Όπως έκανα και με το μικρό Garrard, to έγδυσα από κάθε τι περιττό, μοντάρισα ένα βραχίονα Rega RB-300, και παρά την τελείως εσφαλμένη γεωμετρία και το λάθος ύψος ανάγνωσης έγινα μάρτυρας της πιό υπέροχης αναπαραγωγής βινυλίου που είχα ακούσει ποτέ- ρευστή, λεπτομερής με ΤΕΡΑΣΤΙΑ στερεοφωνική εικόνα.

Μιμούμενος το παράδειγμα των βρεττανικών μοντιφαρισμένων Garrard, ξεκίνησα να κατασκευάζω πλινθ σύμφωνα με την πιό σύγχρονη αρχή της αποσβεση περιορισμου στρωματων (constrained-layer-damping CLD). Ανακάλυψα μιά δική μου μέθοδο διπλής ανάρτησης, στηρίζοντας το πάνω μέρος του Lenco στο άνω επίπεδο, μονωμένο με sorbothane, και στηρίζοντας το μοτέρ στο χαμηλώτερο και βαρύτερο επίπεδο για μείωση θορύβου. Είχα πιό πολλή τύχη με τα Lenco παρά με τα Garrard που εξακολουθούσαν να μου ξεφεύγουν, και πούλησα αρκετά ανακατασκευασμένα Lenco σε φινλανδούς μουσικούς κατά την εκεί διαμονή μου. Μετά από ένα διάστημα εγκατέλειψα τη Φινλανδία και τις ανακατασκευές των Lenco, με τις οποίες δεν καταπιάστηκα για τα επόμενα δέκα χρόνια, ενώ ήμουν πλέον στον Καναδά.

Το επάγγελμά μου όταν έφυγα από τον Καναδά το 1991 ήταν συγγραφέας/ερευνητής, και σε αυτό το επάγγελμα επέστρεψα,αυτή τη φορά μέσω Ίντερνετ. Σε μιά στιγμή πλήξης, αφού είχα σκοντάψει στο Audiogon, έβαλα σκοπό να μάθει όλη η υφήλιος τη μετάδοση τροχαλίας χρησιμοποιώντας σαν όχημα το Lenco το οποίο εκείνη την εποχή μπορούσε να αγοραστεί για ένα κλάσμα της τιμής ενός Garrard 301 ή 401(αυτό ισχύει και σήμερα).Αφού δοκίμασα την ευθεία μέθοδο με ένα νήμα με τίτλο “Η Επανάσταση της μετάδοσης με τροχαλία” το οποίο δεν προκάλεσε παρά ελάχιστες απαντήσεις (εκείνη την εποχή οι σοβαροί audiophile ασχολούνταν μόνο με τη μετάδοση ιμάντα, οι άλλες εναλλακτικές εξαντλούνταν στo περιθωριακό φαινόμενο των Garrard, Thorens TD 124 και Τechnics SP-10), αποφάσισα να ξεκινήσω μιά εκστρατεία δημοσίων σχέσεων ώστε να ξεγελάσω τον κόσμο των audiophile και να ανακαλύψει
Α) το Lenco και
Β) τη μετάδοση με τροχαλία.

εκείνη τη χρονική στιγμή και δεδομένης της εργασίας μου και του ότι είχα εγκαταλείψει κάθε σχέδιο επιχειρηματικής εκμετάλευσης των πλατώ, αποφάσισα να αποκαλύψω τόσο το μυστικό αυτών των συσκευών όσο και τα μέσα για να τις βελτιώσεις, και έτσι το 2003 ξεκίνησα στο Audiogon το νήμα “Building high-end 'tables cheap at Home Despot”. Ο σκοπός αυτού του νήματος ήταν να συλλέξω στοιχεία: όσο πιό πολλούς audiophiles κατάφερνα να παρασύρω στο να προσπαθήσουν να κατασκευάσουν- και ακόμα πιό σημαντικό, να συγκρίνουν με αναγνωρισμένα πλατώ ιμάντα και να ποστάρουν τα ευρήματά τους- τόσο πιό πολλά στοιχεία θα είχα για να πετύχω στο να εγκαθιδρύσω τα πικάπ τροχαλίας σαν σοβαρό σύστημα μετάδοσης.

Για να πετύχει το σχέδιο μου και να μαζέψω τα στοιχεία που ήθελα έπρεπε να προσελκύσω μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων και για να προσελκύσω τον αριθμό των ενδιαφερομένων δύο παράγοντες ήταν σημαντικοί 1) το πρότζεκτ έπρεπε να είναι απλό για να ενθαρρύνω ερασιτέχνες να συμμετάσχουν, γι αυτό έκανα το πλινθ ενος επιπέδου, απλό στην κατασκευή και την συναρμολόγηση, αν και συνέχισα να ακολουθώ την αρχή του CLD. 2) το πρότζεκτ έπρεπε να είναι χαμηλού κόστους, γι αυτό και πρότεινα το Lenco, το οποίο οι ελάχιστοι που το γνώριζαν το θεωρούσαν το χειρότερο πικάπ του κόσμου και μπορούσε να αγορασθεί για λιγότερα από $100. είχα εντοπίσει επίσης βραχίονες Decca International που πωλούνταν τότε απο την Ah!Tjoeb ΝΟS για $25. αργότερα ανακάλυψα ότι τα πλινθ δύο επιπέδων δεν είχαν κάποιο ακουστικό πλεονέκτημα,το απλό πλινθ είναι και πιό απλό στην κατασκευή και ανώτερο ηχητικά. Εξετάζοντας διάφορα υλικά για τα πλινθ μου κατέληξα στο συνδυασμό σημύδας Βαλτικής με MDF, γιατί όντας διαφορετικά ήταν καλοί υποψήφιοι για τη μέθοδο CLD. Όταν το πρωτοάκουσα αυτό που πρότεινα, μπόρεσα να ακούσω ανώτερες δυναμικές, χρονισμό και μπάσο, μια αίσθηση του ‛σωστού.

Όπως ήταν αναμενόμενο, δεδομένης της μαχητικής νοοτροπίας που κυριαρχεί στα περισσότερα φόρουμ παγκοσμίως, οι οπαδοί της μετάδοσης με ιμάντα δεν άργησαν να οργανώσουν την αντεπίθεσή τους προσπαθώντας με κάθε μέσο να διαβάλλουν το πρότζεκτ μου. Η επίθεση αυτή απέφερε απρόσμενα κέρδη: Όσο πιό πολλή κριτική ασκούνταν στο πρότζεκτ μου, τόσο περισσότερο αναγκαζόμουν να βρω τρόπους να απαντήσω στην κριτική, και κατ επέκταση να βελτιώσω το προϊόν. Όσο περισσότερες μάχες έδινα υπερασπιζόμενος το Lenco και τη μετάδοση τροχαλίας, τόσο περισσότερη προσοχή τραβούσε το νήμα,και τόσο περισσότεροι χομπίστες συμμετείχαν.

Άρχισαν να εμφανίζονται αναφορές από ιδιοκτήτες Linn LP-12, Well Tempered, VPI κοκ, ότι το Lenco ήταν ανώτερο ηχητικά. Μετά από αυτά τα αποτελέσματα ενθάρρυνα τους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν πιό σοβαρούς βραχίονες, και ξεκίνησα με τους πανταχού παρώντες Rega. Νέα ενθουσιώδη ποστ εμφανίστηκαν και το πρώτο φόρουμ αποκλειστικά αφιερωμένο στα Lenco ξεκίνησε.

Με τόσους συμμετέχοντες η συζήτηση πήρε μπρος και κάποιος πρότεινε το πλινθ της Shindo που ακολουθεί τη μέθοδο της τέλειας εφαρμογής. Ένας χομπίστας το δοκίμασε και πήγε ένα βήμα πιό πέρα, τρυπώντας το σασί του Lenco και βιδώνοντάς το πάνω στο πλινθ. Το δοκίμασα κι εγώ και όταν το πέτυχα σωστά ανακάλυψα ότι έτσι μειώθηκε σημαντικά ο θόρυβος και αυξήθηκε η καθαρότητα, η εστίαση και η λεπτομέρεια. Βάφτισα αυτή τη μέθοδο ‛’Direct Coupling” (άμεση σύζευξη) και την προώθησα στα διάφορα φόρουμ όπου συμμετείχα και πολεμούσα, πάντα ενάντια στην αντίδραση μερικών-λίγων.

Εκείνη τη χρονική στιγμή τα εργαλεία μου ήταν ελάχιστα και τα πλινθ μου από άποψη αισθητικής καθόλου καλά, γιατί σε εκείνη τη φάση μανατζάριζα το όλο πρότζεκτ γιά πρωτάρηδες ερασιτέχνες και ένα πρότζεκτ ‛‛χύμα‛‛ θα ενθάρρυνε τους πρωτάρηδες να συμμετάσχουν και να αναφέρουν τα ευρήματά τους, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των συμμετεχόντων. Τα δικά μου πλινθ τύπου ‛‛χύμα‛‛ ή ’’για πλάκα’’ χρησίμευαν και ως αντίβαρο στους επαγγελματίες ξυλουργούς που άρχισαν σιγά σιγά να κάνουν την εμφάνισή τους, ώστε οι νεοφερμένοι να μην αποθαρρυνθούν βλέποντας μόνο πλινθ επαγγελματικού επιπέδου.

Κάποια στιγμή,ένας τύπος ήρθε σε επαφή μαζί μου για να του φτιάξω ένα πλινθ αρκετά μεγάλο ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει δύο βραχίονες. Το αποτέλεσμα ήταν κάπου δυό φορές πιό βαρύ από τα προηγούμενα πλινθ μου και πάνω από δυό φορές πιό καλό. Έτσι ξεκίνησε το the Giant Direct Coupled Lencο που υιοθέτησα έκτοτε χρησιμοποιώντας την κλασσική συνταγή του CLD από σημύδα και MDF.

Τότε περίπου κάποιος Roger Hebert της Wyetech Electronics έτυχε να βρεθεί σε μιά επίδειξη του Lenco στο στούντιο των Tetra Loudspeakers, και σύντομα με πήρε στο τηλέφωνο για να πάω στο σπίτι του και να κάνω εκεί μιά επίδειξη. Δεν χρειάστηκε πάνω από ένα τραγούδι για να πάρω μιά παραγγελία από τον κ.Herbert. έτσι προσέλαβα έναν επαγγελματία επιπλοποιό, δούλεψα μαζί του σε μερικά πρότζεκτ με Lenco και Thorens και στη συνέχεια έφτιαξα το δικό μου εργαστήριο. Η ώρα είχε σημάνει για αυτό το βήμα για δυό λόγους: 1) Ολοένα και περισσότεροι επιπλοποιοί έμπαιναν στο παιχνίδι και ποστάρανε τις δημιουργίες τους, έτσι δεν είχα πλέον τη δυνατότητα να ελέγξω αυτή την πλευρά του πρότζεκτ συλλογής στοιχείων και 2) συνειδητοποίησα ότι για να αποκτήσω πρόσβαση στα καλύτερα συστήματα με τα καλύτερα, υψηλής απόδοσης πλατώ ($10Κ και άνω), με τα οποία ήθελα να αναμετρηθώ εγώ και τα Lenco, έπρεπε να προσφέρω ένα προϊόν με την ανάλογη εμφάνιση.

Ήδη πολλοί άλλοι είχαν συνειδητοποιήσει ότι η υπόθεση είχε χρήμα, και ενώ δημοσίευσα πολλές από τις βελτιώσεις που έκανα, έπαψα να μοιράζομαι τα πάντα με όλους. Τα δικά μου πλινθ εξελίχθηκαν, και πολλές άλλες μετατροπές προέκυψαν με τον καιρό, κάποιες από τις οποίες δημοσίευσα και κάποιες όχι. Μετά την διαγραφή του πρώτου νήματος από το Audiogon, η νέα εκδοχή, (MkII) σέρνεται στερούμενη ενός μεγάλου μέρους της αρχικής συμμετοχής, ώσπου είδα ότι δεν είχα κάτι άλλο να κερδίσω από εκεί.
Έκτοτε συνεχίζω να εξελίσσω το μηχάνημα, τις κατασκευαστικές μεθόδους μου και τα υλικά μου, και τώρα εστιάζω κυρίως σε ρηβιούερς και δημόσιες επιδείξεις.
 

Attachments

  • sp25.jpg
    sp25.jpg
    23.9 KB · Views: 536

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Re: Lenco L75 Restoration Project

Κώστα Ευχαριστούμε για τον κόπο σου!
:SFGSFGSF:
 

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Re: Lenco L75 Restoration Project

Εξαιρετική παρουσίαση Κώστα, με πολλά στοιχεία και ιστορικές αναδρομές!

Μπράβο!
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,783
Re: Lenco L75 Restoration Project

Eυχαριστουμε Κωστα που μοιπαστηκες μαζι μας ολα αυτα.Αν μου επιτρεπεις,να προσθεσω κατι,το οποιο νομιζω ειναι μοναδικο για τα Lenco,και αφορα την ρυθμιση των στροφων.Οχι μονον εχουν ρυθμιση για 16,33,45,78 αλλα και οτι δηποτε ενδιαμεσο και αυτο λογω του ομαλου κωνικου σχηματος του drive pulley(οπως γαινεται και σε μια απο τις φωτογραφιες σου) που διαθετουν σε αντιθεση με τα steped pulleys των Garrard και αλλων πικαπ με τροχαλια.Το λειο και ομαλο κωνικο σχημα του pulley ειναι και ο λογος που διαβαζουμε καποτε οτι τα μοτερ γενικα των Lenco χρειαζονται καλο calibration/ρυθμιση,ωστε εκει που θα κουμπωσει ο μοχλος,εκει ακριβως να ειναι και οι σωστες στροφες.
Και παλιν σε ευχαριστουμε :a0210:
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Lenco L75 Restoration Project

το πρώτο μου πικάπ (άν μπορούσε να το κάνει ο Θεός πικαπ) ηταν ένα φίλιπς με κεραμική κεφαλή και πλαστικό βραχίονα που ρύθμιζε το βάρος με σούστα....

κι όμως είχε 12,33,45,78 στροφές, idler, και φυσικά συνεχή μικορύθμιση στροφών.
Το στροβοσκόπιο ήταν πάντα επάνω και κάθε τόσο ήθελε λίγο ρυθμισούλα.

μακάρι να ήξερα που είναι τώρα...
 

gzanias

Established Member
22 February 2007
207
ΓΑΛΑΤΣΙ
Re: Lenco L75 Restoration Project

Μπράβο!! Μπράβο!! Μπράβο!!
Εξαιρετική παρουσίαση, και εξαιρετικό project!!!
Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που βλέπω μια τροποποίηση Lenco από συμφορουμίτη, και μάλιστα τόσο πετυχημένη,
....αλλά είμαι λυπημένος που την είδα καθυστερημένα, αφού ήδη έχω τελειώσει το δικό μου...
Θα μου ήταν πολύτιμη η ανταλλαγή απόψεων και σίγουρα θα με βοηθούσε σε στιγμές που όλα φαίνονταν "βουνό".
Θα ανεβάσω προσεχώς και τη δική μου τροποποίηση, πιθανόν στη diy κατηγορία, και θα χαρώ να τα πούμε και από κοντά -bye-
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Μπράβο!! Μπράβο!! Μπράβο!!
Εξαιρετική παρουσίαση, και εξαιρετικό project!!!
Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που βλέπω μια τροποποίηση Lenco από συμφορουμίτη, και μάλιστα τόσο πετυχημένη,
....αλλά είμαι λυπημένος που την είδα καθυστερημένα, αφού ήδη έχω τελειώσει το δικό μου...
Θα μου ήταν πολύτιμη η ανταλλαγή απόψεων και σίγουρα θα με βοηθούσε σε στιγμές που όλα φαίνονταν "βουνό".
Θα ανεβάσω προσεχώς και τη δική μου τροποποίηση, πιθανόν στη diy κατηγορία, και θα χαρώ να τα πούμε και από κοντά -bye-

Ευχαριστώ αλλά εγώ δεν τροποποίησα τίποτα.:eek: Το μόνο που έκανα ήταν να αγοράσω το παλιό Lenco και να στείλω μέιλ στο Jean Nantais. Τα υπόλοιπα τα ανέλαβε αυτός. Ευχαρίστως να τα πούμε από κοντά, μένεις στη Λάρισα; Πολύ θα ήθελα να δω και να ακούσω και το δικό σου Lenco.-bye-
 

gzanias

Established Member
22 February 2007
207
ΓΑΛΑΤΣΙ
Re: Lenco L75 Restoration Project

Ευχαριστώ αλλά εγώ δεν τροποποίησα τίποτα.:eek: Το μόνο που έκανα ήταν να αγοράσω το παλιό Lenco και να στείλω μέιλ στο Jean Nantais. Τα υπόλοιπα τα ανέλαβε αυτός. Ευχαρίστως να τα πούμε από κοντά, μένεις στη Λάρισα; Πολύ θα ήθελα να δω και να ακούσω και το δικό σου Lenco.-bye-
Όχι...δυστυχώς μένω στην Αθήνα...
καποια στιγμή όμως θα τα καταφέρουμε...