Πολύ καιρό έχει να χρησιμοποιηθεί το νήμα...Ας το αναθερμάνουμε λοιπόν!
Ο όρος "κλασσική" είναι αρκετά γενικόλογος γιά να περιγράψει τις διάφορες χρονικές περιόδους στην εξέλιξη του είδους αυτού. Από ανασκόπηση των posts, βλέπω ότι κυριαρχεί η ρομαντική και νεορομαντική περίοδος. Επισήμανα, λοιπόν την σχεδόν καθολική - με ελάχιστες εξαιρέσεις - απουσία της λεγόμενης μπαρόκ περιόδου της κλασσικής μουσικής και αισθάνομαι
ότι μιά απειροελάχιστη αφιέρωση σε ένα απ' τους κορυφαίους μαίτρ της περιόδου αυτής του Jean Philippe Rameau είναι αναγκαία.
Το κομμάτι, που διάλεξα ανήκει στη συλλογή "Nouvelles Suites de Pieces de Clavecin(1728)" και είναι η "Γκαβότ με τις έξη παραλλαγές, σε Λα μείζονα".
Η πρώτη εκτέλεση είναι η αυθεντική σε τσέμπαλο εποχής, από τον William Christie (αμερικανός μόνιμα εγκατεστημένος στη Γαλλία):
https://www.youtube.com/watch?v=Nawz_64cpHo
Η δεύτερη, παιγμένη σε σύγχρονο πιάνο από την Νατάσα Κουντρίτσκαγια, είναι αποκαλυπτική τού ότι μιά εκτέλεση στο πιάνο, το κατ' εξοχήν πληκτροφόρο της ρομαντικής περιόδου μεταμορφώνει ένα μπαρόκ κομμάτι σε μιάν ας πούμε ρομαντική σύνθεση εποχής πχ Σούμαν, Σοπέν....
https://www.youtube.com/watch?v=HuJ-LKEH6W0
....αφεθείτε στη μουσική και απολαύστε τα!
Ο όρος "κλασσική" είναι αρκετά γενικόλογος γιά να περιγράψει τις διάφορες χρονικές περιόδους στην εξέλιξη του είδους αυτού. Από ανασκόπηση των posts, βλέπω ότι κυριαρχεί η ρομαντική και νεορομαντική περίοδος. Επισήμανα, λοιπόν την σχεδόν καθολική - με ελάχιστες εξαιρέσεις - απουσία της λεγόμενης μπαρόκ περιόδου της κλασσικής μουσικής και αισθάνομαι
ότι μιά απειροελάχιστη αφιέρωση σε ένα απ' τους κορυφαίους μαίτρ της περιόδου αυτής του Jean Philippe Rameau είναι αναγκαία.
Το κομμάτι, που διάλεξα ανήκει στη συλλογή "Nouvelles Suites de Pieces de Clavecin(1728)" και είναι η "Γκαβότ με τις έξη παραλλαγές, σε Λα μείζονα".
Η πρώτη εκτέλεση είναι η αυθεντική σε τσέμπαλο εποχής, από τον William Christie (αμερικανός μόνιμα εγκατεστημένος στη Γαλλία):
https://www.youtube.com/watch?v=Nawz_64cpHo
Η δεύτερη, παιγμένη σε σύγχρονο πιάνο από την Νατάσα Κουντρίτσκαγια, είναι αποκαλυπτική τού ότι μιά εκτέλεση στο πιάνο, το κατ' εξοχήν πληκτροφόρο της ρομαντικής περιόδου μεταμορφώνει ένα μπαρόκ κομμάτι σε μιάν ας πούμε ρομαντική σύνθεση εποχής πχ Σούμαν, Σοπέν....
https://www.youtube.com/watch?v=HuJ-LKEH6W0
....αφεθείτε στη μουσική και απολαύστε τα!