Χθες έλαβα το μηνιαίο
clipped highlights, το ενημερωτικό mail του P
etaPixel που θεωρώ ένα από τα καλύτερα, μια και επικεντρώνεται σε γενικούς περί φωτογραφίας προβληματισμούς.
Η επικεφαλίδα χαρακτηριστική του τι ακολουθεί:
"Camera Journalists and Educators Have Failed Gen Z"
Και ακολουθεί το κυρίως κείμενο (
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) + μερικά φτιασιδώματα από μένα ) :
"Οι δημοσιογράφοι και οι εκπαιδευτικοί της κάμερας έχουν απογοητεύσει τη γενιά Z
Απογοητεύσαμε την Gen Z
Γεια σε όλους, είμαι ο Jaron, και εγώ, όπως και τόσοι άλλοι, έχω περάσει χρόνια από τη ζωή μου προσπαθώντας να διευκολύνω την ενημέρωση σχετικά με τις φωτογραφικές μηχανές και την τεχνολογία απεικόνισης. Αλλά παρ' όλα αυτά, εγώ και οι όμοιοί μου έχουμε αποτύχει στον στόχο μας να εκπαιδεύσουμε τη γενιά Z.
Όταν άκουσα ότι η Gen Z μόλις τώρα ανακαλύπτει ότι οι εξειδικευμένες φωτογραφικές μηχανές είναι καλύτερες από τα iPhone τους, έμεινα άναυδος. Παρά τον πλούτο των πληροφοριών που διαθέτουμε στο PetaPixel και τις χιλιάδες και χιλιάδες άλλες ιστορίες και βίντεο που υπάρχουν στο διαδίκτυο, με κάποιο τρόπο δεν καταφέραμε να περάσουμε αυτές τις πληροφορίες στους νέους. Αντ' αυτού, έπρεπε να τις ανακαλύψουν μόνοι τους.
Μην με παρεξηγήσετε, χαίρομαι πολύ που το ανακάλυψαν, αλλά δεν ήταν αυτός ο τρόπος με τον οποίο ήλπιζα ότι θα έβρισκαν τις πληροφορίες. Στην πραγματικότητα συζητούσαμε την κατάσταση σε μια εσωτερική συνάντηση εδώ στο PetaPixel και απλά κάθισα και αναφώνησα: "Αποτύχαμε. Αποτύχαμε στη δουλειά μας ως δημοσιογράφοι και εκπαιδευτικοί".
Αυτό μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά ειλικρινά το πιστεύω. Αυτό είναι δικό μας λάθος, όσο, αν όχι περισσότερο, δικό τους λάθος. Όσο σημαντικό είναι να αναζητούμε πληροφορίες, άλλο τόσο σημαντικό είναι να μάθουν οι εκπαιδευτικοί να μιλούν τη σωστή γλώσσα. Η λογική ισχύει και για τη διδασκαλία στις τάξεις. Αρκετά συχνά, οι παραδοσιακές μέθοδοι εκπαίδευσης δεν βρίσκουν απήχηση σε όλους τους μαθητές. Μερικές φορές, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προσαρμόσουν τον τρόπο με τον οποίο εξηγούν κάτι, προκειμένου να περάσουν τις πληροφορίες αυτές.
Ένα τέλειο παράδειγμα αυτού είναι ο ιδρυτής του Kurzgesagt. Σε ένα πρόσφατο
βίντεο , η εταιρεία εξήγησε πώς ξεκίνησε και τι κινεί τους στόχους της. Σε αυτό, εξηγείται ότι ο ιδρυτής της εταιρείας πάλευε με την παραδοσιακή εκπαίδευση μέχρι που ο καθηγητής τους άλλαξε τον τρόπο διδασκαλίας. Ολόκληρη η υπόθεση της Kurzgesagt βασίζεται σε αυτή την ιδέα, όπου παίρνουν πολύπλοκες ιδέες και τις επαναδιατυπώνουν με έναν εύληπτο τρόπο.
Εμείς ως δημοσιογράφοι και εκπαιδευτές φωτογραφικών μηχανών δεν κάνουμε καλή δουλειά στο να το κάνουμε αυτό για το σύνολο της γενιάς Z. Μπορούμε να γράφουμε ιστορίες, να κάνουμε βίντεο και να προσπαθούμε να κάνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν την αξία των φωτογραφικών μηχανών πλήρους μεγέθους μέχρι να μελανιάσουμε, αλλά αν δεν παρέχουμε αυτές τις πληροφορίες στο κοινό με τρόπο που να τις καταλαβαίνει, αποτυγχάνουμε. Αυτή είναι μια πραγματική στιγμή "πώς μπορώ να προσεγγίσω αυτά τα παιδιά".
Και, προφανώς, αποτυγχάνουμε.
Η βιομηχανία ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών δεν πάει καλά και συνεχίζει να συρρικνώνεται. Πρέπει οι νέοι να είναι ενημερωμένοι και να στηρίζουν αυτή τη βιομηχανία για να τη διατηρήσουμε υγιή και να αποτρέψουμε την επιδείνωση της κατάστασης. Αντί λοιπόν να χλευάζουμε τη γενιά Z γι' αυτό, πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να αναρωτηθούμε αν υπάρχει κάτι περισσότερο που μπορούμε να κάνουμε για να μιλήσουμε τη γλώσσα τους."
Και ακολουθεί το link προς το
κυρίως άρθρο με παραδείγματα νέων παιδιών που "ανακάλυψαν" και προσπαθούν να διαδώσουν με τον δικό τους τρόπο την χρήση κανονικών φωτογραφικών μηχανών και τα πλεονεκτήματά τους:
Η Gen Z ανακαλύπτει ότι οι σύγχρονες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές είναι καλύτερες από τα iPhone (χρησιμοποιήστε το google translate αν θέλετε).
(texts and images credits:
PetaPixel.com)