Ημι-έτοιμο versus 'Έτοιμο'

rakisan

Established Member
6 February 2007
151
Παγκράτι
Πάντα με ενδιέφερε αυτό το θέμα.
Εξηγούμαι.
Αν αφήσουμε κατά μέρος την χαρά της κατασκευής -που δεν τελειώνει μάλιστα με την ολοκλήρωση του project, αφού πάντα μας αρέσει να λέμε Εγώ το έφτιαξα- με ενδιαφέρει η σύγκριση του αποτελέσματος με κάποιο έτοιμο.
Δηλαδή αυτό που λέμε 'Καλά υλικά' τι αξία δίνει τελικά.
Ποιό συγκεκριμένα, ένα κιτ ολοκληρωμένου ή ηχείου 1000€ με ποιάς τιμής έτοιμο συγκρίνεται ;
Και ακόμη, αν κάποιες κατασκευές έχουν αποδειχθεί 'Σταθερές Αξίες', γιατί δεν τις καταγράφουμε μαζί όμως με μερικές 'Ισοδύναμες ' έτοιμες λύσεις .
Προσωπικά δεν θα είχα αντίρρηση αν απαντούσαν και επαγγελματίες για τα DYI kits που προσφέρουν.
Καλή χρονιά
Γιώργος
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Το αποτέλεσμα είναι αρκετά πολύπλοκο.

Εξαρτάται απο:

- την σχεδίαση
- την υλοποίηση
- την χρήση

Αν αφήσουμε στην άκρη για λίγο τα ψυχολογικά του κατασκευαστή και την μοναδικότητα του εγχειρήματος, αυτό θα πρέπει να συγκρίνεται με μια έτοιμη κατασκευή πολλαπλάσια αξίας.
 

rakisan

Established Member
6 February 2007
151
Παγκράτι
Το αποτέλεσμα είναι αρκετά πολύπλοκο.

Εξαρτάται απο:

- την σχεδίαση
- την υλοποίηση
- την χρήση

Αν αφήσουμε στην άκρη για λίγο τα ψυχολογικά του κατασκευαστή και την μοναδικότητα του εγχειρήματος, αυτό θα πρέπει να συγκρίνεται με μια έτοιμη κατασκευή πολλαπλάσια αξίας.

Πάρα πολύ ωραία.
Αυτές, τις πολλαπλάσιας αξίας κατασκευές εννοώ και ζητώ να καταγράψουμε.
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Εξαρτάται απ την τιμή του προιόντος και την οικονομική κατάσταση αυτού που θα τολμήσει την κατασκευή.
Πολύ μπακαλίστικα, εννοώ ότι για ένα ηχείο με κόστος κατασκευής 1Κ θα πρέπει για μένα να παίζει τουλάχιστον για 3Κ. Απ την άλλη αν μιλάμε για κόστος κατασκευής 40Κ αν καταφέρει να παίξει ακόμα και για 50Κ νομίζω είναι επιτυχία.

Για μένα η κατασκευή έχει να κάνει με την ενασχόληση και την άθροιση γνώσης και όχι αναγκαστικά με το αποτέλεσμα και τις συγκρίσεις.
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Πάντα με ενδιέφερε αυτό το θέμα.
Εξηγούμαι.
Αν αφήσουμε κατά μέρος την χαρά της κατασκευής -που δεν τελειώνει μάλιστα με την ολοκλήρωση του project, αφού πάντα μας αρέσει να λέμε Εγώ το έφτιαξα- με ενδιαφέρει η σύγκριση του αποτελέσματος με κάποιο έτοιμο.
Δηλαδή αυτό που λέμε 'Καλά υλικά' τι αξία δίνει τελικά.
Ποιό συγκεκριμένα, ένα κιτ ολοκληρωμένου ή ηχείου 1000 με ποιάς τιμής έτοιμο συγκρίνεται ;
Και ακόμη, αν κάποιες κατασκευές έχουν αποδειχθεί 'Σταθερές Αξίες', γιατί δεν τις καταγράφουμε μαζί όμως με μερικές 'Ισοδύναμες ' έτοιμες λύσεις .
Προσωπικά δεν θα είχα αντίρρηση αν απαντούσαν και επαγγελματίες για τα DYI kits που προσφέρουν.
Καλή χρονιά
Γιώργος

Δεν ειναι κακη ιδέα, ομως το να πεις οτι το ταδε κιτ ειναι ισοδυναμο με το ταδε ετοιμο μηχανημα δεν ξερω κατα ποσο ειναι εφικτο. Μονο αν καποιος εχει στον ιδιο χωρο με τα ιδια συνοδα δοκιμασει και τα δυο μπορει να εκφερει τετοια αποψη. Και παλι θα πρεπει να εμπιστευεσαι το κριτήριο του ανθρωπου αυτου, ή να ακουσεις πολλες αποψεις που συμπιπτουν. Σιγουρα το κιτ με αντιστοιχη ποιοτητα υλικων και σχεδιου ειναι αρκετα φτηνότερο.

η αλήθεια κρυβεται (το ειπες και μονος σου) σε δυο πραγματα: ποιότητα υλικών και καλό σχέδιο. Η ποιότητα υλικών στα ετοιμα ηχεία για παραδειγμα ειναι απ εξω κουκλα κι απο μεσα πανουκλα (κυριως στις χαμηλές κατηγοριες τιμής). Για παραδειγμα τα Β&W 601 που έχω, εχουν μια καλά φινιρισμενη καμπινα (για την κατηγορια τιμης) πανεμορφη πλαστικη επενδυση στην μπαφλα, εξισου πανεμορφο αλλα και εξαιρετικό σε ποιότητα midbass, καλουτσικο tweeter (καλό αλλά οχι αναλογο σε αποδοση με το woofer, και αρκετα καλους επιχρυσους ακροδεκτες με δυνατοτητα διπλοκαλωδίωσης.

Οταν όμως αποφάσισα να το ξεκοιλιάσω και να σχεδιασω το crossover από την αρχή, βρεθηκα προ εκπληξεων. Η μπαφλα του ειναι ανοιχτη απο μεσα, δηλαδη δεν υπαρχει ξυλο που να απομονωνει την οπισθια ακτινοβολια του woofer απο την εμπρος, παρα μονο ενα κομματι πλαστικου (η επενδυση της μπαφλας). Εχουν βαλει δηλαδη ενα εξαιρετικο woofer σε ενα κουτι για τα μπαζα. Το crossover ηταν 1ης-3ης ταξης με ηλεκτρολυτικους πυκνωτές και πηνία πυρήνος. Το χειρότερο απο ολα ήταν πως όταν απο περιεργεια εκανα διαφορες εξερευνητικές μετρήσεις με το "μαμά" κροσόβερ, ειδα οτι οι φασεις των μοναδων στην μεσαια περιοχή δεν ήταν καθολου ταιριασμενες. Ολα τα προηγούμενα δικαιολογουνται λογω κοστους, το να ταιριαξει ομως ο σχεδιαστής σωστα τις μοναδες όταν εξελίσει το μοντέλο, νομιζω δεν κοστιζει κατι ουτε σε χρονο ουτε σε χρημα. Δεν μπορω να δεχτω ότι ενας μηχανικος της BW δεν μπορει να ταιριαξει δυο μονάδες σε dt. Αυτό λοιπόν εχει γινει συνειδητά. Ισως και για να ξεχωριζουν ηχητικά τα ακριβότερα μοντέλα απο την φτηνή σειρά 6. Το ότι μια συσκευη λοιπον φερει την υπογραφη ενος επωνυμου μεγαλου κατασκευαστη, δεν σημαινει κατ αναγκη οτι φερει και την τεχνογνωσία των μηχανικών του. Χρησιμοποιώντας ποιοτικότερα λοιπον υλικα (πυκνωτες SCR και πηνία αέρος, οχι τιποτα εξωτικό) και σχεδιαζοντας προσεκτικότερα το cross με ταιριασμενες φασεις και πιο ισορροπημένη ως προς το μέτρο αποκριση συχνότητας το ηχείο μεταμορφώθηκε απρόσμενα. Ειμαι εγω καλύτερος η πιο εμπειρος απο την ΒW? Σε καμια περιπτωση. Τα υλικα που χρησιμοποιησε ο κατασκευαστης ήταν τυπικης ποιοτητος (με εξαιρεση το εξαιρετικο midbass) και το σχεδιο ηταν μέτριο, και αυτα σιγουρα δεν εχουν γινει απο λάθος. Πιστευω, χωρίς να εχω εμπειρία (δηλαδη να εχω μιλήσει με ανθρωπους που εχουν δουλεψει σε κατασκευαστες) οτι αυτο γινεται καθαρα για να ξεχωρίζουν ηχητικά, να εχουν αποσταση μεταξυ τους δηλαδή, τα φτηνα απο τα ακριβά μοντελα. Γιατι και με φτηνά υλικά μπορεις να φτιαξεις αξιοπρεπεστατες συσκευές. Θα μπορουσανε για παραδειγμα αντι για διπλοκαλωδίωση να βαλουν εναν πλαστικο πυκνωτη στο tweeter. Αλλα αυτό δεν φαίνεται στο ραφι..

Τωρα σε ενα κιτ, η ποιοτητα των υλικών μπορει να ελεγθει παρα πολυ ευκολα. Για το σχεδιο θα πρεπει να γνωριζεις α) αν αυτος που το εφτιαξε αν ξερει τι του γίνεται και β) αν το εφαρμόζει στα προιόντα του. Κατι που μπορεις να το καταλαβεις αν τον ξερεις προσωπικά ή αν εχεις feedback απο πολλους πελάτες του.

Γενικά πρεπει να προσπαθείς να καταλάβεις την νοοτροπία, την φιλοσοφία του εκαστοτε κατασκευαστή. Γιατι την δυνατότητα την εχουν σχεδον ολοι. Σημερα ας πουμε που εχω μια μικρή εμπειρία, αν πηγαινα σε λύση ετοιμου ηχείου σε καμια περιπτωση δεν θα αγοραζα B&W εμπιστευόμενος το brand name οπως εκανα στο παρελθόν, θα προτιμούσα πχ να παρω Audio-Spectrum γιατι γνωρίζω την νοοτροπία του Κου Πετροπουλου (περα απο τις κριτικες που εχω διαβασει ή τις ακροάσεις ηχειων του που εχω κανει).

Επισης ειναι και το θεμα της δεοντολογίας. Αν αυτα αρχισει και τα διαλαλει ενας επαγγελματίας, ειτε απο την μερια του ετοιμου, είτε απο την μεριά του κιτ, υπαρχει ο κινδυνος να αμφισβητηθεί για τις προθεσεις του. Ειναι λιγο δυσκολη η θεση του επαγγελματια. Καποιοι απο μας μπορει να εχουμε επαφη & εμπειρια απο ανθρωπους του χωρου και να τους γνωριζουμε προσωπικα, αλλά δεν την εχουν ολα τα μελη του φορουμ και συνεπως ειναι δυσκολο ενας επαγγελματιας να συμμετεχει "αναιμακτα" σε τετοια θεματα ανταγωνισμου προιόντων.

Για την καταγραφή των σταθερών αξιών οπως το εθεσες, συμφωνω 100%, ειναι κατι που το χρειαζόμαστε γιατι αν καποιος δεν παρακολουθει ολες τις κατηγοριες του φορουμ οπως πχ εγω, ειναι δυσκολο να βγαζει συμπερασματα απο τις εμπειρίες των υπολοιπων, αφου δεν τις διαβαζει ολες..
 

rakisan

Established Member
6 February 2007
151
Παγκράτι
Για την καταγραφή των σταθερών αξιών οπως το εθεσες, συμφωνω 100%, ειναι κατι που το χρειαζόμαστε γιατι αν καποιος δεν παρακολουθει ολες τις κατηγοριες του φορουμ οπως πχ εγω, ειναι δυσκολο να βγαζει συμπερασματα απο τις εμπειρίες των υπολοιπων, αφου δεν τις διαβαζει ολες..


Καταρχήν διπλά χρόνια πολλά ίσως ;
Σε ευχαριστώ για την εκτενή ανάλυση, και ιδιαίτερα για την τελευταία φράση που συνοψίζει καλύτερα αυτό που είχα κατά νου.
μφχ
Γιώργος