Η κυρία του τραγουδιού «Γέλα κυρία μου» έχει ξεκαρδιστεί - περίπου σαράντα χρόνια στο γέλιο -, έλεγε ο Κώστας Καφάσης στον Γιάννη Ξυνόπουλο σε παλαιότερη συνέντευξη.
Κι όμως το εν λόγω αθάνατο σουξέ έχει τα δικά του παράδοξα και έχει διαγράψει τη δική του πορεία μέσα στον χρόνο. Πρώτον, ενώ είναι ένα τραγούδι που λέγεται από άνδρα προς γυναίκα, δεν είναι λίγες οι φορές που το τραγουδούσαν γυναίκες προς άνδρες και ίσως γι' αυτό ευθυνόταν και η αποστασιοποιημένη και υπό τη μορφή παρλάτας σε κάποια σημεία ερμηνεία τού (και ηθοποιού) Κώστα Καφάση.
Δεύτερον, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο Καφάσης - πάλι στον Ξυνόπουλο -, το τραγούδι αυτό γράφτηκε για τον Γιώργο Νταλάρα και εκείνος το απέρριψε. «Μετά ο συγχωρεμένος ο Κώστας Ψυχογιός το πήγε στον Κόκοτα, που το απέρριψε και αυτός. Σε μένα ήρθε από τρίτο χέρι το τραγούδι αυτό, και ούτε εγώ το ήθελα. Με κυνηγούσε έναν χρόνο ο Ψυχογιός για να το πω, και ξέρεις γιατί το είπα; Γιατί στην άλλη πλευρά στο 45άρι θα έμπαινε το "Περίπτωσή μου αμαρτωλή", που πίστευα ότι θα κάνει επιτυχία», αποκάλυπτε τότε. Και την πρώτη μεταπολιτευτική χρονιά - μέσα σε διαδηλώσεις και συναυλίες με το σύνθημα «Δώστε τη χούντα στον λαό» και με τη μεγαλύτερη πορεία της επετείου του Πολυτεχνείου όλων των εποχών - ο Κώστας Καφάσης ερμήνευσε τελικά το τραγούδι του Κώστα Ψυχογιού που πάντως έγινε σουξέ τα μεταγενέστερα χρόνια και από πολύ νεολαιίστικο ακροατήριο. Είπαμε όμως να σας μιλήσουμε για τα παράδοξα του τραγουδιού. Τρίτον, λοιπόν, είναι το μοναδικό τραγούδι στην ελληνική δισκογραφία όπου ο στιχουργός (ο Κώστας Ψυχογιός) υμνεί τη γυναίκα ως «αετό».
Ας δούμε τώρα μερικές από τις πλευρές του βίου του αείμνηστου Κώστα Καφάση - ενός αυθεντικού και πληθωρικού καλλιτέχνη. Ο τραγουδιστής και ηθοποιός Κώστας Καφάσης γεννήθηκε στην Ιτέα (Κουτσαρί) Καρδίτσας, κατέβηκε στην Αθήνα με το όνειρο του ηθοποιού και σπούδασε σε δραματική σχολή - μάλιστα συμμετείχε στην «Οδό Ονείρων» του Χατζιδάκι. Το 1965 έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός στο «Ακροπόλ» και συγκεκριμένα στην επιθεώρηση «Αυλή και πεζοδρόμιο» των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, με πρωταγωνίστρια τη Ρένα Βλαχοπούλου.
Με θητεία σε θέατρο και με συμμετοχή σε περίπου δεκαπέντε ταινίες («Μαριχουάνα στοπ», «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» και άλλες), άφησε εποχή το 1971 στο σίριαλ «Η γειτονιά μας» του Κώστα Πρετεντέρη στον ρόλο του σερβιτόρου Ιωνάθαν, ενώ την ίδια περίοδο ξεκίνησε και την πορεία του στο τραγούδι με εμφανίσεις στην μπουάτ «Κατακόμβη» της Πλάκας (κάπου εδώ τον εντόπισε και ο Κώστας Ψυχογιός, γνωστός και από την «Αταχτη ζωή» που έγραψε με τον Γιώργο Μανισαλή και ερμήνευσε η Ρίτα Σακελλαρίου). Αλλες μεγάλες επιτυχίες που ερμήνευσε ο φανατικός θεατρόφιλος τραγουδιστής Καφάσης ήταν τα «Ευτυχώς που τρελάθηκα», «Σε παρακαλώ κατάλαβέ με», ενώ εργάστηκε σε όλα τα γνωστά κέντρα της δεκαετίας του 1970-80, όπως τα «Αδυναμία», «Αναμνήσεις», «Ιφιγένεια» και το θρυλικό «Φαληρικό».
Συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού, όπως η Σωτηρία Μπέλλου, ο Σπύρος Ζαγοραίος, η Ρίτα Σακελλαρίου, η Χαρούλα Λαμπράκη, η Πίτσα Παπαδοπούλου και η Φωτεινή Μαυράκη, αν και στα τέλη της δεκαετίας του '80 αποτραβήχτηκε από τη νύχτα, ενώ δεν έχανε μέχρι τέλους καμία θεατρική παράσταση.
Με έναν περίεργο τρόπο, το «Γέλα κυρία μου» γνώρισε μεγάλη δημοφιλία τα τελευταία χρόνια, επανεκτελείται σε όλα τα κέντρα και υπενθυμίζει τα μεγάλα ταξικά χάσματα που συνεχίζουν να βασανίζουν τις ανθρώπινες, ερωτικές σχέσεις. Που τις κάνουν υπό μία έννοια και πιο ενδιαφέρουσες.
Πηγή